Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

mikrostyk w drzwiach ciag dalszy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • mikrostyk w drzwiach ciag dalszy

    Zamieszczone przez eaglemirek
    to co panowie atakujemy dzisiaj 730
    Może na 1000 :diabelski_usmiech

  • #2
    mikrostyk w drzwiach ciag dalszy

    Witam Kolegow! Chcialbym jeszcze raz poruszyc temat mikrostykow w drzwiach kierowcy uruchamiajacych oswietlenie w drzwiach, oswietlenie wewnatrz auta, brzeczyk swiatel no i dezaktywujace ponowne uruchomienie alarmu w przypadku nie otwarcia drzwi. U mnie to wszystko nie dziala ale jest jedno male ale... Zanim sie dobiore do zamka chcialbym sie Was zapytac o jeden szczegol - otoz gdy bardzo powoli, trzymajac za klamke, otwieram drzwi slysze dzwiek jednego mikrostyku a po chwili gdy jeszcze bardziej je otworze (tak ok 5mm, opor uszczelek) slysze drugi mikrostyk. Zatrzymujac drzwi w pozycji klikniecia 2 mikrostyku zapala sie swiatlo, dziala brzeczyk, wszystko jest tak jak byc powinno, ale wystarczy ze uchyle drzwi jeszcze bardziej to przestaje dzialac. Nie dzieje sie tak w przypadku normalnego (energicznego) otwarcia drzwi - wtedy nic sie zapala ani nie brzeczy brzeczyk, ani sie tez nie dezaktuwuje funkcja ponownego wlaczenia alarmu. Czy to na pewno bedzie mikrostyk w moim wypadku, skoro mozliwe jest znalezienie takiej pozycji otwarcia drzwi gdzie wszystko dziala? Moze to jakas inna przyczyna mechaniczna krzywki co slizga sie po mikrostykach? Moze modul? Ma ktos z Was jakis pomysl? Z gory dziekuje za podpowiedzi!
    Seb

    Komentarz


    • #3
      Hej, jeżeli w pewnej pozycji drzwi wszystko działa to ja bym obstawiał złamany kabel lub problem ze stykiem prawdopodonie w gumowej osłonie pomiedzy drzwiami a samochodem, gdy sciągniesz tą gumowa osłone to tam równiez jest wtyczka i może tam coś nie styka.
      ↑↑↑ To jest moja opinia I naucz się z tym żyć ↑↑↑

      Komentarz


      • #4
        Dziekuje za podpowiedz. Nie napisalem ze gdy drzwi otworze szeroko i zaczne "bawic sie" zatrzaskiem zamka w drzwiach to dzieje sie tak samo - tzn na drugim kliknieciu mikrostyku wszystko dziala a dalej nie, tak samo jak z uchylaniem powoli drzwi, wiec to raczej nie kable ale dla swietego spokoju sprawdze kable i styki ppod guma. Jeszcze raz dzieki!

