Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

1.6 BSE diagnostyka

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • 1.6 BSE diagnostyka

    Pomimo niewielkiego przebiegu 110 kkm w mojej Octavia z silnikiem 1.6 BSE podczas jazdy z prędkościami powyżej 110 km/h i prędkościami obrotowym powyżej 3500 obr/min ubywa oleju.

    Podczas jazdy codziennej z prędkościami do 100 km/h ubytek oleju jest niewielki.

    Dla mnie samochód jest niesprawny jesli muszę obserwować prędkościomierz i obrotomierz podczas jazdy i myśleć o zapasie oleju do uzupełnienia.

    Pierwsza rzecz do sprawdzenia ciśnienie sprężania.

    Kolejna to oględziny silnika pod względem wycieków.

    Wg mnie silnik jest lekko mokry w okolicy korka wlewu oleju.

    Co jeszcze można sprawdzić bez rozbieranie silnika ?

    Stosowaliście płukankę do silnika i jeśli tak to jakie są efekty ?
    Skoda Octavia 2, 2011 r, 1.6 BSE + LPG Landi Renzo,117 kkm

  • #2
    Wykręć świece i zobacz czy nie są zaolejone.

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez Maciek.B. Zobacz wpis
      1.6 BSE podczas jazdy z prędkościami powyżej 110 km/h i prędkościami obrotowym powyżej 3500 obr/min ubywa oleju.
      tzn. ile tego oleju spala? W odniesieniu do przejechanych 1000km?
      Zamieszczone przez Maciek.B. Zobacz wpis
      Podczas jazdy codziennej z prędkościami do 100 km/h ubytek oleju jest niewielki
      podobnie - jakie zużycie na 1000km?

      Temat wielokrotnie omawiany. Generalnie BSE przy tych prędkościach i obrotach będzie zużywać więcej oleju. Rozwiązaniem do śmigania na autostradach jest skrzynia 6b
      Wiadomo, mogą nawalać pierścienie, Tak jak wspomniałeś, zmierz ciśnienie, zrób próbę olejową.

      Zamieszczone przez Maciek.B. Zobacz wpis
      Stosowaliście płukankę do silnika i jeśli tak to jakie są efekty ?
      Kilkukrotnie przy wymianie oleju wlałem płukankę - po kupnie auta, gdzie wcześniej zalany był Castrol 5w30 i wszystko było czarne.

      Zamieszczone przez Maciek.B. Zobacz wpis
      Wg mnie silnik jest lekko mokry w okolicy korka wlewu oleju.
      Sprawdź, czy odmy nie masz zatkanej / uszkodzonej.
      Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
      FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez Andrzej.P Zobacz wpis
        tzn. ile tego oleju spala? W odniesieniu do przejechanych 1000km?

        podobnie - jakie zużycie na 1000km?

        Temat wielokrotnie omawiany. Generalnie BSE przy tych prędkościach i obrotach będzie zużywać więcej oleju. Rozwiązaniem do śmigania na autostradach jest skrzynia 6b
        Wiadomo, mogą nawalać pierścienie, Tak jak wspomniałeś, zmierz ciśnienie, zrób próbę olejową.

        Kilkukrotnie przy wymianie oleju wlałem płukankę - po kupnie auta, gdzie wcześniej zalany był Castrol 5w30 i wszystko było czarne.

        Sprawdź, czy odmy nie masz zatkanej / uszkodzonej.
        Przy jeździe po mieście z prędkością do 100 km/h zużycie oleju jest niewielkie.
        Można powiedzieć że poziom utrzymuje się w zbliżonym położeniu.

        Przy jeździe z prędkościami powyżej 120 km/h na wyjeździe wakacyjnym na trasie 500 km spalił od maksimum na miarce do lekko poniżej minimum.
        Dolalem ponad 1 litr oleju.

        Ostatni dłuższy wyjazd trasa 800 km w dwa dni spalanie oleju od połowy miarki do minimum przy spokojnej jedzie.

        Od wyjazdu wakacyjnego w sierpniu dolalem 4 litry.

        Większość czasu jeździe po mieście krótkie odcinki.

