Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Zmiana typu klimatyzacji w ECU

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zmiana typu klimatyzacji w ECU

    Panowie, potrzebna pomoc w przeprogramowaniu ECU. Auto było na modach (podniesienie mocy) i wgrany został soft z innego auta na którym tę moc podniesiono. Przeglądając VCDS po tej robocie wyszło na jaw, że w ustawieniach sterownika silnika jest wybrana opcja (Bajt 3 Bit 1-2: "02 Bidirectional Climate Control (Climatic) installed") a ja mam fabrycznie wersje Climatronic. Musze to dopasować bo z tego powodu najprawdopodobniej nie działa mi fabryczna poliftowa nagrzewnica elektryczna. Gdy próbuję zmienić na Climatronic i zakodować wyskakuje błąd "Coding rejected Error 22: Conditions not correct or request sequence error".

    Czy da się coś z tym zrobić?? Hilfe!
    CFHC:
    140 HP-> 185 HP
    320 Nm -> 436 Nm

  • #2
    silnik wyłączony jak kodujesz?
    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
    poprzednie modele:
    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez adamdn Zobacz wpis
      Auto było na modach (podniesienie mocy) i wgrany został soft z innego auta na którym tę moc podniesiono.
      Ładny mi mod, przegranie mapy z innej fury na gotowca ....
      Była O2 RS 190 km / 436 Nm
      Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez oolsztyniak Zobacz wpis
        Ładny mi mod, przegranie mapy z innej fury na gotowca
        Tego nie ma co nawet komentować.
        A po czym wnioskujesz, że klima nie działa?

        Komentarz


        • #5
          to o nagrzewnice chodzi greg44
          Zamieszczone przez adamdn Zobacz wpis
          Musze to dopasować bo z tego powodu najprawdopodobniej nie działa mi fabryczna poliftowa nagrzewnica elektryczna.
          Była O2 RS 190 km / 436 Nm
          Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez krzynol Zobacz wpis
            silnik wyłączony jak kodujesz?
            Oczywiscie, silnik zgaszony, auto na zaplonie. Inne opcje da sie przekodowac a tej od typu klimy juz nie...
            CFHC:
            140 HP-> 185 HP
            320 Nm -> 436 Nm

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez oolsztyniak Zobacz wpis
              Ładny mi mod, przegranie mapy z innej fury na gotowca ....
              Zle mnie zrozumiales - do ECU zostal wgrany soft z innego auta (niemodyfikowany w zaden sposob), zmierzona zostala moc a nastepnie na tym to sofcie zmieniono mapy i podniesiono typ samym moc auta. Pewnie sie zastanawiacie po co wgrywano inny soft i na nim dziubano skoro mozna bylo na moim fabrycznym? Otoz nie mozna bylo bo chcialem wycofac akcje z DPFem ktora mi wgrano w ASO w 2016 roku. Myslalem ze zostanie to cofniecie na moim sofcie, jak sie okazalo wgrano "czysty", nieskazony te akcja serwisowa z innego auta z takim samym silnikiem. I to chyba jest powod prpblemow z nagrzewnica.
              CFHC:
              140 HP-> 185 HP
              320 Nm -> 436 Nm

              Komentarz


              • #8
                a patrzyłeś w blokach pomiarowych jak zachowują się wartości odpowiedzialne za wysterowanie przekaźników nagrzewnicy?
                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                poprzednie modele:
                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                Komentarz


                • #9
                  Moja octavia ma fabryczne oprogramowanie, fabryczny Climatronic, a w VCDS również wyświetla mi się Climatic. Nagrzewnica elektryczna chyba mi działa patrząc po szybkości nagrzewania wnętrza. Może to po prostu urok oprogramowania?

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez krzynol Zobacz wpis
                    a patrzyłeś w blokach pomiarowych jak zachowują się wartości odpowiedzialne za wysterowanie przekaźników nagrzewnicy?
                    Tak, oto wszystkie informacje jakie posiadlem przy ostatnim spotkaniu z vcds:
                    1) ECU (03L 906 018 BR), wersja oprogramowania 9813:
                    - IDE00373... Electric auxiliary Heater: shut-off conditions - wartość namniejsza jaką udało się osiągnąć to 64
                    - drugi IDE00373... Electric auxiliary Heater: shut-off conditions - wartość najmniejsza to 0
                    - IDE00374 - Electric auxiliary heater: relay activation bits - wartosc zawsze 0
                    - dodatkowe info: w ECU silnika zaznaczony bit 3 w bajcie 3 "Auxiliary/electric heater", bit 1-2 bajt 3 "02 Bidirectional Climate Control (Climatic) installed"
                    2) HVAC (klimatronik):
                    - IDE00993-MAS01279 Status of input signals 11 - Auxiliary heater actual value - zawsze OFF
                    - IDE00993-MAS01293 Status of input signals 11 - Auxiliary heater target value - przy odpowiednio niskiej temp silnika i na zewnatrz - zawsze ON (chyba ze zmienie pokretlami na minimalna temp - wtedy zmienia sie na OFF)

