Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Kopci na siwo, biało-siwo - OCTAVIA II VRS, 2.0 TDI CR CEGA

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Kopci na siwo, biało-siwo - OCTAVIA II VRS, 2.0 TDI CR CEGA

    Witam,

    Poszukałem trochę po forum ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem a mianowicie kopci mi na siwo, biało-siwo z wydechu.

    Wczoraj wracając do domu zauważyłem, że przy dodawaniu gazu z tyłu auta widać siwą, biało-siwą chmurę (ciężko mi stwierdzić dokładny kolor z powodu przyciemnionych szyb). Sądziłem, że załączyło mi się wypalanie dpf, ale dymiło przez 20 km i nie przestało.
    Dziś chciałem sprawdzić czy dymienie ustało wyskoczyłem autem na trasę i dopóki silnik był zimny było ok po rozgrzaniu auta zaczęło dymić i już teraz nie tylko przy dodaniu gazu ale również na stałych obrotach.

    Auto nie ma straty mocy, normalnie ciągnie. Na postoju widać podniesione obroty 1000 obr/min i chwilowe spalanie na poziomie 0,9-1 l/h. Po powrocie z trasy końcówka wydechu mocno rozgrzana a auto wcale nie było kręcone.

    Dodam, że w piątek po zatankowaniu auta na chwilę pojawił się problem z wkręceniem auta na obroty zacięło się na jakiś 2,5 tyś obrotów i nie chciało się podnieść plus kopciło z wydechu, auto zgasiłem odczekałem chwilę i odpaliłem i objawy ustąpiły. Zrobiłem trasę 200 km i nic się nie działo do wczoraj.

    Nie mam VCDSa ale na samej desce żadnych błędów mi nie wyrzuciło.

    Macie jakieś pomysły?
    Nie ma dobrych kierowców, są tylko tacy, którzy zawsze wracają do domu.

  • #2
    Hmm wygląda na wypalanie DPF. Co sie dzieje pod maską? Wentylatory pracują?
    Długo masz to auto ?
    Octavia I Tour 1.9 TDI 2007
    Passat B7 2.0 TDI 2013 Czarny Deep

    Komentarz


    • #3
      No i właśnie tu niespodzianka wentylatory nie pracują. Jak wróciłem z przejażdżki podniosłem maskę i wentylatory stały nic nie dmuchało. Silnik pracował normalnie nie był głośniejszy niż normalnie. Auto mam już prawie dwa lata do tej pory nie było z silnikiem problemów poza czujnikiem różnicy temperatur.
      Nie ma dobrych kierowców, są tylko tacy, którzy zawsze wracają do domu.

      Komentarz


      • #4
        Ciężki temat. Jeden z kolegów jakoś dwa miesiące temu pisał na fb to w podobnych warunkach wysypał mu się EGR
        Octavia I Tour 1.9 TDI 2007
        Passat B7 2.0 TDI 2013 Czarny Deep

        Komentarz


        • #5
          Jeśli to EGR to przeżyję temat ale bardziej się boje o głowice lub cylindry. Szkoda, że nie mam VCDSa bym sprawdził parametry silnika. Jutro gadam z moim mechanikiem, wstawiam auto i zobaczymy co mi powie,
          Nie ma dobrych kierowców, są tylko tacy, którzy zawsze wracają do domu.

          Komentarz


          • #6
            Jak płynu chłodniczego nie ubywa to nie ma sie co martwić. Dużo masz przelotu ?
            Octavia I Tour 1.9 TDI 2007
            Passat B7 2.0 TDI 2013 Czarny Deep

            Komentarz


            • #7
              Wszystkie płyny w normie, jakieś 2k km robiłem wymianę olejów i filtrów. Na blacie nastukane 245k km.
              Nie ma dobrych kierowców, są tylko tacy, którzy zawsze wracają do domu.