        Tak jak piszecie, próba olejowa, ciśnienie sprężania, świece, odma.
        Skoda Octavia 2, 2011 r, 1.6 BSE + LPG Landi Renzo,117 kkm

        Komentarz


        • #5
          Moim zdaniem pierścienie. Też miałem podobnie, zużycie oleju mocno zależało od stylu jazdy i dochodziło do 1 litra na 1 tys. km. Ponieważ zamierzam użytkować auto dłużej, zrobiłem remont. Po remoncie zużycie jest na poziomie 1.5 litra na 15 tys. km i nie zależy znacząco od stylu jazdy. Od remontu przejechałem ponad 80 tys km.
          Nie wiem dlaczego występuje ten problem z pierścieniami. Podejrzewam, że okres między wymianami jest zbyt długi (30 tys. km) lub warsztaty w rzeczywistości nie wymieniają oleju, tylko wpisują w książkę wymianę.

          Nasuwają się pytania czy przebieg twojego auta jest realny i jak było serwisowane.
          Ostatnio edytowany przez darnow6839; 45535.

          Komentarz


          • #6
            Mi padły pierścienie w 1.8TSI z 2014 przy przebiegu 120 tys km a olej wymieniałem co 10 tys km...

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez Maciek.B. Zobacz wpis
              Przy jeździe z prędkościami powyżej 120 km/h na wyjeździe wakacyjnym na trasie 500 km spalił od maksimum na miarce do lekko poniżej minimum.
              Dolalem ponad 1 litr oleju.

              Ostatni dłuższy wyjazd trasa 800 km w dwa dni spalanie oleju od połowy miarki do minimum przy spokojnej jedzie.

              Od wyjazdu wakacyjnego w sierpniu dolalem 4 litry.
              OK, faktycznie, tyle oleju to nie jest normalne - chyba, że jazda cały czas 4,5 tys. obr. i wyżej, to by szło to uzasadnić.
              Rozumiem litr, półtora między wymianą (10-15 tys. km), ale 4 litry to sporo.

              Podejrzewam, że inny olej też by tu nie pomógł - zresztą chyba w innym temacie widziałem Twoje wpisy o stosowaniu kilku różnych olejów.

              Jak już wspomniano wyżej - jaka jest historia tego auta?
              Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
              FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez darnow6839 Zobacz wpis
                Moim zdaniem pierścienie. Też miałem podobnie, zużycie oleju mocno zależało od stylu jazdy i dochodziło do 1 litra na 1 tys. km. Ponieważ zamierzam użytkować auto dłużej, zrobiłem remont. Po remoncie zużycie jest na poziomie 1.5 litra na 15 tys. km i nie zależy znacząco od stylu jazdy. Od remontu przejechałem ponad 80 tys km.
                Nie wiem dlaczego występuje ten problem z pierścieniami. Podejrzewam, że okres między wymianami jest zbyt długi (30 tys. km) lub warsztaty w rzeczywistości nie wymieniają oleju, tylko wpisują w książkę wymianę.

                Nasuwają się pytania czy przebieg twojego auta jest realny i jak było serwisowane.
                Samochód kupiłem od pierwszego właściciela, sprawdzony samochód w serwisie Skoda przed zakupem.

                Przebieg potwierdzony w serwisie Skoda i historia pojazdu.

                Co do sposobu serwisowania niestety nie mam pewności co ile był zmieniany olej i jak był użytkowany samochód.

                Muszę sprawdzić stan silnika o ocenić ile będzie kosztowała naprawa.

                Na chwilę obecną do moje sposobu jazdy kilka razy w roku trasa, reszta głównie miasto nie ma większego problemu.

                Co nie zmienia faktu że jazda na trasie jest stresująca a moja małżonka ma ciężką nogę i nie będzie patrzyła na obrotomierz.
                Skoda Octavia 2, 2011 r, 1.6 BSE + LPG Landi Renzo,117 kkm

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez darnow6839 Zobacz wpis
                  Moim zdaniem pierścienie. Też miałem podobnie, zużycie oleju mocno zależało od stylu jazdy i dochodziło do 1 litra na 1 tys. km. Ponieważ zamierzam użytkować auto dłużej, zrobiłem remont. Po remoncie zużycie jest na poziomie 1.5 litra na 15 tys. km i nie zależy znacząco od stylu jazdy. Od remontu przejechałem ponad 80 tys km.
                  Nie wiem dlaczego występuje ten problem z pierścieniami. Podejrzewam, że okres między wymianami jest zbyt długi (30 tys. km) lub warsztaty w rzeczywistości nie wymieniają oleju, tylko wpisują w książkę wymianę.

