Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

O2 FL 1.6 MPI wypada zapłon zwarcie do plusa 1i 4 cylinder

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #51
    Witam,
    Panowie w dniu wczorajszym mój szkodnik zaczął się dziwnie zachowywać, telepanie budą, spadek mocy. Problem występował na LPG jak i PB
    Po powrocie do domu zrobiłem scan VCDS, wywaliło błąd p0305 cylinder 5 misfire.
    Z tego co wyczytałem na forum i w necie prawdopodobnie uwalona jest cewka.

    Czy ktoś z Was spotkał się z takim błędem ?

    Komentarz


    • #52
      Generalnie za wypadające zapłony mogą oznaczać:
      paroblem ze świecami
      problem z kablami WN
      problem z cewką
      zalewanie świecy(problem z wtryskami lub "braniem oleju")

      przestawiony rozrząd i problemy z komputerem pomijam.
      Także kiedy ostatnio wymieniałeś świece? Jaki przebieg itp.
      SPRZEDAM! Nakładki na rączkę fotela do OII :
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...046007#1046007

      Komentarz


      • #53
        Skoda Octavia II 1.6 MPI z gazem Landi Renzo 2011 rok... caly czas jezdzone na LPG, co 15kkm regularne serwisy a przy 120kkm regenerowany reduktor.

        Pierwszy raz opisywany tutaj problem wystapil na autostradzie przy 140km/h na LPG cos pyknelo, szarpnelo i nagle silnik oslabl + sygnal dzwiekowy zapalenia ESP + po kilku sek doszedl Check engine... Pod zgaszeniu silnika na pasie awaryjnym i zapaleniu ponownie na benzynie to samo - silnik telepie, prawie gasnie, krztusi sie... Scholowalem auto do domu i na drugi dzien odpalam - chodzi rowno, ale ESP sie swieci... Mechanik odczytal i skasowal bledy, wyszlo "cos z cewka", nie pokazal wydruku o co chodzi, mowi ze przeczyscil styki kabli od swiec, wzial 50PLN i powiedzial ze takie bledy sie zdazaja, mam jezdzic i sie nie przejmowac... Mowie OK, tylko dziwne bo wymienilem u niego 2 tygodnie temu swiece na nowe...

        Ale po kilku dniach znow mi sie zapalila lampka ESP juz na miescie na trojce przy odpuszczaniu gazu (na LPG)... ale check engine nie zapalilo sie, silnik lekko telepal, wiec zgasilem zaplon i odpalilem na nowo - bylo OK... potem temat sie powtorzyl z 2 razy z samym ESP.

        Przelaczylem na PB by zobaczyc czy to problem instalacji gazowej... pojezdzilem 2 dni ale temat powrocil na PB to samo - juz nawet po odpaleniu na rozgrzanym silniku na jalowym szarpie silnikiem, zapala sie ESP a potem znow check engine..

        Dodam, ze auto serwisowane regularnie do 135kkm w ASO, potem przy 150kkm juz prywatnie, aż do 180kkm nie bylo problemow. Jedyne za co winie, to to, ze wymienilem świece na jednoeelktrodowe DENSO (a byly dotychczas 3 elektrodowe BERU). Teraz czytam, ze wszyscy jezdza na NGK 3 elektrodowych a po przestudiowaniu tego watku widze ze to chyba wina cewki... Czuję w sumie od zakupu auta z drugiej reki (przy 150tys km), że są spadki napięcia na biegu jałowym (bo przygasały od zawsze lekko np lampki oświetlenia kabiny a silnik nigdy nie chodził równi, ale mówią że ten typ tak ma... Teraz jakby to się nasiliło i wywalają takie błędy...

        Pytanko do Was - czy wymieniać najpierw wybrane kable WN po odczytaniu błędów na którym cylindrze to wystąpiło czy wymieniać wszystkie na raz lub tylko cewke?

        Jesli cewke - to jakiej firmy polecacie?
        Jesli kable WN to oryginalne (106PLN sztuka) czy zestaw NGK (240 kpl 4 szt)?
        Jak zachowuja sie wasze autka po wymianie cewki? Wymienialiscie tez kable?

