Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Dziwny problem z czujnikami parkowania

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Dziwny problem z czujnikami parkowania

    Witam!
    Może ktoś z Was miał podobny problem, bo mi już ręce opadają....
    Kupiłem Octavię w której jakiś pseudo fachowiec założył jakiś nieoryginalny zestaw czujników parkowania, pewnie żeby ograniczyć koszty związane z kupnem nowych czujników.
    Żeby przywrócić zestaw do życia kupiłem cztery nowe czujniki i uchwyty. Okazało się, że na szczęście wiązka została.
    Po założeniu uchwytów i czujników wszystko jest oki do momentu ponownego złożenia całego tyłu auta.
    W momencie założenie lamp i podłączenia kabli cała prawa strona głupieje, czujniki bez przerwy pokazują różne wartości i wskazania skaczą. Sporadycznie skacze również lewa strona. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Odłączenie kabli od lamp i zgaszenie świateł sprawia, że tylko od czasu do czasu mrugnie prawa strona. Czy może to być uszkodzenie wiązki czujników, czy instalacja z lamp gdzieś przebija? Spotkał się ktoś z takim problemem?
    Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!

  • #2
    Czy ty masz ori centralke do pdc?

    Komentarz


    • #3
      Tak! Wywaliłem całe cholerstwo od tych podrób i rozebrałem cały bok bagażnika i dostałem się do centralki na nadkolu. Wygląda idealnie, nie zalana przez problemy z wężykiem od spryskiwaczy i styki też wyglądają oki. Nawet ma wejście na ewentualne czujniki z przodu....

      Komentarz


      • #4
        Szukalbym najpierw w instalacji bo moze na pałę jest zmostkowane. Pdc idzie po Can to dziwi taka sytuacja . Co do przednich to sam wtyk nic nie daje musi byc 8 kanalowy a tak samo wyglada

        Komentarz


        • #5
          Rozumiem, że przywróciłeś ori czujniki i do momentu założenia lamp one działają prawidłowo?
          Po założeniu lamp zaczynają się cyrki?
          Wygląda na to, że magik, który robił nieoryginalną instalację namieszał coś w zasilaniu i może w masie od świateł (strzelam że do światła cofania).
          Tak jak kolega patryk23 pisał powyżej - sprawdź instalację świateł + instalację PDC czy nie zostały jakieś dziwne przewody. Zobacz czy w nadkolu jest przykręcony do karoserii przewód masowy - powinien iść do sterownika PDC.

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez dudi011 Zobacz posta
            Kupiłem Octavię w której jakiś pseudo fachowiec założył jakiś nieoryginalny zestaw czujników parkowania
            Ja obstawiam że gdzieś się wpiął żeby uzyskać sygnał i instalacja jest źle zaizolowana i robi spięcie.

            ...Moje Cappuccino MPi...

            jeszcze jest O1 1.6 MPI AKL + LPG
            wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

            Komentarz


            • #7
              Dziękuję ślicznie wszystkim za rady i w tygodniu biorę się za analizę :-)! Faktycznie te podróbki były wpięte w instalację do światła cofania więc w pierwszej kolejności prześledzę ten wątek, choć nie ukrywam, że temat uziemienia PDC też mnie zaintrygował bo nie kojarzę tam żadnego przewodu do karoserii przy centralce :-)....

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez dudi011 Zobacz posta
                Dziękuję ślicznie wszystkim za rady i w tygodniu biorę się za analizę :-)! Faktycznie te podróbki były wpięte w instalację do światła cofania więc w pierwszej kolejności prześledzę ten wątek, choć nie ukrywam, że temat uziemienia PDC też mnie zaintrygował bo nie kojarzę tam żadnego przewodu do karoserii przy centralce :-)....
                Rzeczywiście - moja pomyłka. W nadkolu podłączałem masę od modułu przyczepy nie PDC.
                W PDC masa jest już w wiązce.
                Ale sprawdź dobrze czy jest połączenie z masą samochodu w module PDC - wtyczka 16 pinowa - pin nr 8.

                Komentarz


                • #9
                  Witam wszystkim. Szukałem ale nie znalazłem podobnego problemu do mojego wiec się podepnę. Mój problem polega na tym że raz działają czujniki parkowania raz nie. Nie mam pojęcia czym to jest uwarunkowane wilgotnością w powietrzu. Jak działa poprawnie to wszyscy wiedza jak to wygląda a jak nie działa to mój objaw uszkodzenia wygląda następująco. Wrzucam bieg wsteczny, krótkie "pip " i potem takie nieregularne dźwięki jakby ktoś za samochodem ciągle chodził i przebiegał. W jednej i drugiej sytuacji czujniki cofania cykają ( słychać jak się ucho przyłoży do czujnika).Moje pytanie czy ktoś miał podobny przypadek. A jak nie to co radzicie? Pozdrawiam i z góry dzięki za jakieś podpowiedzi.

                  Komentarz


                  • #10
                    Najlepiej zdjąć każdy i przedmuchać wtyczki i psiknąć isolem vel innym czymś po połączeń elektrycznych powinno pomóc.

                    Komentarz


                    • #11
                      Da się to zrobić nie ściągając tylnego zderzaka?

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez panefoki Zobacz posta
                        Da się to zrobić nie ściągając tylnego zderzaka?
                        Teoretycznie się da sięgnąć do czujników odkręcając tylko dolne śruby zderzaka. Ale to niezła gimnastyka. Trzeba leżeć pod zderzakiem i mieć długie ręce.
                        Lepiej i szybciej jest zrzucić zderzak.

