Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

1.8TSI 160KM, faluja obroty, check engin, EPC

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • 1.8TSI 160KM, faluja obroty, check engin, EPC

    Link Czeszka to Skoda Octavia 2 FL 2009 rok z silnikiem 1.8TSI 160KM CDAA.
    Post jest długi więc proszę uzbroić się w cierpliwość i dłuższą chwile czasu aby go przeczytać.
    Problem jest następujący.
    Sam sobie podnosi obroty czasem nawet do 1800obr/min i po chwili spada do normalnych wartosci, czasem jest tak ze do 1200obr/min.
    Gdy szybciej ruszę spod świateł i krece go np do 4000obr/min to po chwili pojawia sie kontrolka EPC wtedy do bodajże 3500obr/min i wiecęj nie pójdzie.
    Po odczycie błędów BOSCH KTS były następujące:
    P0354 - wysterowanie zapłonu cyl. 4 - działanie błędne
    P0304 - przerywacz spalania cylinder 4 rozpoznany ( wtedy założyłem nową cewke akurat na cylinder 4 )
    P0353 - wysterowanie zapłonu cyl. 3 - działanie błędne
    P0352 - wysterowanie zapłonu cyl 2 - działanie błędne
    P1355 - wysterowanie zapłonu cyl 1 - przerwa
    P2279 - układ ssania "fałszywe" powietrze
    P0301 - przerywacz spalania cylinder 1 rozpoznany
    P0303 - przerywacz spalania cylinder 3 rozpoznany
    P0302 - przerywacz spalania cylinder 2 rozpoznany
    P0507 - regulacja biegu jałowego - za wysokie obroty
    P164B - wyłącznik ciśnieniowy oleju 1
    P0171 Układ paliwowy rząd 1 - mieszanka za uboga
    Mam takie ustrojstwo z allegro OBD II do kasowania błędów za 100zł, świecił mi sie Check Engine, i on właśnie pokazał tez błąd P0171 czyli uboga mieszanka cylinder 1, skasowałem dziada tym ustrojstwem i od tego momentu czuje ze silnik szarpie i nie równo pracuje.
    Nie wiem co tu z nią zrobić ehh, mega samochód chwale sobie i wgl ( tego ze bierze olej Skodzie nie wybaczę ) ale najwidoczniej pół roku od kupna dała mi się pocieszyć bezproblemowym użytkowaniem. Dodam że świece zostały wymienione z 2 tygodnie temu, oraz podmieniłem cewkę na 4 cylindrze, obecnie zamieniłem ją z cewka na 1 cylindrze a ta z 1 cylindra jest na 4. Może to sonda albo wtryski się pokiełbasiły poprzez to ze bierze olej i jest nagar, osad czy cos albo EGR zawalony. To są tylko moje przypuszczenia, proszę doradźcie mi
    Macie jakiś pomysł jak uleczyć moją czeszkę?

  • #2
    Nie chcę Ciebie martwić, ale usterka prawdopodobnie jest właśnie związana z nadmiernym spożyciem oleju z powodu zużytych pierścieni tłokowych (może już być sporo nagaru) i będziesz musiał niebawem zrobić remont silnika. Jeżeli spala ok.0,5 l/1000 km to szukaj warsztatu.

    Masz cały wątek o zużyciu oleju w silnikach CDAA.

    [O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju - Octavia Club Polska

    Możesz wykręcić świece i zobaczyć w jakim są stanie po dwóch tygodniach. Jaki masz przebieg?

    Seat Leon ST FR by mirek_p11

    Fotki
    Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
    Fotki

    Komentarz


    • #3
      Przebieg blisko 241tys km,
      hahaha to musze szukac ze 3 warsztatów ;p bo zaleznie od trybu jazdy to na 300 km potrafi zjesc i 1,5 litra mowie tu o predkosciach autostradowych i szybciej.
      Co do linku dzieki i widze ze jutro zapowiada sie dłuuuuga lektura
      Czytałem na innym forum gosciu od Seata altea zamknął sie w 4 tys, wiec bawic sie w takie cos ?

      Komentarz


      • #4
        Przebieg blisko 241tys km
        Jeśli wcześniej nie było remontu, to chyba mamy forumowy rekord przebiegu dla CDAA.

        Komentarz


        • #5
          przy tym przebiegu to zastanawiałbym się czy warto ładować 5-7 tys.Jak żre już takie ilości to musisz szybko reagować jeżeli oczywiście chcesz zostawić auto.