        [ Dodano: Nie 16 Paź, 16 17:50 ]
        Zamieszczone przez Jaroslav92525
        ggag1aggg1, ja bym stawiał na źle wyregulowana instalację LPG. U mnie podobne błędy do Twoich pojawiły się po kilku tysiącach km (pojawił się check engine). Ponieważ auto było na gwarancji to pojechałem do ASO po pomoc... Ale to był ostatni raz kiedy tam byłem (po tym jakie teorie tam usłyszałem). Wolałem samemu zatroszczyć się o auto: kupiłem kabelek, soft z sieci i heja... Auto jeździ do dzisiaj i o żadnym CHECKU mowy nie ma... Pomogła zwykła autokalibracja (mam Landirenzo Omegas)... A podejrzenia miałem różne: złe paliwo, świece, cewki.... A faktycznie okazało się że:
        1. miałem źle zestrojoną instalację (ciśnienie na idle znacząco odbiegało od 1.34 atm - panom nie chciało się regulować, zamontowali reduktor z takim ustawieniami jakie miał w zestawie montażowym i zrobili autokalibrację - to ustaliłem za pomocą laptopa z softem)
        2. Popełnili częsty błąd montażystów czyli poprzyłączali kabelki w niewłaściwej kolejności do wtryskiwaczy
        3. Urwali przewód łączący filtr powietrza z pompą powietrza czego efektem było zasysanie powietrza z pominięciem filtra.
        Generalnie "wypadające" zapłony (Misfire Detected) nie koniecznie świadczą o braku iskry. Niewłaściwie dobrany skład mieszanki (tzw. mapy gazowe) LPG-powietrze powoduje że jest ona NIEPALNA (i to zarówno w przypadku gdy gazu jest za dużo jak i za mało - ja miałem taki przypadek).
        U mnie po właściwym zestrojeniu instalacji wszystko hulało beż żadnych problemów przez następne ponad 40 tysięcy kilometrów. 3 tygodnie temu wymieniłem oryginalne świece NGK ( do końca nie sprawiły problemów typu szarpanie etc) na Boscha (trochę mniejsza szczelina pomiędzy elektrodami ok 0.8 a w NGK było 1.2 mm) i wydaje mi się że auto ma lepszego "kopa" w zakresie niższych obrotów... No i 2 dni temu wymieniłem pierwszy raz filtr fazy ciekłej (aczkolwiek chyba trochę za wcześnie - był w zasadzie czysty). Więc uważam że zarówno elektryka jaki i filtry nie powinny być problemem w aucie które przejechało dopiero 50 tysięcy km.
        Moja rada jest tak: odwiedź dobrego "gazownika" (odradzam ASO) i niech on wystawi diagnozę.
        Jaroslav mozesz napisac jaki to soft i jakie kable? Tez bym chcial sobie kupic i podpiac sie samemu z kompa... To jakis kabel pod OBDII?

        Komentarz


        • #54
          Zamieszczone przez MatiCPK
          Jesli cewke - to jakiej firmy polecacie?
          Jesli kable WN to oryginalne (106PLN sztuka) czy zestaw NGK (240 kpl 4 szt)?
          Jak zachowuja sie wasze autka po wymianie cewki? Wymienialiscie tez kable?
          Cewka BERU ( trzeba zwrócić uwagę żeby była Made in Germany ), przewody NGK wystarczą spokojnie.
          Przy tym przebiegu to ja bym wymienił ww komplet a następnie sprawdził wtryski LPG.

          Komentarz


          • #55
            Najpierw odczyt bledow, a potem naprawy.

            Swiece takie moga takie byc.

            Ja bym jednak mimo wszystko sprawdzil podcisnienia, czy wszystko z nimi ok, bo problem z nimi tez bedzie powodowale checka, blad ESP (utrata podcisnienia, wiec moze byc problem z hamulcami), falowanie obrotow itd.
            Spritmonitor.de

            Komentarz


            • #56
              Ja mam świece NGK - polecem 3 elektrodowe
              Kable NGK - polecam
              Cewka - hm jak będę musiał kupię NGK.
              SPRZEDAM! Nakładki na rączkę fotela do OII :
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...046007#1046007

              Komentarz


              • #57
                Ta cewka jest odpowiednia do silnika 1.6 BSE (2012) ???
                e-ngk.pl - świece zapłonowe NGK, świece żarowe NGK, sondy lambda NGK, fajki motocyklowe NGK, przewody zapłonowe NGK, cewki zapłonowe NGK
                Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
                http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
                Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

                Komentarz


                • #58
                  Witam, u mnie również pojawił się problem z wypadającym zapłonem.
                  W listopadzie wypadła mi standardowa wymiana świec, filtrów i oleju. Było wszystko ok. W styczniu zaczęły się problemy.
                  Nierówna praca silnika ale myślę problem minie po wizycie u gazownika - zaplanowana wymiana filtrów gazu i regulacja instalacji. Komputer pokazał wypadanie zapłonu na 2 i 4 cylindrze. Gazownik stwierdził, że to nie problem instalacji LPG. Przebieg auta 145 tyś. więc podejrzenie padło na cewkę lub przewody (cewka od nowości a przewody miały na koncie jakieś 50 tyś. km) Wymienione obydwa elementy. Błędy wróciły po jakimś czasie zapaliła się kontrolka check engine. Problemy z odpaleniem auta po jeździe na LPG. No to myślę wina gazu. Błędy wykasowane i jazda tylko na PB.
                  Dzisiaj sprawdzam co i jak i widzę:
                  VCDS-Lite Version: Release 1.2
                  Saturday, 17 March 2018, 12:19:22:0
                  Control Module Part Number: 06A 906 033 NT
                  Component and/or Version: BSE S71 1.6 2V 8459
                  Software Coding: 0044071
                  Work Shop Code: WSC 73430
                  VCID: 7E8F7DFB69EF
                  3 Faults Found:
                  16688 - Cylinder 4: Misfire Detected
                  P0304 - 000 - - - Intermittent
                  16686 - Cylinder 2: Misfire Detected
                  P0302 - 000 - - - Intermittent
                  16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
                  P0300 - 000 - - - Intermittent

                  Co Panowie myślicie?
                  Czytałem różne wątki. Świece? Przepustnica? Wypalone gniazda zaworów?

                  Komentarz

                  POWRÓT NA GÓRĘ
                  Pracuję...
                  X