Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

DPF - filtr cząstek stałych - wszystko na temat czyli jak z tym żyć

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez promader Zobacz wpis
    witam czy rozszyfruje mi ktoś to tak ładnie i jasno jak jest u kolegi wyżej...?i jakoś przedstawi bardziej zrozumiale ile to jeszcze pojeździ?
    Witam.

    Najistotniejsza to wartość w pierwszej komórce: oil ash volume (ilość popiołu, która pozostaje po wypaleniach się filtra). W zależność od wersji silnika oraz wersji vcds podawane są wartości w "ml" albo "g". Graniczne wartości to 60g albo 175ml - dla Ciebie to 175ml. Jak widzisz vcds sam Tobie podpowiada, że 1,03ml przybywa na 1000km. Czyli do max wartości TEORETYCZNIE można przejechać niespełna 20kkm. Jednak, że wartości graniczne nie oznaczają, że DPF nie będzie działać. W wielu przypadkach wartość "oil ash volume" jest poza max, a auto zachowuje się normalnie.

    Pozdrawiam
    Eryk

    Komentarz


    • dziękuje bardzo na takiej właśnie odpowiedzi mi zależało!czyli nawet według tego przebieg wygląda na ori...?? w sumie to chciałem sie go pozbyć...ale powiedziałem Sobie że zrobię to jak zacznie stwarzać problemy...to dobry pretekst na zaślepienie egr i podniesienie mocy na 200+...ale z 2 strony strasza tymi przeglądami...tylko ile w tym prawdy...?i kiedy to wprowadzą...?
      Ostatnio edytowany przez promader; 15170.
      http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...combi-czcz-vrs

      Komentarz


      • Zamieszczone przez promader Zobacz wpis
        z 2 strony strasza tymi przeglądami...tylko ile w tym prawdy...?i kiedy to wprowadzą...?
        Już teraz na przeglądzie zaczęli sprawdzać zadymienie, ale bez filtra też przechodzi bezproblemowo, nic na razie nie mówili o bardziej szczegółowym badaniu.

        Komentarz


        • narazie jak silnik zdrowy to też spełnia normy bez dpf-a,ale do kiedy?
          Dawid
          czarna 2018 skoda octavia 3FL by dawcio

          Komentarz


          • Zamieszczone przez Pyotrek Zobacz wpis

            Już teraz na przeglądzie zaczęli sprawdzać zadymienie, ale bez filtra też przechodzi bezproblemowo, nic na razie nie mówili o bardziej szczegółowym badaniu.
            Diagnosta powiedział że nie ma sprzetu który sprawdzi czy DPF jest i pracuje prawidłow.
            Efekt jedynie to czarny dym (chmura) z rury wydechowej przy wciśnieciu gazu.

            Komentarz


            • Zamieszczone przez mez2008 Zobacz wpis
              Efekt jedynie to czarny dym (chmura) z rury wydechowej przy wciśnieciu gazu.
              diesel musi kopcić
              Załączone pliki
              Dawid
              czarna 2018 skoda octavia 3FL by dawcio

              Komentarz


              • Panowie podłączyłem komputer i wygląda to tak, cały czas występuje błąd (nieważne czy auto zapalone czy zgaszone)

                1 Fault Found:

                5262 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor
                P2454 00 [039] - Short to GND
                Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
                Freeze Frame:
                Fault Status: 00000001
                Fault Priority: 2
                Fault Frequency: 1
                Mileage: 150529 km
                Date: 2018.05.24
                Time: 21:06:05

                Engine speed: 829.50 /min
                Normed load value: 32.2 %
                Vehicle speed: 0 km/h
                Coolant temperature: 88 °C
                Intake air temperature: 24 °C
                Ambient air pressure: 1020 mbar
                Voltage terminal 30: 14.280 V
                Unlearning counter according OBD: 40
                Exhaust gas vol.flow particulate filter: 45.4 mł/h
                Surface temperature of filter: 274.0 °C
                Field regeneration status-Bit 0: 00000000
                Field regeneration status-Bit 16: 00010000
                Field regeneration status-Bit 24: 00000000
                Field regeneration status-Bit 8: 00000000
                Particle filter: difference pressure: 0 hPa
                Particle filter: offset for differential press.: 0 hPa
                Exhaust gas temp.after pre-catalyst: 227.1 °C
                Particle filter: kilometers since last regeneration: 0 m


                Jak odłączyłem wtyczkę to doszedł jeszcze błąd

                5253 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor
                P2452 00 [039] - Elect. Malfunction
                Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
                Freeze Frame:
                Fault Status: 00000001
                Fault Priority: 2
                Fault Frequency: 1
                Mileage: 150543 km
                Date: 2018.05.25
                Time: 19:57:56

