Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

DPF - filtr cząstek stałych - wszystko na temat czyli jak z tym żyć

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Czyli nie taki DPF straszny
    Marek



    Octavia Scout 2.0 TDI, Diamond Silver
    Fiat 126p FL 650E, Żółć Wątrobowa

    Komentarz


    • Zamieszczone przez Jacek7210 Zobacz wpis
      Ty na prawdę myślisz że DPF poprawia czystość spalin?? To kolejne ustrojstwo służące do wyrywania pieniędzy potencjalnym użytkownikom aut z tym czymś...
      Zobacz co się dzieje w momencie wypalania DPF-u..ile nie wiadomo czego idzie w powietrze...
      Wy chociaz rozumiecie do DPF oznacza?! To jest filtr czastek stalych dla silnika diesla! To jest wlasnie on po to aby filtrowal ten czarny dym.

      Dobrze ze sa kraje gdzie policja za takim dymiacym autem podaza i na parkingu zabiera dowod rejestracyjny! Samochod z DPF nie ma prawa dymic. Wlasnie te drobne platki sadzy, ktora my widzimy jako dym wchaniane sa do pluc i sie przyklejaja do scianek pluc i powoduja raka w dluzszej perspektywie!
      Wszystkie dymiace nowsze samochody w Belgii (te po 2010 roku i nowsze) dymiace sa ujezdzane przez Arabow, Murzynow, Polakow i innych wschodnich mieszkacow Europy. Tego nie mozna widziec w NL ale w Belgii gdzie sprawnosc w respektowaniu prawa jest jak w Polsce, dymiacych diesli jest duzo. Ale juz sie powoli za to biora pod naciskiem Holandii!

      Komentarz


      • Zamieszczone przez wziemo Zobacz wpis
        Wy chociaz rozumiecie do DPF oznacza?! To jest filtr czastek stalych dla silnika diesla! To jest wlasnie on po to aby filtrowal ten czarny dym.
        wziemo- gdybym nie rozumiał co znaczy DPF nie wypowiadał bym się na ten temat.. Skoro w/g ciebie DPF służy tylko do wyłapywania drobnych pyłków sadzy i do poprawy ekologii i naszego zdrowia, w takim razie ja się ciebie pytam-po co od tego roku montują DPF w benzyniakach?? (przynajmniej mieli montować) Przecież benzyniaki nie sypią czarnym dymem. Kolejna kwestia - nie wiem czy mialeś przyjemność organoleptycznej oceny DPF w momencie wypalania?? I tak się zastanawiam- co jest bardziej rakotwórcze- ta sadza co się wydostaje z tłumika przy braku DPF, czy ten kwaśny smrodliwy dym, gryzący niemiłosiernie w oczy w momencie wypalania...

        Zamieszczone przez wziemo Zobacz wpis
        Dobrze ze sa kraje gdzie policja za takim dymiacym autem podaza i na parkingu zabiera dowod rejestracyjny!
        Zabrać to policja może co najwyżej dupę z krzesła...a dowód rejestracyjny może zatrzymać...bo to jest zasadnicza różnica..

        Komentarz


        • Zatrzymac czy zabierac to juz kwestia tlumaczenia z niektorych jezykow. W niektorych krajach zreszta nie trzeba nawet miec dowodu przy sobie, aby policja przyblokowala taki dowod w systemie i juz mamy go wirtualnie zabranego.

          Co do DPF to nie kojarze aby w jakimkolwiek silniku benzynowym mialbyc on stosowany. GPF to cos innego jednak... Co do kwasnego smrodliwego dymu to taki kwasny dym moze byc calkowicie nieszkodliwy dla orgaznimu ludzkiego. W oparach siarkowych ludzie sie kuruja w zdrojach mineralnych
          Po drugie DPF w momencie wypalania spala wyfiltrowane czastki trwale - w temperaturze 400-600 C a takich warunkow nie da sie wytworzyc w dosc zimnych spalinach diesla. Ta sadza, ktora wylatuje spalona z DPF jest mniej szkodliwa niz czastki trwale wylatujace z silnika diesla ktory nie ma takiego DPF. Nie wszystko co jest czarne i sypkie jest szkodliwe Kazdy z nas spozywal taki czarny proszek gdy mial problemy z brzuchem i trawieniem. Wegiel aktywny
          Po trzecie, w porownaniu do tego co DPF zatrzymuje (80-95% czastek trwalych) a do tej ilosci wypalonego swinstwa z filtra DPF jest duza roznica, ze warto bylo go wprowadzic i nakazac producentom diesli ich stosowania dla dobra nas wszystkich. Kiedys palenie papierosow nie bylo uznawane szkodliwe...