          Seat Leon ST FR by mirek_p11

          Fotki
          Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
          Fotki

          Komentarz


          • #6
            Powiedziałbym ile oleju wlalem od kwietnia ale aż wstyd i przypal więc lepiej nie
            No mowie ze jak głupi zre
            W książce serwisowej po 40 tys chyba jest wpis że były wymieniane tłoki
            Ojciec mnie buntuje żeby na wiosnę sprzedać i kupić młodsza octavie albo co innego i nie wiem
            Ostatnio edytowany przez Profesor_Turbo; 42879.

            Komentarz


            • #7
              IMO do wiosny auto nie przeżyje. Od odkładającego nagaru dostają po dupie zawory, turbina, kolektor, katalizator.

              Wklejam z forum audi dlaczego może dojść do awarii która unieruchomi auto.

              "Teoretycznie wykonywanie dużych przebiegów przy dużym spalaniu oleju wskutek pracy wadliwych pierścieni tłokowych może prowadzić do kolejnych przypadłości potęgujących spalanie oleju. Chodzi głównie o powstawanie dalszych nieszczelności wskutek przetarcia gładzi cylindrów, też niszczenie samych tłoków, generalnie powstawania kolejnych luzów w spasowaniu elementów silnika. W tym samym czasie odkłada się nagar, który dodatkowo niweluje pracę i tak już wadliwych pierścieni.

              Konsekwencją spalania oleju będzie też szybsze zużycie katalizatora i wzrost spalania na skutek podawania większej ilości benzyny w celu przepalenia resztek po spalonym oleju jaki się w katalizatorze odkłada. I nagar, którego odkładanie w sporych ilościach prowadzić będzie do np. niszczenia głowicy silnika (zaworów, prowadnic), unieruchomienie pierścieni tłokowych, itd. Problemy z katalizatorem i nagarem mogą być też wynikiem użytkowania paliwa i olejów niskiej jakości, czy zanieczyszczonych. Praktycznie każdy nowy silnik jest bardzo wrażliwy na jakość paliwa i oleju.

              Jeżeli stale utrzymywany będzie niski poziom oleju, choć przez komputer samochodowy określany jako ciągle umożliwiający jazdę, to mogą także wystąpić typowe problemy związane z niskim poziomie oleju (przegrzanie silnika, zatarcie panewek, itp.), szczególnie podczas dynamicznej jazdy. Występuje też ryzyko zassania powietrza przez pompę olejową i zatarcia elementów silnika pozbawionych w tym czasie smarowania."

              Seat Leon ST FR by mirek_p11

              Fotki
              Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
              Fotki

              Komentarz


              • #8
                No coz. Jak mu zrobię remont to z 4 lata muszę trzymać bo jak sprzedam to komuś tylko wyremontuje ja i będzie się cieszył a ja utopia hajsiwo ehhh

                Komentarz


                • #9
                  A jak sprzedasz taką minę to cię ktoś szczerze pokocha....Chyba, że dasz cenę - 5-6k na naprawę, ale to już musiałbyś znaleźć maniaka, który kupi na dzień dobry wózek do grubego remontu.

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez himi Zobacz wpis
                    A jak sprzedasz taką minę to cię ktoś szczerze pokocha....Chyba, że dasz cenę - 5-6k na naprawę, ale to już musiałbyś znaleźć maniaka, który kupi na dzień dobry wózek do grubego remontu.


                    Profesor_Turbo, oddaj ją w rozliczeniu do ASO przy nabyciu nowego lub używanego... i niech ASO buja się z taką "miną", skoro według ASO zużycie oleju w 1,8 CDAA to "norma i mowy nie ma o jakimś błędzie konstrukcyjnym", a takie bzdury od nich słyszałem, zanim na własny koszt oddałem auto do remontu
                    ,
                    Ostatnio edytowany przez klarus; 28949.
                    Maciek
                    terminarz trójmiejskich spotów klubowych
                    Zapraszamy....

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez himi Zobacz wpis
                      A jak sprzedasz taką minę to cię ktoś szczerze pokocha....Chyba, że dasz cenę - 5-6k na naprawę, ale to już musiałbyś znaleźć maniaka, który kupi na dzień dobry wózek do grubego remontu.
                      Mnie poprzedni właściciel o tym nie poinformował za co aż przepelniam go miłością xd

                      ​​​​​@klarus a oni mi ją wezmą? Powiedzą że 15 mogą dać a tyle to ja mam gdzies

                      Komentarz


                      • #12
                        Z jakim przebiegiem kupiłeś to auto ?

