Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Problem z napięciem w komorze silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Problem z napięciem w komorze silnika

    Witam. Mam pewien problem z autem, a mianowicie z napięciem!
    Dwa dni temu zauważyłem światło w garażu, okazało się że cały czas świecą światła dzienne LED (mam już je ok. roku).
    Normalnie światła te działały po włączeniu zapłonu i gasły parę sekund po zgaszeniu auta.
    Sprawdziłem podłaczenie świateł LED i okazało się, że w komorze silnika, tam gdzie podłączyłem „+ ledów” napięcie 12V nie znika po wyłączeniu zapłonu F21 (wcześniej tak się działo).
    Dodatkowo co jakiś czas załączają się oba wentylatory chłodnicy i kręcą na najwyższych obrotach, pomimo ze silnik jest zimny!
    Dzisiaj dodatkowo dostałem się do przekaźników pod kierownicą, gdzie okazało się że jeden jest dość gorący KL30, po przemienieniu miejscami z innym takim samym nic się nie zmieniało a i ten drugi też zrobił się ciepły po paru sekundach!
    Ogólnie samochód pracuje normalnie i nic się nie dzieje niepokojącego, jedynie odłączyłem LEDy bo by mogły mi rozładować akumulator jak jestem w pracy lub w nocy.
    Na VCDS jest błąd P1601, ale miałem już go wcześniej i nie się nie działo!
    Proszę o pomoc w rozwiązaniu tego problemu!
    Załączone pliki

  • #2
    Dzisiaj zmierzyłem jaki prąd pobiera auto i okazało się, że pobór jest ok. 800mA, nawet po 30min przy zamkniętym samochodzie! Jak sprawdzić co pobiera ten prąd?

    Komentarz


    • #3
      Cały czas walczę z autem! Doczytałem jak sprawdzić upływy prądu, wyciągałem każdy z bezpieczników i czekałem aż prąd zmaleje, niestety to nic nie dało!
      Mały przełom nastąpił jak wyciągłem i wsadziłem bezpiecznik F24 (komora silnika), po paru sekundach tak jak wczesniej pisałem właczyły sie oba wentylatory i rozkręciły na max.
      Dopiero wyjecie bezpiecznika spowodowało zatrzymanie sie wiatraków. Coś mnie tknęło i sprawdziłem pobór prądu i wałśnie tam było 800mA!
      Co teraz? Szukać przyczyny awarii sterownika czy coś innego?
      Załączone pliki

      Komentarz


      • #4
        Wrzuć autoscan, może coś wyjdzie. Zobacz czy ten przekaźnik KL30 odcina prąd od oświetlenia wnętrza - zostaw lampkę włączoną na stałe i zobacz po jakimś czasie czy lampka zgaśnie, bo powinna. W sterowniku silnika czysto?
        Aktualne zużycie paliwa

        Komentarz


        • #5
          ten błąd dotyczy właśnie tego przekaźnika KL30 J317
          ale może powstał przy zamianie przekaźników. nie daje się skasować?
          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
          poprzednie modele:
          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

          Komentarz


          • #6
            Witam. Problem nadal występuje! Cały czas jest ten błąd P1601 i nie da się go skasować! Dzisiaj dobrałem się do tego modułu i sprawdziłem czy nie ma tam czegoś niepokojącego, niestety na oko wszystko jest ok. Zastanawiam się nad zakupem drugiego takiego samego modułu i zrobię podmianę.
            co sądzicie o tym? Mógł się jakiś zepsuć?

            Komentarz


            • #7
              Witam. Teoria o uszkodzonym module komfortu raczej nie trafna. Dzisiaj podmienilem na inny moduł i ciągle to samo! Gorący przekaźnik KL30 i 12V na bwzpiecznikach w komorze silnika!

              Komentarz

              POWRÓT NA GÓRĘ
              Pracuję...
              X