Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

kontrolka spryskiwaczy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • kontrolka spryskiwaczy

    Aby powiedzcie mi jaka to ulica bo ja znam jedną trasę Kurów-Lublin(klebberga) i można powiedzieć tyle,dalej moim GPS-em jest dziewczyna po Lbn do olimpu mniej wiecej wiem jak dotrzeć i proponuję nie pierwszą lepszą niedziele tylko pierwszą niedzielę przed pierwszymi śniegami do śniegów jeszcze chyba troszkę czasu jest więcej osób to przeczyta więc może pobijemy środowiczów i będzie nas wiecej niż 3-ech choć 1.12 wg mnie naj poźniejsza niedziela w jaką mogli byśmy się zjechać
    Sporadycznie - Skoda Ocatvia 2FL 1.6 z LPG - 102KM/148Nm
    Na co dzień - Skoda Felicia FL 1.3 z LPG - 68KM/100Nm
    Oczko w głowie - Seat Ibiza 6K2 1.8T 285KM/377Nm

  • #2
    kontrolka spryskiwaczy

    Witam,
    niedawno nabyłem Octavię II Combi i pojawił się problem, bo cały czas pali się kontrolka informująca o braku płynu do spryskiwaczy - zbiornik uzupełniłem.

    wg mojej wiedzy, to model nie posiada czujnika poziomu płynu ...



    czy ktoś mógłby coś podpowiedzieć?

    z góry wielkie dzięki

    Komentarz


    • #3
      Kris05, Najpierw upewnij się czy twoje auto jest wyposażone w czujnik do spryskiwacza , miały go na pewno auta ze spryskiwaczami reflektorów , jeżeli tak to powinien być i wystąpiła przerwa w obwodzie kontrolki lub jest uszkodzony czujnik ale to rzadkość , ale może też być opcja że ktoś nie mając wiedzy uaktywnił kontrolkę a czujnika wcale nie ma w zbiorniczku i wtedy będzie się świecić .
      Obwód kontrolki działa na zasadzie ( kontrolka się nie świeć ) jak jest płyn , czyli płyn zamyka obwód w czujniku który jest w zbiorniczku , jak go nie ma lub jest przerwa w obwodzie wtedy świeci kontrolka .
      Jak sprawdzić czy masz czujnik ? , zdemontuj prawą zaślepkę przy halogenie lub jak nie masz halogenów , zaślepkę od halogenów i zobaczysz zbiorniczek od płynu i tam powinien być widoczny czujnik , jak go nie ma jest puste miejsce na niego .

      Komentarz


      • #4
        właśnie sprawdzałem i czujnika nie posiadam, a kontrolka się cały czas pali ....


        nie wiem w jaki sposób ją wyłączyć ....

        Komentarz


        • #5
          Więc pozostaje wyłączyć ją w kodowaniu w sterowniku licznika i już po problemie , potrzebny VCDS , a jak nie masz to kolega z VCDS-em .
          Widać że ktoś dłubał przy tym .

          Komentarz


          • #6
            Kris05, musisz podłączyć komputer i dopiero jak odhaczysz kontrolkę to nie będzie się palić.

            [ Dodano: Sro 30 Sty, 13 14:54 ]
            Wojtenio, widze, ze mnie wyprzedziłeś :-)
            1) Skoda Felicja 1,3 Lxi -97 jest :-)
            2) Skoda Octavia II 1,9 TDI -04 jest :-)
            3) Skoda Octavia I RS 1.8T -04 jest :-D
            4) Skoda Fabia 1,2 TSI DSG -2016 jest :-)

            Komentarz


            • #7
              po zakupie znajomy trochę "bawił się" komputerem i może coś popsuł.

              a wiesz może dokładniej w jakie opcje wejść by wyłączyć tą kontrolkę?

              Komentarz


              • #8
                sterownik 17 bajt 1 bit 2 ma być nie odhaczone i kontrolka zgaśnie , zakładam że masz auto takie jak w opisie czyli FL .

                Komentarz


                • #9
                  nie wiem, czy znajomy ma dokładnie program VCDS.

                  Ma program do obsługi grupy VW, który na pewno pasuje do Octavii.


