Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

O2 FL 1.6 MPI wypada zapłon zwarcie do plusa 1i 4 cylinder

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • O2 FL 1.6 MPI wypada zapłon zwarcie do plusa 1i 4 cylinder

    Witam,
    czy moze ktos przedstawic zdjecie odmy? Czy to na rysunkach ETKI czy na zdjeciach zrobionych we wlasnym aucie. Jak samemu mozna to sprawdzic?
    Pozdrawiam,

  • #2
    O2 FL 1.6 MPI wypada zapłon zwarcie do plusa 1i 4 cylinder

    Witam
    Pisałem wcześniej świeci się kontrolka składu spalin i esp
    Dzisiaj z czytałem błedy.
    Co to może być cewka wysokiego czy przewody ?





    Address 01: Engine Labels: 06A-906-033-BGU.lbl
    Part No: 06A 906 033 KB
    Component: BSE S71 1.6 2V 2228
    Revision: --H04--- Serial number:
    Coding: 0004071
    Shop #: WSC 73430 790 00000
    VCID: 69DDB9973C5D
    3 Faults Found:
    16685 - Cylinder 1: Misfire Detected
    P0301 - 006 - Short to Plus - Intermittent
    Freeze Frame:
    RPM: 1536 /min
    Mass Air / Rev.: 212.6 mg/str
    Temperature: 4.5°C
    Lambda: 0.0 %
    16688 - Cylinder 4: Misfire Detected
    P0304 - 006 - Short to Plus - Intermittent
    Freeze Frame:
    RPM: 1536 /min
    Mass Air / Rev.: 212.6 mg/str
    Temperature: 4.5°C
    Lambda: 0.0 %
    16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
    P0300 - 006 - Short to Plus - Intermittent
    Freeze Frame:
    RPM: 1536 /min
    Mass Air / Rev.: 212.6 mg/str
    (no units): 255.0
    (no units): 0.0
    Readiness: 0110 1101
    Krzysztof512

    Komentarz


    • #3
      masz może założoną instalacje LPG

      [ Dodano: Czw 14 Mar, 13 18:10 ]
      sprawdź wiązkę wtryskiwaczy w okolicy wlewu oleju
      “Kobiety i samochodu się nie pożycza.”

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez marjak
        masz może założoną instalacje LPG

        [ Dodano: Czw 14 Mar, 13 18:10 ]
        sprawdź wiązkę wtryskiwaczy w okolicy wlewu oleju
        Mam i nie powiem zeby koło wlewu nie było zapocone , ale w tylko w okolicy , przewody wydają się nie zabrudzone
        Krzysztof512

        Komentarz


        • #5
          sprawdz cewke bo to wyglonda na padjaca cewke zapłonowa .
          diagnostyka vag 602-614-253

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez german81
            sprawdz cewke bo to wyglonda na padjaca cewke zapłonowa .
            a jak sprawdzić, metoda ?
            Krzysztof512

            Komentarz


            • #7
              jak najprosciej w momecie jak silnik zaczyna przerywać wyciągasz lub odpinasz cewki po koleji jak zaczyna sie gorzej telepotać to cewka działa a jak wypniesz jedną i bez zmian to własnie ta u mnie padły już dwie a pada 3ecia średnio jedna na miesiąc
              http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
              była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
              2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
              JEST
              megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
              octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
              octavia 2 2.0TDI BKD

              Komentarz


              • #8
                U mnie 3 tygodnie temu pojawił się problem z wypadanie zapłonu na 4 cylindrze- został rozwiązany- dokładnie:

                16688 - Cylinder 4
                P0304 - 006 - rozpoznanie wypadanie zapłonów - Sporadyczny
                Ramka Zamrożona:
                Obroty Silnika: 3200/min
                Ilosc Powietrza/Obr.:457,8mg/suw
                Temperatura: 48*C
                Lambda: 0,0%
                Obroty Silnika: 1504/min
                Ilość Powietrza/Obr.: 288,9 mg/suw
                Temperatura: 54.0*C
                Lambda: 0,0%

                Sprawdziłem układ zapłonowy tj. świece, przewody i cewkę wszystko OK.
                Powodem wypadania zapłonu był/y źle działający/e wtryskiwacz/e. Po wymianie wtryskiwaczy na nowe wszystko wróciło do normy

