Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Częste dopalanie DPF w 2.0 TDI CFHC

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Częste dopalanie DPF w 2.0 TDI CFHC

    Zakupiłem Octavie II FL z silnikiem 2.0 TDI 140 KM CFHC z przebiegiem 330tys km.

    Zauważyłem bardzo częste dopalanie dpf - przeciętnie co ok 200-300 km. Po kupnie, przy pierwszym wypalaniu musiałem przejechać ponad 100 km żeby zakończyć dopalanie dpf (zapaliła się kontrolka). Codziennie robię 70 km do pracy głównie poza miastem.

    W historii serwisowej jest info o wymianie egr z chłodnicą w styczniu przy 315tys. Zakładam, że musiało się sporo syfu nazbierać w dolocie. Czy sądzicie, że teraz to się odbija czkawką na dpf-ie? Czy to minie z czasem czy dpf do wymiany czy coś innego?
    W serwisie stwierdzili zapełnienie dpf-u w normie.

    Wcześniej miałem identyczną Octavkę z przebiegiem 290tys i tam dopalanie miałem co ok 2 tygdonie przy tych samych przebiegach.

  • #2
    Trzeba sprawdzić zapełnienie filtra
    Octavia I Tour 1.9 TDI 2007
    Passat B7 2.0 TDI 2013 Czarny Deep

    Komentarz


    • #3
      Jak pisałem wcześniej w ASO stwierdzili poziom napełnienia w normie.
      Serwisant mówił o zapełnieniu na poziomie 15 (ale nie pamiętam czy to były % czy gramy)

      Komentarz


      • #4
        No to moze byc wyliczenie teoretyczne które nijak nie ma sie do np wysokiego cisnienia przed DPF i na tej podstawie ECU moze zalaczac czesciej procedure.
        Tak czy siak bacznie bym obserwował poziom oleju, bo to moze dosc szybko rosnac...
        pozdrawiam

        Diagnostyka i tuning
        hybrydowe wtryski i turbiny
        programy na ulice jak i do sportu

        Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
        www.tune-up.pl

        HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

        Komentarz


        • #5
          Przy każdej procedurze wypalania wydobywa się duża ilość białego dymu. Na biegu jałowym nawet nie muszę dodawać gazu, żeby poleciał dym...

          Komentarz


          • #6
            To chyba jednak coś słabo Cie w serwisie sprawdzili. Ogarnij tutaj na forum czy ktoś w Twoim pobliży nie podepnie Cie pod VCDS i nie sprawdzi tego filtra. Ewentualnie czujnik ciśnień masz wysypany.

            Tak wgl jeździłeś kiedyś wcześniej autem z DPF czy to Twój pierwszy?
            Octavia I Tour 1.9 TDI 2007
            Passat B7 2.0 TDI 2013 Czarny Deep

            Komentarz


            • #7
              Wszystko w pierwszym poście opisałem. Miałem wcześniej identyczną octavkę, z tym samym silnikiem. Zrobiłem tamtą 50k i nie było żadnych problemów. Niestety uległa wypadkowi Wiem jak jeździć i dopalać dpf. Mam porównanie i dlatego te częste dopalanie i te ilości dymu mnie niepokoją

              Komentarz


              • #8
                Przepraszam nie doczytałem do końca. Oczy mam już zapałkami podparte

                Ale tak jak pisałem. Zostaje Ci ogarnąć kogoś z Twojej okolicy kto podepnie Cie pod VCDS i sprawdzi filtr. Ewentualnie czujnik ciśnienia wysypany
                Octavia I Tour 1.9 TDI 2007
                Passat B7 2.0 TDI 2013 Czarny Deep

                Komentarz


                • #9
                  JayKey49, dzięki za info. Tak zrobię jak coś się wyjaśni to dam znać

                  Komentarz


                  • #10
                    Sprawdz temp na turbo i przed i za dpfem aby nie uwalic kolektora i turbo... Moze to byc koniec zywota dpf a potem reszty podzespolow. Diagnostyka. Egr, wtryskow, turbo, temp i dpf podstawa.

                    Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

                    Spalanie - Motostat.pl
                    Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
                    Moja OII FL 2.0TDI Kombi, oszust RS
                    Sprzedam na OLX!!

                    Komentarz


                    • #11
                      Ja miałem biały dym przy wypalaniu DPF, bo się EGR rozszczelnił w środku i płyn chłodzący z chłodniczki dostawał się do spalin ulegając spaleniu... Nie wiedziałem o co chodzi z tym dymem, dopóki nie odkręciłem jednej z rurek przy EGR podczas wymiany, no i wtedy się płyn wylał z tej rurki, a przecież tam mają latać tylko spaliny...

                      Komentarz


                      • #12
                        Mam podobny problem co Kolega - Octavia II FL z silnikiem 2.0 TDI 110 KM CFHC 170k km, autem przejechałem 11k, przez ponad 10k było ok.
                        Czy ktoś mógłby podpowiedzieć jakie wartości sprawdzić VCDS? I jakie są dla nich normy?
                        Z tego co sam znalazłem:
                        Offset for differential press. 2 hPa
                        Soot mass calculated 6.51 g
                        Soot mass measured 17.13 g
                        Obie wartości "soot mass" bardzo szybko rosną, od ostatniej regeneracji minęło 190 km.
                        Niestety olej już podskoczył

                        Komentarz


                        • #13
                          Witam w klubie posiadaczy silnika CFHC. Tez szukam informacji o DPF. Mój wątek jest tutaj DPF - filtr cząstek stałych - wszystko na temat czyli jak z tym żyć - Octavia Club Polska chociaż może nie wniesie zbyt wiele. Wydaje mi tak jak koledzy podpowiadają, ze trzeba zdiagnozować DPF bo przy przebiegu powyżej 300 tys. rzeczywiście może już się zatykać.
                          No to wspólnie szukamy informacji.
                          O1 1,9 TDI AGR
                          O2 2,0 TDI CFHC

                          Sznaucerki są moją pasją www.almanis.pl

                          Komentarz


                          • #14
                            Soot mas to jest osad do wypalenia a ile mamsz g Ashe (popiól ktory zatyka filtr)
                            Spalanie - Motostat.pl
                            Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
                            Moja OII FL 2.0TDI Kombi, oszust RS
                            Sprzedam na OLX!!

