Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2FL] Ramię tylnej wycieraczki

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2FL] Ramię tylnej wycieraczki

    Zasadniczo mam dwa problemy i związane z nimi pytania dot. ramienia tylnej wycieraczki w kombi:
    1. Jak zdemontować ramię? Czy pod zaślepką jest śruba, którą po prostu należy wykręcić? Próbowałem delikatnie podważyć zaślepkę, ale stawiała opór przy minusowej temperaturze. Samo ramię wydaje się delikatnie przekręcone w stronę pozycji spoczynkowej wycieraczki, czyli gdy wycieraczka jest wyłączona, to praktycznie dotyka klapy (części lakierowanej pod szybą).
    2. Czy ktoś spotkał się z problemem braku docisku ramienia do szyby? Czy jest to związane ze sprężyną dociskającą ramię? W moim przypadku nieścieralny obszar wypada na samym środku szyby, skutecznie ograniczając pole widzenia. Uprzedzając, wymiana samej wycieraczki w zasadzie nie pomogła. Poniżej zdjęcie.

      IMG_20161206_082434.jpg
    Ostatnio edytowany przez m.g; 33840.

  • #2
    Podejrzewam, że O2FL jest tak jak w większości samochodów, a więc po zaślepką masz nakrętke (chyba jest to lewy gwint), którą jeśli odręcisz to ujrzysz trzpień (koniec wieloklinu) na który jest "nabite" całe ramie. Troszkę odrdzewiacza, szmatka i delikatnie można podważyć i całość zejdzie przy użyciu nie wielkiej ale zdecydowanej siły....
    Moja nowa pasja

    Były posiadacz O1FL

    Były posiadacz 6Nki

    Komentarz


    • #3
      Witam.
      Tak, jak piszę rumcajs_kr pod zaślepka jest nakrętka. Mi udało się zdjąć tą zaślepkę, lecz całego ramienia nie próbowałem.
      m.g Jeśli chodzi o drugą cześć pytania. To u mnie występuje to samo. Jedną wycieraczkę już wyrzuciłem myślać, że jest beee. Po kupnie nowej temat występuje, tylko u mnie jest 1/4 tego co u Ciebie.

      Komentarz


      • #4
        Trochę obok tematu, ale - polecicie jakieś porządne pióro na to ramię do kombiaka O2 FL? W mojej już nie zbiera dobrze,docisk chyba nie jest tego powodem, bo maziaje mam po całej długości pióra.

        Komentarz


        • #5
          Witam.
          Ja kupowałem, VALEO (cena 28zł). Ładnie ściera mi za wyjątkiem powierzchni 2x10cm na środku. I własnie obstawiam, że może być coś u mnie z dociskiem.

          Komentarz


          • #6
            Kup oryginał coś koło 40zł zapłaciłem w aso.

            Komentarz


            • #7
              rumcajs_kr, Eryk Konieczny, dzięki za odpowiedzi, jak pogoda się poprawi to postaram się prawdopodobnie wymienić całe ramię, co mam nadzieję rozwiąże oba problemy.

              himi, ja kupowałem Boscha przez Allegro za 24zł, ale cały czas występował problem z dociskiem, więc ciężko ocenić. Natomiast 2.5 roku temu kupowałem oryginał, wtedy za 35zł też z Allegro (ASO z Poznania ma tam konto) i mogę polecić, działała bdb.

              Komentarz


              • #8
                oem = valeo
                kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                Komentarz


                • #9
                  Tak jak pisali koledzy ale aby wymienić całe ramię pomocny będzie przyrząd . Jak nie miałem to kiedyś w Aso z ciągnęli mi za fre .
                  Załączone pliki

                  Komentarz


                  • #10
                    Miałem to samo. Wymieniłem ramię wycieraczek na ori Skoda. Sprężyna dociskała prawidłowo jakieś 3 miesiące a teraz... znowu nie dociska i na środku znów jest plama, tyle że nie taka duża. Nie mam już pomysłu.

                    Komentarz


                    • #11
                      U mnie wycieraczka mazała jeszcze na gwarancji, wymieniłem gumkę i dalej to samo, kupiłem ori gumkę dalej to samo, zgłosiłem problem w ASO... a wymieniał pan gumkę ?... TAK... na oryginał? ...TAK i pokazałem FV... wie pan co to nie ma sensu, wymienimy na nowe ramie, ale i tak po paru tygodniach problem wróci...


                      Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
                      CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

                      Komentarz


                      • #12
                        Dzięki za przydatne informacje. Spróbuję wymienić całe ramię, dam znać czy w ogóle i na jak długo pomogło.

                        Komentarz


                        • #13
                          same pióro tez mi nie pomogło---aso cz-wa -- 46 zl , narazie tak bede jezdził zaraz wiosna mniej opadów jakoś ujdzie ,choc nie powiem - wkurza takie cos.....