                  Nasuwają się pytania czy przebieg twojego auta jest realny i jak było serwisowane.
                  Jaki koszt remontu ? Remont nie rozwiązał problemu ze zwiększonym poborem oleju ?
                  Skoda Octavia 2, 2011 r, 1.6 BSE + LPG Landi Renzo,117 kkm

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez Andrzej.P Zobacz wpis
                    OK, faktycznie, tyle oleju to nie jest normalne - chyba, że jazda cały czas 4,5 tys. obr. i wyżej, to by szło to uzasadnić.
                    Rozumiem litr, półtora między wymianą (10-15 tys. km), ale 4 litry to sporo.

                    Podejrzewam, że inny olej też by tu nie pomógł - zresztą chyba w innym temacie widziałem Twoje wpisy o stosowaniu kilku różnych olejów.

                    Jak już wspomniano wyżej - jaka jest historia tego auta?
                    Starałem się nie przekraczać 3500 obrotów, chwilami dochodziło do 3800 obr.
                    Spalił około 1 litr na 400 km.

                    Wg mnie zmiana oleju z Shell Helix Ultra na inny olej (Valvoline, Total, Liqui Molly) nie rozwiąże problemu.

                    Albo TTM albo uszkodzone są uszczelki, pierścienie, odma lub coś jeszcze.

                    Historie samochodu sprawdzę w książce serwisowej i dam znać.
                    Skoda Octavia 2, 2011 r, 1.6 BSE + LPG Landi Renzo,117 kkm

                    Komentarz


                    • #11
                      Zakup 23.12.2011
                      pierwszy przegląd 15 kkm
                      Drugi przegląd 30 kkm
                      Tyle w książce serwisowej.
                      02.2014 serwis LPG przebieg 36640 km
                      66500 km wymiana wtryskiwaczy, świec, filtrów LPG
                      10. 2019 wymiana oleju Castrol brak przebiegu
                      02.2018 wymiana rozrządu i pompy wody
                      Niewiele otrzymałem danych od poprzedniego właściciela. Pan twierdził że olej zmieniał co rok czyli średnio co 15 kkm.
                      Pan kupił najniższą wersję O2, dwa kompletu opony były z wyższej półki. Ciężko ocenić czy serwisował samochód prawidkowo pod względem wymiany oleju.
                      Ostatnio edytowany przez Maciek.B.; 49880.
                      Skoda Octavia 2, 2011 r, 1.6 BSE + LPG Landi Renzo,117 kkm

                      Komentarz


                      • #12
                        Opowiem Wam historię samochód który prawie kupiłem przed O2.

                        Od kolegi dowiedziałem się że znajomy starszy Pan sprzedaje swoje auto.

                        Opel Astra 3, pierwszy właściciel, starszy Pan, przebieg poniżej 50 kkm, rocznik 2009.
                        Po tym jak wsiadłem do tego samochodu widać było minimalne zużycie wszystkich elementów.
                        Teoretycznie wszystko dobrze, okazja.
                        Pytam o historię serwisowania, Pan mówi że raz był na przeglądzie,.drogo i się nie znają w serwisie.
                        Historia blacharska, dwa elementy malowane po małej kolizji na parkingu, pytam kiedy i jak naprawianie.
                        Rok po zakupie, kolega pomalował, nawet ładnie wyszło.
                        Opony od nowości 10 lat, mówię że do wymiany bo sparciała guma, e tam, dobry bieżnik.
                        Pytam ile do negocjacji, płace gotówką, maksymalnie 100 zł.
                        Podziękowałem Panu, kupiłem O2.

                        Pan od którego kupiłem O2 powiedział że sprzedaje bo kupił nowe Renault Megane. Pytam kiedy odbiór, jaką wersja. Postawa, odbiór za 3 miesiące bo była w salonie byla dostępna taka jak zamówił ale miała światła przeciwmgielne za dodatkowe 800 zł i czeka na inną.

