Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Wtryskiwacz benzyny 1.6 MPI Landi Renzo BSE

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Wtryskiwacz benzyny 1.6 MPI Landi Renzo BSE

    Witam serdecznie,
    Przede wszystkim chcę się przywitać jako, że jestem nowy na forum.
    Od niedawna posiadam Octavie II Tour 2010r przed liftem kombi 1.6 BSE z LPG Landi Renzo.
    Na benzynie nie pali na wszystkie cylindry, na gazie nie ma problemu. Po podpięciu pod komputer u znajomego diagnosty pojawiły się takie błędy

    Kody usterek: 16687
    SPALANIE CYLINDER 3
    -Stwierdzenie Wypadnięcia zapłonu

    Kody usterek: 17620
    Odłączenie cylindrów rząd 1
    -Nieprawidłowe działanie

    Kody usterek: 16555
    System zasilania paliwem rząd 1
    - mieszanka za uboga

    W ASO w Bydgoszczy potwierdzili że to będzie uszkodzony wtryskiwacz benzyny i zaoferowali wymianę za 800zł z robocizną
    Poprosiłem o kod tego wtryskiwacza i otrzymałem 06A906031BT

    Czy ktoś może powiedzieć czy warto to zrobić w ASO za tą cenę? wie ktoś skąd zakupić taki nowy wtrysk?
    Może poza ASO wyjdzie taniej? polecacie jakieś zamienniki? poproszę o linki

    Dziękuję i pozdrawiam

  • #2
    Poza ASO zrobisz to minimum dwa razy taniej. Taki wtrysk benzyny nowy kosztuje max 200 zł z tego co widzę w sieci
    Octavia I Tour 1.9 TDI 2007
    Passat B7 2.0 TDI 2013 Czarny Deep

    Komentarz


    • #3
      Witam,
      Zakupiłem wtrysk używany, wymieniłem i bez poprawy. Może ktoś pomoże mi zrozumieć w czym problem? Auto nie pali na 3 cylinder ale tylko na benzynie gdy przełączy się na gaz wszystko wraca do normy, obstawiałem wtryskiwacz paliwa ale po wymianie brak poprawy, dziwne jest to, że kod usterki wskazuje na problem z układem zapłonowym a nie paliwowym. Świece zamontowałem nowe w ASO przy przeglądzie instalacji LR tydzień temu. Moje rozumienie jest takie skoro na gazie wszystko działa jak należy to nie może być to problem z cewką, kablami czy świecami, bo skoro na gazie pracuje prawidłowo to te elementy muszą być sprawne co nie?
      Czasami auto z rana już nie pali na benzynie, a czasami dopiero po kilkudziesięciu kilometrach. Więc chyba nie ma znaczenia czy silnik zimny czy rozgrzany.

      Kiedy przestaje poprawnie pracować auto drży (w końcu pracuje na 3 gary) zapala się check engine i kontrolka od ASR
      Ostatnio edytowany przez Shoti; 43751.

      Komentarz


      • #4
        Może jest brak zasilania cewki wtryskiwacza?, zwłaszcza że sterowanie idzie przez sterownik LPG który odcina wtryskiwacze PB po przejściu na LPG, może tu jest problem?.


        Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
        CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

        Komentarz


        • #5
          pietrek125 Czekaj, czekaj bo nie rozumiem. Czyli z tego co mówisz, rano odpalam auto na benzynie i nie ma zasilania na cewce a przynajmniej jej części (jedna cewka na 4 cylindry), a kiedy auto przechodzi na lpg to sterownik LPG odcina wtryski Pb i cewka nagle podaje prąd?

          Komentarz


          • #6
            Chodziło mi o cewkę wtryskiwacza benzyny (coś przecież musi wciągać iglicę wtrysku), a nie o cewkę zapłonową...


            Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
            CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

            Komentarz


            • #7
              Zamieniłem kolejność wtryskiwaczy, problem pozostaje na 3-cim cylindrze. Komputer pokazuje inne napięcie na nim około 1,2 gdy na pozostałych 0,8V a czasami pokazuje niższe jak na pozostałych. Co może być winą? zimny lut/uszkodzony tranzystor na komputerze? I Czy to będzie komputer ECU czy sterownik gazu?

              Komentarz


              • #8
                Stawiam na sterownik gazu...


                Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
                CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

                Komentarz


                • #9
                  Moja instalacja zawiera Reduktor IG1, Elektrozawory MED chyba czarne, Elektrowtryskiwacze RGI, Filtr Med, Elektroniczną jednostkę sterującą Omegas (4610315600380) <- czy na podstawie numeru jest ktoś wstanie okreslić model?, Zbiornik Stako, Zawór tankowania Landi Renzo, wielozawór Tomasetto, Obudowę wielozaworu Stako.

                  Czy ktoś by mógł potwierdzić że ECU Omegas zarządza wtryskiwaczami benzyny cały czas? To znaczy skoro napięcie na wtryskiwacze benzyny wysyłane jest ze sterownika gazu to komputer pokładowy auta raczej odpada? A czy można jakoś całkowicie wyłączyć instalację gazową tak żeby sterowanie wtryskiwaczami powróciło na komputer auta? w ten sposób wykluczyłbym komputer auta i wtedy pozostałby sterownik gazu jako podejrzany.

                  Komentarz


                  • #10
                    W aucie bez instalacji LPG wtryskami PB steruje bezpośrednio sterownik PB Siemens Cimos (schowany w podszybiu), podczas montażu instalacji LPG montażyści rozcinają wiązkę wtryskiwaczy PB i wpinają się z sterownikiem LPG, który przepuszcza impulsy sterujące wtryskiwaczy PB, gdy auto jedzie na PB,a odcina te impulsy (i wykorzystuje je do sterowanie wtryskami LPG) gdy jedziemy na LPG. Ponieważ u Ciebie gada na LPG, a na PB nie, to bym wstawiał, że sterownik LPG nie przepuszcza impulsów na wtryskiwacz PB podczas jazdy na PB, albo wiązka jest uszkodzona, w końcu ją rozcinali lutowali etc.

                    File Not Found
                    Ostatnio edytowany przez pietrek125; 25421.


                    Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
                    CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

                    Komentarz


                    • #11
                      Trochę zamazane było ale wydaje mi się, że mój sterownik gazu to Omegas 616264001, ma ktoś schemat na którym Pinie, którego złącza (bo tam są 2 kostki) jest podłączony konkretny wtryskiwacz? Przydałby się też schemat pinów Cimosa.
                      pietrek125 Czy dobrze rozumuje? Skoro sterownik gazu jest wpięty w wiązkę pomiędzy Cimosem a wtryskami benzyny to jak zmierzę napięcie na kablu odpowiadającym za wtrysk benzyny 3-go cylindra zaraz za cimosem a jeszcze przed wpiętym Omegasem to będę mógł wykluczyć uszkodzenie Cimosu? Czy potrzebny jest oscyloskop czy wystarczy zmierzyć średnie napięcie na biegu jałowym, bo tak pokazywał komputer diagnostyczny i stąd kolejne pytanie, mechanik podpiał pod złącze serwisowe komputer diagnostyczny i pokazał mi że wartości napięć na biegu jałowym są zbliżone oprócz 3 cylindra które było wyższe od reszty. Skąd wartości napięć są pobierane przez komputer diagnostyczny? z jakiegoś czujnika, który znajduje się gdzieś blisko wtrysków? Czy może z Cimosa, bo jeśli z samego Cimosa to bez mierzenia napięcia na Pinie mogę stwierdzić jego uszkodzenie skoro podaje na swoje wyjście złe napięcie?