        Komentarz


        • #5
          Witam wszystkich.
          No i chyba mnie dopadło. Stawiam na mikrostyk ale jestem laikiem i proszę o podpowiedź.
          Od dawna zauważyłem taki objaw, że jak otwierałem drzwi kierowcy na uruchomionym silniku oświetlenie kabiny zapalało się i zaraz gasło (błyśnięcie). Zakładałem, że tak ma być i nie zawracałem sobie tym głowy tym bardziej, że po wyjmowaniu kluczyka ze stacyjki światło się zapalało. Zwróciłem również uwagę na to, że po otwarciu drzwi pilotem i wejściu do samochodu jak nie włożyłem kluczyka do stacyjki uzbroił mi się alarm i drzwi zamknęły. Było to dawno i w różnych odstępach czasu, że też nie zawracałem sobie tym głowy.
          Ostatnio zauważyłem, że nie mam światła w drzwiach kierowcy. (klosz czerwono-biały). Postawiłem na żarówkę. Jednak wymiana i żarówki i zamiana lampek L-P nic nie zmieniła więc to nie żarówka. Zacząłem "grzebać" i stwierdziłem taką oto sytuację:
          Na wyłączonym silniku otwarcie drzwi kierowcy nic nie "wzbudza". Rygiel zamka w poz otwarte (zdj1)
          Podniesienie (obrócenie) rygla w drzwiach do połowy (zdj 2) powoduje zapalenie lampki w drzwiach, kontrolki otwartych drzwi na tablicy, przełączenie się czegoś w okolicach schowka (przekaźnik?) i zapalenie światła w kabinie. Przekręcenie rygla do końca do góry do pozycji (zamknięte) powoduje wyłączenie lampki w drzwiach i kontrolki na tablicy.
          Prawe drzwi są sprawne i po ich otwarciu lampka się zapala a rygiel niezależnie od położenia nie powoduje zgaszenia lampki w drzwiach. Gaśnie po zamknięciu drzwi.
          Więc mikrostyk w drzwiach kierowcy? Rygiel pracował trochę w usyfionych warunkach bo widzę smar oblepiony kurzem. To sprawia że otwieranie drzwi nie powodowało jego całkowite opadnięcie. To przyczyną?
          Teraz najważniejsze jak to on jest sprawcą to
          - jak się do niego dobrać?
          - części o jakim numerze szukać.
          dzięki wszystkim którzy przebrnęli przez moje "wypociny" a najbardziej tym co poradzą jak pozbyć się problemu. A przy okazji pytanie co to za rezystor w lampce drzwi na zdj 3 i dlaczego pod nim (w oby lampkach) ten srebrny drucik jest jakby przerwany.
          Załączone pliki

          Komentarz


          • #6
            andrzej1962, co prawda miałem podobna sytuację u siebie w O1 ale to jest to samo czyli uszkodzony mikrostyk w zamku , identyczne było jego działanie jak w twoim przypadku że podczas zamykania na ułamek sekundy migła lampka w kabinie i obrysowa w drzwiach ,niestety konieczny jest demontaż zamka i wymiana samego uszkodzonego mikrostyku bądź całego zamka .ok
            Z tego co widzę to zamki O2 są podobne do O1 czyli mikrostyki będą identyczne i wymiana prostsza , możesz kupić ten i przelutować przewody
            Captcha
            lub ten i przełożyć sama górę (ja tak u siebie zrobiłem )
            Captcha

            ok
            Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

            ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

            https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez ROBAL_26
              ub ten i przełożyć sama górę
              Dzięki tak przy okazji to ta sama aukcja. Szukam jeszcze opisu co zdemontować i jak aby toto wymienić.

              Komentarz


              • #8
                andrzej1962, niestety w O2 jest inaczej niż w O1 ale pewnie dość podobnie .ok
                Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez ROBAL_26
                  niestety w O2 jest inaczej niż w O1
                  tzn? Podpowiedz proszę, bo przeczytałem chyba wszystkie wątki odnośnie mikrostyku i faktycznie większość z nich dotyczy O1. Nawet fotorelacja wymiany.

                  Komentarz


                  • #10
                    andrzej1962, z zamkiem to z tego co zauważyłem to u ciebie jest na mikrostyku taka blaszka mocująca dodatkowo a u mnie był on wgrzewany w otwory mocujące , nie chcę cie prowadzać w błąd na etapie rozbiórki tapicerki co gdzie i czym odkręcić po kolei bo na pewno są różnice,napisz do krzynol-a on często modzi i może ma jakaś fotorelacje to ci podeśle .ok
                    Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                    ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                    https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                    Komentarz


