Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

O2 2.0 FSI - potrzebny schemat wentylatorów chłodnicy - nie działają

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • O2 2.0 FSI - potrzebny schemat wentylatorów chłodnicy - nie działają

    Witam,
    Niestety nie działa mi klimatyzacja (automatyczna) oraz nigdy jeszcze nie załączył jakikolwiek wentylator na chłodnicy. Poszukuję schematu elektrycznego.
    Póki co znajduję rozbieżne informacje co do sposobu załączania, sterowania nimi: raz przekaźniki za skrzynką bezpiecznikową, raz sterownik przy chłodnicy, innym razem bezpieczniki i sterownik pod akumulatorem lub sterowanie z obudowy dużego wentylatora itd. itp.
    Będę wdzięczny jeśli ktoś zamieści lub prześle schemat.

    Dodam, że:
    - bezpieczniki dobre,
    - klima nabita,
    - panel klimatronika działa,
    - wentylator kabinowy sprawny,
    - wtyczka do wentylatorów sprawna, napięcie +12 na grubych kablach jest.

    Nie wiem:
    - skąd ostatecznie przychodzi sygnał załączenia wiatraków,
    - czy multimetrem mogę sprawdzić czujnik temp. płynu chłodzącego, termostat obiegu oraz czujnik w układzie obiegu AC.
    Ostatnio edytowany przez Actawar; 46746.

  • #2
    Nikt na forum nie ma takiej wiedzy by coś podpowiedzieć?
    To może ktoś mi powie jak powinny działać wentylatory przy sprawnej instalacji tzn. czy silniki oba pracują zawsze jednocześnie, czy maja zmienne obroty/biegi czy może pierwszy bieg =jeden wentylator, a drugi bieg = dołączany jest drugi wentylator?
    Jak się ma ich praca gdy auto się zagrzeje i trzeba je chłodzić oraz jak dodatkowo dojdzie klima, a jak pracują jak tylko sama klima działa, a silnik nie trzeba chłodzić?
    Będę wdzięczny za takie informacje.

    Komentarz


    • #3
      ktoś ma taką wiedzę....
      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
      poprzednie modele:
      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

      Komentarz


      • #4
        tyle się domyślam ale nie zawsze chce się dzielić na forum....a już w ogóle jak ktoś nowy pisze bo zakłada się, że nie czyta, nie szuka tylko od razu o pomoc pyta.
        A ja zebrałem jakieś schematy, poszukałem przy jakich temp. ma zadziałać czujnik temp. płynu chłodniczego, posprawdzałem ww. elementy auta i nadal pewnych rzeczy nie jestem pewien jak powinny działać.
        Tu ciekawy i obszerny opis ogólnych zasad działania układów chłodzenia w silnikach:
        Skoda Octavia | Długo rozgrzewająca się ? | SKODA Forum

        Komentarz


        • #5
          jak na taki ciekawy i obszerny artykuł, to nic z niego nie wynika
          podaj @ na pw to może wieczorem wyśle Ci ten schemat
          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
          poprzednie modele:
          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

          Komentarz


          • #6
            wynika - ale jak napisałem - ogólne zasady działania. A ja potrzebuję konkretów dla mojego silnika. Dzięki.

            Komentarz


            • #7
              Rozebrałem sterownik dużego wentylatora. Tranzystory ok. Wyzwalane ręcznie działają. Niestety sterowane są dwoma układami i tu już nie wiem jaki wsad mają. Ale MOSFET'y sterowane ręcznie uruchamiają wentylatory.
              Jedyne co mogę sprawdzić, to czy sterownik dostaje odpowiednie sygnały wejściowe. I tu pytania do Was:
              1. Wiecie jaki sygnał i kiedy przychodzi na styk nr 2(czarny) i nr 3 (zielony) we wtyczce 4pin na spodzie chłodnicy? Czy to stały czy zmienny i jaka amplituda?
              2. Po analizie płytki wnioskuję, że mam płynną regulacje obrotów w obu wentylatorach i oba wentylatory pracują jednocześnie - czy tak jest czy się mylę?
              3. Gdzie szukać złącza 87a oraz który pin w sterowniku silnika to T ze schematu?
              Załączone pliki
              Ostatnio edytowany przez Actawar; 46746.

