Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Octavia II FL 1.6 MPI + LPG - zła jakość spalin

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Octavia II FL 1.6 MPI + LPG - zła jakość spalin

    witam,

    Mam problem z jakością spalin w mojej OII FL, która jest z 2011 r silnik 1.6 MPI + LPG (gaz mam z ponad rok), założony przy ok 118000, obecnie jest 142000, jazda głównie po mieście, odcinki do pracy 10 km w jedną stronę.
    W marcu przy przeglądzie wyszło że CO=0,82%; CO2=11,29%; HC=304 ppm obj.;02=2,55% obj; Lambda=1,099
    Największy problem jest z HC bo parokrotnie przekroczona norma. Przegląd został podbity. Potem pojechałem do gazownika Fugazi w Krakowie, autoryzowany serwis STAGa to powiedzieli, że jest to przyczyną tego że cały czas po mieście , krótkie odcinki i spaliny nie mają się kiedy spalać w katalizatorze i muszę go czasami przegonić po autostradzie, ale jak byłem u nich to pare dni wcześniej jechałem na rzeszów, ok 200 km w jedną stronę ok 140km/h i też HC było za duże.
    Jedynie jak serwisant gazował auto to wtedy spadało o potem znowu powracało na ponad 100 ppm.

    Proszę o podpowiedz jezeli ktoś coś wie, co można z tym zrobić itp, czy to normą jest jak się ma gaz.

    pozdrawiam
    KamilSOIIFL KR

    Obecnie: Skoda Octavia II FL 1.6 MPI BSE
    Skoda Fabia Sedan 1.4 16V 2006
    Była: Skoda Felicja Combi 1.3 1997102 KM 2011

  • #2
    Pitolenie o jeździe na krótkich odcinkach. Opisz swój problem na lpg-forum a ktoś konkretnie pomoże, masz też tam polecane warsztaty.

    Komentarz


    • #3
      Fugazi... masakra... podejście do klienta jak w Polmozbycie w 1983r...banda gburów..


      Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
      CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez KamilSOIIFL Zobacz wpis
        witam,

        Mam problem z jakością spalin w mojej OII FL, która jest z 2011 r silnik 1.6 MPI + LPG (gaz mam z ponad rok), założony przy ok 118000, obecnie jest 142000, jazda głównie po mieście, odcinki do pracy 10 km w jedną stronę.
        W marcu przy przeglądzie wyszło że CO=0,82%; CO2=11,29%; HC=304 ppm obj.;02=2,55% obj; Lambda=1,099
        Największy problem jest z HC bo parokrotnie przekroczona norma. Przegląd został podbity. Potem pojechałem do gazownika Fugazi w Krakowie, autoryzowany serwis STAGa to powiedzieli, że jest to przyczyną tego że cały czas po mieście , krótkie odcinki i spaliny nie mają się kiedy spalać w katalizatorze i muszę go czasami przegonić po autostradzie, ale jak byłem u nich to pare dni wcześniej jechałem na rzeszów, ok 200 km w jedną stronę ok 140km/h i też HC było za duże.
        Jedynie jak serwisant gazował auto to wtedy spadało o potem znowu powracało na ponad 100 ppm.

        Proszę o podpowiedz jezeli ktoś coś wie, co można z tym zrobić itp, czy to normą jest jak się ma gaz.

        pozdrawiam
        Czy możesz napisać, jaka była przyczyna nadmiernej emisji szkodliwych związków w spalinach?
        Mam ten sam problem przy instalacji LPG Landi renzo, to znaczy: na benzynie spaliny są OK, natomiast na gazie wyniki są niemal identyczne jak u ciebie:

        LPG:
        CO % obj 0.40
        HC ppm obj 306
        CO2 % obj 11.7
        02 % obj 7.70
        LAMBDA 1.417

        BENZYNA:
        CO % obj 0.07
        HC ppm obj 06
        CO2 % obj 13.4
        02 % obj 3.18
        LAMBDA 1.167

        Prawdopodobnie mieliśmy badanie na takim samym analizatorze, którzy podaje zawartość w % objętości. Nie wiem jakie są dopuszczalne wartości przy normie EURO4 obowiązującej dla silnika BSE. Jeśli mógł napisać czy udało się znaleźć przyczynę i co nią było, pomogłoby mi to w ustaleniu jej u mnie.

        Komentarz

        POWRÓT NA GÓRĘ
        Pracuję...
        X