Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

CAYC kalibracja EGR przez VCDS

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • CAYC kalibracja EGR przez VCDS

    Cześć,
    pytanie dotyczące silnika CAYC (w sumie passat B7, ale silnik ten sam) - jak wywołać (poprawnie) kalibrację EGR? Po wybraniu z Basic Settings opcji kalibracji EGR silnik wskakuje na obroty w okolicy 1,5k, ale w statusie cały czas jest 'not running'. Są jakieś wymagania startowe, trzeba nacisnąć któryś pedał itp, ew. wywołać jakąś procedurę wcześniej? Logowanie się do sterownika silnika (27971) przed próbami kalibracji nic nie zmienia.
    Z góry dzięki za pomoc - przetrzepałem internety, wszystkie sensowne informacje, jakie wykopałem, to info dla starszych TDI na pompowtryskach, dla CR mało.
    Po co chcę to zrobić? Miałem wymieniony EGR na nowy późniejszą jesienią, zrobiłem dobrych kilka tysięcy km i mam nieodparte wrażenie, że auto pali 10% więcej niż na starym zaworze recyrkulacji..

  • #2
    Zamieszczone przez czernobyl Zobacz wpis
    Miałem wymieniony EGR na nowy późniejszą jesienią, zrobiłem dobrych kilka tysięcy km i mam nieodparte wrażenie, że auto pali 10% więcej niż na starym zaworze recyrkulacji..
    w mojej byłej O2FL po wymianie EGR-u nie zauważyłem większego spalania
    Dawid
    czarna 2018 skoda octavia 3FL by dawcio

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez dawcio Zobacz wpis
      w mojej byłej O2FL po wymianie EGR-u nie zauważyłem większego spalania
      wiesz, wcale nie musi to być dokładnie to, ale po przejechaniu prawie 10k od wymiany wyłącznie EGR (byłem w międzyczasie w serwisie raz - wymiana oleju + filtra powietrza) trudno mi zwalić to na chwilowy kaprys, styl jazdy itp itd .
      jakby co - żadnych błędów w module silnika nie mam, pali dobrze, jeździ jak zwykle

      Komentarz


      • #4
        a nie dostałeś w ASO ''darmowego ulepszenia silnia'' ?
        Dawid
        czarna 2018 skoda octavia 3FL by dawcio

        Komentarz


        • #5
          kupiłem tego paska w 2018r. z najnowszym softem (po-dieselgate, nr 9979), ale niedługo po tym pojechałem do tuneforce na 3-paka: czyszczenie DPF+chip+downgrade do 9973, także nie - od ponad roku latam na sofcie, którego baza jest sprzed afery. Przy okazji mały OT: spalanie na sofcie po dieselgate 105KM/250Nm vs soft przed dieselgate i 138/280Nm zupełnie się nie różniło. Słabo w tym temacie jest właśnie od czasu wymiany EGR.
          Aha: dodatkowo podejrzanym jest EGR, bo z kapeluszem na głowie, PSJ czy jakby ten styl niejechania zwał - spalanie jest sporo większe (o owe zauważalne średnio 10%). Za to przelot nocą przez długi odcinek autostrad, oczywiście niemieckich, w bardzo nieregulaminowym czasie, czyli EGR przymknięty lub całkowicie zamknięty - różnice praktycznie zerowe - lecąc gdzie się tylko da 150-180kmh ze starym i nowym EGR pali w okolicach 7,5-8L/100

          Komentarz

          POWRÓT NA GÓRĘ
          Pracuję...
          X