                          Komentarz


                          • #14
                            Dziś pierwsza próba odkręcenia ramienia zakończna porażką. Moje bieda-narzędzia nie dały rady, sruba trzyma bardzo mocno. Traktowałem już ją WD-40, ale nie pomogło. Co ciekawe, dopiero teraz doczytałem informację od rumcajs_kr, że to prawdopodobnie lewy gwint. Czy jest osoba, która może potwierdzić tę informację?

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez m.g Zobacz wpis
                              Dziś pierwsza próba odkręcenia ramienia zakończna porażką. Moje bieda-narzędzia nie dały rady, sruba trzyma bardzo mocno. Traktowałem już ją WD-40, ale nie pomogło. Co ciekawe, dopiero teraz doczytałem informację od rumcajs_kr, że to prawdopodobnie lewy gwint. Czy jest osoba, która może potwierdzić tę informację?
                              NIE ma żadnego lewego gwintu!! Kolega rumcajs_kr opowiada głupoty!!
                              O2 FL 2.0 TDI ==>> http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=71836
                              Maciej
                              Kierownice MF, tempomaty, MFA w grupie VAG Skoda, VW, Seat, Audi. Montaż, kodowanie sterowników, sterowniki, wiązki i inne..

                              Komentarz


                              • #16
                                Nakretke kluczem 13mm odkreca sie normalnie w lewo. Potem dobry sciagasz troche perswazji i ramię wyskakuje samo Trzeba tylko uwazac zeby za mocno sie nie przylozyc, zeby szyba nie poszla.
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz


                                • #17
                                  Dzięki Panowie, będę dalej próbował. A wskazówka z szybą bardzo cenna, tylko jeszcze bardziej ograniczy moje i tak słabo skordynowane ruchy

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    W końcu się udało. Po odkręceniu nakrętki okazało się, że plastik przy metalowej nakładce w samym ramieniu był już mocno zmęczony (pewnie przez wodę), kruszył się, przez co ramię zostało ściągnięte ręką, a metalowa nakładka została. Chodzi o tę nakładkę wtopioną w ramię:

                                    2466258-ocp.png

                                    Okazało się, że ściągacz, który zakupiłem ma za duży rozstaw ramion, aby ściągnąć samą nakładkę, więc odwiedziłem pobliskiego mechanika, który od ręki sobie z tym poradził. Nowe ramię założone, teraz jest jak w fabryce, brak smug. Jeden z kolegów wyżej pisał, że taka wymiana pomogła na 3 miesiące, dam znać za jakiś czas czy nastąpiło pogorszenie w działaniu. Zastanawiam się, czy ten miękki plastik mógł mieć wpływ na sztywność ramienia i jego przyleganie do szyby, być może sam docisk na sprężynie był poprawny, a ramię nie siedziało już tak sztywno w punkcie mocowania. Polecam to sprawdzić, może tu tkwi problem.

                                    Aha, i taka ciekawostka jeśli ktoś będzie kupował nowe ramię na znanym portalu aukcyjnym, a zależy mu na jakości towaru. Pierwszy mój zakup był od firmy z Bydgoszczy handlującej częściami. Na aukcji informacja, że część nowa, oryginalna, taka jak stosowana na pierwszy montaż, w zestawie ramię, pióro i nakładka, cena za wszystko 65zł + kp. Sama cena niska, lecz zdjęcie na aukcji prezentowało oryginalne ramię z numerami seryjnymi, więc tym bardziej można uwierzyć. W rzeczywistości okazało się, że to chiński zamiennik dość mocno odbiegający jakością od oryginału. Towar odesłany, ramię i nakładka (pióro mam w dobrym stanie) zakupiona w ASO Plichta też przez znany portal aukcyjny, cena 103zł + kp.

                                    Mogę też potwierdzić, że koledzy mackowski i Maicroft mają rację, nie jest to lewy gwint, nakrętka odkręca się normalnie w lewo kluczem 13mm.
                                    Ostatnio edytowany przez m.g; 33840.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Podpinam się pod posta
                                      Mam taki sam problem z brakiem docisku w środkowej części.
                                      Ramie kupione nowe (raczej chińczyk) ale pióro ORI i dalej zostaje środek brudny...
                                      Macie jakiś pomysł co zrobić aby było dobrze?
                                      Obecnie -> Octavia II:
                                      Terminy Spotów Śląsko-Małopolskich
                                      Spalanie - Motostat.pl

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        widzę, że ten problem mam nie tylko ja. Zastanawiam się czy wymienić całe ramię czy nie poszukać jak poprawić docisk ... nową sprężyną? ktoś coś podobnego robił

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Też mam taki problem. Po naprawie silniczka, jak zdejmowałem ramię pękło to miejsce i wymieniłem na name, ale przełożyłem sprężynę ze starej. Problem zniknął na jakies 3 miesiące ( miejsce nieoczyszczane ). Wydaje mi się , ze może rozwiązaniem byłoby ramie od np. superb II combi??? Sprawdze i dam znać

                                          Komentarz

                                          POWRÓT NA GÓRĘ
                                          Pracuję...
                                          X