Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

brak klaksonu ....

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • brak klaksonu ....

    mackowski, po przekodowaniu trzeba bylo restart zrobic.
    RNSa masz dosc nowego a soft wiekowy Na tym sprzecie pojdzie kazdy soft. Laduj 5269 MTV i mapy v.10.

    Seba_Wro, te nastawy odpowiedzialne sa tylko za podswietlenie, ale ciekawe co przyszlosc przyniesie

  • #2
    brak klaksonu ....

    Witam. Jestem tutaj nowy, więc proszę o wyrozumiałość.
    Kilka dni temu kupiłem octavie II, kombi, 1.9tdi i ....nie mam w niej sygnału dźwiękowego.
    Bezpiecznik jest ok, przekaźnik chyba też (nie wiem jak go sprawdzić).
    Sprawdzałem również napięcie na wtyczce przy samej "trąbce", przy wyłączonym zapłonie 0,0v. Jestem laikiem w tych kwestiach, więć prosiłbym bardziej doświadczonych o pomoc.

    Komentarz


    • #3
      Jak naciskasz klakson to slychac przekaznik. Trabka jak rozumie jest :twisted: Bo bywa ze nie ma.

      Trzeba sprawdzic przekaznik, bo moze byc uwalona tasma w kierownicy i tez nie bedzie dzialac.
      Spritmonitor.de

      Komentarz


      • #4
        Po naciśnięciu klaksonu nic nie słychać, zero jakiejkolwiek reakcji.

        Komentarz


        • #5
          No to pytanie czy na tasmie jest przejscie, czy zgubilo sie gdzies dalej
          Spritmonitor.de

          Komentarz


          • #6
            Kolego, sprawdzaj na włączonym zapłonie. Przy wyłączonym klakson w skodach nie działa..

            Pozdrawiam
            OCTAVIA '01

            Komentarz


            • #7
              Witam, od jakiegoś czasu mnie również nawala klakson. Jest możliwość domowego sprawdzenia czy to taśma nawaliła? Klakson podłączyłem do innego auta- działa. Przekażnik żaden nie cyka, ale klakson raz działa raz nie, zdjęłem poduszkę, połączenia wyglądają ok. Czy jeżeli to taśma przy kierownicy to klakson może zadziałać tylko w jednym wybranym położeniu? jeżeli załóżmy hipotetycznie to ta taśma to ile kosztuje naprawa? No i jak sprawdzić tę taśmę, jak trzeba to nawet do czarodzieja pojadę bo klakson musi być!

              Pobawiłem się troche i klakson czasem załapuje w różnych miejscach położenia kierownicy, ręcę opadają i to nie z powodu upału...
              Błędów żadnych nie ma, dziwne rzeczy... Poczytałem o tym co znalazłem i wychodzi na to że przy padniętej taśmie powinno wywalać mi błędy na kompie...czy tak?
              Nie zabijam, nie kradnę, nie wierzę...

              Komentarz


              • #8
                canecorso, jeśli uszkodzona jest taśma na "linii" klaksonu to błędu nie będzie. Dopiero uszkodzenie taśmy na "linii" Airbag wygeneruje błąd. Masz kierę multifunkcyjną?
                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez kowal 2002
                  Masz kierę multifunkcyjną?
                  Nie mam.
                  Nie zabijam, nie kradnę, nie wierzę...

                  Komentarz


                  • #10
                    Masz OIIFL z BXE czyli zapewne początek roku 2010 ( zapewne jeszcze na zwykłych nie zespolonych manetkach i ze sterownikiem 1K0 953 549 xx)?
                    Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                    Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez kowal 2002
                      Masz OIIFL z BXE czyli zapewne początek roku 2010 ( zapewne jeszcze na zwykłych nie zespolonych manetkach i ze sterownikiem 1K0 953 549 xx)?
                      Dokładnie tak, auto z marca 2010, manetki nie zespolone ze sterownikiem o końcówce CQ... do czego zmierzasz?
                      Nie zabijam, nie kradnę, nie wierzę...