                        Takie to perełki z salonu od pierwszego właściciela.
                        Ostatnio edytowany przez Maciek.B.; 49880.
                        Skoda Octavia 2, 2011 r, 1.6 BSE + LPG Landi Renzo,117 kkm

                        Komentarz


                        • #13

                          Ja to się zastanawiam, jakie to bym miał ciekawe pytania jakbym np teraz swoją sprzedawał...
                          Jestem 1szym właścicielem. O2T+ LPG rok:2011 rej. 01.2012 Octavia Club Polska
                          Przebieg obecnie to 66500km.
                          Wszystko sprawne, nie bierze oleju jak przypadek w tym temacie. Bezwypadkowa.
                          Posiadam każdy paragon + tabela z każdego tankowania Pb i LPG, a także plik Word'owski z danymi z każdego serwisu/przeglądu i wszystkimi wymianami/naprawami.

                          To będzie ciekawa sprawa...
                          Ciekawe ilu zapyta o to czy "szafa nie była kręcona"
                          Ostatnio edytowany przez Rosomak; 19138.
                          Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
                          http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
                          Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez Rosomak Zobacz wpis
                            Ciekawe ilu zapyta o to czy "szafa nie była kręcona"
                            Każdy

                            ...Moje Cappuccino MPi...

                            jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                            sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                            wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez Rosomak Zobacz wpis

                              Ja to się zastanawiam, jakie to bym miał ciekawe pytania jakbym np teraz swoją sprzedawał...
                              Jestem 1szym właścicielem. O2T+ LPG rok:2011 rej. 01.2012 Octavia Club Polska
                              Przebieg obecnie to 66500km.
                              Wszystko sprawne, nie bierze oleju jak przypadek w tym temacie. Bezwypadkowa.
                              Posiadam każdy paragon + tabela z każdego tankowania Pb i LPG, a także plik Word'owski z danymi z każdego serwisu/przeglądu i wszystkimi wymianami/naprawami.

                              To będzie ciekawa sprawa...
                              Ciekawe ilu zapyta o to czy "szafa nie była kręcona"
                              Sprzedajesz ? Ja nie będę pytał czy kręcona
                              Skoda Octavia 2, 2011 r, 1.6 BSE + LPG Landi Renzo,117 kkm

                              Komentarz


                              • #16
                                Zastanawiam się nad kosztami ewentualnej naprawy silnika.
                                Pierścienie ~ 100 zł
                                Uszczelki ....
                                Rozrząd i pompa wody ....
                                Uszczelniacze zaworów ...
                                Robocizna ....
                                Olej i filtry ...
                                Skoda Octavia 2, 2011 r, 1.6 BSE + LPG Landi Renzo,117 kkm

                                Komentarz


                                • #17
                                  + planowanie głowicy (wraz z wymianą uszczelniaczy) - 80-150 zł - zależy jak trafisz
                                  Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
                                  FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez Andrzej.P Zobacz wpis
                                    + planowanie głowicy (wraz z wymianą uszczelniaczy) - 80-150 zł - zależy jak trafisz
                                    Wstępnie w warsztacie powiedziano mi że cena remontu minimum 2000 zł. Cena ostateczna w zależności co będzie po rozebraniu silnika.

                                    Jak widzę cenę pierścieni 50 - 60 zł za Mahle lub Goetze a cenę za remont to

                                    Do przemyślenia czy jest sens wydać 3000 zł żeby kilka razy w roku pojechac ze spokojna głową bez oleju na dolewkę w bagażniku.

                                    Czytałem różne opinie po remoncie w niektórych przypadkach problem zwiększonego zużycia oleju był rozwiązany w innych nie do końca.
                                    Skoda Octavia 2, 2011 r, 1.6 BSE + LPG Landi Renzo,117 kkm

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Ja zapłaciłem w lokalnym warsztacie specjalizującym się od wielu lat w remoncie silników ponad 3 tys. Miałem oferty od około 2 tys., w górę.
                                      Oddałem auto do tego warsztatu, gdyż wiedziałem, że naprawę zrobią profesjonalnie a sporo jeżdzę i zamierzam eksploatować auto dłużej. Z mojego punktu widzenia przebieg 200 tys. to jest niewielki przebieg.