          Zreszta, za pare lat wiekszosc pojazdow nowo kupowanych bedzie hybrydami, elektrykami a np w Londynie, Antwerpii, Brukseli w tym roku albo 2019 nie bedzie sie oplacalo wjezdzac pojazdami o silniku bardziej brudnym niz EURO 5. Wiec problem diesli sam sie rozwiaze.

          Komentarz


          • Zamieszczone przez wziemo Zobacz wpis
            Zreszta, za pare lat wiekszosc pojazdow nowo kupowanych bedzie hybrydami, elektrykami
            no zobaczymy,albo my już nie zobaczymy....
            Nie do wiary. Samochody elektryczne szkodzą bardziej niż spalinowe | INNPoland.pl
            Brakuje surowców do produkcji baterii dla aut elektrycznych - blog Redakcja
            Dawid
            czarna 2018 skoda octavia 3FL by dawcio

            Komentarz


            • Zamieszczone przez wziemo Zobacz wpis
              Zatrzymac czy zabierac to juz kwestia tlumaczenia z niektorych jezykow
              Uwierz mi że niezależnie od języka słowo zatrzymać i zabierać mają różne znaczenia.

              A co do reszty twoich wypocin..to nawet nie chce mi się na te bzdety odpisywać...


              Komentarz


              • Sie czepil slowa... Nie wiem jak w ogole mozna zatrzymac dowod rejestracyjny skoro on sie sam nie porusza!! Tak duzo osob chce widziec rzeczywistosc albo biala albo czarna i nic pomiedzy...
                Lepiej bezdety czytac bo zawsze mozna czegos dowiedziec, ale rownie dobrze mozna tkwic w swoich czterech scianach i bac sie nowosci albo obcych.

                Komentarz


                • Moja O3 - 2,0 CKFC - dolewa ropy do oleju silnikowego.
                  Codzienna droga do pracy 17-20km w jedna stronę. Raz w tygodniu trasa powyżej 80km.
                  Pilnuje aby dopalanie DPF było zakończone (nie przerywam procesu na parkingu) - jeśli zaczyna się w mieście to przeganiam do końca, jednak widzę że poziom na bagnecie wzrasta.
                  Każda sztuka O3 tak robi, czy jest to już jakaś usterka?

                  Komentarz


                  • dobra pany kto ogarnia temat DPF-a?
                    Coś u mnie nie bangla 1 raz wł. się lampka od dpf nie wali błędami


                    Adres 01: Silnik (03L 906 023 LP)
                    17:37:48

                    IDE00433-ENG103279 Filtr cząstek stałych: zawartość popiołu w oleju-MASS_ASH_PF 55.9279529 g
                    IDE00434-ENG102050 Filtr cząstek stałych: obliczona masa sadzy-MASS_SOOT_SIM_PF 30.24 g
                    IDE00435-ENG101197 Filtr cząstek stałych: zmierzona masa sadzy-MASS_SOOT_PHY_PF 32.85 g
                    IDE00436-ENG102397 Filtr cząstek stałych: kilometry od ostatniej regeneracji-DIST_RGN 597.7 km
                    IDE01409-ENG102169 Granica zapełnienia dla regeneracji serwisowej-Ash Mass Diag 40.00 g
                    IDE06059-ENG103279 Filtr cząstek stałych: zawartość popiołu w oleju-MASS_ASH_PF 55.9279529 g
                    IDE06060-ENG111632 Granica zapełnienia: masa popiołu: filtr cząstek stałych-C_MASS_ASH_PF_LIM_TEST 70.00 g
                    Dawid
                    czarna 2018 skoda octavia 3FL by dawcio

                    Komentarz


                    • Tak na moje oko to masz przekroczony limit popiolu i nie chce podjac proby wypalania sadzy

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez Kai2000 Zobacz wpis
                        Tak na moje oko to masz przekroczony limit popiolu i nie chce podjac proby wypalania sadzy
                        a teraz po polsku
                        odpalić wymuszone wypalanie VCDS-em?
                        Dawid
                        czarna 2018 skoda octavia 3FL by dawcio