                      Komentarz


                      • #12
                        canecorso, czyli potrzebujesz jako część zamienną pierścień ślizgowy 1K0 959 653 C. Możesz próbować do niego zajrzeć ( czy taśma się nie odkleiła od pinów ), ale to trochę zabawy i łatwo to popsuć a wtedy nie będziesz miał też poduchy.
                        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez kowal 2002
                          canecorso, czyli potrzebujesz jako część zamienną pierścień ślizgowy 1K0 959 653 C.
                          No to już ustaliłem, znalazłem nawet 2 szt na allegro w przyzwoitej cenie tylko nie wiadomo w jakim stanie i ile pochodzą, wiadomo używka, wysłałem też zapytanie do ASO, no i ogólnie musze się umówić z jakimś magikiem na sprawdzenie czy to jest to na 100%, ale przekaźnik raczej jak by padł to na dobre a nie raz działa a raz nie.
                          Nie zabijam, nie kradnę, nie wierzę...

                          Komentarz


                          • #14
                            W ASO to co najwyżej wymiana - koszt za sam pierścień ok. 300 pln... Zamów przez neta będziesz miał 10 dni na zwrot towaru. Możesz też wyciągnąć ten pierścień z auta i sprawdzić go omomierzem ( ew. bateria i żaróweczka/LED ) jak będzie przerywał przy kręceniu to masz winowajcę. Nie wiem czy ta taśma ma wszystkie "linie" identyczne ( trzeba by spojrzeć na grubość ścieżek ) ale jeśli tak i są jakieś wolne ( powinny być ) to możesz spróbować też przełączyć klakson na inną sprawną.
                            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                            Komentarz


                            • #15
                              Pytanie, mam zamiar jednak kupić używkę z identycznym nr/oznaczeniem. Czy wystarczy zamiana czy bedzie trzeba coś kodować?
                              Nie zabijam, nie kradnę, nie wierzę...

                              Komentarz


                              • #16
                                canecorso, tylko przekładka, bo tam nic nie ma poza stykami i taśmą przewodzącą. Jak nie przekręcisz kluczyka przy wyjętej poduszce to też nie złapie błędu. Tylko zanim wsadzisz nowy pierścień ślizgowy to sprawdź czy porusza się płynnie i czy jest ustawiony w środkowej pozycji ( jeśli był zabezpieczony taśmą przeciw obracaniu się to przy kręceniu licz obroty żeby wrócić na to samo miejsce).
                                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                Komentarz


                                • #17
                                  Włączanie sygnału dżwiękowego (klaksonu) przez naciskanie całego środka kierownicy, to bardzo nie funkcjonalny sposob. Nie dość że niema dobrego wyczucia, szczególnie gdy chce się nadać bardzo króciutki sygnał, to jeszcze trzeba na dodatek użyć sporo siły aby tą "poduchę" dobrze docisnąć.
                                  Z tego powodu przeniosłem przycisk do uruchamiania sygnału dżwiękowego na koniec dżwigni kierunkowskazów, tak, jak to jest zrobione w Renówkach (mialem przed tem Dacię). Jest to dużo lepsze rozwiązanie, gdyż sygnalem można bardzo precyzyjnie sterować, i włączenie w razie potrzeby jest dużo szybciej, tylko lekki ruch dłoni w kierunku osi dżwigni.
                                  Wewnątrz dżwigni kierunkowskazów jest sporo miejsca, przycisk można zamontować bardzo łatwo.
                                  Odpada też problem "taśmy", bo jest ona nie potrzebna.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez kowal 2002
                                    canecorso, tylko przekładka, bo tam nic nie ma poza stykami i taśmą przewodzącą. Jak nie przekręcisz kluczyka przy wyjętej poduszce to też nie złapie błędu. Tylko zanim wsadzisz nowy pierścień ślizgowy to sprawdź czy porusza się płynnie i czy jest ustawiony w środkowej pozycji ( jeśli był zabezpieczony taśmą przeciw obracaniu się to przy kręceniu licz obroty żeby wrócić na to samo miejsce).
                                    Dam znać jak zrobię. a i dodatkowo powiem że zauważyłem od 3 dni że jak po nocy wsiadam to klakson działa bez problemu, ale wystarczy że przejadę kawałek drogi i już nie działa.