                        Komentarz


                        • #13
                          U mnie okazało się, że jeden czujnik - jego tulejowa obudowa się odkleił od zderzaka. Wkleiłem na sylikon (co by szło go kiedyś wyciągnąć) i póki co spokój. Robiłem bez ściągania zderzak. Nie mam jakiś nadzwyczajnie długich rąk - a dałem radę. Tak więc można je sięgnąć, odłączyć kable bez problemu ale już bardzo trudno zwolnić 2 zatrzaski by wyciągnąć czujnik z obudowy (tuleja wklejana w zderzak).

                          Tu tuleja - uchwyt czujnika:
                          Link
                          Tu czujnik:
                          Link
                          Ostatnio edytowany przez Actawar; [ARG:4 UNDEFINED].

                          Komentarz


                          • #14
                            Ja już się chyba poddaję.. Nie mam sprzętu do tego żeby sprawdzać wiązkę i instalację. Poprawiłem miejsce gdzie poprzedni pseudo fachowiec podłączył podróbki i nic to nie daje. Odsunąłem wiązkę czujników od reszty instalacji i bez zmian. Na zgaszonym silniku piknie sporadycznie pojedynczo, a po odpaleniu dyskoteka. VCDS nie pokazuje żadnych błędów, jedynie skakanie wskazań czujnika. Uchwyty świeżo założone przez Nas bo tamte były uszkodzone. Chyba potrzebuję fachowca z okolic Gliwic :-)

                            Komentarz


                            • #15
                              "dudi" jak już całkowicie nie masz pomysłu jak rozwiązać twój problem to spróbuj podjechać do Skoda serwis niezależny - Kolasiński Gliwice, Łabędzka 27. Może on w ostateczności pomoże.

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez dudi011 Zobacz posta
                                Ja już się chyba poddaję.. Nie mam sprzętu do tego żeby sprawdzać wiązkę i instalację. Poprawiłem miejsce gdzie poprzedni pseudo fachowiec podłączył podróbki i nic to nie daje. Odsunąłem wiązkę czujników od reszty instalacji i bez zmian. Na zgaszonym silniku piknie sporadycznie pojedynczo, a po odpaleniu dyskoteka. VCDS nie pokazuje żadnych błędów, jedynie skakanie wskazań czujnika. Uchwyty świeżo założone przez Nas bo tamte były uszkodzone. Chyba potrzebuję fachowca z okolic Gliwic :-)
                                Skoro problemy pojawiają się po odpaleniu silnika - to może być problem z zasilaniem. Może alternator jest uszkodzony i sieje zakłóceniami? Sprawdź ładowanie - czy przypadkiem napięcie nie wzrasta wraz ze wzrostem obrotów.
                                Lub druga możliwość - jednak uszkodzony moduł PDC.

                                Komentarz


                                • #17
                                  Nie mogłem edytować powyższego posta - dodaję nowy.
                                  Zerknij jeszcze tu:
                                  Nie działa parktornic - Octavia Club Polska
                                  Kolega brofi pisał o swoich przebojach z PDC:
                                  Z doświadczenia, padł parktronik, diagnoza na ucho - uszkodzona jedna czujka. No to zamawiamy. Zamiennik za 20 parę zł, nie zadziałał - zwrot. Zamiennik za 40 parę zł. Parktronik się załączał i pokazywał odległość, niestety po włączeniu xenonów układ poprostu szalał, pokazywał losowe sygnały i odległości od przeszkód których nie było. Zwrot. Używka za 20 parę zł z allegro, parktronik działa bezproblemowo od listopada Także nie polecam zamienników. Pozdrawiam.

                                  Jakie założyłeś czujniki?

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    No to kolejne nowości w temacie. Czujniki założone z allegro ale opisane w aukcji jako oryginalne i kosztowały po 100 zł za sztukę. Wszystkie nie pokazują błędów w kompie i wszystkie po przyłożeniu ucha cykają jak sprawne. Założona nowa wiązka od PDC do czujników kupiona w ASO. Wymieniony moduł parkowania na poliftowy z dociągniętą instalacją zasilania zgodnie z opisami z forum. Moduł działa prawidłowo i wreszcie mam wyświetlanie czujników na radiu jednak objawy bez zmian - na nieodpalonym silniku czasem piknie któryś czujnik, jak tylko odpale silnik znów skaczą wskazania ze wszystkich.... Już mi ręce opadają..... Ewidentnie jest gdzieś problem z elektryką - sprawdzę jeszcze kwestię tego alternatora.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      A jeszcze jedno pytanie - masz zwykłe żarówki halogeny - czy może zamontowane pseudo ksenony HID?

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Nie jestem pewny, ale chyba nic tam nie było grzebane i są zwykłe lampy z żarówkami H7, ale głowy nie dam sobie uciąć, jeśli o to Ci chodziło :-). Jeśli chodzi o akumulator to 12,6 V i po odpaleniu z alternatora stabilne 14,4 V. Kończą mi się pomysły :-).....

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Te HID-y to był ostatni pomysł, który mi przychodzi do głowy. Sporo osób, które zamontowały te chińskie wynalazki narzekało właśnie na problemy z elektryką.
                                          Jeżeli to jest problem z zasilaniem to można jeszcze zrobić jedno.
                                          Przed zasialniem +12V modułu PDC zamontować filtr np taki:
                                          SAMOCHODOWY FILTR PRZECIWZAKŁÓCENIOWY 12V 10A CB 7453349447 - Allegro.pl
                                          Koszt niewielki.
                                          Mi taki filtr pomógł przy zasilaniu kamery cofania, która wariowała po uruchomieniu silnika.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Chwilowo nie mam auta bo pojechało na tydzień na konserwację podwozia, ale jak wróci to skończy się chyba wizytą u elektryka bo ja już nie mam siły do tego....

                                            Komentarz

                                            Pracuję...
                                            X