Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Bez pompy powietrza wtórnego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Bez pompy powietrza wtórnego

    Witam.
    Przy okazji obecnej roboty związanej z wymianą cewki i związanej z tym konieczności wyjęcia pompy powietrznej chciałem zapytać osoby, które miały z nią do czynienia czy warto z powrotem montować ten odkurzacz.
    Fajnie bez niej, miejsca się nieco więcej zrobiło, cewkę widać. Prawdę mówiac to nie wiem nawet jaka jest obecnie kondycja mojej pompy, czy w ogóle spełnia swoje zadanie. Kiedyś dawała o sobie znać dość głośną pracą a teraz się wyciszyła. W wolnej chwili sprawdzę czy ma ciąg. W tej chwili bez niej pojeżdżę, zobaczę czy zapali się kontrolka. Póki co to nic nie widać i słychać
    Pomijając to czy pompa jest sprawa to na chwilę obecną bez niej widzę same plusy.
    A jakie są minusy?

  • #2
    Będą błędy na 100 %. Musiał byś poszukać speca który da radę wyprogramować pompę ze sterownika .

    Komentarz


    • #3
      No właśnie nie jestem przekonany czy w tym modelu Skodzinki będą. Zawór jest sterowany ciśnieniowo, nie ma złącza elektrycznego. Tu jest czysta sprawa, tak jak lubimy. Natomiast odkurzacz z tego co widziałem ma jedynie doprowadzone zasilanie 12V. Przypatrzę się jeszcze dokładniej ale tam chyba były tylko 2 kabelki. Nie wiem czy kolegom z Czech, a właściwie Niemiec, chciało się bawić w odczyt obciążenia tej linii. To by było nieco jak strzelanie z armaty do zająca, mówiac wprost - przerost formy nad treścią. No ale projektanci mają różne dziwne pomysły.
      Pojeżdżę, zobaczę. Jestem ciekawy czy układ bez odkurzacza podpierniczy komputerowi, że go brak. Na wszelki wypadek już szykuję zestaw żarówek
      Ostatnio edytowany przez Dolce13; 51264.

      Komentarz


      • #4
        właśnie chyba jest monitorowanie tego obwodu
        Na pewno w BSE, ale czy w BFQ w O1 to głowy nie dam
        w sumie wystarczy wypiąć wtyczkę i sprawdzić
        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
        poprzednie modele:
        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

        Komentarz


        • #5
          Mam dokładnie BSE. To Niemcy utrudniają nam ciągle życie.
          Ok, a jeśli obwód jest monitorowany to kiedy błąd się ujawni i czy oprócz świecącej się kontrolki lub zapisie w vagu będzie miał jakieś inne oblicze wpływające na pracę silnika? Póki co przejechałem jedynie nieco ponad 100km, na razie jest spokój. Odkodowanie jest z tego co czytałem dość kosztowne więc nie będę szedł w tym kierunku. A czy patent ze sztucznym obciążeniem w postaci żaróweczki może zadziałać? I jak sprawdzić czy jest ten monitoring?
          Ostatnio edytowany przez Dolce13; 51264.

          Komentarz


          • #6
            odepnij pompę i zobaczy czy będzie błąd
            ta pompa służy do napowietrzania spalin na zimnym silniku, wymysł ekoterrorystów
            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
            poprzednie modele:
            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

            Komentarz


            • #7
              Takie mamy czasy. Do Skody montują odkurzacze i ustawiają obroty jałowe tak, że mało zęby nie wypadną na postoju, żeby troszku mniej dymku poszło do atmo a w tym czasie Chiny wypuszczą do niej miliony ton z kominów fabryk, w Ameryce i Kanadzie spłoną połacie lasów a Warszawka wyleje megalitry ścieków do Wisły
              Fajno.
              Swoją drogą wyprodukowanie i utylizacja pompy oraz jej osprzętu też pewnie ma negatywny wpływ na środowisko. Ciekawe czy oby nie większy niż te wyemitowane przez 90sek z ranka niedopalone
              spaliny.
              Wymyślili ekologię w Skodzie i zarobili na tym grosz a efekt jest doopny.
              100x lepiej służy przyrodzie jazda na LPG a do tego oszczędzasz. Tak to powinno działać moim skromnym zdaniem.
              Ostatnio edytowany przez Dolce13; 51264.