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez adi747
                  jak najprosciej w momecie jak silnik zaczyna przerywać wyciągasz lub odpinasz cewki po koleji jak zaczyna sie gorzej telepotać to cewka działa a jak wypniesz jedną i bez zmian to własnie ta u mnie padły już dwie a pada 3ecia średnio jedna na miesiąc
                  Właśnie przeglądam w necie , są Bosha i Beru po 298 zł i jakies podróby za 150
                  Cewka, moduł zapłonowy Skoda Fabia I Fabia II Roomster Octavia I Octavia II Superb Rapid Yeti - NGK - SKODA CZĘŚCI dystrybutor części do skody,części skoda,skodaczesci,skoda felicja,favorit,skoda fabia,octavia
                  Ale jeszcze przeglądnę wiązki i przewody WN. Podłączasz swoją pod kompa ? jakie są błedy ?
                  Krzysztof512

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez adi747
                    jak najprosciej w momecie jak silnik zaczyna przerywać wyciągasz lub odpinasz cewki po koleji jak zaczyna sie gorzej telepotać to cewka działa a jak wypniesz jedną i bez zmian to własnie ta u mnie padły już dwie a pada 3ecia średnio jedna na miesiąc
                    Tak można robić jak sie nie ma LPG. Jak cewka poleci to na PB już niedomaga a o jezdzie na LPG można zapomniec.

                    Komentarz


                    • #11
                      najlepiej jak bys miał cewke na podmiane , ale sprawdz przewody i swiece .u ciebie jest jedna cewka 2 biegunowa z 4 wyjsciami , z 2 wyjsc iskra jest podawana jednoczesnie na 1i 4 i 2i 3 cylinder . ztych błedów wynika ze biegun który podaje iskre na 1i 4 cylinder cos szwankuje .
                      diagnostyka vag 602-614-253

                      Komentarz


                      • #12
                        Krzysztof512, Problem o którym piszesz wystepuje przy jezdzie na PB czy na LPG ?

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez german81
                          najlepiej jak bys miał cewke na podmiane , ale sprawdz przewody i swiece .u ciebie jest jedna cewka 2 biegunowa z 4 wyjsciami , z 2 wyjsc iskra jest podawana jednoczesnie na 1i 4 i 2i 3 cylinder . ztych błedów wynika ze biegun który podaje iskre na 1i 4 cylinder cos szwankuje .
                          Spróbuje jeszcze przeczyścić przewody WN i obejrzeć to w dzień
                          Krzysztof512

                          Komentarz


                          • #14
                            Witam,

                            ja przerabiałem wymianę cewki. Nie jest to łatwa sprawa, bo dostęp jest fatalny. Trzeba zdemontować pompę powietrza, w właściwie ten metalowy uchwyt-stelaż, na którym jest montowana pompa powietrza.Potrzeby klucz spline 8 oraz dodatkowo dwa różne klucze, chyba nasadowa 13 i imbusowa bodajże 8 lub 6 , żeby zdemontować ten "metalowy stelaż". Potem są jeszcze trzy śruby torx chyba 3 mocujące samą cewkę.

                            Tak, że wypięcie samych przewodów z cewki bez sporego demontażu jest raczej niemożliwe.

                            Ja miałem problem z cewką (zapalały się kontrolki ASR, a potem również silnika). Wymiana cewki jak na razie pomogła. Założyłem BERU made in Turkey.

                            Pzdr,

                            Przemek

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez kult0035
                              Witam,

                              ja przerabiałem wymianę cewki. Nie jest to łatwa sprawa, bo dostęp jest fatalny. Trzeba zdemontować pompę powietrza, w właściwie ten metalowy uchwyt-stelaż, na którym jest montowana pompa powietrza.Potrzeby klucz spline 8 oraz dodatkowo dwa różne klucze, chyba nasadowa 13 i imbusowa bodajże 8 lub 6 , żeby zdemontować ten "metalowy stelaż". Potem są jeszcze trzy śruby torx chyba 3 mocujące samą cewkę.

                              Tak, że wypięcie samych przewodów z cewki bez sporego demontażu jest raczej niemożliwe.

                              Ja miałem problem z cewką (zapalały się kontrolki ASR, a potem również silnika). Wymiana cewki jak na razie pomogła. Założyłem BERU made in Turkey.

                              Pzdr,

                              Dziękuje za informacje , coś po wymianie cewki jeszcze trzeba robić z VCDS-em , czy tylko wymiana samego modułu wystarczy ?