                  Nie wie dokładnie w jakie opcje wejść w tym nietypowym przypadku

                  Komentarz


                  • #10
                    To upewnij się co ma , gdzie szukać masz wyżej , a jak nie ma VCDS to poproś kogoś ze swojej okolicy Forum - Octavia Club Polska .

                    Komentarz


                    • #11
                      ok, będę próbował, dzięki za pomoc

                      Komentarz


                      • #12
                        Wystarczy zmienić kodowanie. U mnie to jest na pozycji 4 w 7cyfrowym kodzie.
                        Lampka spryskiwaczy to wartość 4 zmień sobie na 2 i zostanie ci tylko informacja o nie zapiętych pasach.
                        Skoda Octavia - Ross-Tech Wiki(1Z)_Instrument_Cluster#Coding

                        Komentarz


                        • #13
                          Witam, potrzebuję pomocy z podobnym problemem z tym, że posiadam autko ze spryskiwaczami reflektorów a więc według tego co wyczytałem również z czujnikiem. Skodziaka kupiłem dwa tygodnie temu, do wczoraj wszystko grało, wczoraj wyświetliło info o braku płynu. Dolałem pod korek (weszło niecałe 4 litry z tego co pisano na forum powinienem mieć zbiornik ~ 5l) ale kontrolka nie gaśnie. Spodziewam się problemu z czujnikiem, ale może ktoś widzi inną przyczynę ?

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez aBencjusz
                            weszło niecałe 4 litry z tego co pisano na forum powinienem mieć zbiornik ~ 5l)
                            3,5 litra- bez spryskiwaczy xenonów
                            5l ze spryskiwaczami xenonów

                            zobacz może czujnik ci się uwalił albo.... auto ma zgnity kabelek do czujnika
                            przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                            wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                            Komentarz


                            • #15
                              Tak jak napisał przedmówca, prawdopodobnie zawiesił się czujnik.
                              Skoro kupiłeś auto dwa tygodnie temu, to nie wiadomo, ile to auto stało przed zakupem i co tam było w zbiornik zalane.

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez bobolino
                                Tak jak napisał przedmówca, prawdopodobnie zawiesił się czujnik.
                                Skoro kupiłeś auto dwa tygodnie temu, to nie wiadomo, ile to auto stało przed zakupem i co tam było w zbiornik zalane.
                                fajnie by było, gdyby czujnik w Skodzie miał jakiekolwiek części ruchome. Niestety nie ma.

                                aBencjusz, czujnik poziomu płynu spryskiwacza w autach grupy VW począwszy od bodajże Golfa V to dwa kawałki drutu wbite w fikuśny sposób w obudowę zbiorniczka płynu - element 7M0919376 - jak płyn jest, to druty te jakośtam zwiera i jest git (dokładnie tak, jak z poziomem płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym układu chłodzenia), jak go brak, jest przerwa i alarm.

                                Czujnik może skorodować i wymagać wyczyszczenia, bądź wymiany, mogły w zbiorniczku się glony i inne algi się zadomowić i z tego powodu są problemy z działaniem tego układu. Czujnik do wyjęcia (przez przednie światło przeciwmgielne da się to zrobić) i do wyczyszczenia, albo w skrajnym przypadku stety do wymiany.

                                Mógł się też kabel od czujnika urwać, też jest to możliwe.
                                Pozdrawiam, Robreg.
                                ----
                                furmanka.blogspot.com fan ;-)

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez robreg
                                  fajnie by było, gdyby czujnik w Skodzie miał jakiekolwiek części ruchome. Niestety nie ma.

                                  aBencjusz, czujnik poziomu płynu spryskiwacza w autach grupy VW począwszy od bodajże Golfa V to dwa kawałki drutu wbite w fikuśny sposób w obudowę zbiorniczka płynu - element 7M0919376 - jak płyn jest, to druty te jakośtam zwiera i jest git (dokładnie tak, jak z poziomem płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym układu chłodzenia), jak go brak, jest przerwa i alarm.

                                  Czujnik może skorodować i wymagać wyczyszczenia, bądź wymiany, mogły w zbiorniczku się glony i inne algi się zadomowić i z tego powodu są problemy z działaniem tego układu. Czujnik do wyjęcia (przez przednie światło przeciwmgielne da się to zrobić) i do wyczyszczenia, albo w skrajnym przypadku stety do wymiany.

