Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Komputer (Komputery) uniemożliwiają rozruch silnika (TDI 1.9 105)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Komputer (Komputery) uniemożliwiają rozruch silnika (TDI 1.9 105)

    Witam! Stoję przed trudnym wyborem serwisowania komputera samochodu Skoda Octavia II 1.9 TDI 105 KM z 2007 roku. Problemem głównym jest niemożność uruchomienia silnika, ze stacyjki. Idąc koleją wydarzeń problem rozpoczął się od przygotowywania samochodu na przegląd, a co za tym idzie byłem zmuszony wymienić prawą diodę kierunkowskazu umieszczonej w prawym lusterku. Po udanej operacji, postanowiłem uruchomić samochód celem zmiany miejsca jego postoju. Po rozgrzaniu świec, rozruch silnika zakończył się niepowodzeniem. Po głębszej analizie problemu nie udało mi się dojść do przyczyny tego stanu rzeczy. Po kilkukrotnych próbach kręcenia "na sucho" samochód zablokował dalszą możliwość prób rozruchu auta. Po 30 minutowym postoju pożarł niemal cały olej silnikowy, a kontrolki, jakie zaczęły wyświetlać się desce rozdzielczej to; niski poziom oleju silnikowego (stwierdzone), migająca kontrolka świec żarowych podczas próby uruchomienia (stwierdzone zużycie się świec żarowych), żółta kontrolka kierownicy. Ponad to, po przekręceniu kluczyka zostaję informowany dwoma, krótkimi sygnałami dźwiękowymi tj. 1-szy zaraz po ustawieniu kluczka w pozycji zapłon, a 2-gi po dwóch sekundach, w tym samym czasie następuje pomiar poziomu paliwa w zbiorniku, a po zakończeniu tej operacji poziom "poidła" jest zgodny z rzeczywistością. Ciekawostką jest iż samochód wyłączony, zamknięty i zabezpieczony również wskazuje rzeczywisty poziom paliwa, czego nie było przy pełnej sprawności auta. Niemożność w amatorskim zlokalizowaniu problemu, zaciągnąłem samochód do mechanika, który przy użyciu laptopa zdiagnozował problemy ze stanem faktycznym, dokonał naprawy mechanicznej pojazdu w tym wymienił uszkodzony czujnik położenia wału korbowego oraz usunął wyświetlane na sprzęcie błędy. Problem pozostał po stronie elektroniki (?). Zdemontowany został wewnętrzny alarm (tak to się nazywa o ile dobrze zapamiętałem?), który w pierwszej kolejności uruchamiał sygnał dźwiękowy po włożeniu kluczyka do stacyjki i blokował pompę paliwa. Wraz z alarmem mechanik próbnie odinstalował przycisk wyłączenia pompy paliwowej. Po tej operacji problem pozostał lecz dalej blokowana była pompa paliwa. Dziś rano po ponownej wizycie u mechanika, zaproponował mi własnoręczne uruchomienie samochodu, aby jako jego codzienny użytkownik stwierdzić jakieś różnice podczas próby uruchomienia samochodu i naocznego zresumowania rezultatów prac. Bez zmian, objawy te same. Prócz usterek mechanicznych na desce rozdzielczej wciąż widniały ww. kontrolki. Problem tak zaintrygował chłopaków, że dzwonili do mnie w późnych godzinach wieczornych, że ściągnęli człowieka elektryka, którego świat, że tak powiem to elektryka i elektronika samochodowa, po długich ich diagnozach (tak wynika z ich relacji) główny komputer samochodu (dobrze zrozumiałem?) sam się w sobie zakotłował z nieznanego jak dotąd problemu i wpływa to na pracę i współpracę pozostałych urządzeń monitorująco-diagnostycznych auta. Pragnę wspomnieć, iż "sztuczna" próba uruchomienia silnika po przez spray przynosi krótkotrwały i oczekiwany przez Nas wszystkich rezultat, do czasu ogarnięcia przez komputer jakiejś nieprawidłowości, który natychmiast odcina dopływ paliwa, a co za tym idzie następuje zatrzymanie pracy silnika. Moje pytanie zatem brzmi: Czy ktoś z Was drodzy użytkownicy, mechanicy, miłośnicy spotkał się, serwisował opisany przeze mnie problem? Czy jedyne wyjście to wymiana całego sprzętu elektronicznego, który przysparza tyle problemów ze sprawnym mechanicznie samochodem?

  • #2
    Jakieś błędy jakie były z sterownikach? Tu nie ma za dużo możliwości albo zegary padły tam masz immobiliser lub sterownik silnika i na samym końcu Can gateway ale to widać po błędach .

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez WaMNip Zobacz wpis
      Po kilkukrotnych próbach kręcenia "na sucho" samochód zablokował dalszą możliwość prób rozruchu auta. Po 30 minutowym postoju pożarł niemal cały olej silnikowy, a kontrolki, jakie zaczęły wyświetlać się desce rozdzielczej to; niski poziom oleju silnikowego (stwierdzone),

      ???


      Jak to zniknal olej ?? Blad cisnienia oleju przy dlugim kreceniu to norma. Ale olej na bagnecie ma byc, nie moze znikac.

      Auto nie pali i sa jakies bledy ?? Czy nie ma komunikacji ze sterownikiem silnika wcale ?? Jak nie ma to trzeba ja przywrocic poczynajac od przekaznikow, bezpiecznikow, az po sam sterownik. Bywalo ze sterowniki padaly, ale najczesciej to problemy typu brak masy na podszybiu itd.

      Spritmonitor.de

      Komentarz


      • #4
        Jak to zniknal olej ??
        Poziom zimnego oleju był poniżej minimum i ten stan rzeczy utrzymywał się do czasu transportu auta do warsztatu (około tydzień czasu).

        Auto nie pali i sa jakies bledy ?? Czy nie ma komunikacji ze sterownikiem silnika wcale ?
        Po podpięciu pod sprzęt, samochód żadnych błędów nie sypie. Uwzględniłem Twoje drugie pytanie, posiedziałem, pomyślałem i skojarzyłem wydarzenia oraz fakty, to na chłopski rozum problem może mieć podłoże komunikacji z silnikiem. Zatelefonuję za moment do Pana maniaka elektryki i wspomnę o wszystkich Waszych teoriach, abo może tutaj leży pies pogrzebany.



        Komentarz


        • #5
          Jak tak olej znika, niech temu silnikowi ktos zmierzy kompresje tak na wszelki wypadek.
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          POWRÓT NA GÓRĘ
          Pracuję...
          X