Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Walka z EPC pomocy!

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Walka z EPC pomocy!

    Witam szanownych forumowiczów.

    Jestem posiadaczem octavii ii z 2008 roku z silnikiem 1.8 tsi (BZB). Od momentu kupna prowadzę walkę z kontrolką epc. Na początku komputer wyrzucał błędy związane z przepustnicą ( nadmienię, iż kontrolka epc zapalała się gdy była duża wilgotność powietrza deszcz etc.). Zabawa zaczęła się od podgięcia i przeczyszczenia pinów w kostce od przepustnicy- 2 tygodnie spokoju. Po tym okresie jadę rano do pracy auto nie schodziło poniżej 1000 obrotów. Zgasiłem silnik odczekałem 15 min i bum auto nie chciało zapalić jak w końcu odpaliło obroty zaczęły falować- zgasło, Skończyło się na wymianie przepustnicy na nową ( zamiennik ) - 3 tygodnie spokoju. Po 3 tygodniach sytuacja zaczęła się powtarzać znów EPC w podobnych warunkach atmosferycznych - ze znajomym mechanikiem doszliśmy do wniosku, że dzieje się coś na wiązce. Akcja elektryk sprawdzenie, zabezpieczenie wiązki - 3 tygodnie spokoju. Po tym okresie znów zapaliła się ta cholera lecz już niezależnie od pogody- wykasowałem bo się okazało że rura za przepływomierzem się wypięła ( wina elektryka źle założona opaska)i to mogło być przyczyną. Radość z faktu iż to przez to nie trwała długo. Stanąłem na stacji zatankowałem odpalam bum EPC i praktycznie brak reakcji na pedał gazu- wyłączyłęm odpaliłem epc zgasło i wszystko ok przez następną dobę lecz ostatnio znów obroty powyżej 1000 - ponowny rozruch rozwiązuje problem, ale z kolei obroty zaczynają delikatnie falować a jak się uspokoją to są trochę za niskie i silnik lekko szarpie. Bardzo proszę o pomoc już nie wiem co mam robić mam starą oryginalną wyczyszczoną przepustnicę, gdyż prawdopodobnie jest jednak sprawna, może ten zamiennik już poleciał nie wiem. Nadmienię iż jestem z Łodzi a auto z niemiec z potwierdzonym przebiegiem 145 tys bezwypadkowe potwierdzone w naszym ASO. Przepustnica ta oryginalna z grudnia 2015. Elektryk powiedział że widać było że serwis w rajchu też coś z tą wiązką robil i prawdopodobnie się poddali i dlatego niemiec sprzedał a ponieważ to cholerstwo zapalało się sporadycznie przy zakupie nic nie podejrzewałęm. Nikt nie jest w stanie mi pomóc nie wiem czego szukać ani co robić.

  • #2
    Skąd jesteś? Może ktoś wskaże warsztat, który to ogarnie.
    www.k-mot.pl
    Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
    Autoholowanie.
    Robert Kulma

    Komentarz


    • #3
      robekcool przecież Centaurii napisał, że jest z Łodzi

      Jest SUPERB III 2.0 TDi CRLB STYLE 181,2 KM 413,9 Nm
      Były Szara Elegantka 2,0 CFHF 2.0 TDi BMM ELEGANCE
      Spoty Śląskie (Katowice i okolice)

      Komentarz


      • #4
        W poniedziałek oddaję auteczko na polną 8 wiele dobrego przeczytałem na temat tego warsztatu specjalizują sie w skodzie i ogólnie w grupie VW. Zobaczymy co z tego będzie.

        Komentarz


        • #5
          Odginają się piny we wtyczce i nie łączą a Ty zminiasz przepustnice? Głupota. Tez tak zrobiłem a dopiero później wtyczkę i ponad rok spokój

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez mirekm71 Zobacz wpis
            Odginają się piny we wtyczce i nie łączą a Ty zminiasz przepustnice? Głupota. Tez tak zrobiłem a dopiero później wtyczkę i ponad rok spokój
            No ok ale jaką tą wtyczkę? Bo to już będzie trzecia. Przy przeglądzie wiązki elektryk ją zmienił.

            Komentarz


            • #7
              Piny w niej.
              A dokładnie jaki błąd się pojawia?
              Skoda Octavia Combi 2012 elegance 2.0 TDi 140 KM 320Nm

              Komentarz


              • #8
                witam,

                Mam podobny problem w mojej Octavii czy wie ktoś co to może Byc?

                Centaurii uporales się z problemem?
                pomoże ktoś? pomocy

                Komentarz


                • #9
                  Na sam początek zmień piny we wtyczce do przepustnicy jak u mirekm71... Od tamtego czasu ma spokój....
                  Skoda Octavia Combi 2012 elegance 2.0 TDi 140 KM 320Nm

                  Komentarz


                  • #10
                    wyczyscilem przepustnice i nie pomogło potem wymieniłem kostkę wraz z pinami i też nie pomogło, następnie wymieniłem przepustnice i problem nadal jest.
                    Pomocy

                    Komentarz


                    • #11
                      Jakie masz błędy?

                      Komentarz


                      • #12
                        wyskakują bledy:
                        p1171
                        p1542
                        są to czujnik położenia kątowego, silnik przepustnicy błędy przejsciowe

                        Komentarz


                        • #13
                          Ewidentnie błędy zakresu tych pazurków przepustnicy i to jeszcze dwa. Na moje oko wtyczka ale jeżeli twierdzą, że ja wymienili to sprawdź i jeśli jest nowa to coś z wiązką.
                          Załączone pliki
                          Ostatnio edytowany przez mirekm71; 37548.

                          Komentarz


                          • #14
                            wtyczkę i wiązke wymienili razem z przepustnica ( używaną) 600 km. było dobrze i problem powrócił

                            Komentarz


                            • #15
                              Może coś z ta nowa wtyczka się dzieje. Zaglądnij czy blaszki są ściśnięte czy się rozgiely. Skoro było dobrze to tam bym szukał. Może masz założona wtyczkę z wadą?

                              Komentarz

                              POWRÓT NA GÓRĘ
                              Pracuję...
                              X