Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Nierówne uruchamianie silnika 1.6mpi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Nierówne uruchamianie silnika 1.6mpi

    Dzień dobry
    Mam problem z nierównym uruchamianiem mojej Octavii ll 1.6mpi 171kkm (gaz BRCsequent24 założony przy 56kkm) 2008r.:
    - jakby nie odpalała na wszystkie tłoki,
    - obroty przez kilka sekund się dławią, potem zazwyczaj załapują wszystkie gary i już pracuje równo,
    - gdy silnik po kilku sekundach "się udusi" to należy 2-3krotnie kręcić rozrusznikiem i z trudnościami się uruchamia.

    Nierówna praca silnika jest szczególnie widoczna przy uruchamianiu zimnego silnika, gdy silnik jest rozgrzany (np. uruchamianie po sklepie) wtedy muszę dłużej kręcić rozrusznikiem.

    w mojej ocenie problem tkwi w zapłonie dlatego tydzień temu wymieniłem swiece (ngk vline24) i przewody WN dotychczas byly oryginały teraz założyłem Bremi.

    Problem niestety cały czas występuje.
    Silnik jest uruchamiany na benzynie, poza powyższym problem nie ma trudnosci: zarówno na LPG i PB praca jest równa i bez problemów.

    Podejrzewam cewkę ale jak mogę to zdiagnozować?

    Przejrzałem historie forum o 20 stron wstecz -czyli jakieś 1-2lata ale wydaje mi się że problemy chyba inne niż moje.
    Ostatnio edytowany przez art_ii; 4248.
    Octavia 2 /1,6mpi BSE/ 150 kkm
    (LPG BRC Sequent 24 założone przy 50 kkm)

  • #2
    Puszczający wtryskiwacz gazowy, ewentualnie parownik puszczający w dolot.
    OIIT BSE LPG, Rapid SB CJZC LPG

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez chrisol Zobacz wpis
      Puszczający wtryskiwacz gazowy, ewentualnie parownik puszczający w dolot.
      Ale czy jest to możliwe jeszcze gdy silnik jest zimny i pracuje tylko na PB?
      Automat przełącza silnik na gaz dopiero po 3-5km jazdy gdy temperatura płynu chłodniczego osiągnie 50c. Wydawało mi się że do tego momentu gaz jest odcięty i nie powinien mieć wpływu na pracę silnika.
      Octavia 2 /1,6mpi BSE/ 150 kkm
      (LPG BRC Sequent 24 założone przy 50 kkm)

      Komentarz


      • #4
        Na 99% to wina wtryskiwaczy gazowych miałem tak parę razy
        jak auto stoi całą noc to wtryski powinny być zamknięte a jak jest uszkodzony i puszcza gaz w korektor ssący wystarczy kilka kropel a rano jak odpalasz auto na benzynie to dodatkowo masz jeszcze ten gaz który przepuścił nie sprawny wtrysk gazu i auto zapali ale przez moment chodzi jakby było zalane
        zrobisz jak uważasz ale mi wymiana wtryskiwaczy gazowych pomogła miałem czerwone valteki

        Komentarz


        • #5
          Czy można w jakiś sposób zdiagnozować popuszczanie wtrysku ?
          - Może jakbym ostatnie kilometry przejechal na PB to następnego dnia przy uruchamianiu powinien ładnie odpalić (bez "zakłócenia" gazem)?
          - poprzez diagnozę komputerem (pytanie czy do LPG czy od samochodu)?