                        Komentarz


                        • Witam.
                          -Częsta Regeneracja DPF
                          Witam. Borykam się z problemem często regenerującego filtra cząstek stałych. Mianowicie filtr wypala się po przejechaniu o koło 380 km lub co 200 w zależności od jazdy.Cykl mieszany autostrada co 380,a miasto co około 200. Nawet jak jeżdżę tylko po autostradzie to filtr i tak po przejechaniu 380/400 km wypala się, zazwyczaj po ostygnięciu silnika, to znaczy po kolejnym odpaleniu i nagrzaniu się oleju do temperatury około 65 stopni zaczyna się właśnie wymuszona regeneracja. Zazwyczaj po dłuższej trasie silnik szarpie w przedziale obrotów od 1600 do 2100 obrotów. Czasami wymuszona regeneracja powtarza się do trzech razy za koleją.Dopiero szybsza jazda po autostradzie daje efekt na kolejne 380/400 km. Sprawdziłem samochód na komputerze u mechanika, samochód nie ma żadnych błędów związanych ze złą pracą osprzętu silnika jak również samego filtra cząstek stałych. Dwa razy byłem zmuszony zgasić silnik w trakcie wymuszonego wypalania, po czym zaczął dymić na biało po dodaniu gazu w trakcie wypalania, ale dymienie po kolejnych 3 regeneracjach ustało, oraz minimalnie podniósł się stan oleju.Samochód ma przebieg 203500km. Po diagnostyce u mechanika komputer pokazywał 15 gram zapełnienia.
                          W styczniu tego roku postanowiłem zregenerować dpf, po podpięciu pod maszynę do regeneracji wykres pokazał ze jest zatkany w 50%, po czym maszyna wyczyściła go do około 98 %
                          po czym po zamontowaniu i adaptacji komputerowej komputer pokazywał 8%popiołu. Problem z częstym dopalaniem został czyli po około 250 km zaczyna dopalać.
                          Może ktoś ma pomysł co mogę jeszcze zrobić w tym temacie. Czy winny możne być czujnik różnicy ciśnień DPF. Zapomniałem dodać ze kontrolka od DPF nigdy mi się nie zapaliła podczas wymuszonego dopalania. Dodam jeszcze ze po regeneracji szarpanie ustało ale problem wymuszonej regeneracji pozostał. :/ EGR był wymieniany przy przebiegu 165 tysiecy.

                          Komentarz


                          • kamcio3411 uzupełnij profil jaki silnik itd będzie nam łatwiej Ci pomóc
                            Dawid
                            czarna 2018 skoda octavia 3FL by dawcio

                            Komentarz


                            • Sory zapominałem o dokładniejszych danych. Skoda Octavia 2,0 tdi 103 kw 140 ps CR. 2011r.

                              Komentarz


                              • zapomniałem jeszcze dodać że czasami jak się dopala dpf na postoju i dodam gazu to puści siwego dymka, i potrafi czasami rozpocząć proces dopalania na zimnym silniku.

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez Kai2000 Zobacz wpis
                                  Tak na moje oko to masz przekroczony limit popiolu i nie chce podjac proby wypalania sadzy
                                  Zamieszczone przez dawcio Zobacz wpis
                                  a teraz po polsku
                                  odpalić wymuszone wypalanie VCDS-em?
                                  A ja się nie zgodzę. Według mnie problem polega w ilości sadzy a nie popiołu.
                                  Poziom popiołu jest na poziomie 55g ("zawartość popiołu w oleju-MASS_ASH_PF 55.9279529 g") przy granicznej wartości 70g. (Granica zapełnienia: masa popiołu: filtr cząstek stałych-C_MASS_ASH_PF_LIM_TEST 70.00 g).

                                  Natomiast problem polega na ilości sadzy. Z tego co pamiętam jednym z podstaw do wypalenie sadzy jest jej poziom - max30g - przy poziomie 30g auto zaczyna wypalanie. Jeżeli po trzykrotnej próbie się to nie uda zapala się kontrolka DPF. TY masz to na poziomie powyżej 30g. A graniczna wartość to 40g (kiedy już tylko wypalenie serwisowe coś daje)

                                  A włączona lampka DPF oznacza, że masz się przejechać ze stałą prędkością 60-80m/h, bieg 3 bądź 4 i o obroty na poziomie 1800-2500. Więc o tego bym zaczął. A później można pomyśleć dalej.

                                  ps. pamiętaj, że wypalanie serwisowe = wymiana oleju.

                                  ps. dawcio widzę, że masz jeszcze problemy z EGR (inny temat). A źle działąjący EGR ma bardzo istotny wpływ na DPF. Więć naprawić EGR i później pomyśleć o DPF
                                  ​​​​​​​
                                  Ostatnio edytowany przez Eryk Konieczny; 37724.

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez Eryk Konieczny Zobacz wpis
                                    Natomiast problem polega na ilości sadzy. Z tego co pamiętam jednym z podstaw do wypalenie sadzy jest jej poziom - max30g - przy poziomie 30g auto zaczyna wypalanie.
                                    Chyba wcześniej włącza się wypalanie, u mnie obserwowałem 23-24 gramy, tak mniej więcej.

                                    Jeżeli jest błąd EGR, to sterownik silnika nie dopuści do wypalania i dalsza jazda w tym stanie może doprowadzić do całkowitego zapchania DPF-a. Dawcio lepiej szybko coś zrób bo zaraz będzie za późno.

