Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Wariujący przełącznik wycieraczek i zamykanie od wewnątrz

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Wariujący przełącznik wycieraczek i zamykanie od wewnątrz

    Witam Szanownych Kolegów!
    Jestem nowym użytkownikiem forum, ponieważ bardzo niedawno stałem się posiadaczem Skody Octavii 2
    Auto dopiero kupione no i ma kilka rzeczy do poprawy, m. in. dziwne działanie przełącznika wycieraczek.
    Po pierwsze nie działa mi regulacja czasowych wycieraczek - niezależnie od pozycji przełącznika wycieraczki czasowe załączają się bardzo wolno - co 16 sekund.
    Po drugie po wciśnięciu przełącznika do przodu zamiast załączyć się tylna wycieraczka to włącza się przedni spryskiwacz. Jeszcze dalej tylny spryskiwacz też w ogóle się nie włącza
    Powiedzcie czy to raczej na pewno będzie kwestia samego przełącznika czy mogą być też inne przyczyny takiego dziwnego zachowania? Coś z modułem komfortu itd. bo czytałem trochę forum i różne są podawane przyczyny problemów ze sterowaniem wycieraczek.
    Jeszcze druga sprawa to zamykanie auta z wewnątrz tym guzikiem na środku miedzy siedzeniami. Też dziwnie działa. po wciśnięciu kluczyka (żeby zamknąć auto) nic się nie dzieje, natomiast po wcisnięciu symbolu otwierania drzwi drzwi się zamykają i diodka na symbolu kluczyka (zamykania) zapala się na pomarańczowo. Potem drzwi nie można otworzyć żadnym z guzików - jedynie klamką.
    Samochód to Skoda Octavia 2 hatchback 1.9TDI 105KM z 2007 roku. Przełącznik do wycieraczek ze sterowaniem komputerem.
    Proszę o jakąś podpowiedź co może być do wymiany bo nie chce kupować na ślepo wszystkiego po kolei
    Pozdrawiam

  • #2
    Pytanko czy samochód sam się zamyka po przekroczeniu 20 km i jak wyciągniesz kluczyk się otwiera? Jak masz vcds podepnij pod test elementów i włącz wycieraczki z kompa będziesz wiedział czy to kwestia przełącznika zespolonego


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez matthews Zobacz wpis
      Pytanko czy samochód sam się zamyka po przekroczeniu 20 km i jak wyciągniesz kluczyk się otwiera?
      Nie ma w nim takiej opcji ustawionej. Nie zamyka sie samoczynnie.
      VCDS nie mam. Zamówiłem sobie teraz jakiś interfejs z Allegro, ale pojęcia nie mam czy będzie sie dało w ogóle coś na nim zrobić :P
      takie coś zamówiłem:
      Link

      Komentarz


      • #4
        Przyszedł mi ten interfejs, podłączyłem i pokazało błąd 0378 przełącznik wycieraczek przerywanych permanent error. Więc zamówiłem cały nowy przełącznik, wymieniłem i...to samo. Dalej czasowe wycieraczki chodzą tylko wolno a po włączeniu tylnej zaczyna chodzić spryskiwacz na przód. Podpowie ktoś czego dalej szukać?

        Komentarz


        • #5
          Masz czujkę deszczu i świateł? Zobacz tym commanderem czy po wejściu w 09 bordnetz masz jakieś testy elementów z przełącznikiem i bez bo masz albo coś z kodowaniem albo uwalilq się moduł kiery lub centralna elektryka . Manetka jest raczej poza podejrzeniami. Raczej...

          Komentarz


          • #6
            Nie mam czujki deszczu ani świateł. W tym Commanderze niestety nie mogłem znaleźć niczego. A czy jeśli odepnę ten moduł pod kierownicą z wtyczek to potem po podpięciu z powrotem będę miał problem i trzeba robić jakąś adaptację komputerem itd? Mam tempomat w tym aucie i boje się, że po moich zabaw juz w ogóle nic nie bedzie działać

            Komentarz


            • #7
              A działa tempomat? może ktoś doposażal i zrobił bałagan


              Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

              Komentarz


              • #8
                A jeśli włączasz tylni spryskiwacz działa przedni czy nic nie działa?


                Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

                Komentarz


                • #9
                  Możesz wypiąć moduł kierownicy. Po ponownym montażu wystarczy krótka jazda i kręcenie kierownicą żeby się czujnik skrętu skalibrował (jeśli jest).
                  Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
                  Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez matthews Zobacz wpis
                    A jeśli włączasz tylni spryskiwacz działa przedni czy nic nie działa?
                    Nie jestem pewny, sprawdzę to jeszcze dokładnie, ale chyba przy wciskaniu tylnego spryskiwacza nie działo się nic.
                    Co do tempomatu to działa on bez zarzutów, lewa manetka i jej funkcje działają jak trzeba.
                    Moduł pod kierownicą wypinałem (ale tylko w dół wypiąłem z urządzeń, manetek itd.) wtyków elektrycznych z tyłu nie odpinałem bo bałem się że się coś tam rozkoduje itd. Faktycznie, że czujnik skrętu po ponownym podłączeniu ześwirował, ale ruszyłem kierownicą i kawałek do przodu i kontrolki pogasły. W ogóle wprowadziło mnie to w błąd, myślałem że coś źle poskładałem i było ponowne bezsensowne rozbieranie kierownicy

                    Komentarz


                    • #11
                      A numer modułu znasz? Jakie literki ma?
                      1K0953549??
                      Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
                      Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

                      Komentarz


                      • #12
                        Posprawdzałem i tak: Jak włączę tylną wycieraczkę to słychać cyknięcie przekaźnika, ale tylna wycieraczka nie zaczyna pracować tylko włącza się przedni spryskiwacz. Po przejściu w następne położenie dźwigni czyli tylny spryskiwacz słychać jest jak przekaźnik znów cyka i wszystko się wyłącza - nie działa nic. Numerów modułu niestety nie znam. Byłem u znajomego który podłączył się VCDSem i pokazało tylko jakiś błąd od pompki spryskiwaczy. Niestety nie spisałem kodu błędu, będę u niego w przyszłym tygodniu. Myśłicie że uszkodzona pompka mogła by robić takie numery? czy raczej to nie będzie to? Dodam że spryskiwacz jako tako działa .

                        Komentarz


                        • #13
                          Wiesz co w sumie to może być to bo to jest jedna pompka na przód i tył jak wykręcisz przeciwmgielne powinieneś być w stanie ja wymienić bez rozkręcania przodu auta


                          Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

                          Komentarz


                          • #14
                            Pompka spryskiwaczy ma tylko dwa kabelki. Plus i masa. Wg. mnie nie mogło być błędu pompki spryskiwaczy w żadnym sterowniku bo nie jest ona diagnozowania.
                            Moim zdaniem masz problem z manetką lub sterownikiem kierownicy.
                            Czytam co pisałeś wcześniej i czegoś tu nie rozumiem .
                            Napisałeś , że wymieniłeś manetkę a później pytasz czy będzie problem jeśli odepniesz moduł kierownicy. Że masz obawy czy wszystko będzie działać.
                            A przecież, żeby wymienić manetkę to moduł trzeba wypiąć.
                            To jak Ty to wymieniłeś????

                            Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
                            Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez koleś Zobacz wpis
                              A przecież, żeby wymienić manetkę to moduł trzeba wypiąć.
                              To jak Ty to wymieniłeś????
                              Moduł wypiąłem owszem, ale tylko jeśli chodzi o podłączone do niego manetki czujniki itd. Czyli wypiąłem go w dół. Natomiast wtyczki od wiązek które dochodzą do niego z tyłu zostały i nie były wypinane. i to miałem na myśli pytając o wypięcie modułu. czy mogę go poodpinać całkowicie, żeby np wyjąć go sobie na stół i dokładnie pooglądać elektronikę w świetle lampki warsztatowej

                              Komentarz


                              • #16
                                Pewnie, że możesz. Już najważniejsze elementy wpiąłeś czyli manetki, taśma, stacyjka. Po odpięciu wtyczek nic się nie stanie.
                                Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
                                Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

                                Komentarz

                                POWRÓT NA GÓRĘ
                                Pracuję...
                                X