          Chciałbym uniknąć wymiany kolejnych części które będą tylko drenowaly mi portfel.
          A na koniec gaz gazownik mi powie, że winna była cewka.
          Do cewki też mam wątpliwości i nie wiem jak potwierdzić jej sprawność ?
          Octavia 2 /1,6mpi BSE/ 150 kkm
          (LPG BRC Sequent 24 założone przy 50 kkm)

          Komentarz


          • #6
            Cewka będzie dawać wypadające zapłony. Do sprawdzenia vcds'em. Tyle, że puszczający wtrysk też może się tak objawiać.
            Zakręć zawór butli z gazem, zostaw pracujący silnik na gazie do wypalenia gazu i przełączenia na benzynę. Pozwól mu chwilę popracować na benzynie. Dobrze by było też zdjąć przewód doprowadzający gaz do listwy wtryskiwaczy (zawsze zostaje jakieś szczątkowe ciśnienie w układzie).
            OIIT BSE LPG, Rapid SB CJZC LPG

            Komentarz


            • #7
              Żeby być pewnym że nie ma gazu to najlepiej zakręcić butle wypalić gaz aż auto zgaśnie, można dla pewności zapalić go jeszcze raz już na benzynie i po paru chwilach wyłączyć silnik i czekać do następnego dnia jeśli zapali bez problemu to będzie wszystko jasne jeśli nie to będziesz szukał dalej

              Komentarz


              • #8
                Uruchamianie silnka przebiega bezproblemowo gdy był wygaszony na benzynie (i ostatnie 500m jechał na PB przy wyłączonym LPG),
                gdy zostanie wyłączono silnik na LPG to musze kręcić rozrusznikiem 3-4sekundy.
                Co to oznacza?
                Octavia 2 /1,6mpi BSE/ 150 kkm
                (LPG BRC Sequent 24 założone przy 50 kkm)

                Komentarz


                • #9
                  Ja stawiam na wtryskiwacze gazowe

                  Komentarz


                  • #10
                    Czy można to potwierdzić podłączać centrale LPG pod komputer diagnostyczy?
                    i w takiej sytuacji powinno się zmienić tylko ten wadliwy cy cały zestaw?
                    podobno jeden wtrysk w brc kosztuje 250zl ?
                    (czyli zestaw 1000).
                    Czy taka wada wtrysku przekłada się na większe zużycie LPG, spadek mocy lub jakie inne kwestie
                    Octavia 2 /1,6mpi BSE/ 150 kkm
                    (LPG BRC Sequent 24 założone przy 50 kkm)

                    Komentarz


                    • #11
                      Ja uważam że to powinien już zdecydować Gazownik ja miałem wtryski typu Valtek cała listwa kosztuje max 120zł. Więc jak miałem takie objawy to po prostu kupowałem nową dostęp miałem bardzo prosty więc wymieniałem potem szybka kalibracja i miałem dwa lata spokój. Twoje wtryski są innej firmy i trochę kosztują więc musisz być naprawdę pewny że to one powodują takie uruchamianie ziemnego silnika a ja niestety nie jestem w stanie Ci to zagwarantować .Ja tylko opisuje Ci mój przypadek a z tego co piszesz to miałem identycznie ,ale to musisz potwierdzić jeszcze z jakimś fachowcem żeby nie było lipy

                      Komentarz


                      • #12
                        Po wizycie u gazownika wyszła przyczyna - przepuszcza parownik i kwalifikuje się do wymiany, zaproponowano mi 2 rozwiazania:

                        1- regeneracja parownika w instalacji LPG -u mnie w BRC kosztuje to 280zl na oryginalnym zestawie naprawczym producenta: membrana, uszczelka, itd ale warsztat nie daje żadnej gwarancji;

                        2- kompletny nowy parownik za 550zl.

                        W obu przypadkach w cenie jest regulacja instalacji.

                        Czy ktos z praktyki wie czy regeneracja ma sens czy jest to działanie krótkotrwałe i/lub ryzykowne?
                        Dzięki
                        Octavia 2 /1,6mpi BSE/ 150 kkm
                        (LPG BRC Sequent 24 założone przy 50 kkm)

                        Komentarz


                        • #13
                          Wymieniłem parownik na nowy, problemy z uruchamianiem się skończyły + samochód zyskał na dynamice jazdy.
                          Octavia 2 /1,6mpi BSE/ 150 kkm
                          (LPG BRC Sequent 24 założone przy 50 kkm)

                          Komentarz

                          POWRÓT NA GÓRĘ
                          Pracuję...
                          X