                                    Zamieszczone przez kamcio3411 Zobacz wpis
                                    Może ktoś ma pomysł co mogę jeszcze zrobić w tym temacie. Czy winny możne być czujnik różnicy ciśnień DPF. Zapomniałem dodać ze kontrolka od DPF nigdy mi się nie zapaliła podczas wymuszonego dopalania. Dodam jeszcze ze po regeneracji szarpanie ustało ale problem wymuszonej regeneracji pozostał. :/ EGR był wymieniany przy przebiegu 165 tysiecy.
                                    Jeżeli ten czujnik nie był nigdy wymieniany to jest duża szansa że już źle działa i wymiana może bardzo pomóc.Bardzo często nie generuje on żadnych błędów niestety. Ja tak miałem, źle obliczał zawartość sadzy i miałem wypalanie prawie co chwilę. Po wymianie spokój. Wypalania co 300-600km, w zależności czy więcej trasy czy miasta robię.
                                    Ostatnio edytowany przez Ciacho123; 40903.

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez mez2008 Zobacz wpis
                                      Moja O3 - 2,0 CKFC - dolewa ropy do oleju silnikowego.
                                      Codzienna droga do pracy 17-20km w jedna stronę. Raz w tygodniu trasa powyżej 80km.
                                      Pilnuje aby dopalanie DPF było zakończone (nie przerywam procesu na parkingu) - jeśli zaczyna się w mieście to przeganiam do końca, jednak widzę że poziom na bagnecie wzrasta.
                                      Każda sztuka O3 tak robi, czy jest to już jakaś usterka?
                                      Dziś po jakiś 400km kolejne wypalanie.
                                      Widzę że poziom na bagnecie się podniósł.

                                      Ponowie pytanie:
                                      Każda sztuka O3 tak robi, czy jest to już jakaś usterka?
                                      Czy są tu użytkownicy silnika CKFC z podobnym problemem?

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez Ciacho123 Zobacz wpis
                                        Chyba wcześniej włącza się wypalanie, u mnie obserwowałem 23-24 gramy, tak mniej więcej.
                                        U mnie podobnie się robi (24-27g). Ale maksymalnie sterownik może "czekać" do 30g.

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez Eryk Konieczny Zobacz wpis
                                          ps. dawcio widzę, że masz jeszcze problemy z EGR (inny temat). A źle działąjący EGR ma bardzo istotny wpływ na DPF. Więć naprawić EGR i później pomyśleć o DPF
                                          ​​​​​​​
                                          dokładnie,czekam na ori EGR bo zamiennik nie dał rady
                                          wymienię EGR przegonię go jeśli lampka dpf-u nie zgaśnie wymuszę wypalanie-tak też radzili w ASO(ale bez wymiany oleju )
                                          Dawid
                                          czarna 2018 skoda octavia 3FL by dawcio

                                          Komentarz


                                          • Jak już mowa o tanich zamiennikach EGR, to ja mam taki za 750zł : Link
                                            W kwietniu będzie już rok i nie mogę złego słowa powiedzieć, działa całkowicie normalnie od pierwszego dnia kiedy założyłem. Bardzo mnie ciekawi jak długo podziała, czas pokaże.

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez Ciacho123 Zobacz wpis
                                              Jak już mowa o tanich zamiennikach EGR, to ja mam taki za 750zł : Link
                                              W kwietniu będzie już rok i nie mogę złego słowa powiedzieć, działa całkowicie normalnie od pierwszego dnia kiedy założyłem. Bardzo mnie ciekawi jak długo podziała, czas pokaże.
                                              jakie miałeś objawy uszkodzenia EGR?

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez mez2008 Zobacz wpis
                                                jakie miałeś objawy uszkodzenia EGR?
                                                migająca kontrolka świeć,brak mocy(czasem) ,kontrolka silnika i błędy po podpięciu VCDS-a
                                                Dawid
                                                czarna 2018 skoda octavia 3FL by dawcio

                                                Komentarz


                                                • Panowie kolejne pytanie odnośnie czujnika ciśnienia dpf. Czy oba wężyki które wychodzą z tego czujnika mają być gdzieś podłączone. Bo u mnie jeden jest podłączony do DPF a drugi jest krótki i nie jest nigdzie podłączony ma może 5 cm.??
                                                  Załączone pliki

                                                  Komentarz


                                                  • Normalnie powinny z dpf wychodzić dwa przewody jeden przed dpf a drugi za, a u mnie nigdzie nie ma drugiej rurki. U mnie z czujnika wychodzi tylko taki krotki wężyk. W necie nigdzie nie mogę znaleźć nic na ten temat:/....Ja jest u was??...

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X