Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2FL] Maxi Dot nie pokazuje otwartej maski

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2FL] Maxi Dot nie pokazuje otwartej maski

    Zamieszczone przez rafiki
    Panowie, nie oszukujmy się. Przy tym budżecie to ciężko o fajną konfigurację nowej Octy. Ambition 85 KM kosztuje po odgórnym rabacie 58,5 tys.
    Dlatego z żoną wybraliśmy Rapida bez kompromisów niż biedną O3

  • #2
    [O2FL] Maxi Dot nie pokazuje otwartej maski

    Witam,

    Mam mały problem z czujnikiem maski. Maxi Dot nie wyświetla że maska została otwarta. Sprawdzałem czujnik znajdujący się w zamku - działa poprawnie. Na mierniku raz jest masa raz jej nie ma, w zależności od położenia maski. Czyli informacja z zamka wychodzi. Natomiast nie dochodzi do Maxi Dota.

    Skodę kupiłem już z tą usterką, więc ciężko jest mi powiedzieć czy coś nie było tam robione. Auto zawsze było serwisowane w ASO więc żaden Pan Mietek tam nie grzebał.
    Kable które są widoczne, są w tej oryginalnej osłonie i nie widać żadnych przetarć czy też uszkodzeń...

    Gdzie jeszcze mogę sprawdzić ewentualne przyczyny, bez zbędnego demontażu połowy auta ?
    Na pewno było grzebane VAGiem, bo mam doświetlanie zakrętów, test zegarów itd. Czy tam ewentualnie coś mogło pójść nie tak ? ( nie mam wiedzy w tym zakresie ).
    W rozpisce bezpieczników nie widzę niczego odpowiedzialnego za ten czujnik...

    Jakieś pomysły ?

    Komentarz


    • #3
      CybPL, błędy w VCDSie?
      test zegarów zrobiłeś?
      bo może nie masz sygnalizacji właczonej maski
      przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

      wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

      Komentarz


      • #4
        Nie mam dostępu do kabla / softu. Więc nie zrobię testu.
        Ostatnio gdzieś podłączałem do kompa i nie było błędów.

        Na 99% powinno to działać, bo kolega który ma identyczne auto ( te dwa kupowane były razem, identyczne wyposażenie itd ) taką funkcję posiada. Wystarczy że pociągnie z linkę i już zapala mu się na biało.

        Pomyślę nad tym testem zegarów,bo może faktycznie z jakiegoś dziwnego powodu w mojej tego nie ma...

        Komentarz


        • #5
          witam

          czujnik otwarcia poktywy silnika jest podłączony do centralnej elektryki j519 i wchodzi na pin 14 we wtyczce A

          i tam musisz sprawdzić lub podpiąć się VCDS i w blokach pomiarowych sprawdzić styk pokrywy silnika

          jali działają wycieraczki przednie to raczej brak połączenia wyłacznik z centralną elektryką

          Komentarz


          • #6
            Byłem u znajomego co ma sprzęt do diagnostyki. Niestety, taki All in One. Tam jedynie dogrzebałem się do czujnika maski. Jego stan ciągle jest jako ZAMKNIĘTA, co też pokrywa się z tym co pisałem wcześniej...

            Poszukam to co opisał kolega wyżej ( aczkolwiek póki co nie wiem co dane symbole znaczą i gdzie to szukać ;p ).

            Komentarz


            • #7
              Odepnij wtyczkę od czujnika maski, ta po lewej stronie jak stoisz przed samochodem (ponoć ją znalazłeś) zewrzyj jakimś drutem, kabelkiem albo czym te dwa piny, jak się zaświeci na zestawie maska to do wymiany stycznik albo cały zamek, zależy jak bardzo uzdolniony jesteś manualnie. Innych opcji nie widzę, no chyba że ktoś tam grzebał.

              piotrek_gdy, MAxi dot to się chyba równa informacja o drzwiach i masce na centralnym wyświetlaczu. Czyż nie?

              Szukacie wszystkiego w komputerze, a czasami najprostsze rozwiązania są szybsze i często w tych sprawach skuteczne.