                    • #11
                      Dzięki. Poczytałem chyba wszystkie fotorelacje (zamki, boczki drzwi) itp i dochodzę do wniosku, że to nie na moje nerwy. Poszukam chyba kogoś w swojej okolicy kto już to rozbierał bo wolę przekazać to komuś niż połamać i tu od razu pytanie, czy w mojej okolicy (dolnośląskie,wałbrzych) znajdzie się przyjazna dusza?
                      Drugie pytanie mam takie: jak ten problem który praktycznie nie jest problemem (bo brak kontrolki drzwi na desce, czy brak świecącej się lampki w drzwiach i brzęczyka świateł przy otwartych drzwiach) totalnie oleję pociągnie w przyszłości padnięcie jeszcze czegoś, czy nie? Bo jak nie to albo zrobię to kiedyś kiedyś u kogoś przy okazji lub będę miał to głęboko w ...................... . Poza tym po przeczytaniu tych wątków o mikrostyku dochodzę do wniosku, że jest to totalna porażka. Ilość występowania tej usterki poraża. Skłaniając się do teorii spiskowych można dojść do wniosku, że fabryka montując taki dupowaty mikrostyk (czy to w drzwiach, czy klapie) liczy na wymianę całego zamka a to koszty już znaczne. Liczą na to, że większość jest taka jak ja, że nie chce mu się "rzeźbić" i wymieni całość.

                      Komentarz


                      • #12
                        andrzej1962, ogólnie możesz sie spotkać z tym że jak otworzysz auto z pilota i otworzysz drzwi w których jest uszkodzony mikrostyk (w twoim przypadku kierowcy ) to mając alarm może nie zostać on zdezaktywowany i będzie się włączał po chwili no chyba ze od razu po otwarciu drzwi włożysz kluczyk do stacyjki .ok
                        Gdybyś był bliżej to z chęcią ci bym pomógł lecz niestety tak nie jest , musiałbyś zapytać w wątku spotów w twojej okolicy.ok
                        Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                        ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                        https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                        Komentarz


                        • #13
                          No właśnie jestem trochę zdziwiony zachowaniem alarmu dlatego, że otwierając drzwi (zawsze pilotem) po wejściu do auta mogę odpalić. Alarm nie powinien "widzieć" otwartych" drzwi (brak ikony na desce) a tym samym powinien się wzbudzić. Tak nie jest i dlatego odbierałem wszystko jako normalne zachowanie.

                          Komentarz


                          • #14
                            andrzej1962, ja miałem podobnie ,jak otworzyłem z pilota i otworzyłem drzwi to i tak sie zamkły jakby nie były otwarte , czyli mikrostyk nie daje sygnały że drzwi są otwarte . a zatem nie rozbraja również alarmu .
                            Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                            ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                            https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                            Komentarz


                            • #15
                              Link

                              Może się przyda. Co prawda po niemiecku, ale są obrazki.
                              Jawer!

                              Moja niebieska:
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=81875

                              Komentarz


                              • #16
                                Cezeciarz, ale to jest do O1 a kolega andrzej1962, ma O2 .
                                Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez andrzej1962
                                  No właśnie jestem trochę zdziwiony zachowaniem alarmu dlatego, że otwierając drzwi (zawsze pilotem) po wejściu do auta mogę odpalić. Alarm nie powinien "widzieć" otwartych" drzwi (brak ikony na desce) a tym samym powinien się wzbudzić. Tak nie jest i dlatego odbierałem wszystko jako normalne zachowanie.
                                  Alarm komunikuje się z autem po CAN-ie. Ori pilot powoduje otwarcie centralnego zamka, co alarm traktuje jako sygnał do rozbrojenia. Gdybyś przez ok. 30 sek. nie otworzył żadnych drzwi to moduł komfortu uzna to za przypadkowe przyciśnięcie guzika na pilocie i ponownie zamknie auto ( co spowoduje ponowne uzbrojenie alarmu ). Tak będzie się działo również przy uszkodzonym styku w drzwiach. Jednak jeśli w ciągu tych 30 sekund przekręcisz kluczyk , to moduł komfortu uznaje, że jesteś w środku i już nie wywołuje uzbrojenia alarmu.

