Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Padające cewka czy coś innego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Padające cewka czy coś innego

    Witajcie, wczoraj pierwszy raz taka sytuacja, pojechałem autem do sklepu ok 1km- wszystji ok. Po powrocie odpalam a tu na starcie kontrolka trakcji (autko z dwiema falkami) się świeci. Po odpaleniu wyraźnie czuć jak kulawo pracuje, obroty falują. Postałem tak chwilke, do kompletu dołączył check engine. Po podpięciu pod skaner takie błedy się pojawiły:
    17620 - P1212 Odłączenie cylindra (Blok 1)
    16684 - P0300 Wykrycie losowego/wielokrotnego przerwania zapłonu cylindra
    16686 - P0302 Wykrycie przerwania zapłonu cylindra 2
    16687 - P0303 Wykrycie przerwania zapłonu cylindra 3
    17757 - P1349 Poziom zasilania cewki zapłonowej 2 - Obwód otwarty
    Datkowo jeszcze był a ubogą mieszanką prawdopodobnie
    16555 -P0171
    Autkiem z błędami ruszyłem, przy ruszaniu był słabszy ale przy ok 2 tys obrotów wszysko wróciło do normy i jak narazie problem się nie powtórzył. W miedzy czasie jak stał na wolnych obrotach mógł przeskoczyć na LPG ale myślę, że nie ma to tutaj znaczenia.
    Pytanie czy pada tutaj powoli cewka 2 i 3 czy może są to przewody zapłonowe a może coś innego?
    Jeżeli kable/cewki to jakie są polecane do BSE aby chwilę to popracowało. Auto ma obecje 178kkm przebiegu i raczej wszsytkie te elementy od nowości.

  • #2
    Dzisiaj to samo, samochodem zimnym silniku jechałem gdzie chciałem po godzinie gdzie auto stało w słońcu odpalam i na starcie już kontrolka esp czy asr(ta z falkami) auto pracuje nie rowno i słychać jak nie pali na wszystkie cylindry. Dopiero po kilku razowym wykasowaniu błędów auto wróciło do normy. Czy jest to objaw padającej cewki czy możec z lpg? Wydaje mi się jakby cewka padała to bym czuł w czasie jazdy jakieś szarpanie itp a tutaj czegoś takiego nie ma. Jak auto wróci do normy to pracuje doskonale. Nie chce wymieniać cewki bo taki beru kilka stówek a jak moja jest dobra to szkoda wywalać.

    Komentarz


    • #3
      Pytania dla wróżki .....Weź wyciągnij tą cewkę i ją zbadaj wzrokowo . Czy nie jest spękana , spuchnięta , czy gniazda nie są skorodowane .Dokonaj pomiaru rezystancji pomiędzy gniazdami C-B i A-D . Wartość prawidłowa 4-6 Kohm . Uboga mieszanka to efekt wypadania zapłonu .

      Komentarz


      • #4
        Poczytałem internety i wskazują na cewkę, ale dziwi mnie to, że po chwili wszystko jest ok. robię jak mówisz z tym pomiarem i wzrokowo popatrze i przy okazji styki przejade papierem. Auto ma 178kkm i swiece swpewno przy 140 byly byly zmienione. Ale czy przedtem kable cewka byly zmieniane nie wiem. Ja mam auto od 140kkm.

        Komentarz


        • #5
          Może już cewka powoli padać .

          Komentarz


          • #6
            Cewka BERU ZSE003
            czy NGK 48010 ?
            Kable zapłonowe jak coś to jakie polecacie? Mile widziany numerek
            Dzisiaj sprawdze wzrokowo swoją cewkę.

            Komentarz


            • #7
              Czy może oryginał np: Cewka, moduł zapłonowy Skoda Fabia I Fabia II Roomster Octavia I Octavia II Superb Rapid Yeti -oryginał - SKODA CZĘŚCI dystrybutor części do skody,części skoda,skodaczesci,skoda felicja,favorit,skoda fabia,octavia Jaką macie opinie o oryginale?

