Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

DPF - filtr cząstek stałych - wszystko na temat czyli jak z tym żyć

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #76
    nie ma opcji dla lamera
    Marek



    Octavia Scout 2.0 TDI, Diamond Silver
    Fiat 126p FL 650E, Żółć Wątrobowa

    Komentarz


    • #77
      Koledzy, swoją Skodziną z DPFem pokonuję codziennie 110 kilometrów (55 w jedną stronę). Jest to trasa międzymiastowa, na terenie niezabudowanym jeżdżę z prędkością 100 km/h. Przy tej prędkości mam około 2050 RPM.
      Czy taki sposób jazdy jest dobry dla filtra? Jest w stanie się wypalić w takich warunkach? Odkąd mam samochód nie zaobserwowałem jeszcze wypalania na postoju (brak wyższych obrotów jałowych i wyższego spalania), dlatego postanowiłem się spytać.

      Komentarz


      • #78
        Zamieszczone przez JOGI Zobacz wpis
        swoją Skodziną z DPFem
        ile km już nią pokonałeś?
        Dawid
        czarna 2018 skoda octavia 3FL by dawcio

        Komentarz


        • #79
          Zamieszczone przez dawcio Zobacz wpis
          ile km już nią pokonałeś?
          3000 km.

          Komentarz


          • #80
            to z 2-3 razy już powinien się wypalać....
            Dawid
            czarna 2018 skoda octavia 3FL by dawcio

            Komentarz


            • #81
              Warunki masz idealne do bezproblemowego samoczynnego wypalania.
              O1 1,9 TDI AGR
              O2 2,0 TDI CFHC

              Sznaucerki są moją pasją www.almanis.pl

              Komentarz


              • #82
                No to jestem spokojniejszy. Będę co jakiś czas zaglądał do VCDS'a jak wygląda sytuacja od środka.

                Komentarz


                • #83
                  tak czytam ile kto ma ciśnienie i zapełnienie DPFa, to i ja się pochwale hehe

                  zapełnienie 54 gramy
                  ciśnienie 49

                  Komentarz


                  • #84
                    Sprawdziłem odczyty na moim:

                    Przebieg 208 tyś (DPF był wymieniony przy 102 tyś)

                    Oil Ash Volume: 0.00l
                    Soot Mass Calculated 3,69g
                    Soot mass measured 2,57g
                    Kilometers since last regeneration 20322m

                    No i generalnie to nie wiem jak mam się odnieść do tej pierwszej wartości... Coś nie tak jest z filtrem czy na prawdę jest pusty?

                    Komentarz


                    • #85
                      Zamieszczone przez marwoo Zobacz wpis
                      Sprawdziłem odczyty na moim:

                      Przebieg 208 tyś (DPF był wymieniony przy 102 tyś)

                      Oil Ash Volume: 0.00l
                      Soot Mass Calculated 3,69g
                      Soot mass measured 2,57g
                      Kilometers since last regeneration 20322m

                      No i generalnie to nie wiem jak mam się odnieść do tej pierwszej wartości... Coś nie tak jest z filtrem czy na prawdę jest pusty?
                      W niektórych autach tak jest że pokazuje 0,00 i nie da się sprawdzić ile jest popiołu w filtrze. Trudno, jeździj i się nie przejmuj. Widzę że się ładnie wypala sadza, bo poniżej 4 gramy po 20km od wypalania to świetny wynik moim zdaniem.

                      Komentarz


                      • #86
                        Ciacho123 Dzięki za pocieszenie Generalnie to dobrze byłoby wiedzieć kiedy się zacząć martwić:P choć w sumie jednego DPF-a już zajeździli...

                        Wypalanie to myślę że zasługa Archoila

                        Komentarz


                        • #87
                          Korzystając z wolnej chwili zajrzałem co słychać w DPF. Ktoś mądry mógłby ocenić kondycję? Przebieg 265500 km.
                          image_40632.jpg


                          2.jpg
                          Ostatnio edytowany przez JOGI; 44663.

                          Komentarz


                          • #88
                            JOGI graniczna wartosc ASO 60g juz przekroczona Ja mam 210 kkm i ok 64g, wiec jak widac zapelnienie idzie wraz z przebiegiem ksiazkowo. U mnie srednio wypala sie co 300km, obiawow niepokojacych nie ma, wiec niech jezdzi dalej bez wycinki.
                            Marek



                            Octavia Scout 2.0 TDI, Diamond Silver
                            Fiat 126p FL 650E, Żółć Wątrobowa

                            Komentarz


                            • #89
                              U mnie też nie ma żadnych objawów - z rury nie dymi, moc jest. Na razie będę jeździł i obserwował. Z innych forów wyczytałem, że ludzie dobijali do wartości 90g i nic się nie działo.

                              Są jakieś skuteczne metody regeneracji? Z uwagi na zaostrzenie przeglądów, które się szykują, lepiej zostawić filtr, żeby potem nie mieć problemów na drodze...

                              Komentarz


                              • #90
                                Są firmy które wycinają fizycznie DPF i wypalają w w jakichś piecach. Nie wiem za bardzo o co chodzi, ale gwarantuję sprawność w 99%, więc myślę że fizyczne usunięcie DPF nie ma sensu..

                                Komentarz


                                • #91
                                  Pojawiły się pierwsze problemy z DPF. W drugi dzień świąt zaświeciła się pomarańczowa kontrolka od DPF i komunikat: "Filtr cząstek stałych: Instrukcja obsługi!". Przejechałem jeszcze ok 50-60km z obrotami od 2000 - 3000 obrotów i problem nie znikł. Po podpięciu VCDS-a nie ma żadnych błędów.