                      Komentarz


                      • #12

                        Tyle Ci mogę pomóc...
                        20170505_195954 (Copy).jpg

                        20170505_200032 (Copy).jpg





                        Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
                        CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

                        Komentarz


                        • #13
                          Wygląda na to że problem leży w kompie LPG. Gdy masz auto bez LPG wtryskami steruje ECU benzyny bezpośrednio. Zasilanie wspólne na wszystkie wtryski i przewody masowe od poszczególnych wtrysków idą do ECU podanie masy przez sterownik benzyny otwiera wtryskiwacz. Gdy auto ma LPG przecina się przewód idący od wtryskiwacza do ECU i w to miejsce wchodzi komp LPG. Gdy auto jest na pracy na PB komp LPG zwiera przecięte przewody albo kopiuje sygnał i przekazuje go na wtryskiwacz PB. Tu prawdopodobnie jest u ciebie problem bo komp LPG tego nie robi problem może być kompie LPG ,przerwanych kabelkach, a jak problem pojawił się zaraz po montażu LPG to w błędzie przy montażu.

                          Komentarz


                          • #14
                            Shoti , czy udało Ci się zdiagnozować i naprawić usterkę? Mam podobny przypadek. Po odpaleniu lekko strzela w wydech i pracuje nierówno. Po nagrzaniu na benzynie mam wypadania zapłonów na wolnych obrotach na 3 cylindrze (bardzo sporadycznie na innych). Na gazie na wolnych obrotach nie ma wypadających zapłonów ale po podniesieniu obrotów zaczynają wypadać na 2 i 3 cylindrze (nie jakoś masowo ale po kilka się pojawia) a silnik lekko faluje mimo utrzymywania pedału gazu w stałym położeniu.
                            Wymieniłem świece, sprawdziłem kable zapłonowe. Wymieniłem uszczelki kolektora. Na benzynie korekty mam ok -1 do -3% (długoterminowe obie na zero). Na gazie korekta dla wolnych obr. w okolicach -8% a dla obciążenia 0%.
                            OIIT BSE LPG, Rapid SB CJZC LPG

                            Komentarz


                            • #15
                              chrisol Niestety nie, podejrzenie pada na komputer ale w ASO wołają 3500 a używki 1200 zł. Moj problem pojawia się tylko na benzynie i to sporadycznie więc póki co to jeżdżę. U ciebie to może sprawdź cewkę?

                              Komentarz


                              • #16
                                Shoti Udało mi się rozwiązać problem z wypadającymi zapłonami i myślę, że powinieneś spróbować pójść w podobnym kierunku. Wypadanie zapłonów spowodowane było uszkodzoną cewką zapłonową oraz korektami wtrysku spowodowanymi przez trochę lejące wtryski gazu. Nie wiem czy dysponujesz interfejsem vag ale sprawdź jakie masz korekty w sterowniku silnika w grupie 32 i 33.
                                Po wymianie cewki dalej wypadały zapłony, dopiero po skasowaniu korekt, silnik zaczął pracować jak trzeba. Tak było dopóki nie zacząłem jeździć na gazie. Jeśli u Ciebie po skasowaniu korekt pojawią się znowu ich duże wartości przy jeździe na benzynie to do sprawdzenia szczelność dolotu.
                                OIIT BSE LPG, Rapid SB CJZC LPG

                                Komentarz


                                • #17
                                  Witam ponownie,
                                  Otóż pietrek125 i Wolga85 mieli rację, uszkodzony sterownik OMEGAS. Tydzień temu zamontowałem inny, używany i obserwuję, na razie wszystko ok. Trochę się wzbraniałem mimo waszych rad bo zaraz po kupnie auta w kwietniu byłem w ASO na serwisie i sprawdzeniu instalacji gazowej i mnie zapewniono, że z gazem jest wszystko w porządku. Teraz jestem wkurzony na ASO i więcej im zarobić nie dam, sama instalacja była zakładana w salonie więc kto jak kto ale oni powinni wyłapać uszkodzenie sterownika.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    ASO to jest dobre, ale w wyciąganiu kasy z portfela...


                                    Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
                                    CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

                                    Komentarz

                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                    Pracuję...
                                    X