Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

ABS i ESP - czy padła pompa?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • ABS i ESP - czy padła pompa?

    Wspólny wywiad Kubicy i S. Ogiera o dwóch światach.. 3 strony! Mega interesujący!!!! Link


    Tymczasem Robert (ale już bez Maćka tylko z Przemysławem Mazurem. Maciek jest na wakacjach), startuje prywatną Fiestą WRC z A-Style Team we włoskim rajdzie w ramach przygotowań przed rajdem Niemiec. Pojedzie tym razem na oponach Pirelli, która to firma bardzo się cieszy z możliwości współpracy. Proszę zwrócić uwagę na logo A-Style Team :diabelski_usmiech Zaktualizuj swoją przeglądarkę | Facebook
    DADRL wyłącz światła - włącz myślenie

  • #2
    ABS i ESP - czy padła pompa?

    Najpierw zapaliła się kontrolka ESP a po dwóch dniach ABS.

    Błędy

    ddress 03: ABS Brakes Labels: 1K0-907-379-MK60-F.lbl
    Part No SW: 1K0 907 379 AC HW: 1K0 907 379 AC
    Component: ESP FRONT MK60 0101
    Revision: 00H11001
    Coding: 0023170
    Shop #: WSC 73430 790 00000
    VCID: 73EFF61112E0B786991-8026

    3 Faults Found:
    01486 - System Function Test Activated
    000 - -
    01435 - Brake Pressure Sensor 1 (G201)
    012 - Electrical Fault in Circuit
    01542 - Yaw Rate Sensor (G202)
    014 - Defective

    Czy to oznacza wymianę pompy ABS?
    Wiki ross podaje jako jedno z rozwiązań wymianę włącznika świateł stopu a drugie wymianę pompy ABS.

    Czy ktoś przerabiał taki problem?
    Sebastian

    Służbówka O2 FL 1.4 TSI CAXA

    www.sazad.spanie.pl - domek letniskowy do wynajęcia na lato

    Komentarz


    • #3
      jeśli to pompa AC to niestety jest nierozbieralna

      G202 to czujnik przyspieszeń kątowych- w O2 jest chyba w pompie ale też były O2 gdzie był montowany pod siedzeniem bodajże pasażera

      a nie masz walniętej wiązki?

      01486 - System Function Test Activated
      test sam właczyłeś?czy podczas próby usunięcia błędów?
      przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

      wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez piotrek_gdy
        a nie masz walniętej wiązki?
        sprawdzę
        Zamieszczone przez piotrek_gdy
        test sam właczyłeś?czy podczas próby usunięcia błędów?
        - raczej nie
        Sebastian

        Służbówka O2 FL 1.4 TSI CAXA

        www.sazad.spanie.pl - domek letniskowy do wynajęcia na lato

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez piotrek_gdy
          czy podczas próby usunięcia błędów?
          raczej tak :P

          według elsy czujniki są wbudowane w sterownik :evil:
          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
          poprzednie modele:
          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

          Komentarz


          • #6
            Przeniesione z innego tematu...


            Zamieszczone przez voltar
            No i się doczekałem .
            7 lat bezawaryjnej jazdy a teraz szykują się chyba duże koszty.
            Przestał mi działać na pewno ABS a co jeszcze to trudni powiedzieć bo tych skrótów jest trochę. Najgorsze że nie znam przyczyny.
            Wybieram się do serwisu choć nie wiem czy do dobry pomysł w sensie kosztów naprawy,
            Orienuje się ktoś co mogło paść ? Czy jest jakaś alternatywa do naprawy niż ASO ?

            voltar, trzeba by podpiąć VCDS-a i zobaczyć co pokazuje ( czy widać w ABS-ie konkretne błędy, czy w ogóle nie można się z nim połączyć ). Warto też zajrzeć do złączki przy pompie ABS-u, może dostała się tam woda i narobiła bałaganu.
            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

            Komentarz


            • #7
              voltar,
              sprawdź też m. in.
              - klemy (czy są dobrze zaciśnięte na zaciskach akumulatora),
              - czy przypadkowo nie wyłączyłeś ESP przyciskiem - wyłącznik ESP,
              - stan naładowania akumulatora - jak jest rozładowany ( a teraz jeszcze mrozy) to też na początku przy pracującym silniku na pulpicie może być choinka,
              - zagrzej auto w garażu lub na podziemnym parkingu - usunąć mróz i wilgoć.

