Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Szybki ubytek płynu chłodzącego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Szybki ubytek płynu chłodzącego

    Witam.
    Mam pytanie czy ktoś miał podobny problem przy silniku 1,4 TSI.
    Mianowicie dzisiaj rano po odpaleniu samochodu zapaliła się kontrolka braku płynu chłodzącego i rzeczywiście w zbiorniczku wyrównawczym było tylko na dnie.
    Wcześniej nie obserwowałem jakiegoś znacznego ubytku płynu chłodniczego. Sprawdziłem również stan oleju i jego też nie przybyło, więc do oleju się nie dostał. Jeżeli chodzi o olej, to nawet było go również zbyt mało ale to chyba nie powinno mieć związku z ubytkiem płynu chłodniczego.

    Czy może ktoś ma jakieś sugestie gdzie może leżeć problem?

  • #2
    Hej, kolego układ chłodzenia w samochodach jest praktycznie taki sam od zawsze. Skoro ubyło ewidentnie to gdzieś poleciało. Jeżeli ubywa szybko to i "dziura" musi być spora i powinno się dać zauważyć. PS. jak masz 1.4 TSI to raczej masz OII... Napisz jaki przebieg, jaki rok. Może chłodnica przecieka, może pompa puszcza a może jakiś zwierz coś Ci nadgryzł.
    PS. w Tesco można kupić Borygo różowy za 20 zł 4 litry.
    SPRZEDAM! Nakładki na rączkę fotela do OII :
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...046007#1046007

    Komentarz


    • #3
      Dolałem oryginalnego płynu ale skoro ubyło dość szybko, a wcześniej praktycznie nic nie musiałem dolewać, to obawiam się, że coś nie jest tak jak powinno być. Dzisiaj popatrzę czy coś widać gdzie leci ale dla niewprawnego oka może być to trudne do zauważenia. Dlatego zapytałem się czy macie jakieś doświadczenie w tym względzie żeby wiedzieć gdzie szukać.

      Komentarz


      • #4
        marcink_1 Przy szybkim ubytku płynu powinno być łatwo stwierdzić przeciek. Trzeba obejrzeć z góry i dołu cały układ (dwie chłodnice płynu, chłodnicę powietrza, przewody, złączki, pompę wody, itd). Wcześniej inni koledzy pisali, że w 1,4 caxa przeciekało przez pompę. Jaki masz rocznik i przebieg? Czy wymieniana była już org. pompa? Czy miałeś objawy piszczenia pompy na wolnych obrotach, na gorącym silniku?
        O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
        O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
        =================================================

        Komentarz


        • #5
          Andrzej dobrze gada , zacznij od obejrzenia pomy i reszty osprzętu "wodnego".
          www.k-mot.pl
          Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
          Autoholowanie.
          Robert Kulma

          Komentarz


          • #6
            Właśnie to robiłem popołudniu dzisiaj. Mogę stwierdzić że:

            1). Płyn nie ubywa momentalnie, przez godzinę pracy samochodu zauważalnego ubytku nie stwierdziłem.
            2). Widać na dole w osłonie silnika pod pompą, że stoi płyn chłodniczy, ponieważ jest tam ciecz tego samego koloru ale to chyba nie znaczy, że wyleciał z pompy, ponieważ mógł wylecieć gdzieś z okolicy lub nawet z drugiej strony silnika i spłynąć w osłonie w najniższy punkt.
            3). Jak robiłem pierwszą próbę, to widać było, że leci para gdzieś z pod pompy, natomiast jak robiłem po dwóch godzinach drugą próbę, to już nic nie parowało i nie widać nic mokrego, wszędzie jest suchutko. Widocznie jak silnik się nagrzał za pierwszym razem, to wszystko odparowało. Możliwe, że parował płyn który wyleciał przez pompę, a może jakaś wilgoć, która się tam zebrała z zewnątrz. Po tej drugiej próbie już nie jestem pewien czy to pompa i nawet wygląda, że jest wszystko ok.
            4). Rozeznałem temat i cena pompy oryginalnej w ASO pod warunkiem oddania starej, to około 220 zł, a robocizna około 200 zł, oczywiście jeszcze trzeba doliczyć trochę na nowy płyn. Jednak w 500 zł wszystko by się zamknęło, co by mnie zadowalało. Jednak ASO chce kasę dodatkową za ewentualną diagnozę i jeżeli nie jestem pewien, że to pompa, to opłacalność naprawy w ASO może być niezbyt ciekawa.

