Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Korekty Skoda Octavia II 1.6 BSE 102 KM

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Korekty Skoda Octavia II 1.6 BSE 102 KM

    Proszę o opinię na temat korekt długoterminowych na Pb w aucie Skoda Octavia 2 1.6
    BSE 102 KM.
    VCDS nie wykazuje błędów, auto jeździ na benzynie normalnie.
    Korekty po tygodniu jazdy (od resetu korekt) ustawiły się:
    Bieg jałowy: -7
    Średnie obciążenie +2

    Czy mam problem czy nie?
    +2 ok ale czy -7 na wolnych świadczy o czymś?
    Jakie zdarzają się korekty w Waszych autach?
    Jeżeli w waszych autach jest podobnie to stroję LPG douczam do tych korekt i dalej nie zawracam sobie głowy.
    Tomasz
    tp

  • #2
    Ogolnie korekta ujemna = mieszkanka bogata (bezpiecznie )
    korekta dodatnia = mieszkanka uboga (troszke zle)
    Jednak gdzies tak czytałem, że wahania +-10% jest w normie, ale lepiej mieć w okolicach 0 bo to jest wartość sondy śrenia na 4 baniaki
    Ja aktualnie mam +3 korekta obziążenie, ale tutaj mam problem z mapa bo głównie śmigam w korkach w mieście i szybko leci mi korekta na dodatnia. Jak przejade trase z pręskością ok 120 to spada mi na ujmne

    Co do pytania twojego -7 na IDLE jest spoko tylko więcej pali ci gazu na postoju :P
    +2 średnie też ok- wartość bliska 0 patrz co się będzie dalej działo

    Komentarz


    • #3
      Dzięki
      a jaką masz korektę w IDLU?
      tp

      Komentarz


      • #4
        a tego nie pamiętam ale chyba około -3 do -6

        Komentarz


        • #5
          -7 na wolnych obrotach do dość sporo . Coś jest nie tak z ciśnieniem paliwa , z zaworem par paliwa lub do kolektora dostają się niewielkie ilości lpg . Z kolei + 2 pod obciążeniem to też nie jest idealnie . Zbyt uboga mieszanka . Weź pod uwagę że korekty długie ustawiają się gdy krótkie przekraczają dopuszczalny zakres . U mnie w BFQ mam korekty long 0 na wolnych i -3 pod obciążeniem . Z tym że u mnie prawdopodobnie lekko podlewa jeden wtryskiwacz . Dużo to auto ma przejechane ?

          Komentarz


          • #6
            130 tys
            ale te korekty mają się tak od co najmniej 4 lat odkąd zacząłem to monitorować.
            W tej chwili butla zakręcona i spuszczony z instalacji gaz.
            tp

            Komentarz


            • #7
              Zadałeś pytanie ..... Tym korektom do ideału sporo brakuje . Jeśli LPG jest odcięty to o.k. Jak dla benzyny to trochę dziwne te korekty . Coś niedomaga . Napisz jeszcze jak resetujesz korekty long .
              Niektórzy piszę że wystarczy skasować błędy ( chociaż ich nie ma ) . U mnie taki zabieg nie działa . Tak na oko to Twoje korekty bardzie są z LPG niż z Pb . Też podobne kiedyś miałem .

              Komentarz


              • #8
                Dziś po autokalibracji i resetowaniu korekt long pojechałem tylko na LPG z różnymi obciążeniami silnika ( ok 30 km ) . Po sprawdzeniu w gr 32 korekty mam identycznie jak na benzynie czyli wolne obroty 0% a obciążenie -3 %

                Komentarz


                • #9
                  Resetuję VCDS
                  Pojawiają się 0 w IDLU i pod obciążeniem.
                  Nie mam z tym problemów, kasowałem wielokrotnie strojąc instalację gazową.
                  Dostrojenie lpg do tych korekt, aby się nie zmieniały też nie stanowi problemu.

                  Pytanie jest czy takie korekty na benzynie to problem?
                  Gdyby zechciało chociaż 10 kolegów podać swoje korekty na benzynie i wszyscy mieliby 0 na wolnych i -3 do +3 pod obciążeniem to byłoby wszystko jasne, że u mnie coś jest nie tak.
                  Ostatnio edytowany przez Octavia16tp; [ARG:4 UNDEFINED].
                  tp

                  Komentarz


                  • #10
                    Jeśli ECU po odczytach z lambdy obcina lub wydłuża dawkę wtrysku to znaczy ze coś już powoli szwankuje . Na benzynie masz skorygowane aby mieszanka była idealna . Nie jest to źle bo wszystko jest jeszcze do skorygowania . Jeśli korekty mieszczą się w widełkach to problemu nie ma . Gaz sobie dostroisz aby nie było zbyt ubogo .

                    Komentarz


                    • #11
                      Mieszanka jest idealna dostroić LPG też potrafię idealnie.

                      Pytanie jest takie czy wszyscy na Pb mają korekty równe 0 w IDLU i minimalne widełki pod obciążeniem np -3 do +3.

                      Czy przeciwnie i jeżeli mieszczą się korekty w zakresie -10% do +10% to producent auta nie widzi problemu i tak ma być?
                      tp

                      Komentarz

                      Pracuję...
                      X