Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Octavia II 1.9 TDI Szarpanie powyżej 2500 tyś. obrotów

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Octavia II 1.9 TDI Szarpanie powyżej 2500 tyś. obrotów

    Witam OCePki,
    Mam problem ze swoją Octavią. Powyżej 2500 tyś. obrotów (jest to mniej więcej bo czasami np. od 3000 tyś.) odczuwalne jest dziwne szarpanie, tak jakby przez ułamek sekundy nie dostał dawki i nie ciągnął dalej w górę. Po tym jak zaczęło być to odczuwalne samochód ewidentnie stracił na mocy, v-max wynosił kiedyś 195km/h i potem był blokowany a teraz ledwo co 160km/h idzie, obroty na 5 biegu mają ciężko przekroczyć 3000 tyś. obrotów. Podczas normalnej miejskiej jazdy nic nie jest odczuwalne, no chyba że chcę szybko kogoś wyprzedzić to automatycznie jak obroty wzrosną to zaczyna szarpać i podczas takiego manewru robi się to niebezpieczne. Było już wiele przepowiedni. Krzywi wałka rozrządu, turbina, wtryski, czujniki w przepływkach. Mechanik powiedział, że zrobił wszystkie możliwe testy kompem i tam nic nie widać, komp nie pokazuje żadnych błędów co i ja sprawdzałem osobiście. Na razie mechanik zaradził mi zalać do zbiornika specyfiku do czyszczenia wtrysków, wyjeździłem już to i nadal to samo.

    Jakie dalsze kroki wykonywać?
    Miał ktoś z was już takie objawy?
    Wymontowywać wtryskiwacze i oddać do sprawdzenia/regeneracji?
    Czy może to w ogóle nie wtryskiwacze?

  • #2
    no jak szarpie to pewnie układ paliwowy, zapewne te wtryskiwacze.
    turbinę Ci sprawdzał? węże podciśnienia, czy gdzieś dziurki nie ma w dolocie, IC nie puszcza etc.?

    Komentarz


    • #3
      Jeśli filtr paliwa nie był ostatnio wymieniany, to zacząłbym od niego właśnie. Miałem podobne objawy i ustąpiły po wymianie filtra. Gdy go wyciągnąłem, to paliwo w nim po prostu stało, nie chcąc przesączyć się pod wpływem grawitacji przez filtr. Komputer nie wykazywał żadnych błędów, tylko z logów dynamicznych dało się wyczaić, że ECU próbuje bezskutecznie korygować brak dostatecznej dawki paliwa.
      Aktualne zużycie paliwa

      Komentarz


      • #4
        Mam podobnie le niestety nikt tutaj nie pomógł dowiedziałem się tylko że to coś z przepławką - że niby wizyta w serwisie by poprawili coś w sofcie ( do oryginału przyjęli inną przepływkę a zastosowali inną i dlatego szarpie)

        Komentarz


        • #5
          Sprawdź korekcje przy pełnym obciążeniu - wszystko będzie widać.
          www.k-mot.pl
          Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
          Autoholowanie.
          Robert Kulma

          Komentarz


          • #6
            Miałem napisać już wcześniej, ale nie ma nigdy czasu. Problem został rozwiązany. Mechanik powiedział mi abym najpierw spróbował zastosować środek do czyszczenia wtrysków. Zakupiłem ten oto środek : Błąd 404 | Liqui Moly sklep
            Na opakowaniu jest napisane że starcza na zbiornik 70l. Stwierdziłem że potrzebna jest zabójcza dawka. Wlałem takie cztery na pół zbiornika "V-Power na Orlenie"(W octavii zbiornik ma 55l) . Nic niestety nie pomogło.

            Po konsultacji z kolegą(też mechanikiem) dowiedziałem się, że istnieje jeszcze mocniejszy środek. Więc tak samo jak wcześniej zakupiłem oto te cztery preparaty:

            Błąd 404 | Liqui Moly sklep

            Zapałem w takiej samej proporcji jak poprzedni, czyli 4 preparaty na pół zbiornika tylko tym razem "Lotos ON Dynamic". Po przejechaniu około 100km wróciła moc samochodu i ustało szarpanie.
            Podejrzewam że dla pewności zaleję jeszcze raz taki preparat tylko tym razem już jedną sztukę.

            Komentarz

            POWRÓT NA GÓRĘ
            Pracuję...
            X