              Komentarz


              • #8
                Hmm to jak chłodniczego nie ubywa to głowica powinna być git. Zreszta w common railach głowice nie pękały
                Octavia I Tour 1.9 TDI 2007
                Passat B7 2.0 TDI 2013 Czarny Deep

                Komentarz


                • #9
                  No właśnie i tu teraz pojawia się pytanie czemu mi dymi. Zastanawiam się nad tym czy np. egr mi nie wariuje i załącza ciągle wypalanie dpf, bo przecież to niemożliwe aby auto ciągle kopciło w szczególności jeśli to CR. Jeśli macie jakieś pomysły piszcie podzielę się nimi z moich mechanikiem.
                  Nie ma dobrych kierowców, są tylko tacy, którzy zawsze wracają do domu.

                  Komentarz


                  • #10
                    Już pisałem w podobnym temacie co było u mnie - wystarczy rozszczelnienie w środku między zaworem EGR a jego chłodniczką i wtedy płyn chłodzący dostaje się tam gdzie nie powinien i jest dymienie na biało. U mnie pojawiało się na początku wypalania DPF. Pewnego razu na zakopiance nie było za mną świata widać i to był pierwszy raz kiedy pojawił się biały dym, później nigdy go nie było aż tak dużo, ale jednak. Ubytek płynu chłodzącego był, ale tak mały patrząc po zbiorniczku, że tłumaczyłem to sobie na różne sposoby, nie zdając sobie sprawy co tak na prawdę się dzieje.

                    Tylko nie do końca wiem jak to wygląda w silniku CEGA, opisałem swój przypadek na silniku 1.6 CAYC, ale to samo się tyczy też 2.0 TDI CR, tylko zależy jaki kod silnika. W każdym razie taka sytuacja jest możliwa jeśli ma się EGR 03L131512DQ (dwie ostatnie litery występują różne, napisałem numer wersji najnowszej)

                    Komentarz


                    • #11
                      wyłączyć dziada w sofcie i ew. zaślepić. egr to zło

                      Komentarz


                      • #12
                        Do CEGA idzie EGR bez chlodniczki. Ja w swoim wymienialem..koszt cos ok 600 zl.,wiec zadna tragedia. U mnie nic nie dymilo,jedynie wywalalo mi błąd i silnik przechodził w tryb awaryjny.

                        Komentarz


                        • #13
                          Posłuchaj czy intercooler nie syczy przypadkiem przy dodawaniu/puszczeniu pedału przyspieszenia na postoju. Daj mu tak 2500obr/min. Moze dziura w płaszczyźnie, może wąż. Dziś mialem O2 FL 1.6 TDI CR i własnie też siwy dym nie wiadomo skąd. Okazalo się, że przewód miał dziurę.
                          Ostatnio edytowany przez low-raider; [ARG:4 UNDEFINED].
                          Alarmy, zabezpieczenia antykradzieżowe, GPS, zestawy BT, elektryka i elektronika TOYOTA, VAG, FIAT, OPEL

                          Komentarz


                          • #14
                            U mnie mechanik drapie się po głowie. Dymienie ustało komp błędów nie wywala. Spalanie na poziomie 0,5 l/h. Ale dalej szukamy powodu dymienia bo nie jest normalnym, że auto dymiło przez dwa dni.
                            Nie ma dobrych kierowców, są tylko tacy, którzy zawsze wracają do domu.

                            Komentarz


                            • #15
                              Mam takie samo auto. U mnie nieustanne "wypalanie" DPF-a, podniesione obroty do 950, EGR wysterowany w pozycji zamkniętej, brak mocy z dołu i spalanie jak w Jelczu było spowodowane przez uszkodzony, zabity sadzą DPF. Nie pomogła ani wymiana zaworu EGR, ani dwukrotna wymiana czujnika różnicy ciśnień, ani nawet chemiczne czyszczenie DPF...Dopiero po wymianie DPF-a na zamiennik JMJ od 1000 km cisza i spokój, jest moc i spalanie w normie... zobacz czy końcówki wydechu są czyste? U mnie były okopcone i to skłoniło mnie do wniosku, że z oryginalnym DPF-em trzeba się pożegnać.