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez Dolce13 Zobacz wpis
                100x lepiej służy przyrodzie jazda na LPG a do tego oszczędzasz. Tak to powinno działać moim skromnym zdaniem.
                Dokładnie

                ...Moje Cappuccino MPi...

                jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                Komentarz


                • #9
                  Przemek, jestem na etapie zmiany wtryskiwaczy gazu na Barracudy, Medy jeszcze dawały radę ale musiałem zmienić cewkę i przy okazji postanowiłem zrobić zamianę. Niestety, zapomniałem, że wtryskiwacze powinny być ulokowane pionowo. Jutro to przerobię, potem osprzęt i regulacja. Wsad w sterowniku już zmieniłem.

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez Dolce13 Zobacz wpis
                    Przemek, jestem na etapie zmiany wtryskiwaczy gazu na Barracudy, Medy jeszcze dawały radę ale musiałem zmienić cewkę i przy okazji postanowiłem zrobić zamianę. Niestety, zapomniałem, że wtryskiwacze powinny być ulokowane pionowo. Jutro to przerobię, potem osprzęt i regulacja. Wsad w sterowniku już zmieniłem.
                    Powodzenia, u mnie AC-W02 śmigają a teraz Kolega smajler stoi przed montażem

                    ...Moje Cappuccino MPi...

                    jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                    sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                    Komentarz


                    • #11
                      Ale jak to jest z tą pompą? U mnie chyba już nie działą​ a co jakiś czas oczywiście błąd. Jak dla mnie fizycznie ta pompa może.być pod maską, tylko żeby ją wyłączyć tak, żeby nie waliła błędem i ewentualnie stacje na teście spalin nie marudziły...

                      Komentarz


                      • #12
                        No właśnie, jak to jest z tą pompą? Można odłączać bez szkody czy nie? Wywala błąd?

                        Komentarz


                        • #13
                          Cześć wszystkim, odgrzewam temat bo na 10 uruchomień silnika 1 raz wyskakuje mi błąd o za małym przepływie powietrza wtórnego. Na razie sprawdziłem palcem zawór zwrotny, jest w miarę czysty, jutro sprawdzę pompę. Generalnie skłaniam się do usunięcie tego układu i mam pytanie do Was, w jaki sposób jest rejestrowany błąd skoro na pompie jest tylko wtyczka z plusem i masą? Na samym zaworze nie ma żadnej wtyczki, na przewodzie z obudowy filtra powietrza też nic nie ma. Czy jest możliwe, że błąd wyskakuje bo pompa dogorywa i powoduje za duże obciążenie na instalacji elektrycznej? Dzięki za pomoc

                          Komentarz


                          • #14
                            Możę się komuś przyda to co zrobiłem. Najpierw sprawdziłem pompę, wypiąłem wąż który idzie do zaworu zwrotnego, wypiąłem wtyczkę elektryczną od pompy (dwa przewody, czerwony plus, brązowy masa) przewodami do akumulatora uruchomiłem pompę - działa idealnie, mocno dmucha. Następnie sprawdziłem na zimny silniku - działa idealnie. No to został zawór, kupiłem nowy i zabrałem się za wymianę. Mocowany dwiema śrubami torx (łby śrub od dołu bardzo trudny dostęp) do podstawy ja to nazywam "kolankiem". Kolanko jest mocowane 4 śrubami pod imbus (dwie długie i dwie krótkie) do bloku silnika. Do kolanka podobno jeszcze jest mocowany zawór EGR, u mnie nic tam nie ma. Męczyłem się długo z odkręceniem samego zaworu, bez powodzenia. Postanowiłem odkręcić zawór razem z kolankiem i to był dobry pomysł bo gdy miałem już te obie części w ręce to bez problemu je rozkręciłem. Okazało się, że kolanko jest całe zabite nagarem, zero przepływu (kanałek o średnicy ok. 10 mm). Po skręceniu wszystkiego skanowałem błąd VCDSem. Reasumując jak wyskakuje Wam błąd o za małym przepływie to najprawdopodobniej macie zatkany przepływ powietrza właśnie na tym kolanku (zakładając, że pompa jest sprawna).

                            Komentarz

                            POWRÓT NA GÓRĘ
                            Pracuję...
                            X