                                  Parametry:

                                  3007729200.jpg



                                  0128462202.jpg




                                  Próbowałem uaktywnić serwisowe wypalanie z VCDS-a i nie da rady. W Delphi DS150E też nie można wypalić DPF pomimo spełnienia wszystkich warunków, temperatur jak program sprawdza przed rozpoczęciem wypalania. DPF nie wypalił się już od ponad 1000 km.

                                  Przy ok. 3,5tys. obrotów na 4 biegu i lekko pod górkę +/- 400 hPa w "Sensor for particle filter differential press" - Czujnik różnicy ciśnienia filtra cząstek stałych



                                  Auto normalnie jeździ, nie zamula, nie ma żadnych błędów. Miał ktoś podobny przypadek? Zastanawiam się nad regeneracją za 450zł lub całkowitym wywaleniu DPF-a. Myślę która opcja będzie lepsza dla mojego 1.6TDI CAYC.
                                  VW Golf Sportsvan 1.2 TSI 110KM

                                  Komentarz


                                  • #92
                                    problemem pewnie jest masa sadzy 70g
                                    max to chyba 60g
                                    ale jak to mówią powyżej tej normy nie ma różnicy w działaniu auta
                                    Dawid
                                    czarna 2018 skoda octavia 3FL by dawcio

                                    Komentarz


                                    • #93
                                      70g to limit sadzy w grupie 241.
                                      Na Delphi pokazywało ok 20g sadzy na max 45g. tak więc te parametry ni jak mają się do rzeczywistości
                                      VW Golf Sportsvan 1.2 TSI 110KM

                                      Komentarz


                                      • #94
                                        a sprawdzałeś czujnik róznicy ciśnień?On moze tak dawać podobno w dupę
                                        Dawid
                                        czarna 2018 skoda octavia 3FL by dawcio

                                        Komentarz


                                        • #95
                                          ale różnica ciśnienień jest pokazywana, więc to raczej nie czujnik, ale kto wie
                                          dziwna sprawa, a spróbuj jakąś trasę zrobić dłuższą
                                          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                          poprzednie modele:
                                          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                          Komentarz


                                          • #96
                                            Pierwsze co bym zrobił to wymiana czujnika różnicy ciśnień. 15 minut roboty i jest szansa na naprawę problemu. Ja miałem niedawno coś takiego, też błędów brak, a DPF chciał się wypalać prawie codziennie, że aż doszło do lekkiego rozrzedzenia oleju silnikowego paliwem. Odczyty ciśnień z czujnika poprzez VCDS były nie najgorsze, nie mogłem się w tym połapać, wymieniłem czujnik, zrobiłem wypalanie wymuszone podczas jazdy i wszystko się naprawiło. Uważam że DPF-a, w tym silniku to nie jest tak łatwo zajechać, chyba że ktoś z miasta wcale nie wyjeżdża.

                                            Komentarz


                                            • #97
                                              Znajomy ma OIII 1.6TDI więc może zrobię podmiankę czujnika i przynajmniej może wykluczę czy to z tego powodu czy też nie. Z tego co czytałem jak się komuś zapchał DPF to raczej skutkowało to kontrolką od świec żarowych i trybem awaryjnym, a u mnie auto normalnie jedzie. Pełna moc.
                                              VW Golf Sportsvan 1.2 TSI 110KM

                                              Komentarz


                                              • #98
                                                Zamieszczone przez elpolacco Zobacz wpis
                                                Z tego co czytałem jak się komuś zapchał DPF to raczej skutkowało to kontrolką od świec żarowych i trybem awaryjnym
                                                a różnie to bywa bo też słyszałem że po zapełnieniu(względem instrukcji) autko normalnie jeździ
                                                Dawid
                                                czarna 2018 skoda octavia 3FL by dawcio

                                                Komentarz


                                                • #99
                                                  Zamieszczone przez elpolacco Zobacz wpis
                                                  Znajomy ma OIII 1.6TDI więc może zrobię podmiankę czujnika i przynajmniej może wykluczę czy to z tego powodu czy też nie.
                                                  Tam jest już poprawiona wersja 1.6 TDI i raczej będzie inny czujnik różnicy ciśnień, nie podpasuje do OII.
                                                  To co wskazuje na ten czujnik to moim zdaniem "soot mass calculated" - tam nie może być niższa wartość sadzy niż w "soot mass measured". Powinno być całkiem na odwrót i do tego z mniejszą różnicą. Ja bym tak nie jeździł, bo się niedługo zabije DPF na amen sadzą i będzie za późno aby to wypalić. Te czujniki tak padają czasem że jest zero błędów, a Ty się biedny użytkowniku domyśl sam co się popsuło, smutne.. Mój czujnik zaniżał wartości i twierdził że jest 10g sadzy, po podmianie nagle wskoczyło 25 gram i to była właśnie prawda.

                                                  Komentarz


                                                  • Dzisiaj rano odstawiłem auto na diagnozę do elektromechanika. Auto już odebrane, w sterowniku była dezaktywowana funkcja DPF. Być może zrobiłem to sam VCDS-em, ale w jaki sposób to nie mam pojęcia DPF nie wypalił się przez 800km i zaświeciła się ta kontrolka. Auto odebrałem z świecącą się kontrolką od DPF, kazali się przejechać i zobaczyć czy zniknie, Po 15km jazdy w zakresie 2000-3000 obrotów kontrolka znikła. Koszt: 50zł Spokój ducha, że nic się nie świeci wart dużo więcej Dobrze, że nic sam nie kombinowałem z czujnikiem, bo byłym wydał pieniądze na darmo.
                                                    VW Golf Sportsvan 1.2 TSI 110KM

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X