              Komentarz


              • #8
                voltar, sprawdź bezpiecznik z ABS. Może spełnił swoją rolę i jest do wymiany.
                Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
                Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

                Komentarz


                • #9
                  Przeniesione z innego tematu...


                  Zamieszczone przez chaberr
                  Hej, dzisiaj podczas jazdy nagle wyskoczył, bez wjechania w dziurę itp, komunikat na maxi docie esp abs fault i zaczęły palić się odpowiednie ikonki na zegarach. Po włączeniu i wyłączeniu silnika zapala się kontrolka abs a po chwili dołącza esp i znowu komunikat. Czy ma ktoś jakiś pomysł? Może bezpiecznik czy coś? Nie mam niestety odczytu z VCDS.

                  Zamieszczone przez rurka07
                  trzeba podpiac inaczej sie nie da a jak nie to kiedys kaszpirowski robil cuda BEZ URAZY powodzenia
                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                  Komentarz


                  • #10
                    Dzięki koledzy za wszystkie uwagi.
                    Zanim wejdę w jakieś koszty muszę sprawdzić co padło.
                    Dzisiaj planuję podpiąć VCDSa i to zapewne wiele wyjaśni.

                    Na razie trochę potestowałem i wygląda to następująco:

                    1. Bezpieczniki od ABS są w porządku
                    2. ASR przy przyspieszaniu na śliskim działa
                    3. Hamulce działają
                    4. Przy próbie hamowania z zerwaniem przyczepności wywala mi kontrolkę ABS plus kontrolkę hamulców i sygnał dźwiękowy. ABS oczywiście się nie włącza, koła zablokowane.
                    5. Kontrolki gasną zwykle po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu jednak 2 x miałem przypadek że się dalej świeciły i trzeba było silnik ponownie wyłączać
                    6. Co ciekawe hamując podczas jazdy do tylu z zerwaniem przyczepności do pewnej niewielkiej prędkości ABS załącza się i nie ma błędu. Jednak przy większej prędkości jazdy jest taki sam efekt jak do przodu ...

                    To be continued ...


                    O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

                    Komentarz


                    • #11
                      Miałem kiedyś podobny przypadek zapalały mi się kontrolki ABS i ESP i był dosyć głośny sygnał ostrzegawczy. Co ciekawe po wyłączeniu zapłonu możne było zauważyć żarzące się kontrolki na szafie i wyłączniku ESP. Po pewnym czasie nawet sam załączał się wentylator na chłodnicy, co skutkowało rozładowywaniem aku. Okazało się że miałem dosyć mocno zawilgoconą skrzynkę bezpieczników pod maską (mechanik źle zamknął skrzynkę i dostała się woda) działy się cuda. Warto sprawdzić czy tam nie ma wilgoci.
                      A to scan;

                      Adres 03: ABS/hamulce Plik etykiet: 1K0-907-379-MK70.lbl
                      Oznaczenie elementu: 1K0 907 379 P
                      Komponent: ASR FRONT MK70 0105
                      Kodowanie: 0017025
                      Kod serwisu: WSC 73430 790 00000
                      VCID: 3F87386D6E23C8E0186

                      4 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
                      01314 - Sterownik silnika
                      013 - Odczytać pamięć usterek - Sporadyczny
                      00668 - napięcie zasilania (Bordspannung); zacisk 30
                      008 - Niezrozumiały sygnał
                      00474 - Sterownik immobilisera
                      004 - Brak sygnału / brak komunikacji
                      01314 - Sterownik silnika
                      004 - Brak sygnału / brak komunikacji

                      Komentarz


                      • #12
                        To w takim razie czy ktos w Krakowie miałby możliwość podpięcia Vcdsa u mnie jeszcze dzisiaj albo jutro? :lol: bo w piatek bym sie mógł do mechanika przejechać:/

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez chaberr
                          czy ktos w Krakowie miałby możliwość podpięcia Vcdsa
                          Mogłeś napisać numer do siebie.

