Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Brak swiatel drogowych po zmianie bcm

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Brak swiatel drogowych po zmianie bcm

    Witam. Ostatnio postanowiłem doposazyc mojego minta w drl i doswietlanie zakretow. Po zmianie modułu na 1k0937086f wszystko zostało odpalone. Dzienne działają,zakręty doswietla,niestety światła drogowe się nie zalaczaja. Podczas odpychania manetki kontrolka i długie się włączają ale po puszczeniu manetki gasną. Elektromechanik który mi to montowal twierdzi ze modul jest za stary i nie obsługuje manetek zespolonych. Czy jest to rzeczywiście wina modułu czy może tylko coś nie zakodowane. Znikło mi także podświetlenie swinga. Octavia 2fl konec 2010r.

  • #2
    Czy mechanik podpinał się VCDS-em i kodował moduł pod samochód? Czy tylko wymienił moduły?

    Światła drogowe - po opisie można stwierdzić, że może być coś namieszane z tym bitem

    LC,29,6,Manetka astabilna dla świateł drogowych zainstalowana


    Podświetlenie radia - jeżeli na poprzednim module 09 działał, to również do sprawdzenia kodowanie.


    Na 99% problem do ogarnięcia kodowaniem. Poszukaj kogoś z VCDS-em i wklej tu autoscan.

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez Kamil01 Zobacz wpis
      Elektromechanik który mi to montowal twierdzi ze modul jest za stary i nie obsługuje manetek zespolonych.
      co on pier...oli?
      jedź do innego
      winne kodowanie
      Była O2 RS 190 km / 436 Nm
      Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

      Komentarz


      • #4
        Mechanik kodował moduł pod samochód. Ciężko u mnie w okolicy z kimś kto ma pojęcie a nie tylko udaje, ale udało mi się zdobyć kabel i program na kilka dni.Co prawda klon ale może da rade. w Bajcie 28,bit 6 ma inne oznaczenie, wrzucę zrzut i autoscan.
        Środa,15,Styczeń,2020,11:41:55:00009
        VCDS -- Emulator VAG/VAS pracujący w środowisku Windows, uruchomiony na Windows 7 x64
        Wersja VCDS: AKP 19.6.1.0
        Wersja danych: 20190811 DS308.0
        Strona firmy ADAKO - oprogramowanie diagnostyczne VCDS®


        VIN: TMBJS21Z7B2068116 Numer rejestracyjny:


        Typ podwozia: 1Z-SK35 (7N0)
        Skanowanie: 01 03 08 09 10 15 16 17 19 25 42 44 46 52 56

        VIN: TMBJS21Z7B2068116 Przebieg: 322400km

        01-Silnik -- Stan: Usterka 0010
        03-ABS/hamulce -- Stan: OK 0000
        04-Kąt skrętu kierow. -- Stan: OK 0000
        08-Klimatyzacja -- Stan: OK 0000
        09-Centr.zesp.elektr. -- Stan: OK 0000
        10-Asyst.park./kierow. -- Stan: OK 0000
        15-Airbag -- Stan: OK 0000
        16-Koło kierownicy -- Stan: OK 0000
        17-Zest.wskaźników -- Stan: OK 0000
        19-CAN Gateway -- Stan: Usterka 0010
        25-Immobiliser -- Stan: OK 0000
        42-Elektr.drzwi kier. -- Stan: OK 0000
        44-Wsp.kierownicy -- Stan: OK 0000
        46-Moduł komfortu -- Stan: OK 0000
        52-Elektr.drzwi pas. -- Stan: OK 0000
        56-Radio -- Stan: Niezarejestrowany 0011

        -------------------------------------------------------------------------------
        Adres 01: Silnik Plik etykiet: 03G-906-016-BKC.clb
        Oznaczenie elementu SW: 03G 906 021 TB HW: 03G 906 021 AN
        Komponent: R4 1,9l EDC G000SG 2047
        Weryfikacja: --H13--- Numer seryjny:
        Kodowanie: 0000071
        Kod serwisu: WSC 80093 222 69422
        VCID: 72EB6FCF6DAF28DF9F-8026