              Pozdrawiam MArcin
              Skoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez CybPL
                Tam jedynie dogrzebałem się do czujnika maski.
                a masz ten czujnik fizycznie?
                może mikrostyk padł
                przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                Komentarz


                • #9
                  Tak jak pisałem czujnik jest. Działa poprawnie - sprawdzałem miernikiem podpiętym bezpośrednio do wtyczki.

                  Również to masowałem. Tak jak mówię - sam czujnik działa poprawnie i przekazuje sygnał dalej. Z jakiegoś powodu nie dochodzi to do komputera.

                  Pewnie gdzieś się uszkodził kabel. Tyle że sprawdzenie całej instalacji bez rozbierania nie wiadomo ilu części jest dość trudne. Póki co chcę wyeliminować rzeczy najprostsze do sprawdzenia. Żeby ewentualnie określić w którym miejscu występuje dana usterka.

                  Nigdzie nie ma śladów żadnych przetarć itd, same kable zamontowane są w fabrycznych osłonach więc nie wiem jakim cudem coś mogło tam paść... No nic.. Poczekam na dalsze opinie i spróbuję dotrzeć do tego j519.

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez Kicer
                    Odepnij wtyczkę od czujnika maski, ta po lewej stronie jak stoisz przed samochodem (ponoć ją znalazłeś) zewrzyj jakimś drutem, kabelkiem albo czym te dwa piny
                    CybPL, a to powyżej zrobiłeś?

                    zwierasz piny we wtyczce idącej do auta (zwarcie wtyczki = otwarcie maski)
                    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                    poprzednie modele:
                    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                    Komentarz


                    • #11
                      Tak, robiłem tak. Zero efektu.
                      Sygnał z zamka wychodzi poprawnie. Natomiast gdzieś dalej znika. Pytanie gdzie najprawdopodobniej może wystąpić tego typu usterka. I co mogło paść...

                      Nie jest to jakieś super uciążliwe. Ale denerwują mnie tego typu niedoróbki więc jeżeli można to naprawić prostym sposobem - zrobię to.
                      Jak mam demontować całą wiązkę to nie wiem czy jest sens, przy okazji można narobić więcej szkody niż pożytku...

                      Ewentualnie stawiałbym na wtyczkę po stronie auta ( tam gdzie wpinam wtyczkę z zamka ) tylko bez uszkodzenia kabli ciężko będzie ją sprawdzić. Chyba że jest jakiś magiczny sposób żeby sprawdzić kable gdzieś tak 10 cm od wtyczki ?

                      Nie chcę ciąć wiązki co pół metra i sprawdzać tam, bo potem będę miał super posztukowany kabel...

                      Komentarz


                      • #12
                        ok
                        sygnał otwarcia jest sterowany masą
                        pin 2 wtyczki powinien mieć permanentną masę
                        pin 1 wędruje do bordnetza do wtyczki A (białej) pin 14

                        przy otwarciu maski (zwarciu wtyczki wiązki) powinna na bordnetzie pojawić sie masa
                        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                        poprzednie modele:
                        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez krzynol
                          ok
                          sygnał otwarcia jest sterowany masą
                          pin 2 wtyczki powinien mieć permanentną masę
                          pin 1 wędruje do bordnetza do wtyczki A (białej) pin 14

                          przy otwarciu maski (zwarciu wtyczki wiązki) powinna na bordnetzie pojawić sie masa
                          Najpierw to muszę dostać się do bordneta, skodę mam od niedawna to nie mam jeszcze pojęcia gdzie co się znajduje. Wtedy sprawdzę czy dochodzi tam masa... Jak nie, to chyba pozostanie mi olać sprawę, bo wymiana tej wiązki z tego co widzę jest sporym kłopotem ( nie chcę ruszać pozostałych kabli które idą razem ). Chyba że puszczę nowy kabel inną drogą...

                          Tak czy inaczej, najpierw trzeba zobaczyć co się dzieje na pinie 14.

                          A tak teoretycznie, jeżeli tam masa dochodzi to co dalej ? Bo jak nie dochodzi to jasne że wiązka gdzieś padła...