                                      Pobór oleju na poziomie 1-1.5 litra na 15 tys. km uważam za normalny przy LPG, tyle też pobierał mi wcześniej opel astra. Pobór oleju nie zależy od stylu jazdy, co moim zdaniem jest OK.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez darnow6839 Zobacz wpis
                                        Ja zapłaciłem w lokalnym warsztacie specjalizującym się od wielu lat w remoncie silników ponad 3 tys. Miałem oferty od około 2 tys., w górę.
                                        Oddałem auto do tego warsztatu, gdyż wiedziałem, że naprawę zrobią profesjonalnie a sporo jeżdzę i zamierzam eksploatować auto dłużej. Z mojego punktu widzenia przebieg 200 tys. to jest niewielki przebieg.

                                        Pobór oleju na poziomie 1-1.5 litra na 15 tys. km uważam za normalny przy LPG, tyle też pobierał mi wcześniej opel astra. Pobór oleju nie zależy od stylu jazdy, co moim zdaniem jest OK.
                                        Moj poprzedni samochód Astra G 1.4 Twinport pomimo przebiegu 280 kkm nie potrzebował dolewania oleju pomiędzy wymiarami.

                                        Po remoncie silnika przy jeździe w trasie z prędkością powyżej 120 km/h zauważasz zwiększone zużycie oleju ?

                                        3 k zł sporo za remont, czekam na diagnozę.
                                        Skoda Octavia 2, 2011 r, 1.6 BSE + LPG Landi Renzo,117 kkm

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez Maciek.B. Zobacz wpis
                                          Do przemyślenia czy jest sens wydać 3000 zł żeby kilka razy w roku pojechac ze spokojna głową bez oleju na dolewkę w bagażniku.
                                          Ten Twój silnik ma zbyt duży apetyt na olej (żeby nie było, mój BSE też trochę przepala - dolewka 1/1,5l @ 10000(15000) w zależności od tego, jak było jeżdżone), więc pewnie prędzej czy później bez naprawy się nie obejdzie; ale na poważnie zainteresuj się skrzynią 6b (HBM, JHY, GVV). Koszt 1000-1200zł za używkę w dobrym stanie. Do tego robocizna i masz np. 120km/h @ 3200rpm.

                                          Jeżeli nic nie stanie na przeszkodze, to w 2021 r., będę kombinował 6b u siebie
                                          Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
                                          FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Czytałem o przekładkach skrzyni i o zmianie koła zębatego i wydłużeniu 5 biegu.
                                            Nie będę się bawił w takie rzeczy.
                                            Skoda Octavia 2, 2011 r, 1.6 BSE + LPG Landi Renzo,117 kkm

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              To co mnie martwi to że czytam opinie nawet na tym forum że w niektórych przypadkach nawet po remoncie niewiele się zmienia i silnik nadal bierze olej przy wyższych obrotach.
                                              Znalezienie dobrego warsztatu w dzisiejszych czasach nie jest proste.
                                              Nikt gwarancji mi nie da że po naprawie nie będzie problemu.
                                              Skoda Octavia 2, 2011 r, 1.6 BSE + LPG Landi Renzo,117 kkm

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                moim zdaniem lepiej w tym przypadku wrzucić 2.5 mpi pod maskę, niż wydawać nie wiadomo jak wielkie kwoty w 1.6mpi

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Nie zauważyłem, aby pobór oleju jakoś znacząco zależał od stylu jazdy. Uważam, że na LPG zużycie 1-1.5 l / 15tys. km mieści w normie, Przy czym mówimy o ilości zużywanego oleju a nie dolewkach. Nie wierzę, że w tej Astrze po 15 tys. pobór był zerowy, po prostu był tak mały że nie dolewałeś ale na miarce na pewno coś ubyło.

                                                  Przy takim remoncie zaufany warsztat to podstawa. Ważne aby mechanik po rozebraniu motoru prawidłowo ocenił sytuację. Możesz mieć np. owalizację cylindrów (u mnie mieściła się w tolerancji, ale na granicy) i wtedy wymiana pierścieni nic nie da. Bez oceny stanu cylindrów nie powinno się wymieniać pierścieni na zasadzie "komuś pomogło to i mi pomoże". Na pewno profesjonalna naprawa rozwiązuje problem pobierania oleju.

                                                  Możesz tez jeździć dalej i dolewać olej, ale to też będzie miało negatywne konsekwencje, choćby na katalizator.
                                                  Ostatnio edytowany przez darnow6839; 45535.

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X