        Znaleziono 1 błąd:
        005785 - Magistrala danych układu napędowego
        P1699 - 000 - brak informacji z elektroniki koła kierownicy
        Ramka zamrożona:
        Stan błędu: 01100000
        Priorytet błędu: 0
        Częstość błędu: 1
        Link błędów: 255
        Przebieg: 322403 km
        Wskaźnik czasu: 0
        Data: 2014.06.07
        Czas: 11:39:23

        Ramka zamrożona:
        Obroty silnika: 0 /min
        Prędkość: 0.0 km/h
        Obciążenie: 0.0 %
        Napięcie: 12.39 V
        Bity binarnie: 11001100
        Bity binarnie: 00000000
        (bez jednostek): 0.0

        Kody gotowości: 0 0 0 0 1

        -------------------------------------------------------------------------------
        Adres 03: ABS/hamulce (J104) Plik etykiet:. 1K0-907-379-60EC1F.clb
        Oznaczenie elementu SW: 1K0 907 379 BD HW: 1K0 907 379 BD
        Komponent: ESP MK60EC1 H31 0108
        Weryfikacja: 00H31001
        Kodowanie: 113B201C09280002880C04E5901F0041300000
        Kod serwisu: WSC 73430 790 00088
        VCID: 75E154D3DCC13FE7BA-8020

        Nie znaleziono błędów.

        -------------------------------------------------------------------------------
        Adres 08: Klimatyzacja (J301) Plik etykiet:| 3C8-907-336.clb
        Oznaczenie elementu SW: 3T0 820 047 R HW: 3T0 820 047 R
        Komponent: AC Manuell H16 0401
        Weryfikacja: 00007001
        Kodowanie: 0000000002
        Kod serwisu: WSC 73430 790 00088
        Zbiór danych ASAM: EV_ACManueBHBVW36X A01010
        ROD: EV_ACManueBHBVW36X_VW46.rod
        VCID: 3E738BFFA177BCBFAB-806A

        Nie znaleziono błędów.

        -------------------------------------------------------------------------------
        Adres 09: Centr.zesp.elektr. (J519) Plik etykiet:. AKP\1K0-937-08x-09.clb
        Oznaczenie elementu SW: 1K0 937 086 F HW: 1K0 937 086 F
        Komponent: BCM PQ35 M+ 020 0358
        Weryfikacja: 00020000
        Kodowanie: 40180AB890050CB040100089110081E4050000AE424D81605C 0040000040
        Kod serwisu: WSC 73430 790 00999
        VCID: 3365AACB923561D754-8066

        Podsystem 1 - Oznaczenie elementu: 1Z1 955 119 D Plik etykiet: 1KX-955-119.CLB
        Komponent: Wischer 30101 26 0601
        Kodowanie: 00D7B7

        Nie znaleziono błędów.

        -------------------------------------------------------------------------------
        Adres 10: Asyst.park./kierow. (J446) Plik etykiet:| 5J0-919-475.clb
        Oznaczenie elementu SW: 5J0 919 475 A HW: 5J0 919 475 A
        Komponent: PARKHILFE 4K H11 0005
        Weryfikacja: --H11--- Numer seryjny: 32991030902109
        Kodowanie: 00000E
        Kod serwisu: WSC 13765 790 00088
        Zbiór danych ASAM: EV_EPHVA14SKxxx0000 001001
        ROD: EV_EPHVA14SKxxx0000_001.rod
        VCID: 3365AACB9A3561D754-8066

        Nie znaleziono błędów.

        -------------------------------------------------------------------------------
        Adres 15: Airbag Plik etykiet: 1K0-909-605.lbl
        Oznaczenie elementu SW: 1K0 909 605 T HW: 1K0 909 605 T
        Komponent: Q2 AIRBAG VW8 020 2300
        Weryfikacja: 05020000 Numer seryjny: 0038PC21R0ME
        Kodowanie: 0020786
        Kod serwisu: WSC 73430 790 00088
        VCID: 3D718CF36471A7A7B2-8068

        Podsystem 1 - Numer seryjny: 6332MSME3D517259G

        Podsystem 2 - Numer seryjny: 6342MSME582527304

        Nie znaleziono błędów.