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez CybPL
                            jeżeli tam masa dochodzi to co dalej ?
                            wtedy trzeba podłączyć VCDS'a i w odpowiednich blokach pomiarowych sprawdzić odczyty czujnika

                            sporo musisz poczytać zanim coś ruszysz, jak nie wiesz, gdzie jest bordnetz....
                            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                            poprzednie modele:
                            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                            Komentarz


                            • #15
                              To nie jest tak że jestem laikiem. Ostatnie 5 lat miałem auto z grupy VAG i wszelkie tego typu rzeczy ogarniałem. Niestety, obecny kabel jest za stary i Octavii już nie pociągnie. A zapewne w Vag 409 tego nie zrobię. Nigdy też nie popsuło mi się nic, co wymagałoby dostania się do bordnetz.

                              Nie chcę po prostu na pałę rozkręcać połowy auta, bo tu gdzieś jakiś zatrzask się połamie, tam się połamie itd. Wolę dokładnie zapytać o schemat, popatrzeć na fotkach co gdzie i jak i dopiero się zabierać.

                              Ewentualnie trzeba będzie zainwestować w kabel do O2...

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez Kicer Zobacz wpis
                                Odepnij wtyczkę od czujnika maski, ta po lewej stronie jak stoisz przed samochodem (ponoć ją znalazłeś) zewrzyj jakimś drutem, kabelkiem albo czym te dwa piny, jak się zaświeci na zestawie maska to do wymiany stycznik albo cały zamek, zależy jak bardzo uzdolniony jesteś manualnie. Innych opcji nie widzę, no chyba że ktoś tam grzebał.

                                piotrek_gdy, MAxi dot to się chyba równa informacja o drzwiach i masce na centralnym wyświetlaczu. Czyż nie?

                                Szukacie wszystkiego w komputerze, a czasami najprostsze rozwiązania są szybsze i często w tych sprawach skuteczne.

                                Pozdrawiam MArcin
                                Dopadło mnie coś takiego. Maxi-Dot już nie pokazuje otwartej maski. Odpiąłem wtyczkę przy zamku maski i zwarłem te 2 piny - maska na wyświetlaczu otwarta. Czyli co, mikrostyk do wymiany. Teraz problem jest mój taki że zupełnie nie wiem jak szukać takiego mikrostyku w internetach. Producent zdaje się nie przewidział wymiany samego mikrostyku, tylko cały zamek. Myślę że to zbyteczne, bo zamek jest dobry. Proszę i jakieś rady.

                                Komentarz


                                • #17
                                  Spróbuj z użyciem WD 40 i super kontaktu do połączeń elektrycznych (obficie,może stycznik się klei), a po kilku dniach osusz kompresorem.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Wczoraj trochę powalczyłem z autem. Postanowiłem wymontować zamek i na spokojnie się przyjrzeć jak się sprawy mają. Stycznik też zdemontowałem, ale nie wyglądał na uszkodzony. Po podłączeniu bez zamka naciskając palcami działał prawidłowo. Nie wiem co tam się stało, może jakiś kamyczek podszedł, albo jakiś brud i przeszkadzał w pracy stycznikowi. Przemyłem cały zamek obficie WD-40, stycznik też, poskładałem to tak jak było i teraz działa tak jak powinno. Problem miałem straszny z odkręceniem tego plastiku co zasłania zamek, ponieważ są tam 2 wkręty kompletnie ukryte po bokach w okolicy lamp, przykręcone pionowo, bez dobrego dostępu, masakra. Później ważna sprawa, zamek ma regulację góra-dół na śrubach mocujących, przykręciłem go najpierw za nisko i było ciężko maskę zamknąć, później wyregulowałem i jest ok.

                                    Na styczniku jest wybity numer 1Z0953236, ale widzę że to jest po prostu numer całego zamka. Zamysł producenta jest taki, że w razie awarii stycznika należy kupić cały zamek, bez sensu..
                                    Ostatnio edytowany przez Ciacho123; 40903.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Super.
                                      WD 40 ma m.in. działanie rozpuszczające, penetrujące, wypiera wilgoć i poprawia kontakt elektryczny. Ok. 2-3 lata temu miałem podobny problem z zamkiem w pokrywie bagażnika (kłopot z oświetleniem i ryglowaniem). Tyle, że zrezygnowałem z wymontowania zamka i płukankę/czyszczenie zamka z mikro stykami robiłem bez demontażu.

                                      Komentarz

                                      POWRÓT NA GÓRĘ
                                      Pracuję...
                                      X