                                  Mógł się też kabel od czujnika urwać, też jest to możliwe.
                                  Trochę pojeździłem i sytuacja wygląda tak, że kontrolka zapala się na chwilę, gaśnie, potem jeszcze kilka razy to samo, gaśnie całkiem i potem ewentualnie jeszcze na chwilę zapali się w trakcie jazdy, tak przy każdym odpaleniu. Więc zapewne masz racje co do zabrudzenia drucików. Poczekam jeszcze chwilę jak się samo nie "odetka" to spróbuję dostać się do niego i wyczyścić tak jak opisałeś. W końcu trzeba się zacząć bliżej poznawać z nowym nabytkiem

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    aBencjusz, Czujnik od spryskiwacza wygląda tak :

                                    Po objawach jakie opisujesz bardziej bym obstawiał uszkodzony przewód albo brak styku na kostce .
                                    Wypnij kostkę od czujnika i zewrzyj jakimś drucikiem obwód , kontrolka powinna zgasnąć , jeśli nie zgaśnie to jest gdzieś przerwa na przewodzie i trzeba ją znaleźć .
                                    Przewód z pinu 2 w kostce idzie do masy , a z pinu 1 idzie do licznika ( i tu zależy z jakiego roku masz auto po liftowe na pin 17 , a przed liftowe na 34 ).
                                    Czujnik oczywiście możesz wyczyścić , bo nie wiadomo kto i co lał do zbiorniczka i może faktycznie zaśniedział i nie daje przejścia .

                                    Opis działanie tego czujnika masz w postach wyżej 8) .

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Ogromne dzięki wszystkim za naprowadzenie. W weekendzik spróbuję zmierzyć się z tematem.

                                      [ Dodano: Sob 16 Lis, 13 17:02 ]
                                      Tak jak pisał Robreg do czujnika dostałem się bezproblemowo po zdjęciu halogenu. Czujnik wyglądał w porządku - poprzecierałem go następnie "zaślepiłem" drucikiem, przy krótkiej jeździe próbnej wszystko ok. Założyłem z powrotem i zobaczymy jak sytuacja będzie wyglądać na dłuższą metę. Oczywiście cały czas przed rozkręcaniem miałem w pamięci żeby spuścić płyn, przy rozkręcaniu myślałem o dupie maryni i cały poszedł w trawę :lol:. Albo pomogło podczyszczenie czujnika albo nowy płyn lepiej przewodzi

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez Wojtenio Zobacz wpis
                                        sterownik 17 bajt 1 bit 2 ma być nie odhaczone i kontrolka zgaśnie , zakładam że masz auto takie jak w opisie czyli FL .
                                        Witam wszystkich. Od razu z grubej rury. Zaznajamialem się z vcdsem i uaktywnilem kontrolę poziomu płynu spryskiwaczy. Jak się okazuje mój rapid nie ma czujnika sprysków my 16 na halogenach. Próbowałem robić jak pisaliście, odjaczylem ta opcję a kontrolka dalej wywala, że brakuje płynu. Gdzie to mogę zlikwidować?

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Panowie jakieś pomysły ???

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Może jak masz możliwość na maxidocie do powrotu ustawień fabrycznych to zrób bo to wyszedł jakiś krzak w samych zegarach.

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Już tak zrobiłem, bez rezultatu. Dziś pojechałem do koleżanki, która ma rapida Tez my16 z takim samym wyposażeniem. Zrobiłem u niej Autoscan i przekodowalem sterowniki 17 i 09 dalej bez rezultatu. Dodatkowo wcześniej zniknęły mi dane o spalaniu chwilowym i średnim na zegarach....

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Może pomoże reset poprzez odłączenie klemy aku?

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Dla potomnych od kolegi z forum rapida..
                                                  Kodowanie czujnika poziomu spryskiwaczy.
                                                  – Modul 09 – Central Electronics
                                                  – Coding 07 – Long Coding Calculator
                                                  – Byte 14 – Bit 2 Washer Fluid Level Sensor installed – przełączyć z 0 na 1 (postawić przysłowiowego ptaszka

                                                  Dzięki za zainteresowanie

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X