Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Switch (mikroprzełącznik) drzwi (lewy przód) - Octavia II FL (2010)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Switch (mikroprzełącznik) drzwi (lewy przód) - Octavia II FL (2010)

    Cześć
    Potrzebuję pomocy, a mianowicie szukam switcha (mikroprzełącznika) do zamka drzwi - lewy przód - w Octavii II FL (2010).
    Przełącznik się popsuł co w efekcie powodowało, że z chwilą otwarcia drzwi kierowcy centralka się nie rozblokowywała.
    Udało mi się wyciągnąć zamek, ale nie wiem gdzie kupić taki przełącznik. Przewaliłem trochę stron, ale nie znajduję identycznego, a tylko coś podobne.

    Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
    Załączone pliki

  • #2
    Zamieszczone przez birdo Zobacz wpis
    Przewaliłem trochę stron, ale nie znajduję identycznego, a tylko coś podobne.
    kup podobny ale ważne żeby był wodoszczelny

    Ja kupowałem na allegro 2 sztuki do mojej O1 FL - wygląda tak samo

    przykład 1

    Link

    Przykład 2 - ja kupiłem taki

    Mikrostyk V4NST7UL zamka grupyVW SKODA,AUDI, SEAT,Oryginał, hermetyczny | elecena.pl - wyszukiwarka elementów elektronicznych

    kable dolutuj to tych pinów które są zwarte na otwartych drzwiach - sprawdzisz sobie miernikiem
    Ostatnio edytowany przez Przemek_i; 26272.

    ...Moje Cappuccino MPi...

    jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
    sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

    Komentarz


    • #3
      Tylko problem polega na tym, że zamek w Octavii I jest inny niż w OII i konstrukcja zamka nie pozwoli na instalację mikroprzełaczników wskazanych przez Ciebie. To musi być dokładnie to co na zdjęciach.

      Ale dzięki za podpowiedź.

      Komentarz


      • #4
        Mikrowłacznik w mojej O1 FL jest identyczny jak na Twoim zdjęciu.
        Zamki są bardzo podobne - zasada działania mikrowłącznika jest identyczna - zapadka otwartych drzwi wciska bolec do środka co zwiera styki i tyle.
        Możesz założyć jaki chcesz i będzie działał - ten żółty co ja zakładałem wymagał kupienia cieniutkich śrub, nakrętek i podkładek sprężynujących aby go zamontować ale wszystko działa jak należy.

        ...Moje Cappuccino MPi...

        jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
        sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
        wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

        Komentarz


        • #5
          OK, jeśli zrezygnuję z oryginalnego mocowania i zastosuję patent ze śrubką, to zadziała. I pewnie tak zrobię, bo zakup oryginalnego switcha graniczy z cudem.
          Załączone pliki

          Komentarz


          • #6
            ja po kilku kilkugodzinnych walkach z tymi mikroswitchami, odpuściłem temat i zmieniam zamki.
            taki mikrostyk gdzieś kiedys kupowałem w TME i razem z przesyłką wyszedł tyle co pół nowego zamka
            szkoda czasu
            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
            poprzednie modele:
            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

            Komentarz


            • #7
              OK, u mnie temat już załatwiony, a teraz parę słów jak to zrobiłem, aby inni mieli łatwiej.

              1) Switch kupiłem tu: Mikroprzełącznik; Highly; SR0-00A; IP67 - Sklep elektroniczny - FIRMA PIEKARZ , wziąłem dwa, bo oczywiście przy eksperymentowaniu jeden się uszkodził.
              2) Potrzebne jest wiertło 2,5 mm,
              3) śrubka z nakrętką i podkładką sprężynującą 2,5 mm
              4) malutki pilnik

              A teraz po kolei:
              1) należy wypiłować otwór zgodnie z załączonym zdjęcie, a to dlatego, że nie możemy wykorzystać oryginalnych otworów, to po prostu nie pasuje.
              2) Otwory muszą być tak wypiłowane, aby po przykręceniu switcha jego krawędź licowała ( była równolegle) z krawędzią zamka ( patrz zdjęcie). Jeśli będzie za wysoko, to będzie się blokował zamek, jeśli za nisko to może się nie załączać.
              3) wiertłem powiększyłem otwory w switchu
              4) Dokręcamy i przylutowujemy przewody, które wcześniej zostały odcięte tuż przy mikroprzełączniku ( tym starym).
              5) przewody lutujemy zgodnie z załączonym zdjęcie
              6) i już po temacie, a radości cała kupa.

              PS. Krzynol bardzo dziękuję za filmy na YT. Dzięki nim rozebrałem te drzwi i je poskładałem, bez Ciebie dalej by mnie to wkurzało. A tak to teraz jest tak . Jeszcze raz dziękuję
              Załączone pliki

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez birdo Zobacz wpis
                A teraz po kolei:
                1) należy wypiłować otwór zgodnie z załączonym zdjęcie, a to dlatego, że nie możemy wykorzystać oryginalnych otworów, to po prostu nie pasuje.
                2) Otwory muszą być tak wypiłowane, aby po przykręceniu switcha jego krawędź licowała ( była równolegle) z krawędzią zamka ( patrz zdjęcie). Jeśli będzie za wysoko, to będzie się blokował zamek, jeśli za nisko to może się nie załączać.
                3) wiertłem powiększyłem otwory w switchu
                4) Dokręcamy i przylutowujemy przewody, które wcześniej zostały odcięte tuż przy mikroprzełączniku ( tym starym).
                5) przewody lutujemy zgodnie z załączonym zdjęcie
                6) i już po temacie, a radości cała kupa.

                BRAWO TY!!!!


                Zrobiłem dokładnie tak samo kilka lat temu

                ...Moje Cappuccino MPi...

                jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                Komentarz

                POWRÓT NA GÓRĘ
                Pracuję...
                X