              Komentarz


              • #8
                AD 4.46kohm
                BC 4.42kohm jednak C zasniedziale. Pozostale piekne. Niemialem jej w rekach to ciezko cylo czyscic. Zastanawiam sie czy popsikanie kontaktem jakims pomoze pomoze chyba ze pomiary sa suz slabe i cewka w kosz? Mierzone miernikiem za 25zl.
                Załączone pliki
                Ostatnio edytowany przez smajler; [ARG:4 UNDEFINED].

                Komentarz


                • #9
                  Cewkę wyczyść mechanicznie . Kontakt nie rozpuści takich tlenków . Kable wymień . Cewka , gdybyś jednak zmieniał , najlepiej oryginalna . Odkręcałeś czy pomiar na samochodzie ?

                  Komentarz


                  • #10
                    Pomiar na samochodzie, nie chcialem wyjmowač bo musiałbym odkręcić tez stelaż metalowy na którym trzyma się vacuum pompa( chuba tak to sie nazywa) a ona śrubami które trzymają dolot a nie chciałem go ruszać. Przez to nie mialem dostępu do jednej śruby cewki... Co do kabla to miał on delikatny osad, który przeczyśxiłem papierkiem i wygląda jak nowy. Na weekendzie będę miał więcej czasu to postaram się ją wymontować i poczyścić. Mam nadzieje, że nie złapie nieszczelności dolotu.

                    Komentarz


                    • #11
                      Cewke zamówię pewnie org, przewody to jakie są polecane najlepiej wraz z numerkiem no i świece. Zawsze wkładałem ngk vline 3 elektrodowe. Dodatkowo czy mógłby ktoś podać numery uszczelek dolotu? Jak wszystko zdemontuje to warro nowe zamontować.
                      Kot72 uważasz, że cewka jest sprawna?
                      Ostatnio edytowany przez smajler; [ARG:4 UNDEFINED].

                      Komentarz


                      • #12
                        smajler --> [O2] BSE przewody zapłonowe i świece - Octavia Club Polska
                        Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
                        FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

                        Komentarz


                        • #13
                          Rezystancja jest prawidłowa . Kwestia czy nie ma pęknięć obudowy które mogą robić przebicia . Dlatego chciałem abyś ją wykręcił i sprawdził . Faktycznie pompa sai zasłania . Jak ją odkręcisz to nic nie rozszczelnisz bo kolektor trzyma się na innych śrubach . Jeśli są nieszczelności to możesz przy okazji powymieniać uszczelki . Jeśli cewka jest cała to bym ją wyczyścił , po wyczyszczeniu gniazda zakonserwował . Przewody po tym przebiegu można wymienić . Cewka może być dobra więc szkoda pchać się w koszty .

                          Komentarz


                          • #14
                            Andrzej.P a jak zmieniasz świece- ściągasz dolot czy manewrujesz kluczem w tych szczelinach? Widzę w wątku, że zakupiłeś świece NGK Vline 24 - przerwa 10mm a w VL 27 jest niby 8mm. 24 lepsze?

                            Komentarz


                            • #15
                              Kot72 zrobie jak mówisz jeżeli nic się nie rozszczelni i wyjmę tą cewkę i poczyszczę. A przewody i świece kupię nowe ale wymienie przy dłuższym wolnym czasie bo jeszcze nie robiłem tego w BSE a pod blokiem średnio się pracuje ... . Nie wiem czy mam demontować dolot aby było łatwiej i wtedy daje nowe uszczelki czy manewrować pomiędzy szczelinami ...

                              Komentarz


                              • #16
                                Świece dałem takie, jak miałem poprzednio - sprawowały się bez zarzutu.