        -------------------------------------------------------------------------------
        Adres 16: Koło kierownicy (J527) Plik etykiet:| 5K0-953-569.clb
        Oznaczenie elementu SW: 5K0 953 521 BH HW: 5K0 953 569 C
        Komponent: LENKS.MODUL 009 0136
        Weryfikacja: FF010039 Numer seryjny: 20101105301151
        Kodowanie: 1080040000
        Kod serwisu: WSC 73430 790 00088
        Zbiór danych ASAM: EV_SMLSNGVOLWS A01004
        ROD: EV_SMLSNGVOLWS.rod
        VCID: 73E56ACBDAB521D794-8026

        Nie znaleziono błędów.

        -------------------------------------------------------------------------------
        Adres 17: Zest.wskaźników (J285) Plik etykiet:| 5K0-920-xxx-17.clb-SRI1
        Oznaczenie elementu SW: 1Z0 920 803 M HW: 1Z0 920 803 M
        Komponent: KOMBI H05 0405
        Numer seryjny: 00000000000000
        Kodowanie: 110300
        Kod serwisu: WSC 73430 031 00088
        Zbiór danych ASAM: EV_Kombi_UDS_VDD_RM09 A04089
        ROD: EV_Kombi_UDS_VDD_RM09_004_SK34.rod
        VCID: 3E738BFFA177BCBFAB-806A

        Nie znaleziono błędów.

        -------------------------------------------------------------------------------
        Adres 19: CAN Gateway (J533) Plik etykiet:. AKP\7N0-907-530-V2.clb
        Oznaczenie elementu SW: 7N0 907 530 C HW: 1K0 907 951
        Komponent: J533 Gateway H37 0614
        Weryfikacja: H37 Numer seryjny: 281010F2000780
        Kodowanie: 352302
        Kod serwisu: WSC 73430 790 00088
        VCID: 306FA5C763235ACF29-8064

        Znaleziono 1 błąd:
        01044 - Sterownik zakodowany nieprawidłowo
        000 - -
        Ramka zamrożona:
        Stan błędu: 01100000
        Priorytet błędu: 1
        Częstość błędu: 1
        Link błędów: 255
        Przebieg: 322403 km
        Wskaźnik czasu: 0
        Data: 2014.06.07
        Czas: 11:39:24


        -------------------------------------------------------------------------------
        Adres 25: Immobiliser (J334) Plik etykiet:| 5K0-920-xxx-25.clb
        Oznaczenie elementu SW: 5K0 953 234 HW: 5K0 953 234
        Komponent: IMMO H05 0405
        Numer seryjny: 00000000000000
        Kodowanie: 000000
        Kod serwisu: WSC 00000 000 00000
        Zbiór danych ASAM: EV_Immo_UDS_VDD_RM09 A03008
        ROD: EV_Immo_UDS_VDD_RM09.rod
        VCID: 6ADB77AF8D7FE01F27-803E

        Nie znaleziono błędów.

        -------------------------------------------------------------------------------
        Adres 42: Elektr.drzwi kier. Plik etykiet:. AKP\1K0-959-701-MIN3.clb
        Oznaczenie elementu SW: 1T0 959 701 T HW: 1T0 959 701 T
        Komponent: Tuer-SG 009 2119
        Kodowanie: 0000052
        Kod serwisu: WSC 73430 790 00088
        VCID: 489FED273BB3F20F11-801C

        Nie znaleziono błędów.

        -------------------------------------------------------------------------------
        Adres 44: Link Plik etykiet: 1K0-909-14x-GEN3.clb
        Oznaczenie elementu: 1K0 909 144 J
        Komponent: EPS_ZFLS Kl. 68 3001
        Weryfikacja: 00H17000
        Kod serwisu: WSC 73430 790 00088
        VCID: 3169A0C3A82953C726-8064

        Nie znaleziono błędów.