                                  Co do samego mikrostyku, to w OII niestety nie jest tak łatwo jak w OI. Żeby dobrać się do zamka trzeba roznitować blachę drzwi ( ewentualnie może było by jakieś dojście po roznitowaniu samego głośnika ) więc jest trochę roboty ( + rzeźba przy samym zamku i mikrostyku ).
                                  Ogólnie ta usterka grozi jedynie tym, że możesz zatrzasnąć kluczyki wewnątrz auta ( rozbrajasz z pilota, otwierasz drzwi<czego komp nie widzi> kładziesz kluczyki w środku, wychodzisz na chwile z auta zamykając drzwi a komp po 30 sek. od otwarcia zamyka auto z kluczykami w środku ).
                                  Jeśli zależy Ci na minimalizacji kosztów i przywróceniu pełnej funkcjonalności mikrostyku, to możesz pod tapicerką drzwi ( powiedzmy na przeciwko przykrywki od skrzynki bezpieczników ) zamontować dodatkowy przełącznik, który będzie robił dokładnie to samo co mikrostyk w zamku ale będzie sterowany mechanicznie poprzez uchylenie drzwi ( a nie tak jak ori przez otwarcie zatrzasku zamka ). Jedyny problem jest taki, że nie może to być przełącznik taki jak w starych samochodach ( czyli taki, który zwiera przy otwarciu drzwi ) tylko odwrotny ( czyli taki w którym, po otwarciu drzwi styk się rozwiera ).
                                  Jeśli interesuje Cię takie "druciarskie" rozwiązanie problemu to daj znać - napiszę co gdzie podłączyć.
                                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez kowal 2002
                                    Żeby dobrać się do zamka trzeba roznitować blachę drzwi
                                    No to już problem wcale mnie nie interesuje. Mam to w d............ czy świeci mi się kontrolka, światełko w drzwiach. W suficie i tak się zapala po otwarciu kluczykiem. Nie mam też w zwyczaju zostawiać kluczyki wewnątrz no chyba, że po jeździe ale to inna para kaloszy bo się drzwi nie zatrzasną. Dzięki wszystkim za sugestie. Jak trzeba roznitowywać to mnie nie dziwi, że ASO chce cos ok 600 jak ktoś gdzieś wspomniał.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zrobię odkop roku ale potrzebuje opisu gdzie i jak podpiąć się aby zrobić "prostsze" rozwiązanie mikrostyku o którym wspomnial kowal. Ktoś wie może gdzie idą przewody odpowiedzialne za pracę mikrostyku ?

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Witam
                                        Mam O1 i robiłem to już 3 razy w drzwiach kierowcy i raz pasażera. Mikrostyk jest na samym spodzie zamka zgrzany na plastikach. Trzeba kupić taki jak na aukcjach i przykręcić małymi śrubkami. Robię tak u siebie i wszystko działa. Manuali jest masę, nawet na niemieckich stronach passata i golfa, bo to te same zamki. Polecam mikrostyk hermetyczny za 12 zł, ten za 4-5 nie wytrzyma dłużej niż kilka miesięcy z powodu wody w deszczowe dni wewnątrz drzwi. Hermetyczne spokojnie 2 lata.

                                        ...Moje Cappuccino MPi...

                                        jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                        sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                        wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Tylko że w OI jest prościej dostać się do zamka, w OII ogranicza blacha drzwi która jest przynitowana, jestem w trakcie poszukiwania schematów elektrycznych aby dojść gdzie jaki przewód się znajduje, aby wymyślić "prostszą" alternatywę dla mikrostyku

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Trafiło i u mnie mikrostyk w drzwiach kierowcy, O2. Ktoś może znalazł fotorelację wymiany lub jakiś poradnik? Druga sprawa nr tego mikrostyku lub namiar na jakąś aukcję ktoś może podrzucić? Na pewno będę to robił ale nie chcę rozkopać samochodu i tak zostawić w razie co...

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Witam,widzę że data może nie aktualna ale miałem ten problem i jest to sprawa wymiany zamka gdyż wytarł się plastykowy półksiężyc po którym jeżdzi bolec( zwiera lub rozwiera styki) i jest on w powietrzu..Przy pełnym otwarciu już nie zwiera.Jest trochę pracy żeby to uzdrowić.Pozdrawiam.

                                              Komentarz

                                              POWRÓT NA GÓRĘ
                                              Pracuję...
                                              X