                                Kolektor odkręcałem, bo mam tam jeszcze upchnięte wtryskiwacze gazowe i przez to nie ma szans na wykręcenie świec bez demontazu kolektora.
                                Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
                                FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

                                Komentarz


                                • #17
                                  Jak planujesz wymianę świec to kolektor do zdjęcia i wtedy przy okazji nowe uszczelki . Jeśli tylko cewka to demontujesz pompę sai aby był dostęp . Nic się nie rozszczelni . Wydaje mi się że nawet nie trzeba odkręcać wspornika pompy tylko samą pompę od wspornika . Delikatnie wyjmujesz . Wychodzi tylko w jednym położeniu więc trzeba nią delikatnie manewrować .

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Kot jak wczoraj zdemontowałem tylko pompe to wspornik zasłaniał jedną śrubę cewki, Może jakimś małym kluczykiem czy coś całoby odkręcić ale ja miałem tylko zwyczajne nasadki i małą grzechotkę. Mam zamiar przeczyścić styki a kable i świece nowe dać i wtedy zdemontować kolektor i wsadzić uszczelki
                                    Elring 240.120
                                    ELRING 475.931
                                    Kable WN planuję kupić beru lub ngk - tutaj chyba różnica w cenie zdecyduje. Minus taki, że NGK jest made in France a BERU w sumie też, ciężko o Germany czy Japan dla NGK.
                                    Co to świec zastanawia mnie NGK vLine 27 ta z przerwą 8 mm- czy to będzie jakoś lepiej w LPG pracować czy brać sprawdzone vline24 z przerwą 10mm.
                                    Jak to będzie działać to cewka oczyszczona zostanie a jak nie to wsadzę pewnie org- no ale niestety do skody leciały tureckie no i nie wiem kto jest ich producentem.
                                    Ostatnio edytowany przez smajler; [ARG:4 UNDEFINED].

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Od wielu lat używam vline27 ( mam lpg ) Wszystko działa o.k. Kable Beru mogą być chociaż jakościowo do fabrycznych im daleko . Jeden pies . Kilka lat wytrzymają . Później pewnie zmienisz auto ....

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Co do odkręcania cewki , dokładnie nie pamiętam bo odkręcałem ze dwa -trzy lata temu . Jak przeszkadza to ściągaj wspornik .

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Szczególną uwagę zwróć na prawidłowe spasowanie połówek kolektora ( uszczelka elring 240.120 ) Te uszczelki łatwo podwinąć i nieszczelność gotowa . Delikatnie i równo , nic na siłę .

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Takie pytania odnośnie kabli, przeczytałem, że NGK pasują NGK 7044 (RC-VW254 7044), to te NGK o których mówisz? Z Beru możliwe, że zrezygnuje jak słabsza jakość. A co szło na pierwszy montaż?
                                            Ostatnio edytowany przez smajler; [ARG:4 UNDEFINED].

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              NGK w ręku nie miałem . Pisałem o Beru . Jakość pewnie będzie podobna jako zamiennik oryginalnych .

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Te kable NGK są OK, tak jak opisane w tym podlinkowanym temacie - trochę dłuższe niż oryginalne - nie ma problemów z ich ułożeniem.

                                                Co do pompy, to ja demontowałem ją razem ze wspornikiem (+ wypięcie tych dwóch węży)
                                                Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
                                                FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Andrzej.P widzę, że demontowałeś dolot to zdejmowałeś go całkowicie czy tylko odciągałeś jak pokazuje jedno ze zdjęć? Tam też widzę wtryski benzynowe jakby wykręcone. Tyle demontażu jest przy zdejmowaniu kolektora? Pytam bo mam zamiar świece zmienić i chce mieć dostęp tylko nigdy tego nir robiłem i zastanawiam się jak skomplikowane to jest.

                                                  A takie pytanie odnośnie kabli BERU to widzę, że są dwa:
                                                  ZEF 1224
                                                  ZEF 989

                                                  ktoś kupował BERU kiedyć czy bez kombinacji założyć NGK podawane wcześniej?
                                                  Ostatnio edytowany przez smajler; [ARG:4 UNDEFINED].

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X