                              jeśli masz dostęp do VCDS-a to sprawdź wartości MVB 108.1-4.
                              Ostatnio edytowany przez mavik; [ARG:4 UNDEFINED].
                              O2 FL RS Combi CEGA na sterydach

                              Komentarz


                              • #16
                                Auto na długi weekend odebrałem od mechanika na sprawdzenie na trasie. Zrobione 500 km i zero kopcenia. Czy sądzicie, że dpf mógł się wypalać dwa dni z rzędu?
                                MAVIK końcówki czyste zero sadzy czy tym podobnych rzeczy. Na weekendzie jadę na podpięcie VCDS-a.
                                Nie ma dobrych kierowców, są tylko tacy, którzy zawsze wracają do domu.

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez mavik Zobacz posta
                                  Mam takie samo auto. U mnie nieustanne "wypalanie" DPF-a, podniesione obroty do 950, EGR wysterowany w pozycji zamkniętej, brak mocy z dołu i spalanie jak w Jelczu było spowodowane przez uszkodzony, zabity sadzą DPF. Nie pomogła ani wymiana zaworu EGR, ani dwukrotna wymiana czujnika różnicy ciśnień, ani nawet chemiczne czyszczenie DPF...Dopiero po wymianie DPF-a na zamiennik JMJ od 1000 km cisza i spokój, jest moc i spalanie w normie... zobacz czy końcówki wydechu są czyste? U mnie były okopcone i to skłoniło mnie do wniosku, że z oryginalnym DPF-em trzeba się pożegnać.

                                  jeśli masz dostęp do VCDS-a to sprawdź wartości MVB 108.1-4.


                                  mavik możesz napisać jak Ci się spisuje zamiennik DPF'a po dłuższym czasie, pewnie niedługo będę stał przed decyzją czy wywalić wszystko co ekologiczne z samochodu, czy może pójdę Twoją drogą......

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Czy może ktoś mi napisać jaki dokładnie wchodzi EGR do silników CEGA?? Numer mam taki 03L131512B ale w internetach jest info o dwóch różnych z chłodniczką i bez.
                                    Octavia 2 FL RS 2.0 TDI 125kW 2011r.
                                    Fabia Ambiente 1.4 74kW Benz 2004r.
                                    Felicia SportLine 1.3 50kW Benz 1999r.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      CEGA bez chłodniczki...Zmieniałem w swojej i nowy kosztował coś ok. 650 zł..nie pamiętam dokładnie..

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Ok Dziękuję. Wezmę chyba Valeo lub FEBI tylko te marki rozpoznaję.
                                        Octavia 2 FL RS 2.0 TDI 125kW 2011r.
                                        Fabia Ambiente 1.4 74kW Benz 2004r.
                                        Felicia SportLine 1.3 50kW Benz 1999r.

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez Ziomal_e39 Zobacz posta
                                          Na postoju widać podniesione obroty 1000 obr/min i chwilowe spalanie na poziomie 0,9-1 l/h. Po powrocie z trasy końcówka wydechu mocno rozgrzana a auto wcale nie było kręcone.
                                          objawy typowe dla wypalania dpf'a tylko spalanie niepokojące.
                                          u mnie jak wypala dpf spalanie zostaje w normie ale obroty po 1000 idą
                                          Zamieszczone przez Ziomal_e39 Zobacz posta
                                          Czy sądzicie, że dpf mógł się wypalać dwa dni z rzędu?
                                          mógł, u mnie zdarza się, że wypala się do trzech razy raz po razie.
                                          jeśli procedura wypalania została przez coś "zachwiana" zaczęło wypalać ponownie.
                                          Zamieszczone przez mavik Zobacz posta
                                          Dopiero po wymianie DPF-a na zamiennik JMJ od 1000 km cisza i spokój, jest moc i spalanie w normie...
                                          nie myślałeś o płukance dpf'a ?
                                          Bo na taką właśnie się wybieram we wtorek. Sporo ludzi poleca taki zabieg, podobno dpf jak nowy.
                                          Niestety nie jest to zbyt tania opcja i pytanie czy płukać czy szukać zamiennika? Jaki koszt tego zamiennika?
                                          RS 190 km / 436 Nm
                                          CanAm Outlander 1000 XT-P
                                          Turystyczne wyprawy quadowe
                                          www.atvmoto.pl

                                          Komentarz

                                          Pracuję...
                                          X