                              Przemek
                              [ Dodano: Czw 14 Mar, 13 21:59 ]
                              Dziękuje za informacje , coś po wymianie cewki jeszcze trzeba robić z VCDS-em , czy tylko wymiana samego modułu wystarczy ?
                              Krzysztof512

                              Komentarz


                              • #16
                                nic nie robiłem VCDS-em.....problemy same przeszły po wymianie cewki....kontrolki już się nie zapalają, silnik chodzi bardziej równo na wolnych obrotach

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez yunior81
                                  Krzysztof512, Problem o którym piszesz wystepuje przy jezdzie na PB czy na LPG ?
                                  Na PB , po przełaczeniu na LPG jest to samo
                                  Krzysztof512

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Raczej w 1.6 jest tak samo jak w 2.0, jeśli tak to wymiana cewki nie jest aż taka straszna. Domontaż pompy powietrza wtórnego to nic trudnego, przewody są na opaski które trzeba ścisnąć obrócić i wyjdą. Sama pompa jest na takich 3 gumowych "amortyzatorach" nie trzeba ich odkręcać od stelaża można je wysunąć i pompę mamy wyjętą. Wtedy cewkę mamy jak na dłoni. Dwie śruby cewki sa dostępne, trzecia jest pod stelażem. Można odkręcić śruby stelaża widoczne z przodu i jedną z boku tą z łatwiejszym dostępem. Jak nie da rady unieść stelażą na tej ostatniej śrubie to da radę ją poluzować a wtedy trzecia śruba cewki ulegnie
                                    Jeśli chodzi o nową cewkę firmy Beru, to nie wiem czy polecić. Ja kupiłem przewody Beru bo też mi wypada zapłon , wymiana świec i cewki równiez nie pomogła, nadal zapłon wypada. W nocy przewody iskrżą i świecą jak choinka. W porównaniu do oryginału firmy BREMI to te Beru jest chińskim g..... Co nie znaczy że cewka będzie nie dobra. Ja kupiłem cewkę od 1.2TSI z końca 2012 roku a więc prawie nową za 60pln z przesyłką, ale u mnie cewka nie pomogłą , jak miała pomóc jak przewody iskrzą :evil:

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez Krzysztof512
                                      Na PB
                                      No to sprawa prosta. Świeca , cewka i przewody do sprawdzenia. Ja obstawiam cewkę, która przy jeździe na LPG dostaje bardzie niż przy PB.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Cewka przy jeździe zarówno na LPG jak i na Pb działa tak samo, nic ze strony LPG jej dodatkowo nie obciąża. Poprostu gaz "trudniej" zapalić dlatego układ zapłonowy musi być w 100% sprawny, każda najmniejsza niesprawność szybko zostanie obnażona przez LPG.

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          nie wiem jak dokładnie jest w 1.6 w 1.8T ta metoda działa cewka nie jest niczym przykręcana i orginał beru płace 125zł
                                          http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                                          była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
                                          2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
                                          JEST
                                          megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
                                          octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
                                          octavia 2 2.0TDI BKD

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            [quote="adi747"]nie wiem jak dokładnie jest w 1.6 w 1.8T ta metoda działa cewka nie jest niczym przykręcana i orginał beru płace 125zł[/quote

                                            a ta cewka jest z modułem CAN czy bez , bo z tego co doczytałem do moduł Vag W O2 FL musi być [ czy nie musi ? ]
                                            Krzysztof512

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              1.8t i 1.6mpi/2.0mpi to inna bajka. W 1.8t są 4 cewki bezpośrednio na każdej świecy. nie ma przewodów WN

                                              1.8t Cewka zapłonowa Skoda Octavia I 1,8T - SKODA CZĘŚCI dystrybutor części do skody,części skoda,skodaczesci,skoda felicja,favorit,skoda fabia,octavia
                                              1.6/2.0 i milion innych Link

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Witam koledzy dziś podpiąłem się VCDS-em i na uruchomionym silniku takie błędy mi wyskoczyły, dodam że mam 52 tyś km zrobione i nie mam żadnych problemów z odpalaniem i etc jeździ bez problemu , myślicie że to będzie cewka dodam że przy 50 tyś byłem w aso i miałem robiony duży przegląd włącznie z wymiana świec( chyba że tylko tak powiedzieli i zrobili w teorii)



                                                Address 01: Engine (BSE) Labels: 06A-906-033-BGU.lbl
                                                Part No SW: 06A 906 033 NT HW: 06A 906 033 MP
                                                Component: BSE S71 1.6 2VG 8459
                                                Revision: --H01--- Serial number:
                                                Coding: 0044071
                                                Shop #: WSC 73430 790 00098
                                                VCID: 7EF318732902AEEEE6F-802B

                                                6 Faults Found:
                                                16685 - Cylinder 1
                                                P0301 - 000 - Misfire Detected - Intermittent - MIL ON
                                                Freeze Frame:
                                                RPM: 3072 /min
                                                Mass Air / Rev.: 376.1 mg/str
                                                Temperature: 90.0°C
                                                Lambda: -2.7 %
                                                5
                                                (no units): 0.0