                                    No to jestem koledzy po wymianie taśmy która okazała się tak jak przypuszczałem sprawcą braku klaksonu. Taśma wymieniona, klakson działa
                                    Koszty :
                                    - taśma na allegro 24,60 zł + 20 zł przesyłka kupiona u vw-market ( taśma z rocznika 08)
                                    - robocizna 30 zł
                                    radość ze sprawnego klaksonu bezcenna.

                                    [
                                    _________________
                                    Nie zabijam, nie kradnę, nie wierzę...

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Podłączę się pod temat ponieważ też mam niesprawny klakson
                                      Sprawdzony został przekaźnik, bezpieczniki i syrena.
                                      Przy włączonym zapłonie zdiagnozowałem brak napięcia na gnieździe przekaźnika - brak zasilania na klaksonie i syrenie. W skrzynce bezpieczników przy silniku jest napięcie. Po podaniu kabelkiem zasilania na sterownik elektroniki do gniazda przekaźnika klakson zadziałał.
                                      Wygląda jakby była uszkodzona wiązka między skrzynką bezpieczników przy silniku a sterownikiem elektroniki lub padł sam sterownik elektroniki ale na szczęście mam stary sprzed upgradu więc go jeszcze podmienię na próbę.

                                      Pytanie do Was Koledzy czy ktoś ma schemat połączeń do sterownika abym mógł zweryfikować jeszcze wiązkę?
                                      I jeszcze pytanie czy na VAGu nie powinien wyskoczyc jakis blad?

                                      [ Dodano: Sro 20 Sie, 14 19:05 ]
                                      sprawdziłem właśnie moduł centralny elektryki wymieniając na drugi sprawny i nadal bez efektu. Dodatkowo sprawdziłem piny 3 i 6 na złączu J - brak napięcia.
                                      Nie wiem co dalej rozbierać skrzynke z bezpiecznikami w komorze?

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        biqll, z pinu J3 powinno być przejście do zacisku bezpiecznika nr. 5 w komorze silnika. Po drodze jest jeszcze złączka pod skrzynką bezpieczników w komorze silnika; przewód ( 1mm2 czerwony z brązowym paskiem ) z J3 wchodzi na pin 18 złączki pod skrzynką.
                                        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          kowal 2002, masz jakiś schemacik/rysunek tego? możesz podrzucić?

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            biqll, poszło na e-mail.
                                            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez Maicroft
                                              Jak naciskasz klakson to slychac przekaznik. Trabka jak rozumie jest :twisted: Bo bywa ze nie ma.

                                              Trzeba sprawdzic przekaznik, bo moze byc uwalona tasma w kierownicy i tez nie bedzie dzialac.
                                              Witam , dzisiaj stwierdziłem brak klaksonu ,przy naciskaniu słyszę przekaźnik ,bezpieczniki sprawdziłem i nie znalazłem lub przeoczyłem bo nie stwierdziłem przepalonego.Rozumie ze bezpiecznik znajduje sie z boku pulpitu tyle ze nie wiem który to jest ,może ktoś podpowie który to jest sKoda octavia 1,9 tdi 90 koników rok 1999 ) jeżeli słuchać przekaźnik to na co to wskazuje /

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                A może zacznij od tego , czy faktycznie klakson jest sprawny i czy dochodzi do niego napięcie .
                                                To już da obraz w jakim kierunku szukać 8) .

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Jak przekaznik dziala, to najszybciej za zderzakiem zaczac szukac klaksonu i jego na krotko podlaczyc. Czesto same te wtyczki z biegiem czasu maja dosc, bo jednak to wszystko tam jest narazone na nadmiar wody, zwlaszcza jak nie ma wszystkich oslon.
                                                  Spritmonitor.de

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X