        -------------------------------------------------------------------------------
        Adres 52: Elektr.drzwi pas. Plik etykiet:. AKP\1K0-959-702-MIN3.clb
        Oznaczenie elementu SW: 1T0 959 702 R HW: 1T0 959 702 R
        Komponent: Tuer-SG 009 2119
        Kodowanie: 0000052
        Kod serwisu: WSC 73430 790 00088
        VCID: 479DEE1B36ADFD7718-8012

        Nie znaleziono błędów.

        -------------------------------------------------------------------------------
        Adres 56: Radio (J503) Plik etykiet:. 5M0-035-1xx-56.clb
        Oznaczenie elementu SW: 5J0 035 161 D HW: 5J0 035 161 D
        Komponent: Radio-SWING 001 0003
        Weryfikacja: -----04S Numer seryjny: SKZ4Z2L1426186
        Kodowanie: 0D0002000001
        Kod serwisu: WSC 13765 790 00125
        VCID: 23455A8B22D5F157A4-8076

        2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
        00856 - Antena radiowa
        011 - Przerwa w obwodzie
        Ramka zamrożona:
        Stan błędu: 01101011
        Priorytet błędu: 5
        Częstość błędu: 1
        Link błędów: 91
        Przebieg: 322403 km
        Wskaźnik czasu: 0
        Data: 2014.06.07
        Czas: 11:39:22

        00821 - Antena radiowa 2 (R93)
        007 - Zwarcie z masą
        Ramka zamrożona:
        Stan błędu: 01100111
        Priorytet błędu: 5
        Częstość błędu: 1
        Link błędów: 91
        Przebieg: 322403 km
        Wskaźnik czasu: 0
        Data: 2014.06.07
        Czas: 11:39:22


        Koniec --------------------(Skanowanie trwało: 01:47)----------------------

        autoscan 15,01,20.jpg

        Załączone pliki

        Komentarz


        • #5
          Źle zakodowany Gateway.

          Coś skopane z taśmą airbag lub manetką?
          Ostatnio edytowany przez georgg; 28340.
          SPOTY ŚLĄSKIE- ruszyć ZAPRASZAMY!
          ​​​
          Grzegorz

          Moja Ambitna Czarnula

          Komentarz


          • #6
            .....
            SPOTY ŚLĄSKIE- ruszyć ZAPRASZAMY!
            ​​​
            Grzegorz

            Moja Ambitna Czarnula

            Komentarz


            • #7
              1. W Can Gateway w instalation list musisz zaptaszkować że masz radio - moduł 56. Powinno pojawić się podświetlenie.
              2. Zobacz w module 09 kodowanie LC 11,3 - masz zaptaszkowany moduł asystenta zmiany świateł (poprzez kamerkę). Zakładam że nie masz kamery w lusterku, więc ten bit powinien być odptaszkowany. Po odptaszkowaniu tego bitu sprawdź czy długie zaczną prawidłowo działać.

              Dodatkowo sprawdź czy są podłączone anteny do radia.

              Generalnie "mechanik" powinien był najpierw zrobić autoscan starego modułu 09. Potem wkleić to kodowanie do nowego modułu i tylko dokodować nowe funkcje.
              Autoscan przed grzebaniem w elektryce to podstawa!

              Komentarz


              • #8
                Dzięki za podpowiedzi. Kamerki nie mam. Jutro postaram się zrobić tak jak mówisz i zobaczymy. Ewentualnie jak mam teraz program to założę stary bcm,zrobię kopię i wrzucę do nowego.

                Komentarz


                • #9
                  Kamil01 nie kopiuj kodowania ze starego do nowego BCM, po skopiesz więcej rzeczy niż teraz masz skopane.