                Engine speed: 0.00 /min
                Normed load value: 0.0 %
                Vehicle speed: 0 km/h
                Coolant temperature: 37 °C
                Intake air temperature: 19 °C
                Ambient air pressure: 1020 mbar
                Voltage terminal 30: 12.400 V
                Unlearning counter according OBD: 40
                Exhaust gas vol.flow particulate filter: 0.0 mł/h
                Surface temperature of filter: 59.6 °C
                Field regeneration status-Bit 0: 00000000
                Field regeneration status-Bit 16: 00010000
                Field regeneration status-Bit 24: 10000000
                Field regeneration status-Bit 8: 00000000
                Particle filter: difference pressure: 0 hPa
                Particle filter: offset for differential press.: 0 hPa
                Exhaust gas temp.after pre-catalyst: 69.1 °C
                Particle filter: kilometers since last regeneration: 0 m

                I tu zaznaczę, że po odłączeniu wtyczki można skasować błąd pierwszy i się nie pojawia, ale po podłączaniu wtyczki znowu wraca i zostaje.

                Na szybko sprawdzony DPF

                Ciśnienie wcale się nie zmienia czy samochód odpalony, zgaszony , prze-gazówki itd.

                ddress 01: Engine (03L 906 022 TN)

                20:26:51
                IDE00427 Particle filter: difference pressure 0 hPa
                IDE00428 Particle filter: offset for differential press. 0 hPa
                IDE00432 Particle filter: time since last regeneration 11060 s
                IDE00433 Particle filter: oil ash volume 0.04 l
                IDE00434 Particle filter: soot mass calculated 9.90 g
                IDE00435 Particle filter: soot mass measured 9.84 g
                IDE00436 Particle filter: kilometers since last regeneration 98135 m
                IDE01407 Particle filter: fuel consumption since last regeneration 7.96 l
                ENG106430 Exhaust gas temperature before particulate filter 71.2 °C
                ENG105211 Exhaust gas vol.flow particulate filter 26.7 mł/h

                Czy winowajcą będzie czujnik różnicy ciśnień G450?

                Komentarz


                • Czy jest jakis software na Androida aby to sprawdzic przez OBD via WiFi te powyzsze dane?

                  Komentarz


                  • VAG DPF - Apps on Google Play
                    z 1.6 CAYC działa bardzo dobrze.
                    Znalazłeś rozwiązanie problemu? Napisz, na pewno komuś pomożesz!

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez wziemo Zobacz wpis
                      Czy jest jakis software na Androida aby to sprawdzic przez OBD via WiFi te powyzsze dane?
                      najdokładniej sprawdzisz VCDS-em
                      Dawid
                      czarna 2018 skoda octavia 3FL by dawcio

                      Komentarz


                      • Witam Koledzy,

                        Rozglądam się za Skodą Octavią II 1,9 TDI 105 KM. Ponieważ auto miałoby być użytkowane głównie w mieście, od czasu do czasu na trasie chciałem zapytać które wersje diesla wyposażone były w filtr DPF?

                        Tomek

                        Komentarz


                        • Tylko jako ciekawostkę dodam, że ostatnio miałem styczność z VW Caddy 1.6 TDI 75 KM, auto z 2013 roku bodajże i z przebiegiem 268 000 km, sporo jeżdżone w terasie i mimo zwartości popiołu na poziomie 83g z maksymalnego 70g dalej jeździło bez problemu. Także takie przypadki też są, Nawet błędu po zeskanowaniu żadnego nie było na kompie.
                          Znalazłeś rozwiązanie problemu? Napisz, na pewno komuś pomożesz!

                          Komentarz


                          • Od kiedy pojawiły się myjki do DPF'a , gdzie regeneracja kosztuje 350-500 zł osobiście przestałem się przejmować tym iż posiadam go w swoim aucie.
                            Niech montaż i demontaż kosztuje 150-200 zł to za max 700 zł masz praktycznie nowy filtr cząstek stałych.
                            Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                            Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                            Komentarz


                            • W sumie tak, dlatego gościa od Caddy strzyka to, póki jeździ to nic nie robi, a jak coś to mycie i dalej jeździ, pytanie jak w praktyce te myjki działają, osobiście nikt ze znajomych nie musiał jeszcze z nich korzystać.
                              Znalazłeś rozwiązanie problemu? Napisz, na pewno komuś pomożesz!

                              Komentarz


                              • Z ciekawości poprosiłem ASO Skoda o cenę nowego DPF w serwisie:

                                Cena DPF – 9 599zł
                                Czujniki temperatury- 599, 659, 619zl.
                                Ceny brutto.

                                Cena rzeczywiście powala. A czy ktoś wie za jaką kwotę można kupić poza ASO?
                                Albo sprawdzony zamiennik?
                                O1 1,9 TDI AGR
                                O2 2,0 TDI CFHC

                                Sznaucerki są moją pasją www.almanis.pl

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez Almanis Zobacz wpis
                                  A czy ktoś wie za jaką kwotę można kupić poza ASO?
                                  a nie lepiej do czyszczenia oddać?
                                  Dawid
                                  czarna 2018 skoda octavia 3FL by dawcio

                                  Komentarz


                                  • według mnie lepiej wyczyścić koszt około 800 - 900 zł efekt podobno 95% zdolności filtra przywraca

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez Almanis Zobacz wpis
                                      Cena DPF – 9 599zł
                                      cena czyszczenia 500 zł
                                      Zamieszczone przez Almanis Zobacz wpis
                                      Czujniki temperatury- 599, 659, 619zl.
                                      250 zł w miejscu gdzie regenerują filtry
                                      Zamieszczone przez misiek180601 Zobacz wpis
                                      efekt podobno 95% zdolności filtra przywraca
                                      nawet 98% filtra fabrycznego.