                        Tak jak koledzy wyżej piszą, remont jest nie unikniony. Ewentualnie wymiana silnika
                        Octavia I Tour 1.9 TDI 2007
                        Passat B7 2.0 TDI 2013 Czarny Deep

                        Komentarz


                        • #13
                          233 tys gdy kupowałem

                          Komentarz


                          • #14
                            Kolokwialnie mówiąc wpieprzyłeś się jak dzik w sosnę kupując 1.8 z 2009 z takim przelotem. Z takimi objawami remont jest nie unikniony. Ewentualnie wymiana silnika na rocznik minimum 2012 i tutaj cena bedzie wyższa niż za remont. Dużo dałeś za to auto ?
                            Octavia I Tour 1.9 TDI 2007
                            Passat B7 2.0 TDI 2013 Czarny Deep

                            Komentarz


                            • #15
                              Wiedziałem że może trochę brać ale myślałem że będzie lepiej bo w książce jest wpis o wymianie tłokow. Więc się polasilem z tą nadzieja ze będzie git a tu oo klops. Kupiłem ją za 24 tys.
                              Co do silnika z 2012 to może być to samo co z tym a i pewnie silniki wychodzą szybko z aukcji bo każdy chce to zrobić i cieszyć się autem

                              Komentarz


                              • #16
                                lepiej kupić poprawione tłoki, pierścienie i zrobić remont niż wpakować się w wadliwy silnik z allegro.

                                Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                Fotki
                                Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                Fotki

                                Komentarz


                                • #17
                                  Przynajmniej nie dużo za nią dałeś. Jak zrobisz remont za 5-6 kafli to auto będzie śmigać
                                  Octavia I Tour 1.9 TDI 2007
                                  Passat B7 2.0 TDI 2013 Czarny Deep

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Czyli poprawione tłoki i korby kupić? Czy pierścienie a te tłoki oddać do tokarza na poszerzenie rowka pod pierścień?

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Są tutaj koledzy bardziej obeznani w tym temacie ale ja bym sugerowal nowe tłoki i korby
                                      Octavia I Tour 1.9 TDI 2007
                                      Passat B7 2.0 TDI 2013 Czarny Deep

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Nowe tłoki chyba 3 tys w ASO a korby 4 tys w ASO coś kiedyś czytałem więc z 10 tys bym musiał mieć. Kminilem przetoczenie tłokow lub też widziałem tłoki w Inter Cars tylko nie wiem czy one co kolwiek warte

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Profesor_Turbo, w ASO nie kupuj tłoków, bo cena jest niezbyt atrakcyjna. W linku masz namiary gdzie kupić taniej. Prawdopodobnie przy tym przebiegu będziesz musiał zrobić honowanie cylindrów no i remont głowicy.

                                          Tłoki
                                          Ostatnio edytowany przez mirek_p11; 11283.

                                          Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                          Fotki
                                          Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                          Fotki

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Patrzyłem na tej stronie i nie widziałem tłokow do 1.8 TSI
                                            no i kozak sprawa 3/4 oleju na bagnecie a piszczy i miga czerwona lampka od oleju
                                            Ehhh nie mam już siły na ten samochód

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Szkoda że przed zakupem nie wpadłeś na forum bo prawdopodobnie koledzy odwlekli by Ciebie od zakupu
                                              Octavia I Tour 1.9 TDI 2007
                                              Passat B7 2.0 TDI 2013 Czarny Deep

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Zamieszczone przez Profesor_Turbo Zobacz wpis
                                                Patrzyłem na tej stronie i nie widziałem tłokow do 1.8 TSI
                                                no i kozak sprawa 3/4 oleju na bagnecie a piszczy i miga czerwona lampka od oleju
                                                Ehhh nie mam już siły na ten samochód
                                                Tłok Kompletny 1.8 TSI TFSI VOLKSWAGEN AUDI SKODA SEAT STD STANDARD śr 83mm

                                                nadwymiar

                                                Tłok Kompletny 1.8 TSI TFSI VOLKSWAGEN AUDI SKODA SEAT NADWYMIAR + 0,5 śr 83mm

                                                Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                                Fotki
                                                Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                                Fotki

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  JayKey masz rację pewnie by tak było ale no zabujalem się w tym samochodzie i w tej marce heh
                                                  O widzisz Mirek ślepy już jestem dzia to lepiej pewnie nadwymiar brać?

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X