              Komentarz


              • #8
                styk numer 2 czyli sygnał D101 czy 87a to zasilanie 12V, włączane przez przekaźnik zasilania osprzętu silnika, czyli po prostu zasilanie
                styk numer 3 to jakieś sterowanie, i raczej nikt nie odpowie na pytanie jaki format sygnału tam idzie. Na schemacie silnika ten sygnał jest widoczny gdzie przychodzi.
                stawiam na sygnał komunikacji cyfrowej, bo w blokach pomiarowych sterownika silnika widać chyba jakieś parametry wentylatorów
                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                poprzednie modele:
                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                Komentarz


                • #9
                  Powyższy schemat pasuje do tego co mam w wentylatorze dużym. A mam poniższy element - wg mnie jest sterownik obu wentylatorów. Duży czarny element to elektronika (2 układy logiczne, elementy powierzchniowe i MOSFety.) Duża wtyczka wpięta po lewej stronie, u dołu chłodnicy, a mniejsza wtyczka idzie dalej do małego prawego wentylatora chłodnicy. Na dużej wtyczce jest stały +12 i masa, oraz dwa małe styki prawdopodobnie sygnał ze sterownika silnika ( czujnik temp. cieczy chłodzącej), a drugi sygnał z klimatronika.

                  Ze schematu powyższego wynika, że sterownik powyższy, nazywa się J239.
                  Tylko w sieci najczęściej poniższy sterownik opisują jako J239. Powinien być gdzieś u dołu chłodnicy z prawej strony - ja takowego nie mam.
                  Więc ogólnie jestem skołowany - schematy, internet i rzeczywisty stan auta - nic póki co nie gra mi.


                  Czy ktoś może się wypowiedzieć jak macie albo jak powinno być w 2.0 FSi?
                  Oraz dodatkowo, kiedy powinny się włączyć wentylatory.






                  Ostatnio edytowany przez Actawar; 46746.

                  Komentarz


                  • #10
                    Mogę jutro wrzucić zdjęcie jak to jest u mnie tylko musisz napisać której części dokładnie chcesz zdjęcie.
                    Kacper
                    Opel Combo C 1,6 8v
                    O2 Combi 2.0 FSI

                    Komentarz


                    • #11
                      czy masz przy spodzie chłodnicy gdzieś taki sterownik:
                      J239.jpg
                      czy taki w dużym wentylatorze chłodnicy:
                      sterownik dużego wentylatora.jpg
                      Możesz powiedzieć kiedy Ci się włączają wentylatory i czy chodzą zawsze razem? Czy mają 2 biegi, czy raczej płynnie zwiększa się ich moc?

                      Z tego co analizuję schemat sterownika to chyba jest płynne zwiększenie ich obrotów i pracują zawsze razem.
                      Zarówno gdy zewrzemy wtyczkę od czujnika temp. przy chłodnicy i jak włączymy klimę. Możesz to sprawdzić poprzez włączenie klimy i zwarcie wtyczki od czujnika temp. płyny chłodnicy - czujnik jest na dole po lewej stornie chłodnicy (lewej jak siedzisz jako kierowca).
                      Będę bardzo wdzięczny.
                      Ostatnio edytowany przez Actawar; 46746.

