Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Climatic

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2] Climatic

    Czlowiek nie ma pojecia jak wyglada skrzynia biegow, ale bez problemow wskoczy furaczem na kanal i zacznie ogladac skrzynie ze wszystkich stron. Bo trudniej, siedzac na ...... Przed kompem wpisac wu wu wu a el e gie er o pe el...

  • #2
    [O2] Climatic

    Witam, Nie wiem czy dobrze umieściłem temat na tym dziale, jakby co proszę o przenoszenie tematu. Przymierzam do zakupu Octavi II i choć byłem nastawiony na climatronic... ale niestety w tej wersji trzeba sporo dopłacić a a nie stać na mój fundusz.

    1) A więc jak odróżnić, że to jest climatic to jest na pokrętłach do ustawienia temperatury są cyferki ? Czy nie koniecznie?
    2) To już najważniejsze pytanie przynajmniej dla mnie. Czy climatic daje radę w trasie/mieście ochłodzić i utrzymać zaznaczoną temperaturę w samochodzie np 18 stopni jak jest na zewnątrz w cieniu z 30 stopni?

    Pytam was o praktyczną odpowiedź...

    dziękuję i pozdrawiam
    Artur

    Komentarz


    • #3
      Zajaczek,

      Climatronic ma 2 wyswietlacze (przed liftem) mozesz ustawic inna temperature dla pasazera i inna dla kierowcy.
      Po lifcie wszystko odczytujesz na "radiu".

      Z tego co ja wiem to nie ustawiasz na pokretlach temp w pojezdzie tylko temp na wylocie z kratek. A opcja auto bedzie dazyla by ta temp. uzyskac i utrzymac w pojezdzie.

      Climatronic przed liftem.




      Po lifcie

      Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
      Obecnie -> Seicento 900+LPG
      Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
      Bylo ->GOLF 3 1.8

      Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

      Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

      Komentarz


      • #4
        misza_zabrze pokazał Ci climatroniki w dwóch edycjach.

        Moduł Climatic poznasz po tym, że:
        - na pokrętle ciepło-zimno będziesz miał podane cyfry
        - przy uruchomieniu dmuchawy regulując temperaturę w okolicach temperatury otoczenia da sie usłyszeć, że automatyka reguluje położenie klapki temperatury ciągle (ciche ty ty ty ty cisza ty ty ty ty cisza....)

        Climatic jest jak najbardziej pełnoprawną klimatyzacją automatyczną, tylko jednostrefową.

        jeśli na pokrętle temperatury widzisz tylko punkty niebieski oraz czerwony, to jest to bezczelny MECHANICZNY regulator położenia klapki zimno ciepło w mechanizmie przewietrzania kabiny.
        Pozdrawiam, Robreg.
        ----
        furmanka.blogspot.com fan ;-)

        Komentarz


        • #5
          Re: Climatic

          Zamieszczone przez Zajaczek
          1) A więc jak odróżnić, że to jest climatic to jest na pokrętłach do ustawienia temperatury są cyferki ? Czy nie koniecznie?
          2) To już najważniejsze pytanie przynajmniej dla mnie. Czy climatic daje radę w trasie/mieście ochłodzić i utrzymać zaznaczoną temperaturę w samochodzie np 18 stopni jak jest na zewnątrz w cieniu z 30 stopni?
          Z twojej wypowiedzi rozumiem, ze z climtonic-iem dales sobie juz spokój...wiec:
          1)Tak generalnie cyferki oznaczaja climatic czyli półautomat...chyba od MY11 climatic zaczał oznaczać manualną klimatyzacje i cyferki znikneły.
          2)W Octavi mam manual ale w Fabi II fl mam climatic i nie ma ona zadncyh problmów z dmuchaniem temp 16 stopni nawet przy 33. Mozliwosc utrzymania nadmuchu to raczej kwestia sprawnosci klimy.
          A tak przy okazji to nie wiem czy dobrze rozumiesz działanie climatic-a. On nie utrzymuje wewnątrz zaznaczonej temp na pokrętle, on ustawia temperature nadmuchu na tą temoerature.