            Komentarz


            • #7
              Powiem co było u mnie:

              Zaswiecala sie kontrolka niskiego stanu płynu ( co prawda TDI ) ale objaw podobny. Dolewalem, obserwowalem i dalej to samo. Po kilku dniach jazdy znowu poziom cieczy na granicy MIN. Wszystko suche.
              Wymienilem zbiornik plynu ( myslalem ze te sondy od pomiaru poziomu nawalily ) - bez skutku. Wymienilem KOREK NA ZBIORNIKU - wszystko sie uspokoilo, od tej pory minelo ponad pol roku i zadna kontrolka sie nie zaswieca. Wiem, ze w korku na zbiorniku jest zabudowany zaworek ktory ma sie otwierac przy wzroscie cisnienia w ukladzie ( chyba przy1 bar ), i najwyrazniej to dawalo w d....

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez alan78 Zobacz wpis
                Powiem co było u mnie:

                Zaswiecala sie kontrolka niskiego stanu płynu ( co prawda TDI ) ale objaw podobny. Dolewalem, obserwowalem i dalej to samo. Po kilku dniach jazdy znowu poziom cieczy na granicy MIN. Wszystko suche.
                Wymienilem zbiornik plynu ( myslalem ze te sondy od pomiaru poziomu nawalily ) - bez skutku. Wymienilem KOREK NA ZBIORNIKU - wszystko sie uspokoilo, od tej pory minelo ponad pol roku i zadna kontrolka sie nie zaswieca. Wiem, ze w korku na zbiorniku jest zabudowany zaworek ktory ma sie otwierac przy wzroscie cisnienia w ukladzie ( chyba przy1 bar ), i najwyrazniej to dawalo w d....
                Korek to częsty przypadek. Zbiornik jest tak zbudowany, że pod kołnierzem korka jest komora, do której leci nadmiar płynu wypuszczony przez korek. Odpływ z komory odbywa się kanałem na spód zbiornika skąd leci na glebę/osłonę pod silnikiem. Ubytek płynu może się pojawić po długiej jeździe z dużym obciążeniem (temperatura płynu w okolicy wrzenia - wtedy rośnie ciśnienie płynu a korek otwiera się około 1,2-1,3 bar). Uwaga wskaźnik na zegarach nie pokaże temp 100C jeśli układ schłodzi się prawidłowo. Przetestuj ciśnieniowo korek lub wymień.
                Mogę pomóc z VAG-owaniem, VCP i mechaniką. Warszawa i okolice. Własny warsztat na Białołęce - MonsterGaraż
                Samochody:
                Astra F cabrio Bertone 1,6
                O3 2,0TDI CKFC
                Była:
                O2FL 1,4TSI CAXA

                Komentarz


                • #9
                  Być może masz problem następujący. Gdzieś pod jakąś uszczelką lub przy którymś połączeniu masz nieszczelność, która znika, gdy silnik (czyli płyn chłodniczy też) i wszystkie gumy się zagrzeją i zatykają przeciek. Stąd pewnie przy zimnym silniku stwierdzasz wilgoć, która znika przy nagrzaniu się motoru. Możesz zrobić rzecz następującą. Wjedź na kanał zaraz po uruchomieniu auta i zobacz czy gdzieś nie cieknie.
                  Sąsiad miał podobny problem w fabii. Gdzieś mu uciekał płyn chłodniczy i co kilka dni musiał dolewać. Okazało się, że nieszczelna jest jakaś uszczelka a było widać to tylko przy zimnym motorze zaraz po uruchomieniu. Gdy auto się nagrzało problem znikał.

                  Komentarz


                  • #10
                    Z moich obserwacji wynika, że najmniejsze ubytki eksploatacyjne (inne niż wyciek, nieszczelność) płynu chłodniczego uzyskuje się stosując mieszaninę woda-glikol (koncentrat) w proporcji od 50:50 do 40-60. Taka mieszanina przy najniższej temperaturze krystalizacji ma najwyższą temperaturę wrzenia pod ciśnieniem co przy roboczej temperaturze silnika będzie zapewniało ciśnienie w układzie chłodzenia dużo niższe niż ciśnienie otwarcia korka. Fabrycznie w OII układ chłodzenia był zalewany mieszaniną z 40% zawartością glikolu.
                    Antyfotoradar Valentine1
                    Harry II Classic+Sirio ML145

                    Komentarz


                    • #11
                      A czy ktoś wie ile wchodzi płynu chłodniczego do O2 1.4 tsi 122 km ?? Chce go wymienić a nie wiem ile go kupić.

                      Komentarz


                      • #12
                        Z tego co udało mi się znaleźć to 7,7l.

                        Wysłane przy użyciu Tapatalka

                        Octavia 2 FL 1,4 CAXA, 12r

                        Komentarz

                        POWRÓT NA GÓRĘ
                        Pracuję...
                        X