                            Komentarz


                            • #15
                              Panowie-nie chcę zakładać nowego tematu, a mam pytanie. Różnica ciśnień na DPF-ie w mojej skodzie to 2,5 milibara (chyba taka jednostka) - to dobrze czy źle....? Mechanik stwierdził że bardzo dobrze, ale wolę się upewnić....

                              Komentarz


                              • #16
                                Nikt nic nie wie w tym temacie?

                                Komentarz


                                • #17
                                  Byłem w poniedziałek na czyszczeniu chemią i wypalaniem przez komputer. Po tym zabiegu pozostało 11% zapełnienia.
                                  Niestety dziś z rana (160 km od czyszczenia) znowu się załączyła procedura wypalania i dymu jak zwykle dużo.

                                  Na innym forum wyczytałem info, że gość odłączył przepływkę i dzięki temu dpf sam z siebie się oczyszczał i to bez procedury dopalania. Co o tym myślicie?

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Odpinanie przepływomierza to jakiś absurd wg mnie.

                                    A tak z czystej ciekawości, ile kosztuje wymiana DPF-a w tym silniku?
                                    Czasem czarna czasem jetta

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      W ASO byłby to koszt ok 5000 zł. Takie dostałem info podczas luźnej rozmowy z serwisantem - to nie była oficjalna wycena.

                                      Zagłębiłem się jeszcze trochę w budowę DPFu i wyczytałem, że czujnik różnicy ciśnień jest bardzo wrażliwy na wszelkiego rodzaju uderzenia. Tak sobie myślę... znam historię auta i wiem, że tuż przed kupnem auto uderzyło w sarnę - lekko, bo poduszki nie wystrzeliły, ale lampy, maska, zderzak, chłodnica są nowe.
                                      Stąd pytanie: czy wyniku takiego uderzenia czujnik zaczął wariować i wskazuje na dużą różnicę ciśnień i tym samym częściej załącza procedurę wypalania. Co o tym myślicie?

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Czujnik to 150 zł więc po prostu wymień, spekulacje tu nie mają sensu. Cena DPF w ASO będzie siermiężna, ciekawe po ile można go wymienić poza ASO i kto to robi. Mówię o wymianie na nowy, a nie o czarach marach czyszczeniach, które nic nie dają.
                                        Czasem czarna czasem jetta

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          samogon - czujnik G450 (sprawdź czy masz jeden czy dwa: High Pressure EGR i Low Pressure EGR) po wymianie obowiązkowa adaptacja PRZED uruchomieniem silnika - ECU musi nauczyć się startowego offsetu różnicy ciśnień na nowym czujniku. Ja popełniłem ten bład niestety....

                                          BTW. Jeśli czujnik G450 mierzy dużą różnicę ciśnień (>300mbar przy 100% obciążeniu i ona się zmienia wraz z obciążeniem) to raczej nie jest uszkodzony i ta różnica ciśnień tam niestety jest. Sam z tym długo walczyłem i analizowałem tę sytuację.

                                          Sensowny DPF do Twojego silnika to zamiennik JMJ, bodajże model 1113 - koszt około 1600 zł + wymiana. Ja mam taki w OII RS CR 170KM i póki co jest dobrze - jak na oryginalnym DPF.
                                          Ostatnio edytowany przez mavik; [ARG:4 UNDEFINED].
                                          O2 FL RS Combi CEGA na sterydach

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Po wgraniu nowego oprogramowania do mojego scouta DPF zaczął się właśnie wypalać co 300KM.
                                            Z tego co udało mi się ustalić to nowe oprogramowanie po tej akcji z VW i wykrywaniem procedury testowej właśnie wypala ciągle DPF'a, ponoć ten soft jest zje%$#@
                                            Problem w tym, że ASO nie może wgrać starego softu, kolega od floty w dużej firmie zaleca sprzedanie auta lub wyćięcie DPF'a ...
                                            Ktoś coś wie na ten temat?
                                            2.0 TDI CFHC

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Wgrac sie da tj robi sie soft na wyzsza moc moim zdaniem. Musialbys poszukac tunera co ma fabryczny zgrany z takiego auta.
                                              Spalanie - Motostat.pl
                                              Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
                                              Moja OII FL 2.0TDI Kombi, oszust RS
                                              Sprzedam na OLX!!

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                macie jakieś moje zapisane wartości z DPF dla CR

                                                CFHC 180tys km:
                                                oil ash volume 0,11 l
                                                soot mass calculated 8,72g
                                                soot mass measured 1,58 g

                                                CFHF 100tys. km:
                                                oil ash volume 0,07 l
                                                soot mass calculated 1,13g
                                                soot mass measured 2,26 g

                                                pełne zapełnienie dla CommonRail to 175ml
                                                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                                ->O2FL DSG Elegance+
                                                ->była O2 BKC+ARL 4x4 6 lat i O1 ASV 7 lat

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  O2 FL 181.000 km
                                                  oil ash volume 0.10 l
                                                  soot mass calculated 8.62 g
                                                  soot mass measured 4.15 g
                                                  Czasem czarna czasem jetta

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X