Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Padła cała elektryka po odłączeniu i podłączeniu akumulatora OCT II 1.6 mpi gaz.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Padła cała elektryka po odłączeniu i podłączeniu akumulatora OCT II 1.6 mpi gaz.

    Dzień dobry.
    Na wstępie pozdrawiam wszystkich użytkowników.
    A teraz opis problemu. Musiałem odłączyć na godzinę akumulator, a potem usilnie próbowałem podłączyć na odwrót + do -. Objawiało się to kręceniem wentylatora i wyciem syreny. Po prawidłowym podłączeniu, mały problem z odpaleniem. Przełączyłem na benzynę i poszło ale padło wspomaganie kierownicy. Myślę: pewnie bezpiecznik ale ponieważ się bardzo śpieszyłem miałem to sprawdzić później. Na szybko tylko stwierdziłem, że nie działa mi podłączony interfejs diagnostyczny. W trakcie jazdy do domu stwierdziłem nieprawidłowe działanie podnośników szyb. Chwilę potem zapaliły się kontrolki poduszek powietrznych, następnie układu hamulcowego, padł prędkościomierz, potem światła, następnie cała konsola i w końcu zaczęło delikatnie szarpać. Na szczęście dojechałem do domu ale ponownie już nie odpaliłem. Musiałem natychmiast jechać do pacy więc niczego nie sprawdziłem (bezpieczników). Teraz siedzę w delegacji i się zastanawiam od czego zacząć i ile mnie to będzie kosztowało. Boje się że spaliłem komputer albo jakiś sterownik. Kolega podpowiedział mi, że to może być uszkodzony alternator. Podpowiedzcie coś co to może być żebym mógł coś zdalnie zacząć działać.

  • #2
    Wróżenie z fusów, mógł paść ECU, ale pomału do sprawdzenia bezpieczniki, przekaźniki, mogły dostać diody alternatora wszystko do sprawdzenia. Długo tak było podpięte?
    Skoda Octavia II FL
    Motul 8100 X-Cess 5W40, Filtry Knecht, Świece Beru

    https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/2sDZh/

    Komentarz


    • #3
      Kilkanaście minut na siłę podłączałem na odwrót zanim mnie olśniło (nie powinienem się w ogóle do tego przyznawać, dobrze, że tu jestem ,,anonimowy'').
      Tzn. kilkanaście minut kombinowania a podłączone łącznie ok 1 +/-1 min.
      Ostatnio edytowany przez mis97; 48942.

      Komentarz


      • #4
        A co z opcją "alternator" ?

        Komentarz


        • #5
          Zacznij jak kolega pisze wyżej , najpierw bez kosztowo sprawdź wszystkie bezpieczniki łącznie dwie skrzynki ta w komorze pod deklem po prawej stronie ja otworzysz maskę ( te duże z boku też 80 A 100 A idą do nich takie grube kable itd ) i druga skrzynka przy drzwiach kierowcy za klapką . Jak tu wszystko ogarniesz sprawdzić alternator ( diody ). Akumulator też warto sprawdzić po takim zabiegu podłączenia .

          Komentarz


          • #6
            kilkanaście minut na siłę - niedobrze, co się miało spalić to spaliło...może coś bezpieczniki ocaliły
            jak tak można.....zamienić bieguny?....
            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
            poprzednie modele:
            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

            Komentarz


            • #7
              No cóż, wystarczy odwrotnie ułożyć akumulator, trochę zamglenie umysłu i nieszczęście gotowe. Nie wieże, że nikt z was nigdy nie zrobił nic bezdennie głupiego

              Komentarz


              • #8
                i dalej w temacie?
                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                poprzednie modele:
                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                Komentarz


                • #9
                  Wszystkie bezpieczniki całe, akumulator miał trochę ponad 10V, potwierdzony uszkodzony alternator. Kolega proponował zawieźć regulator do naprawy ale chyba porostu wymienię cały alternator. Będzie szybciej i prościej. Muszę tylko znaleźć dobrą używkę. Będę informował o przebiegu i efekcie końcowym.

                  Komentarz


                  • #10
                    I to jest istotna informacja dla potomnych .

                    Komentarz


                    • #11
                      hihihi nieźle
                      Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                      Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                      Komentarz

                      POWRÓT NA GÓRĘ
                      Pracuję...
                      X