Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Problem z odpalaniem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Problem z odpalaniem

    Witam Mam taki problem Octavia II 1.4 benzyna. Zimny silnik temperatura na zewnątrz do ok 15 stopni zapala bez kłopotów. Zimny silnik temperatura na zewnątrz powyżej 15 stopni problem z odpaleniem, trzeba kilkakrotnie zakręcić żeby odpalił. Może ktoś spotkał się kiedyś z czymś takim. Pozdrawiam

  • #2
    Rozumiem, że LPG nie ma. Sprawdź sobie czujnik temp co tam pokazuje rano, kable, świece, cewki. Silnik działa poprawnie czy szarpie?

    Komentarz


    • #3
      Najpierw diagnostyka komputerowa i może jakieś błędy??

      ...Moje Cappuccino MPi...

      jest FABIA 2FL 1.2 12V+ LPG
      właśnie sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
      wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

      Komentarz


      • #4
        Witam W tamtym roku wymieniłem czujnik i było OK Teraz wszystko wróciło Błędy jak widać : IMG_7779001001.jpg

        Czy te błędy mogą być spowodowane złym stanem akumulatora ? Dodam, że kręci jak wariat, a jak zmierzyłem napięcie to miał trochę ponad 10
        Ostatnio edytowany przez micbmw; [ARG:4 UNDEFINED].

        Komentarz


        • #5
          dalej czujnik niestety albo wiązka od niego

          ...Moje Cappuccino MPi...

          jest FABIA 2FL 1.2 12V+ LPG
          właśnie sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
          wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez smajler Zobacz wpis
            Rozumiem, że LPG nie ma. Sprawdź sobie czujnik temp co tam pokazuje rano, kable, świece, cewki. Silnik działa poprawnie czy szarpie?
            Jak ten czujnik sprawdzić ? Silnik jak odpali pracuje równo, nie szarpie.

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez Przemek_i Zobacz wpis
              dalej czujnik niestety albo wiązka od niego
              Czy te błędy mogą być spowodowane złym stanem akumulatora ? Dodam, że kręci jak wariat, a jak zmierzyłem napięcie to miał trochę ponad 10

              Komentarz


              • #8
                To jeszcze dokonaj pomiaru pod obciążeniem bo coś mi się zdaje że aku do śmieci . Wepnij żarówkę w obwód albo poproś kogoś żeby odpalił i w tym czasie dokonaj pomiarów . Jeśli aku jest uszkodzony to może być przyczyna .

                Komentarz


                • #9
                  Skup się czujniku cieczy chłodacej .

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez Kot72 Zobacz wpis
                    Jeśli aku jest uszkodzony to może być przyczyna .
                    też tak myślę bo to dziwne napięcie - jakby miał zwarcie na celach. Ma mieć 12V z kawałkiem 12.2-12.6. Podczas zapalania nie powinien puścić poniżej 10.5V.
                    Jeśli ma 10V i na tym pali to ma zwarcie a Ty jeszcze piszesz że kręci jak szalony.

                    Ale czujnik temperatury też do sprawdzenia.

                    ...Moje Cappuccino MPi...

                    jest FABIA 2FL 1.2 12V+ LPG
                    właśnie sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez Przemek_i Zobacz wpis
                      też tak myślę bo to dziwne napięcie - jakby miał zwarcie na celach. Ma mieć 12V z kawałkiem 12.2-12.6. Podczas zapalania nie powinien puścić poniżej 10.5V.
                      Jeśli ma 10V i na tym pali to ma zwarcie a Ty jeszcze piszesz że kręci jak szalony.

                      Ale czujnik temperatury też do sprawdzenia.
                      Naprawdę kręci normalnie, dlatego to mnie dziwi.

                      Komentarz


                      • #12
                        To nie jest normalne napięcie . Poniżej 12,5V akumulator jest już rozładowany . Od napięcia aku zależy też praca pompy paliwa , ilość dostarczanego paliwa oraz ciśnienie w instalacji . Teoretycznie przy 10,5 V rozrusznik będzie kręcił . Tk jak pisałem , sprawdź pod obciążeniem . Czujnik temperatury też warto sprawdzić . Wymieniałeś na oryginalny czy na zamiennik ?

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez Kot72 Zobacz wpis
                          To nie jest normalne napięcie . Poniżej 12,5V akumulator jest już rozładowany . Od napięcia aku zależy też praca pompy paliwa , ilość dostarczanego paliwa oraz ciśnienie w instalacji . Teoretycznie przy 10,5 V rozrusznik będzie kręcił . Tk jak pisałem , sprawdź pod obciążeniem . Czujnik temperatury też warto sprawdzić . Wymieniałeś na oryginalny czy na zamiennik ?
                          Witam Aktualne dane bo wcześniej źle wpisałem. Akumulator ma 12,2 V. Naładowałem aku, ale po godzinie dwóch spadł znowu do 12,1 - 12,2 V. Podczas rozruchu spada do 10,8 V. Jestem w trakcie sprawdzania czujnika. Oporności przy 4st c 3500 ohm, przy 20 st c 2300 ohm, przy 90 st c (minuta w zagotowanej wodzie) 600 ohm i rośnie. Czujnik Febi (siwy) nie wiem czy to oryginał czy zamiennik ( z tego co czytałem oryginał czarny, dobry zamiennik zielony, a tu siwy ). Pozdrawiam

                          Komentarz


                          • #14
                            Akumulator jest do wymiany . Sprawny , w pełni naładowany aku , 2 godziny po odłączeniu ładowania winien mieć ok 12,8 V . Zapewne w Twoim odparowała już woda z elektrolitu . Przy niskich temperaturach oporność czujnika mieści się w granicach tolerancji . Przy 90 stopniach opór jest zbyt duży . 250-275 ohm być powinno . Czujnik zmień na oryginalny . Zobacz sobie w ETCE jaki być powinien dla Twojego modelu silnika . Chińskie czujniki to zło .

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez micbmw Zobacz wpis
                              Naładowałem aku, ale po godzinie dwóch spadł znowu do 12,1 - 12,2 V.
                              Albo aku do D. Albo masz dużą upływność prądu - do sprawdzenia.

                              ...Moje Cappuccino MPi...

                              jest FABIA 2FL 1.2 12V+ LPG
                              właśnie sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                              wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                              Komentarz

                              POWRÓT NA GÓRĘ
                              Pracuję...
                              X