Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Nagłe zawyżone spalanie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Nagłe zawyżone spalanie

    Witam.

    Po za kupie auta z ponad miesiąc temu wszystko grało jak trzeba, spalanie normalne z jedynki max 10-11l średnie 7.5L aż. 3 dni temu coś się zwaliło że według komputera pokazuje mi z jedynki (ledwo dotykając gazu) przy ruszaniu 59L/100km, z dwójki 35L. a teraz średnio pokazuje mi teraz 20L choć po ubywaniu paliwa według wskaźnika nie widać aby tyle jarało.

    Czy może być jakaś nie szczelność?
    Czy może komputer ześwirował samoczynnie się rozstrajając., może jakiś inny problem jest.

  • #2
    Muszę odświeżyć. Od tamtej pory miałem remont, ale z tym spalaniem się nic nie zmieniło.


    Pytanie jest czemu przy ruszaniu tak mi spalanie zawyża kolosalnie
    Zippyshare.com -

    Komentarz


    • #3
      a zwróciłeś uwagę na to, że zmienia się jednostka spalania z litrów na godzinę na litry na 100km

      Komentarz


      • #4
        nie, nie wiem to teraz mam spalanie na godzinę? bo juz sam niewiem.

        Komentarz


        • #5
          Jest to prosta matematyka:
          jeżeli pojazd stoi w miejscu komputer wylicza szacunkowe spalanie paliwa w czasie, czyli jednostka l/h, w twoim wypadku na podstawie danych z filmiku, gdybyś zostawił samochód na postoju uruchomiony przez godzinę to w ciągu tej godziny spaliłby on 1,7 litra benzyny. Gdyby teraz przełożyć powyższą sytuację na jednostkę l/100km, to teoretycznie chwilowe spalanie powinno wynosić "nieskończoność", wynika to z tego, że do obliczeń (załóżmy tą godzinę pracy silnika) trzeba by podstawić zużyte paliwo w ilości 1,7litra i przejechany dystans równy 0km, a jak pamiętasz zapewne z matematyki "nigdy cholero nie dziel przez zero".
          Po ruszeniu z miejsca, kiedy to do komputera silnika dociera sygnał z czujników ABS, chwilowe spalanie przełącza się na jednostkę l/100km, czyli hipotetycznie zakładając, że pojazd stale zużywa te 1,7l ale w przełożeniu na jednostkę długości, to spalanie wyświetlone na liczniku po przejechaniu 10 metrów będzie wynosić 170l/100km, po 100metrach 17l/100km po przejechaniu 100km wyświetli 1,7l/100km. Teraz już rozumiesz?

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez Spide Zobacz wpis
            nie, nie wiem to teraz mam spalanie na godzinę? bo juz sam niewiem.
            Tak jak pisze kolega skit. Zmień jednostkę i po problemie Mi też się kiedyś zdarzyło tak zdziwić
            KAI

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez KAI Zobacz wpis
              ]Zmień jednostkę
              no ok, a jak to zmienić? pewnie trzeba użyć VCDC? bo w maxidot się nie da haha

              Komentarz


              • #8
                tylko pytanie jest takie, po co to zmieniać!? spalanie na postoju w jednostce l/100km na wolnych obrotach jest mniej precyzyjną jednostką niż l/h i w zależności od tego jaki jest algorytm przeliczania pozostałego paliwa w zbiorniku przez komputer, może powodować zafałszowanie wyniku w "range" czyli pozostałym przebiegu na pozostałej ilości paliwa w zbiorniku

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez Spide Zobacz wpis

                  no ok, a jak to zmienić? pewnie trzeba użyć VCDC? bo w maxidot się nie da haha
                  Z tego co pamiętam to u mnie była to kwestia wybrania jakie parametry mają się wyświetlać. Trzeba wyłączyć ten w jednostce l/h na l/100km.
                  Jest to to gdzieś w menu - ustawienia, ale nie powiem tak z pamięci dokładnie.
                  KAI

                  Komentarz


                  • #10
                    Nie wiem co chcecie za kodowanie zmieniać.
                    Po filmiku wszystko wygląda OK z jednostkami.
                    Na postoju -> l/h, podczas jazdy zmienia się na l/100km.

                    Oczywiście w VCDS można "lekko" skorygować pokazywanie spalania, ale to nie tu jest raczej problem.

                    A może te auto jeździ na zbyt bogatej mieszance jednak?

                    Komentarz


                    • #11
                      dziwny ten samochód strasznie ;p średnie mam na poziomie między 6-8L , a jak gdzieś dalej to potrafi zejść nawet do 5.8L średnio.
                      Ostatnio chyba gdzieś powietrze lewe minimalnie wciąga

                      Komentarz

                      POWRÓT NA GÓRĘ
                      Pracuję...
                      X