                      Komentarz


                      • #12
                        Teraz nie mam czasu aby zdjąć dolną osłonę w aucie ale na dole chłodnicy mam gruby czerwony kabel. Na zdjęciu niestety słabo to widać, ale może coś Ci to podpowie. To ten jaskrawo czerwony na środku zdjęcia.
                        Później spróbuję zrobić lepsze zdjęcie.
                        [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-size":"small","title":"G48NLxpSFpioCALOSfwksT27gtC2G_yHiglPlMP1YAAWnP1LIah3E_MuwoS52vZzYY2qZkZ27MLW2HK9eGBfzdnYW7H1823JR9-cHuMT2ZyZ2d3oCBgdD2dEqfjUQiPKHdEiucxv_XV4J43akwWdMqdNrgH7UKZiekCsP0smXfwaSC7tDkTsQbU5P4VI85vU3slebPaMFopB2tDvqndR0ovEdJY40peEEWf1h8jRaUiiKV0OslADr0Ow7j_zx4kq4cd9WLmLukC__MCu69Lh_BWkaLcyr1sZNvhiF9bYz3HVgr4R-mTsyOGNpqf4WjqwXRU4UQxhF-gCK9qk-18MSP7JAeFNNqMUHXKmc6C9kpMsl30HWfEY1j2W_6_M-tX9H-YXupjXj8Rdna2RzYAj0uhrJ_B-1efHoPz1P5svsZGZCy2KWjMlfQtjI_k754qI1kK1PZpS1CmfGWIFMCvKcyjd_xX_eK2P6_ki-GRi4Xs5BAgR5HqyQcXnnTKfgIOFOR1o0kRYWjYmw7c80em5QRr-lLcP-pQ0O2wqTjyv_foZZNHxTNPG3QQqF4xDS_hrJUj-sLx19xC-hvQRmBuDrOw9CJzRmSaD_6VF3sn4QWROMbl21n2A6gxN6SjNE7NOFaMCLCYapBil8pVjY2DdIRs8Fi__BHocOudRalaD2uj9tTmaIP91rANDLssreN8l4Aea2J7SZLLSZbTL0k8lhzoM009N0TiQYCnNI-4=Link","data-attachmentid":2613431}[/ATTACH]
                        Załączone pliki
                        Kacper
                        Opel Combo C 1,6 8v
                        O2 Combi 2.0 FSI

                        Komentarz


                        • #13
                          eggzman dzięki za chęci. Nie rób już zdjęć. Dzisiaj uruchomiłem wentylatory - działają od sygnału z silnika. Z klimy jeszcze nie startują. Ale w tym momencie to już podejrzewam sterownik klimatronika, lub układ klimy.
                          Pytanie zatem do Ciebie, czy jak włączasz klimę to oba wiatraki od razu startują?

                          Komentarz


                          • #14
                            Jutro będę grzebał przy aucie to sprawdzę to.
                            Kacper
                            Opel Combo C 1,6 8v
                            O2 Combi 2.0 FSI

                            Komentarz


                            • #15
                              Dzięki. Masz VCDS by sprawdzić jakie są u Ciebie wskazania co do obciążenia sprężarki (prąd zadany/prąd faktyczny) oraz zaworu N280?
                              Sprawdź też czy na wypiętej wtyczce od czujnika wysokiego ciśnienia czynnika klima działa? Wtyczka po prawej stronie, patrząc z auta, między wiatrakami, a silnikiem. Na rurkach od klimy - blisko sprężarki.
                              Z góry dziękuję.

                              Komentarz


                              • #16
                                2018-11-11 15-38 1.jpg2018-11-11 15-38.jpg
                                ​​​​​​Na wypiętej wtyczce nie odpali Klima. Będzie błąd i się nie załączy.
                                Kacper
                                Opel Combo C 1,6 8v
                                O2 Combi 2.0 FSI

                                Komentarz


                                • #17
                                  dlaczego prędkość wiatraka (spec.) jest 0%? Tzn. że komputer nie przewiduje / nie zadaje prędkości, a on i tak się kręci? Nie powinno być jak z prądem kompresora?

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Silnik był nagrzany więc może być tak, że wentylator się wyłączył niedawno i jeszcze się kręcił. Nie zwracałem na to uwagi.
                                    Kacper
                                    Opel Combo C 1,6 8v
                                    O2 Combi 2.0 FSI

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Ale przy pracującej klimie wentylatory muszą cały czas pracować by proces sprężania sprawnie przebiegał.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        nie zawsze ten % jest prawdziwy w tym miejscu, vcds też nie jest pozbawiony błędów
                                        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                        poprzednie modele:
                                        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          ale w mojej klimie, sprężarka kręci się cały czas na pasku (brak sprzęgła), a start chłodzenie odbywa się przez regulację zaworu N280 i puszczeniu chłodu w chłodniczkę?

                                          Komentarz

                                          POWRÓT NA GÓRĘ
                                          Pracuję...
                                          X