                  Jest SUPERB III 2.0 TDi CRLB STYLE 181,2 KM 413,9 Nm
                  Były Szara Elegantka 2,0 CFHF 2.0 TDi BMM ELEGANCE
                  Spoty Śląskie (Katowice i okolice)

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez kowaltom99 Zobacz wpis
                    Generalnie "mechanik" powinien był najpierw zrobić autoscan starego modułu 09. Potem wkleić to kodowanie do nowego modułu i tylko dokodować nowe funkcje.
                    Autoscan przed grzebaniem w elektryce to podstawa!
                    o to to to.
                    Zamieszczone przez Kamil01 Zobacz wpis
                    Ciężko u mnie w okolicy z kimś kto ma pojęcie a nie tylko udaje
                    dziwi mnie, że wiedząc o tym dałeś komuś możliwość grzebania w elektryce
                    Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                    Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                    Komentarz


                    • #11
                      Wydawało się to dość prostą sprawą, powiedział że zrobi więc mu zaufałem.ogólnie chodzą słuchy, że się zna na elektronice,ale widocznie za mało, no chyba że "nowy"bcm coś niedomaga.
                      kowaltom99 , zrobiłem jak mówiłeś. bład w can gateway zniknął ale przyciski radia się nie podświetlaja, a antena jest jedna i podłączona pod ANT2. W module 09 kodowanie LC 11,3 odptaszkowałem bit ale niestety długie nie powróciły Macie jeszcze jakieś pomysły czy szukać innego modułu?!

                      Komentarz


                      • #12
                        Zanim będziesz szukał nowego modułu proponuję zrobić podmianę. Zamontuj stary moduł 09 i zrób autoscan. Będzie można porównać kodowania.

                        Komentarz


                        • #13
                          Podmieniłem bcm na stary i światła drogowe i podświetlanie przycisków radia powróciły.
                          Wrzucę kodowanie, chyba że konieczny jest cały autoscan?
                          40000AB8A0050CB040100084110000A4430000AE524D81605C C440000040 stary bcm
                          40180AB890070CB040100085110081E4050000AE424D81605C 0040000040 nowy bcm

                          Komentarz


                          • #14
                            W nowym kodowaniu usuń bajt 11 bit 2 , bo gryzie się z bajtem 15 bit 6 , bo zakładam że dokładałeś halogeny z dziennymi . A powiedz od jakiego auta jest nowy sterownik masz taką wiedzę ? .
                            Ogólnie przy wymianie BCM to kopiuje się kodowanie ze starego i poprawia bajty które coś dokładałeś . No i pozostaje jeszcze bajt 18 dotyczący właśnie oświetlenia zewnętrznego . I dla tego właśnie pytam z jakiego auta jest nowy .

                            Komentarz


                            • #15
                              Niestety nie mam pojęcia z jakiego dokładnie auta jest ten bcm. Sprzedawca też nie był w stanie powiedzieć z czego to dokładnie było. Tak,dokładałem halogeny z dziennymi. Na razie nie ruszyłem tego bajtu 18 bo nie chce nic pogorszyc,bo nie wiem jak go kodowac.

                              Komentarz


                              • #16
                                Domyślam się że nie masz regulacji natężenia podświetlenia - obok regulacji wysokości świateł. Zamontuj nowy podwójny potencjometr od regulacji wysokości świateł razem z regulacją natężenia podświetlenia deski i podświetlenie radia będzie - jeżeli dokładałeś DRL i halogeny to wyższy moduł wymaga tego dodatkowego potencjometr podświetlenia deski.

                                W linku poniżej na pewno znajdziesz rozwiązanie ze światłami (też miałem ten problem)
                                [O2 FL Mint] Problemy po wymianie modułu centralnej elektryki CECM - Octavia Club Polska
                                Ostatnio edytowany przez cichy_ocp; 42543.


                                Moje MPI

                                ...Dominik...

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez cichy_ocp Zobacz wpis
                                  Domyślam się że nie masz regulacji natężenia podświetlenia - obok regulacji wysokości świateł. Zamontuj nowy podwójny potencjometr od regulacji wysokości świateł razem z regulacją natężenia podświetlenia deski i podświetlenie radia będzie - jeżeli dokładałeś DRL i halogeny to wyższy moduł wymaga tego dodatkowego potencjometr podświetlenia deski.