                    Wyglada mi na to ze panel klimatronika (patrzac w vcds w jego parametry) zglasza żądanie uruchomienia elektrycznej nagrzewnicy, silnik jednak nie widzi tego żądania i nie uruchamia dogrzewania. Pytanie - da się coś z tym zrobić? Może ktoś ma jakiś pomysł jak to obejść, jeśli nie będzie innego sposobu? Wolałbym uniknąć tworzenia mikrokontrolera do sterowania przekaźnikami - może jest jakies prostsze ale i sensowne jednocześnie rozwiązanie? Pod ogrzewanie tylnej szyby z przycisku to już ostateczność...

                    Zamieszczone przez marcinp Zobacz wpis
                    Moja octavia ma fabryczne oprogramowanie, fabryczny Climatronic, a w VCDS również wyświetla mi się Climatic. Nagrzewnica elektryczna chyba mi działa patrząc po szybkości nagrzewania wnętrza. Może to po prostu urok oprogramowania?
                    A możesz sprawdzić nr wersji softu ECU? Sprawdzałeś miernikiem lub termometrem laserowym czy nagrzewnica faktycznie działa? W moim przypadku, auto uruchomione po postoju przy 3st na plusie wialo letnim po 3km, sredniociepłym po 5km (zanim jeszcze wskazówka temp silnika w ogóle się ruszyła). Zakładam, że przy dodatniej temperaturze powinno wiać cieplejszym i nieco szybciej niz w moim przypadku. Mam racje?
                    CFHC:
                    140 HP-> 185 HP
                    320 Nm -> 436 Nm

                    Komentarz


                    • #11
                      Jak tylko będę miał dostęp do kabla to sprawdzę ECU. Nie sprawdzałem nagrzewnicy. To, że działa stwierdziłem subiektywnymi obserwacjami. Jest sporo mówione o raczej niedogrzaniu tego silnika przy małych obciążeniach z powodu jego sprawności. Skoro przy 3+ wieje już letnim po 3 km to moim zdaniem jest to niezły wynik nawet w porównaniu z benzynowymi autkami (Żona ma C2 i nagrzewa się też gdzieś po tylu km). Jeździłem kiedyś MB W123 z dieslem i na ciepłe powietrze czekałem wieki. Nie jestem specjalistą od elektryki/ elektroniki ani też diagnostyki ale wiem też, że kable dostępne na rynku są różnej jakości i... pochodzenia. Spotkałem się też z błędami/ różnymi wersjami tłumaczenia co poniektórych parametrów w zależności od kabla.
                      A gdzie znajduje się wtyczka nagrzewnicy? może da się zrobić w przypadku nagrzewnicy prosty test na zasadzie odpięcia od niej wtyczki i porównania czasu nagrzewania?
                      Nie chcę siać herezji więc niech się wypowiedzą bardziej doświadczeni koledzy.

                      Odnośnie Climatic - do któregoś roku (krótko po 2000) VW climatic oznaczał półautomatyczną klimę, która samoczynnie utrzymywała temperaturę, a wiatr ustawiało się samemu. Później VW się "uwstecznił" nazywając Climatic całkowicie manualną klimę. Taką informację znalazłem 2 dni temuna którymś forum golfa. To tak informacyjnie żeby pokazać bałagan w nazewnictwie.

                      Komentarz


                      • #12
                        Ja już powoli zaczynam kapitulować... Chodzi mi po glowie zmiana na wersje CAN ale poprawioną tzn. zasilanie podpiete nie na stałe nawet bez kluczyka a przez oryginalne przekaźniki wysterowane po stacyjce (bądź w wersji deluxe wysterowane mikrokontrolerem po odczycie temperatury ponizej 7st).

                        No u mnie jest podobnie - po 3km jest powietrze letnie (zaczyna wiac ciepławym). Do benzynówki nie porównuje bo w S80 wieje wtedy już wrzątkiem. Ale coś za coś - pali 2,5x tyle
                        CFHC:
                        140 HP-> 185 HP
                        320 Nm -> 436 Nm

                        Komentarz

                        POWRÓT NA GÓRĘ
                        Pracuję...
                        X