          Pozdrawiam

          Komentarz


          • #6
            The_playa, na czym Twoim zdaniem polega półautomatyczność Climatic-a? Że nie ma przycisku auto? :-D

            Jak znikneły cyferki z panela zniknęła też nazwa Climatic. Produkt przestał występować w ofercie.

            A tak przy okazji to nie wiem czy dobrze rozumiesz działanie climatic-a. On nie utrzymuje wewnątrz zaznaczonej temp na pokrętle, on ustawia temperature nadmuchu na tą temoerature.
            Nie wiem, jak Kolega sprawdzał działanie Climatica. Climatic, tak jak Climatronic ma czujnik temperatury w kabinie i na tej podstawie reguluje swoje działanie! Ludzie nie piszcie herezji.

            * czujnik Climatica ma większą bezwładność niż rozwiązania występującego w climatronicach, ale nadal on występuje i ma wpływ na działanie systemu.

            Konia z rzędem temu, kto pokaże, gdzie ten czujnik występuje

            [ Dodano: Czw 17 Lip, 14 00:16 ]
            w starych panelach climat* chyba były wręcz instalowane małe wiatraczki, które miały za zadanie szybciej monitorować zmiany temperatury w samochodzie, potem już się z tego wycofali.
            Pozdrawiam, Robreg.
            ----
            furmanka.blogspot.com fan ;-)

            Komentarz


            • #7
              w FL to jest ten pipek między pokrętłami kolego sympatyczny
              działa na podczerwień dla jasności
              Pozdrawiam
              Marcin

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez Enriquez
                w FL to jest ten pipek między pokrętłami kolego sympatyczny
                działa na podczerwień dla jasności
                Podglądałeś, oszukujesz... Wersja pre-FL też to ma :-D

                [ Dodano: Czw 17 Lip, 14 00:27 ]
                Marcin, to gdzie tę chabetę z tym rzędem podstawiać? :-)
                Załączone pliki
                Pozdrawiam, Robreg.
                ----
                furmanka.blogspot.com fan ;-)

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez robreg
                  The_playa, na czym Twoim zdaniem polega półautomatyczność Climatic-a? Że nie ma przycisku auto? :-D
                  .
                  Na tym ze dysze dmuchania ustawiasz sam.

                  Error 404

                  Zamieszczone przez robreg
                  Jak znikneły cyferki z panela zniknęła też nazwa Climatic
                  .
                  Chyba tylko w twoim słowniku.
                  Climatic – klimatyzacja manualna z chłodzeniem schowka po stronie pasażera z przodu
                  Error 404

                  Może i jest gdzies w kabinie ten czujnik ale u mnie VCDS w blokach pokazuje dokladnie takie zmiany temperatury nawiewu ja ustawione na pokretle a nie korekty do wyrównania.
                  Nie sadze ze jest to kewstia tego ze Fabia ma inny climatic.

                  A BTW to spokojnie nie gorączkuj sie tak bo sam podajesz nie sprawdzone informacje czil out

                  Komentarz


                  • #10
                    robreg, spoko luz - climatic od manuala różni się dwoma dodatkowymi czujnikami - na środku i na nogi - w ten sposób dokładniej reguluje co ma być. Manual ma jeden czujnik za parownikiem i to tyle. Musiałbym doczytać, żeby się za bardzo nie mądrzyć, bo dokładnie nie pamiętam.
                    Pozdrawiam
                    Marcin

                    Komentarz


                    • #11
                      rozentuzjazmowałem się (tym o róznicy pomiędzy starym a nowym Climaticem), bo zdziwiłem się ostatnio, jak zobaczyłem nowy zespół kabinowy klimy z ręcznym sterowaniem klapki nawiewu (ale to chyba nie był klamot z Octy, tylko mniejszej siostry).