                                  W linku poniżej na pewno znajdziesz rozwiązanie ze światłami (też miałem ten problem)
                                  [O2 FL Mint] Problemy po wymianie modułu centralnej elektryki CECM - Octavia Club Polska
                                  Nie mogę się zgodzić z koniecznością dodania ręcznego ściemniacza. Gdyby moduł 1K0937086F potrzebował ręcznego ściemniacza - to by wywalił błąd.
                                  W autoscanie brak takiego błędu. Nie wszystkie moduły z wersji 086 i 087 miały obsługę ręcznego ściemniacza - nie było tu żadnej reguły.
                                  Ja np mam dokładany 1K0937086G i nie mam ręcznego ściemniacza.

                                  Na pewno trzeba odptaszkować LC 11,2 jak pisał kolega Wojtenio.
                                  Przychodzi mi na myśl jedna sprawa - czy przypadkiem nowy moduł nie ma włączonego trybu transportowego?
                                  Można spróbować wyłączyć - nie zaszkodzi - VCDS strona główna przycisk Applications (nie wiem co jest napisane w polskiej wersji - środkowy przycisk 2 rząd) De-aktywacja trybu transportowego.

                                  Sprawa bajtu nr 18 - Dla mintówki z modułem 086 to kodowanie będzie 33 (dzienne są na innych pinach niż dla modułu 087)
                                  Ostatnio edytowany przez kowaltom99; 6234.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Odptaszkowalen wszystko o czym pisaliscie. Tryb transportowy deaktywowalem. Niestety bez poprawy. Ręce opadają.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez Kamil01 Zobacz wpis
                                      Odptaszkowalen wszystko o czym pisaliscie. Tryb transportowy deaktywowalem. Niestety bez poprawy. Ręce opadają.
                                      Na początek sprawdź czy w tym module masz piny C35, B15, B30.
                                      Jeśli nie masz regulatora podświetlenia deski, a masz w/w piny to montuj i będziesz miał podświetlenie radia.

                                      - regulator wysokości świateł razem z regulatorem podświetlenia deski 1Z0941333
                                      - 3 kable serwisowe 000979009
                                      Trzeba będzie podpiąć piny 5,6,7 z kostki ściemniacza do bordnetz'a: 5 do C35, 6 do B15, 7 do B30.




                                      Moje MPI

                                      ...Dominik...

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Mam piny o których piszesz. Regulator i kable już zamówione,więc po niedzieli będę montowal. Bez podświetlenia da się żyć, gorsza sprawa z tymi drogowymi,bo męczące i niewygodne jest trzymanie manetki,żeby świeciły.

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Chyba zdecyduje się na zmianę bcma. Tylko podpowiedzcie proszę który będzie najlepszy,bo są w podobnej cenie. 1k0937087E, 087P, 087Q? Niestety 087H jest sporo droższy. Jeszcze nie mam pokrętła regulacji podświetlenia i wolałbym nie montować, ale jak trzeba to zamontuje.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            087H jest uniwersalny- najlepiej pasuje.
                                            087E - z tego co pamiętam wymaga ręcznego ściemniacza
                                            Dla modułów 087 dzienne są na innych pinach - będziesz musiał przełożyć we wtyczkach.

                                            Ja mam 086G i wszystko działa (bez ściemniacza) - ale ja mam manetki starego typu.
                                            Poszukaj tu na forum - w tym topicu jest umieszczona lista BCM-ów które pasują do Minta
                                            http://forum.octaviaclub.pl/forum/octavia-ii-octavia-ii-fl-octavia-ii-tour-1z/doposa%C5%BCanie-retrofitting-aa/27622-o2-fl-classic-mint-monta%C5%BC-halogen%C3%B3w/page18

                                            PS - próbowałeś kodowania w bajcie nr18 - zmienić na 33?


                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Tak. Zmieniłem kodowanie na 33 i nie pomogło.dodatkowo wyrzuca mi błąd tylnej lewej postojowki,a wszystko świeci jak należy. Przy kodowanie 35,37,39 też nie ma poprawy.

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                To rzeczywiście może lepiej spróbować inny BCM

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  krzynol gdzieś pisał ze 087Q też jest uniwersalny. Możesz kolego to potwierdzić? Mogę taki tanio kupić.

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X