                                      Widziałem wczoraj nawet tą myjkę, którą używają do regeneracji.
                                      Wygląda dokładnie tak jak ta na filmie.
                                      Z tą różnicą, że ta na filmie wygląda jak nowa a ta, którą widziałem jest cała czarna, i pomieszczenie w której się znajduje również, włącznie z sufitem
                                      Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                                      Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                                      Komentarz


                                      • ja bym od tego zaczął

                                        Komentarz


                                        • Dobry patent, tez w to wejde jak bedzie potrzeba.
                                          Marek



                                          Octavia Scout 2.0 TDI, Diamond Silver
                                          Fiat 126p FL 650E, Żółć Wątrobowa

                                          Komentarz


                                          • Program pokazuje mi już napełnienie DPF, aczkolwiek nie mam żadnych problemów, kontrolka sie nie zapala.
                                            Najwyższa jednak pora na wypłukanie filtra bo przebieg to 280 tys. W okolicy mam bardzo dobry serwis, który mam nadzieje, że będę chwalił również po usłudze.
                                            Firma to: Czyszczenie filtrów DPF / FAP / SCR – Total Turbo Service
                                            O1 1,9 TDI AGR
                                            O2 2,0 TDI CFHC

                                            Sznaucerki są moją pasją www.almanis.pl

                                            Komentarz


                                            • ja byłem w tuneforce na czyszczeniu DPF - ZTCP to user kmink z naszego forum. Już po fakcie pytałem o metodę czyszczenia i dowiedziałem się, że płukanie jest najtańsze dla warsztatu, ale niekoniecznie najskuteczniejsze. W każdym razie wiem, że mój DPF wpadł do pieca na wypalenie. Zobaczymy, jak to będzie długoterminowo - u Was (ci, którzy 'wyprali' filtr) i u mnie

                                              ps. vag dpf pod ELM327 w wersji darmowej pokazuje wyłącznie bieżący poziom zapełnienia do wypalenia, stan bieżącego wypalania filtra oraz ilość km od ostatniego wypalenia; stopień zapełnienia DPF olejem popiołowym - w wersji płatnej lub VCDS

                                              Komentarz


                                              • Akurat pasacik ale jutro sprawdź Octavie. Wersja full i OBD2 od Carista
                                                Załączone pliki

                                                Komentarz


                                                • Fajny artykuł na temat wodnego czyszczenia filtra:
                                                  Jak to działa: wodne czyszczenie DPF sprawia, że wycinanie filtra już zupełnie nie ma sensu
                                                  O1 1,9 TDI AGR
                                                  O2 2,0 TDI CFHC

                                                  Sznaucerki są moją pasją www.almanis.pl

                                                  Komentarz


                                                  • Jestem po czyszczeniu DPF. Wygląda to tak. DPF wkładany jest do przeszklonej szafy i podłączany do węża. Przez 2 godziny podawana jest gorąca woda z detergentem pod ciśnieniem. Koszt 450 zł. Doliczyć trzeba demontaż i montaż, ceny różne u kolegi zapłaciłem 150 zł. Trzeba zaopatrzyć się w nową metalową uszczelkę która montuje się między turbo i DPF za pomocą obejmy. Koszt uszczelki w salonie VW 20 zł. Numer to 1KO253115T. Gdyby była konieczność wymiany obejmy to jej numer 1Ko253725. Oryginalne na allegro z przesyłką ok. 50 zł. Może być potrzeba wymiany przy okazji łącznika wydechu, u mnie był całkowicie skorodowany (samochód 8 letni), oryginał numer 1KO253141M. Dosyć drogi. Ewentualnie zamiennik: średnica 56mm x 90 mm.

                                                    Przy demontażu DPF trzeba odkręcić płytę wspornika a to może wiązać się z koniecznością ustawienia geometrii ok. 80 zł.

                                                    Przy okazji można zdiagnozować turbo. Wg mechanika naprawiającego turba (w tym samym zakładzie co DPF) nie może mieć luzu osiowego, natomiast luz poprzeczny zawsze występuje, jest on z tego względu, że podawany olej tworzy poduszkę wokół osi turbiny i musi być miejsce na olej.
                                                    Ostatnio edytowany przez Almanis; 1289.
                                                    O1 1,9 TDI AGR
                                                    O2 2,0 TDI CFHC

                                                    Sznaucerki są moją pasją www.almanis.pl

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X