                      Z tego co mierzyłem swoją klimatyzację (a męczyłem się z tym sporo, bo rozbierając panel przestawiłem położenie pokrętła temp względem potencjometru na płycie i się mi sterowanie rozjechało), to Climatic starego typu, z temperaturami na pokrętle:
                      - używa czujnika temp. na podczerwień (to co pokazałem na focie)
                      - robi to automatycznie

                      Czujnik działa bardzo fajnie - zakładamy, że ustawione jest 22, w kabinie mniej więcej coś w podobie, climatic działa w trybie chłodzę - grzeję - chłodzę - grzeję. W tym momencie przykłada się palec do kropki, chwila mija i w kabinie Syberia z kratek (a przecież ani pokrętło ani warunki nawiewu nie zostały ruszone)

                      blok pomiarowy za to odpowiadający to:
                      006,1,Evaporator,Temperature,Specification: -40.0...+40.0 °C
                      006,2,Interior,Temperature,Range: -100.0...+100.0 °C

                      stąd moje święte oburzenie za obrzucanie starego typu Climatica takimi pomówieniami.

                      Nowy, występujący w Tourze zespół klimatyzacji jest niby w całości sterowany elektronicznie, ale ponieważ nie ma dojścia do jego bloków pomiarowych (zapisane są już w szyfrowanym pliku CLB) nie pamiętam, czy miał blok pomiarowy wnętrza pojazdu.

                      Dla mnie największą zaletą starego Climatica jest właśnie to, że on jednopunktowo bo jednopunktowo, ale jednak pilnuje ustawionej pokrętłem temp. w kabinie, a jak czytam informacje, że tego nie robi, to drobne w kieszeni przestają mi się zgadzać :-/
                      Pozdrawiam, Robreg.
                      ----
                      furmanka.blogspot.com fan ;-)

                      Komentarz


                      • #12
                        A pełnoprawny Climatronic ma jakieś dodatkowe czujniki poza nasłonecznienia? Chyba nie... Climatic (ten półautomatyczny) to ogromny przeskok względem wersji w pełni manualnej. Wiem, bo miałem manuala i z racji dostania w łapska panelu ze sterowaniem foteli w wersji półautomatycznej dokonałem zmiany... Efekt jest taki, że zapomniałem o pokrętle temperatury i steruję jedynie siłą nadmuchu. Temperaturę wnętrza utrzymuje naprawdę dobrze. Nie wspomnę o ukrytych funkcjach włączania obiegu zamkniętego wtedy kiedy trzeba Moim zdaniem jedyny powód dla którego Skoda zrezygnowała z tego rozwiązania był fakt, że za dobrze działało

                        Dodatkowo, temperatura na pokrętle to oczywiście zadana temperatura wnętrza. Łatwo to sprawdzić ustawiając powiedzmy na 22*. Kiedy jest upalny dzień z kratek nawiewów wieje lodem, kiedy robi się chłodno czuć, że powietrze jest ledwo letnie. Potwierdzają to z resztą bloki pomiarowe czujników temperatury w kratkach nawiewów.

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez iFi
                          Moim zdaniem jedyny powód dla którego Skoda zrezygnowała z tego rozwiązania był fakt, że za dobrze działało
                          Przy Climaticu starej daty, jak ktoś był kumaty, to wiedział, że przy zakupie auta nie ma sensu wywalać bardzo dużo kasy na Climatronic. Z tego powodu automat jednostrefowy musiał zniknąć z oferty całej grupy VAG
                          Pozdrawiam, Robreg.
                          ----
                          furmanka.blogspot.com fan ;-)

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez robreg
                            automat jednostrefowy
                            Aż tak może bym go jednak nie nazywał, choć niewiele mu brakuje. Miałem w Audi A3 8L (tej starej) Climatronic jednostrefowy i on jednak miał pewną przewagę w postaci czujnika nasłonecznienia i chyba dwukrotnie większej liczby stopni dmuchawy, która z resztą działa w pełni automatycznie. To jest jak dla mnie cecha, którą nazwał bym małą wadą. 4 stopnie dmuchawy to jednak nieco mało i czasem brakuje pośrednich biegów, szczególnie pomiędzy 2 a 3 jest spory przeskok.

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez robreg Zobacz posta
                              (a męczyłem się z tym sporo, bo rozbierając panel przestawiłem położenie pokrętła temp względem potencjometru na płycie i się mi sterowanie rozjechało)
                              A czy wiesz jak to ustawić ? U siebie wyjąłem te pokrętło i z powrotem wsadziłem. Obecnie grzeje na zimnym chłodzi na ciepłym.

                              Komentarz

                              POWRÓT NA GÓRĘ
                              Pracuję...
                              X