                                                16687 - Cylinder 3
                                                P0303 - 000 - Misfire Detected - Intermittent - MIL ON
                                                Freeze Frame:
                                                RPM: 3072 /min
                                                Mass Air / Rev.: 376.1 mg/str
                                                Temperature: 90.0°C
                                                Lambda: -2.7 %
                                                5
                                                (no units): 0.0

                                                16688 - Cylinder 4
                                                P0304 - 000 - Misfire Detected - Intermittent
                                                Freeze Frame:
                                                RPM: 3072 /min
                                                Mass Air / Rev.: 376.1 mg/str
                                                Temperature: 90.0°C
                                                Lambda: -2.7 %
                                                5
                                                (no units): 0.0

                                                16686 - Cylinder 2
                                                P0302 - 000 - Misfire Detected - Intermittent
                                                Freeze Frame:
                                                RPM: 3072 /min
                                                Mass Air / Rev.: 376.1 mg/str
                                                Temperature: 90.0°C
                                                Lambda: -2.7 %
                                                5
                                                (no units): 0.0

                                                16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
                                                P0300 - 000 - - Intermittent - MIL ON
                                                Freeze Frame:
                                                RPM: 3072 /min
                                                Mass Air / Rev.: 376.1 mg/str
                                                (no units): 0.0
                                                (no units): 0.0
                                                Lambda Factor: 0.875
                                                T.B. Angle: 30.6°

                                                17620 - Cylinder Shut-Off; Bank 1
                                                P1212 - 000 - - Intermittent
                                                Freeze Frame:
                                                RPM: 3776 /min
                                                Mass Air / Rev.: 446.9 mg/str
                                                Temperature: 87.0°C
                                                Lambda: 0.0 %
                                                (no units): 37.0
                                                (no units): 119.0

                                                Readiness: 0000 0000

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  ggag1aggg1, ja bym stawiał na źle wyregulowana instalację LPG. U mnie podobne błędy do Twoich pojawiły się po kilku tysiącach km (pojawił się check engine). Ponieważ auto było na gwarancji to pojechałem do ASO po pomoc... Ale to był ostatni raz kiedy tam byłem (po tym jakie teorie tam usłyszałem). Wolałem samemu zatroszczyć się o auto: kupiłem kabelek, soft z sieci i heja... Auto jeździ do dzisiaj i o żadnym CHECKU mowy nie ma... Pomogła zwykła autokalibracja (mam Landirenzo Omegas)... A podejrzenia miałem różne: złe paliwo, świece, cewki.... A faktycznie okazało się że:
                                                  1. miałem źle zestrojoną instalację (ciśnienie na idle znacząco odbiegało od 1.34 atm - panom nie chciało się regulować, zamontowali reduktor z takim ustawieniami jakie miał w zestawie montażowym i zrobili autokalibrację - to ustaliłem za pomocą laptopa z softem)
                                                  2. Popełnili częsty błąd montażystów czyli poprzyłączali kabelki w niewłaściwej kolejności do wtryskiwaczy
                                                  3. Urwali przewód łączący filtr powietrza z pompą powietrza czego efektem było zasysanie powietrza z pominięciem filtra.
                                                  Generalnie "wypadające" zapłony (Misfire Detected) nie koniecznie świadczą o braku iskry. Niewłaściwie dobrany skład mieszanki (tzw. mapy gazowe) LPG-powietrze powoduje że jest ona NIEPALNA (i to zarówno w przypadku gdy gazu jest za dużo jak i za mało - ja miałem taki przypadek).
                                                  U mnie po właściwym zestrojeniu instalacji wszystko hulało beż żadnych problemów przez następne ponad 40 tysięcy kilometrów. 3 tygodnie temu wymieniłem oryginalne świece NGK ( do końca nie sprawiły problemów typu szarpanie etc) na Boscha (trochę mniejsza szczelina pomiędzy elektrodami ok 0.8 a w NGK było 1.2 mm) i wydaje mi się że auto ma lepszego "kopa" w zakresie niższych obrotów... No i 2 dni temu wymieniłem pierwszy raz filtr fazy ciekłej (aczkolwiek chyba trochę za wcześnie - był w zasadzie czysty). Więc uważam że zarówno elektryka jaki i filtry nie powinny być problemem w aucie które przejechało dopiero 50 tysięcy km.
                                                  Moja rada jest tak: odwiedź dobrego "gazownika" (odradzam ASO) i niech on wystawi diagnozę.
                                                  Pozdrawiam,
                                                  Jaroslav92525

                                                  -----------------------
                                                  VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X