Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Octavia II CAYC Ładowanie Akumulatora

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Octavia II CAYC Ładowanie Akumulatora

    Posiadam Octavię II po lifcie z silnikiem CAYC 1.6TDI. Ostatnio wymieniałem alternator i akumulator. Wszystko jest ok, po odpaleniu kontrolka ładowania gaśnie tylko zauważyłem że po odpaleniu światła świecą ciemniej. Jak lekko nacisnę gaz i puszczę to światła zaczynają świecić mocniej i tak już zostaje nawet na wolnych obrotach, ładowanie jest prawidłowe.
    Czy to normalna sytuacja w tym modelu? Aluto ma Start&Stop i Akumulator AGM. Alternator na 100% jest sprawny, akumulator nowy. Czy to po części komputer steruje tym ładowaniem czy jak w starszych autach tylko alternator sam zarządza ładowaniem?

  • #2
    Zamieszczone przez MsBlondyn Zobacz wpis
    Start&Stop i Akumulator AGM.
    A stary aku miałeś tez AGM na 100%??? nie masz EFB??

    Ja mam 1.6 TDI i mam EFB


    Sprawdź jakie masz ładowanie jakimś miernikiem.

    ...Moje Cappuccino MPi...

    jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
    sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

    Komentarz


    • #3
      Poprzedni aku ktoś wsadził zwykły, bo i tak nikt nie używa Start&Stop. ni to oszczędne, ani ekologiczne. Ale wg mnie system sterowania ładowaniem akumulatora w tym modelu na pewno nie jest do zwykłych akumulatorów.
      Ostatnio edytowany przez MsBlondyn; 49837.

      Komentarz


      • #4
        A sprawdzałeś napięcie ładowania przed i po wciśnięciu gazu? Może coś z regulatorem napięcia? Niewielka różnica może jest i stąd takie zachowanie?

        Komentarz


        • #5
          Na zapalniczce pokazuje 12 z hakiem zaraz po rozruchu, jakby ładowania nie było, jak zaskoczy ładowanie to 14V. Wiadomo, na zapalniczce nie pomiar, ale porównanie zawsze jest.

          Komentarz


          • #6
            Przed założeniem docelowego alternatora miałem chwilowo inny i na nim też tak było, więc po stronie altka raczej wszystko jest ok.

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez MsBlondyn Zobacz wpis
              Na zapalniczce pokazuje 12 z hakiem zaraz po rozruchu, jakby ładowania nie było, jak zaskoczy ładowanie to 14V.
              w moje O3 ma identycznie, dziś miałem cały czas 12,3V na jeździe a jak zgasiłem to 12,4V.



              ...Moje Cappuccino MPi...

              jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
              sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
              wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

              Komentarz

              POWRÓT NA GÓRĘ
              Pracuję...
              X