Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Problem po wymianie modułu komfortu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Problem po wymianie modułu komfortu

    Cześć.
    Wymieniłem u siebie 13 bajtowy moduł 1K0959433 BJ na 19 bajtowy 1K0959433 CB z Tourana (w przedliftowych Octaviach też stosowany). Skopiowałem kodowanie, VCDS nie wyświetla błędów, a w maxidicie pojawiło się menu Convenience. Niby jest ok, ale właśnie zauważyłem, że centralny nie zamyka mi tylnych drzwi oraz nie zamykają ani nie otwierają się szyby z kluczyka.

    Czy to może być niedopasowanie modułu, czy problem z kodowaniem? Czy posiada ktoś opis bitów modułu komfortu (najlepiej po polsku)?

  • #2
    Jeśli miałeś 13 bajtowy i skopiowałeś do 19 bajtowego to na bank coś pochrzaniłeś. Było porobić zdjęcia i nowy kodować wg nich, przynajmniej opcje powtarzające się.

    Jest Szara Elegantka II FL 2,0 CFHF "12 177,4 KM 450,9 Nm
    Była Škoda Octavia II 2,0 TDi Elegance ''06 169,1KM 394,2Nm
    Spalanie - Motostat.plSpoty Śląskie (Katowice i okolice)

    Komentarz


    • #3
      VCDS nie odczytywał mi bitów starego modułu, więc kopiowałem wartości całych bajtów. Tam namieszać za dużo nie można, bo opcji w komforcie jest niewiele.

      Ale gdzieś na forum wyczytałem wzmiankę, że w 2005 r. zmienił się sposób otwierania tylnych drzwi i może od tego trzeba by było zacząć. I tu zaczynam się zastanawiać, ćzy do O2 z 2004 da się bezproblemowo zaszczepić 19 bajtowy sterownik.

      Komentarz


      • #4
        Pewnie masz gdzieś autoscan? Wrzuć fragment z modułu komfortu 13 i 19 bitowego

        Jest Szara Elegantka II FL 2,0 CFHF "12 177,4 KM 450,9 Nm
        Była Škoda Octavia II 2,0 TDi Elegance ''06 169,1KM 394,2Nm
        Spalanie - Motostat.plSpoty Śląskie (Katowice i okolice)

        Komentarz


        • #5
          Czy o to chodzi? Jak widać nowy moduł nawet nie wykrywa, że mam zepsuty lewy zamek pasażera.

          Address 46: Central Conv. Labels: None
          Control Module Part Number: 1K0 959 433 BJ
          Component and/or Version: KSG 0301
          Software Coding: 00F802003F098505094B010004
          Work Shop Code: WSC 73430 790 00000
          Additional Info: Sounder n.mounted NGS n.mounted
          Additional Info: IRUE n.mounted
          VCID: 79F8D57830D9538ECD-802C
          1 Fault Found:

          00930 - Locking Module for Central Locking; Rear Left (F222)
          012 - Electrical Fault in Circuit
          Address 46: Central Conv. Labels: 1K0-959-433-MAX.clb
          Control Module Part Number: 1K0 959 433 CB HW: 1K0 959 433 CB
          Component and/or Version: KSG PQ35 G2 020 0202
          Software Coding: 00F802003F098505094B010004000B0100BC00
          Work Shop Code: WSC 01324 785 00200
          Additional Info: Sounder n.mounted NGS n.mounted
          Additional Info: IRUE n.mounted
          VCID: 72EAE2546DAF20D68C-8026
          No fault code found.

          Komentarz


          • #6
            Znajdę chwilę to wrzucę kodowanie z mojej byłej O2.

            Jest Szara Elegantka II FL 2,0 CFHF "12 177,4 KM 450,9 Nm
            Była Škoda Octavia II 2,0 TDi Elegance ''06 169,1KM 394,2Nm
            Spalanie - Motostat.plSpoty Śląskie (Katowice i okolice)

            Komentarz


            • #7
              Spróbuj tego kodowania:

              Adres 46: Moduł komfortu Plik etykiet: 1K0-959-433-MAX.clb
              Oznaczenie elementu SW: 1K0 959 433 BT HW: 1K0 959 433 BT
              Komponent: KSG PQ35 G2 020 0202
              Weryfikacja: 00020000 Numer seryjny: 00000000000000
              Kodowanie: 08801A085283407F3F02850500084F01807C00
              Kod serwisu: WSC 12345 123 12345
              VCID: 830EF4C1C2CC4A0606F-80D6

              Podsystem 1 - Komponent: Sounder n.mounted

              Podsystem 2 - Komponent: NGS n.mounted

              Podsystem 3 - Komponent: IRUE n.mounted

              Jest Szara Elegantka II FL 2,0 CFHF "12 177,4 KM 450,9 Nm
              Była Škoda Octavia II 2,0 TDi Elegance ''06 169,1KM 394,2Nm
              Spalanie - Motostat.plSpoty Śląskie (Katowice i okolice)

              Komentarz


              • #8
                Dzięki za próbę pomocy. Niestety Twoje kodowanie nic nie zmieniło, dodatkowo klapa bagażnika przestała się otwierać

                Póki co wracam do starego modułu, chyba że coś komuś jeszcze wpadnie do głowy, to będę wdzięczny.

                Ciekawe jak inni uruchamiali menu Convenience w starych licznikach takich jak mój (1Z0 920 841 B).

                Komentarz


                • #9
                  Ja tak miałem zakodowany moduł komfortu:
                  Kod:
                  Address 46: Central Conv. Labels: 1K0-959-433-MAX.clb
                  Part No SW: 1K0 959 433 BT HW: 1K0 959 433 BT
                  Component: KSG PQ35 G2 020 0204
                  Revision: 00020000 Serial number: 00000000000000
                  Coding: 80801A085283407F3F02050500084FC0107C00
                  Shop #: WSC 02387 012 00432
                  VCID: 032B7C2042FEF159FE-8056
                  
                  Subsystem 1 - Part No: 1K0 951 605 C
                  Component: LIN BACKUP HORN H05 1501
                  
                  Subsystem 2 - Part No: 3C0 951 171 A
                  Component: Neigungssensor 002 0508
                  
                  Subsystem 3 - Part No: 3C0 951 171 A
                  Component: Innenraumueberw.002 0508
                  
                  No fault code found.
                  Jak masz podłączone tylne drzwi - po LINie?
                  W bajcie 17 jest bit konfigurujący połączenie z tylnymi drzwiami. Poeksperymentuj z nim:
                  LC,17,6,Sterowniki tylnych drzwi połączone przez szynę LIN
                  Aktualne zużycie paliwa

                  Komentarz


                  • #10
                    Przetestowałem wasze kodowania raz jeszcze z odznaczonym bitem "LIN tył" i drzwi zaczęły się zamykać (na moim kodowaniu tak nie działało)

                    Niestety w obu przypadkach nie domyka okien z kluczyka oraz otwiera klapę bagażnika po przekręceniu kluczyka w drzwiach. Macie jeszcze jakiś pomysł?

                    Komentarz

                    POWRÓT NA GÓRĘ
                    Pracuję...
                    X