                          Sprawdź PW.
                          Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
                          Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

                          Komentarz


                          • #14
                            O ile dobrze pamiętam, to z 3miejskich kolegów, gadula007 przerabiał u siebie ten temat całkiem nie tak dawno i winowajcą okazała się pompa :evil:
                            Niestety szczegółów nie pamiętam, ale "urwami" rzucał :P

                            Znalazłem jego wątek:
                            Forum - Octavia Club Polska
                            O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                            Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                            Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                            Komentarz


                            • #15
                              Update ... chyba się trochę przeraziłem po scanie VCDSem ...
                              Najpierw potestowałem jeszcze auto jak to hamuje/nie hamuje i generalnie ABS mi działa przy małych prędkościach przy jeździe do przodu o do tyłu.
                              Przy nieco większych przestaje działać i wyskakuje mi kontrolka ABS , ESP oraz sygnał dźwiękowy.

                              VCDS pokazuje dużo błędów ale na razie żeby nie zaciemniać podam tylko te związane z ABS

                              03-ABS Brakes -- Status: Malfunction 0010 / 3 Faults Found:
                              01276 - ABS Hydraulic Pump (V64)
                              014 - Defective - Intermittent
                              01130 - ABS Operation
                              008 - Implausible Signal - Intermittent
                              16352 - Control Module - Electrical Error
                              014 - Defective - Intermittent

                              Zanim przejdę do dalszych błędów jakieś pomysły ? To chyba pompa ABS ale czy tylko ?
                              Czy ktoś zna koszty w ASO / poza ASO ?


                              O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

                              Komentarz


                              • #16
                                voltar, wymień pompę, ~300-500 na allegro
                                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                poprzednie modele:
                                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez krzynol
                                  voltar, wymień pompę, ~300-500 na allegro
                                  Ale to chyba używana w tym zakresie .... ? Nową znalazłem jedna ale za 850 PLN ... Muszę spr. ile to kosztuje w ASO ...


                                  O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Ja bym zobaczyl jeszcze czy przypadkiem nie utonela kostka przy pompie ABS.
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Ja bym zobaczyl jeszcze czy przypadkiem nie utonela kostka przy pompie ABS.
                                      Maicroft: Może to i dobry pomysł ....

                                      Nie wiem czy to coś znaczy ale błędy mają priorytet 1 dla :
                                      16352 - Control Module - Electrical Error
                                      01130 - ABS Operation

                                      oraz priorytet 2 dla :
                                      01276 - ABS Hydraulic Pump

                                      Gdzie szukać tej pompy i kostki ?


                                      O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Przy prawej podluznicy od strony sciany grodiowej.
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          U mnie się już wyjaśniło, czujnik był uwalony smarem na łożysku i źle odczytywał przyspieszenia. Więc może też spróbuj tam szukać problemu.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez voltar
                                            krzynol napisał/a:
                                            voltar, wymień pompę, ~300-500 na allegro


                                            Ale to chyba używana w tym zakresie .... ? Nową znalazłem jedna ale za 850 PLN ... Muszę spr. ile to kosztuje w ASO ...
                                            ASO mi powiedziało za pompę 7400 PLN .... ! Czy to jest możliwe ? biorąc pod uwagę ceny części o jakich tu pisaliśmy wcześniej ...
                                            Wg ASO jest to pompa razem ze sterownikiem i nie występuje osobno czyli zepsuje się sterownik to wymieniam też pompę i odwrotnie ...


                                            O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez voltar
                                              Ale to chyba używana w tym zakresie ....
                                              myślałem, że rozsądny jesteś.....
                                              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                              poprzednie modele:
                                              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Zamieszczone przez krzynol
                                                myślałem, że rozsądny jesteś.....
                                                a co to ma niby znaczyć ?


                                                O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Zamieszczone przez krzynol
                                                  voltar, wymień pompę, ~300-500 na allegro
                                                  Zamieszczone przez voltar
                                                  Ale to chyba używana w tym zakresie
                                                  Zamieszczone przez voltar
                                                  ASO mi powiedziało za pompę 7400 PLN
                                                  czego nie rozumiesz :?: kolo malinowy :evil:
                                                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                                  poprzednie modele:
                                                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X