Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

O2 1.9 TDI PD BKC - Prośba o analizę logów dla turbosprężarki i EGR

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • O2 1.9 TDI PD BKC - Prośba o analizę logów dla turbosprężarki i EGR

    Witam,

    wczoraj odpaliłem auto i podczas jazdy wydawało mi się mułowate. Zupełny brak mocy, a po ~30km zapaliła się kontrolka check engine.

    16683 - Boost Pressure Regulation
    P0299 - 000 - Control Range Not Reached
    Freeze Frame
    RPM: 2058 /min
    Torque: 205.0 Nm
    Speed: 73.0 km/h
    Load: 69.0 %
    Voltage: 14.52 V
    Bin. Bits: 00101000
    Absolute Pres.: 2009.4 mbar
    Absolute Pres.: 1264.8 mbar

    Zrobiłem też logi dynamiczne dzisiaj (kilka prób, bo 3x odcinał mi moc podczas testu bez kontrolki, po skasowaniu jedzie dalej), a potem spróbuję zrobić też statyczne (ale nie wiedzieć czemu w moim vcds-ie "switch to basic settings" jest wyszarzone :/ )

    Dynamiczny Grupa 11 - turbo
    Link

    Dynamiczny Grupa 03 - EGR
    Link

    Bardzo proszę o analizę i porady co dalej.
    Taka podpisa to ważna sprawa jest

  • #2
    EDIT: uzupełnienie poprzedniego posta:

    Statyczny Grupa 11 - turbo (brak zmian ciśnienia, tylko około 10 zamiast 80 :/ )
    Link

    Statyczny Grupa 03 - EGR (brak różnic pomiędzy ON i OFF :/ )
    Link
    Taka podpisa to ważna sprawa jest

    Komentarz


    • #3
      Skasuj bład i dopiero loguj!!
      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis
        Skasuj bład i dopiero loguj!!
        Cześć. Błąd skasowałem i dopiero logowałem.
        W 01 engine - fault codes 02 - nie mam żadnych błędów.
        Taka podpisa to ważna sprawa jest

        Komentarz


        • #5
          Sprawdz podcisnienia i gruszke
          OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

          DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

          Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

          Komentarz


          • #6
            Właśnie sprawdzałem. Ma ktoś elektroniczną wersję sam naprawiam albo może mi powiedzieć czy i do czego powinien być podłączony ten wężyk? Wygląda mi na świeżo ułamany.

            BKC_przewod_02.jpg


            Mam w domu książkę Sam naprawiam, ale jak na złość jestem 450km od domu. A propos, myślicie, że nawet bez mocy mogę przejechać te 450 autostradą (pomału) ?
            Taka podpisa to ważna sprawa jest

            Komentarz


            • #7
              ... do zespołu zaworów magnetycznych.
              www.k-mot.pl
              Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
              Autoholowanie.
              Robert Kulma

              Komentarz


              • #8
                Przewód powyżej wymieniony, błędów silnika brak, a samochód dalej NIE jedzie :/ Wjechałem na autostradę i do 100km/h jeszcze jakoś się doturlał, a potem do 120 (max) to dobre 2-3km się rozpędzałem.
                Macie jakieś sugestie?
                Zrobiłem po wymianie przewodu logi statyczne i dynamiczne i komputer pokazuje, że coś jest nie tak. Zawór EGR powinien zmieniać wartości o min. 100, a nie zmienia nic, to samo turbina, ciśnienie stoi na 958 i tyle.
                Jakieś porady?


                EDYCJA: A jednak jest błąd, ten sam co w pierwszym poscie.
                Dalej mam szukać dziur w układzie?
                Ostatnio edytowany przez skoda_gadac; 11952.
                Taka podpisa to ważna sprawa jest

                Komentarz


                • #9
                  tak, szukaj gdzieś ucieczki podciśnienia z ukłądu sterowania, musisz vakuometr podłączyć i sprawdzić podciśnienie
                  lub nawet językiem/policzkiem zdejmij wężyk z EGR np. i sprawdź

                  ewentualnie N75 i pochodne uszkodzone, ale niestety jest to cały zespół elektropneumatyczny do wymiany
                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                  poprzednie modele:
                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                  Komentarz


                  • #10
                    tak, szukaj gdzieś ucieczki podciśnienia z ukłądu sterowania, musisz vakuometr podłączyć i sprawdzić podciśnienie
                    lub nawet językiem/policzkiem zdejmij wężyk z EGR np. i sprawdź

                    ewentualnie N75 i pochodne uszkodzone, ale niestety jest to cały zespół elektropneumatyczny do wymiany
                    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                    poprzednie modele:
                    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                    Komentarz


                    • #11
                      I dobrze że jest ten sam błąd idź dalej tym tropem ale zacznij od początku, ten urwany przewód jest połączeniem EGR i zespołu sterowania podciśnieniem i jest to na 99% przyczyna usterki sprawdź czy jest z powrotem podłączony w to samo miejsce, a dokładnie patrząc na wprost drugie gniazdo u góry od lewej strony w zespole(puszka gdzie dochodzą wszystkie gumowe wężyki). Jak jesteś daleko od domu pewnie nie masz vacu ale posprawdzaj wizualnie wszystkie te wężyki (podciśnienia) Nie dam sobie teraz głowy uciąć czy zespół się przypadkiem nie zamyka gdy na jakiś wyjściu traci podciśnienie, ale nie ważne. Gdy posprawdzasz podciśnienia i bedzie wizualnie wszystko OK jest jeszcze jedna rzecz przy vacum pompce, jest umieszczona z prawej strony silnika tuż pod pokrywą zaworów tam gdzie też dochodzą przewody z filtra paliwa. Jest tam króciec to którego jest podłączony grubszy wąż zasilania podciśnienia często ten króciec się wyrabia i w tym miejscu traci się podciśnienie można to zrobić metodą druciarską ale to doczytaj z tym że objawem był by też twardy pedał hamulca... nie wiem jak z tym bo nic nie piszesz.
                      Co do logów EGR zamknięty, turbo "stoi" tak że wskazuje na brak w/w podciśnienia
                      Ostatnio edytowany przez eiksyt; 42188.

                      Komentarz


                      • #12
                        Bardzo dziękuję Panowie, szukam dalej
                        Zamieszczone przez eiksyt Zobacz wpis
                        z tym że objawem był by też twardy pedał hamulca
                        Faktycznie, hamulec był twardy, ale tylko podczas postoju, jak robiłem testy statyczne i stał dłuższy czas w miejscu na wł.ączonym silniku
                        Jeszcze raz dzięki za podpowiedzi.
                        Taka podpisa to ważna sprawa jest

                        Komentarz


                        • #13
                          Problem rozwiązany.

                          Przyczyną był pęknięty przewód idący do "gruszki". Praktycznie rozpadł się w ręku.
                          Dziadostwem jest to, że pękły dwa na raz, ten od EGRa, który wymieniłem wcześniej i ten do gruszki.

                          Obecnie testy statyczne dla EGRa on/off to 280 i 420, a dla turbo 958.8 (jak wcześniej) i 1081 przy włączonym.

                          (btw. faktycznie pedał hamulca jest bardziej miękki teraz, chociaż przewodu przy vacum pompie nie ruszałem).

                          Dziękuję wszystkim za pomoc!
                          Taka podpisa to ważna sprawa jest

                          Komentarz

                          POWRÓT NA GÓRĘ
                          Pracuję...
                          X