Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Uszkodzenie skrzyni biegów 1.4 TSI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    Zamieszczone przez radekrp90 Zobacz wpis
    Ogólnie siadają tam tylko łożyska dyferencjału czy pozostałe również? Wstępnie koszt samych łożysk w ASO bez zniżek wyszedł mi ~2000 PLN. W zamiennikach wychodzi to około 500-600 PLN mniej, sam dyfer to około 300 PLN w zamiennikach (tzn łożysko to samo co w oryginale INA 712130410). Mój mechanik, standardowo (i w sumie się nie dziwie) odpowiada, że wyceni jak rozbierze ale jak by nie patrzeć rozrzut pomiędzy 500, a 2000 jest spory i warto byłoby wiedzieć czego się spodziewać
    Nie wyliczaj tego na zapas. Zazwyczaj z tego co mówił mechanik padają łożyska mechanizmu i simeringi. Moje ceny podałem wyżej. Wydaje mi się, że tak to wyliczyli, co 70kkm rozrząd za 2000PLN, co 100kkm . skrzynia za 1800PLN i biznes się kręci :/

    Komentarz


    • #27
      Takie mamy czasy Zastanawiam się nadal nad skrzynią 02S (z 1.4 TSI-TC/CNG i 1.8TSI) niby też padają ale gdyby tak trafić jakąś świeżą... i przełożenia ma ciekawsze. Mam nadzieję, że jeszcze pare km zrobi do czasu naprawy.

      Komentarz


      • #28
        Przełożenia nie zależą od typu skrzyni tylko od oznaczenia kodowego...


        Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
        CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

        Komentarz


        • #29
          Całkowita racja tyle, że wszystkie 02S jakie widzę dla Passata 3C w ETKA mają przełożenia dłuższe niż moja LHX czy nawet LNY (z bluemotion jak dobrze pamiętam). Już sobie wszystko dokładnie przeliczyłem i sprawdziłem w tej kwestii

          Komentarz


          • #30
            Generalnie czym nowsza skrzynia tym ma dłuższe przełożenia... ale jak sam stwierdziłeś trzeba wszystko posprawdzać , bo np. znalazłem kilka skrzyń 02S które są "krótsze" niż moja 0A4 pomimo że są 6B, a moja tylko 5B.


            Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
            CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

            Komentarz


            • #31
              Ogólnie 6ki w PQ35 są krótkie, porównując to do takiej ASD z Golfa 3.

              Komentarz


              • #32
                Odświeżam - skrzynia po naprawie. Był luz na dyferencjale, olej - "czarny mazut". Wymieniono wszystkie łożyska oraz uszczelniacze. Kwota z robocizną 1.600 PLN.
                Dla zainteresowanych miejsce podam na PW

                Komentarz


                • #33
                  Aktualizacja u mnie: samochód wstawiony 13.06 - na dzisiaj miał być do odbioru. Przed chwilą sms z ASO - w trakcie składania skrzynia nie chce współpracować (!!!). Na dzisiaj nie damy rady - może na koniec tygodnia. Oj, będzie grubo...

                  Komentarz


                  • #34
                    Coś zje***li. Mi warsztat specjalizujący się w skrzyniach/dyferencjałach zrobiło to w niecałe 24h (początek rozbiórki ~13, auto do odbioru o ~12) + 1 dzień na części.

                    Komentarz


                    • #35
                      Polećcie jakiegoś zaufanego mechanika (specjalistę w naprawie skrzyni) w okolicach Łódź/Pabianice/okolice
                      kasper64

                      Komentarz


                      • #36
                        Zamieszczone przez kasper64 Zobacz wpis
                        Polećcie jakiegoś zaufanego mechanika (specjalistę w naprawie skrzyni) w okolicach Łódź/Pabianice/okolice
                        Ja to robiłem w Łowiczu, ale chyba nie opłaci Ci się tam dojechać.

                        Możesz zapytać w Zaktualizuj swoją przeglądarkę | Facebook naprawiałem u nich Clio żony i było spoko

                        Komentarz


                        • #37
                          Cześć,

                          Mam luzy na dyferencjale + wyciek ze skrzyni biegów. Poza tym żadnych oznak usterki, biegi wchodzą ładnie, nic nie szarpie.
                          Od jakiś dwóch miesięcy przy prędkości powyżej 100 km słychać szum nic poza tym.
                          Pytanie co mogło sie tam zj**** i jakich kosztów można się spodziewać?
                          Skoda Octavia 1Z3 silnik CAXA 1.4 TSI 122 KM.
                          Jeśli macie kogoś zaufanego z okolic Warszawy (najlepiej powiat Warszawa-Zachód) będę wdzięczny za kontakty.

                          Z góry dzięki
                          Pozdrawiam

                          Komentarz


                          • #38
                            Uszkodzone łożyska na dyferencjale. Ja się ma pecha siadają łożyska na wałkach (zużyty olej), a dalej lecą już całe koła.
                            Ja polecam naprawę póki jeszcze nie ma objawów innych niż dźwiękowe

                            Komentarz


                            • #39
                              Hejka chłopaki
                              Gdzie na śląsku oddajecie fury do wymiany tych łożysk?
                              W Ganinexie powiedzieli mi 2800 na początek.
                              Polecacie jakiegoś magika?

                              Pozdrawiam
                              Seba

                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=70046

                              Komentarz


                              • #40
                                Koledzy pół roku temu jak jechałem na wakacje zaczęła mi wyć skrzynia(odgłos podobny do łożyska koła) , zrobiłem z tym wyciem około 1000 kilometrów i po powrocie do domu zawiozłem auto do dobrego skrzyniarza i okazało się,że uszkodzenie skrzyni(wycie trybów i dyfra) powoduje wada fabryczna skrzyń 6 biegowych,otóż w tejże skrzyni wyciera się obudowa i wałek sprzęgła wchodzi do środka ( w ekstremalnych sytuacjach powoduje to brak możliwości zmiany biegów , ponieważ jak wałek wejdzie za daleko to łożysko oporowe nie dojdzie do docisku). Skrzynia zaczyna wyć dlatego,że przesunięty wałek przesuwa wszystkie tryby w skrzyni , które to delikatnie się ścinają jak wiadomo z autopsji nie da rady zrobić remontu skrzyni bez wymiany wszystkich bebechów,aby skrzynia nie zaczęła znów wyć,bo jak wymieni się jedno łożysko lub tryb to inne wyrobine podczas awarii po włożeniu nowego łożyska będzie krzywo chodzić względem siebie, jedyna sensowna naprawa to wymiana całego środka skrzyni.

                                Komentarz


                                • #41
                                  Zamieszczone przez zadariusz1 Zobacz wpis
                                  Koledzy pół roku temu jak jechałem na wakacje zaczęła mi wyć skrzynia(odgłos podobny do łożyska koła) , zrobiłem z tym wyciem około 1000 kilometrów i po powrocie do domu zawiozłem auto do dobrego skrzyniarza i okazało się,że uszkodzenie skrzyni(wycie trybów i dyfra) powoduje wada fabryczna skrzyń 6 biegowych,otóż w tejże skrzyni wyciera się obudowa i wałek sprzęgła wchodzi do środka ( w ekstremalnych sytuacjach powoduje to brak możliwości zmiany biegów , ponieważ jak wałek wejdzie za daleko to łożysko oporowe nie dojdzie do docisku). Skrzynia zaczyna wyć dlatego,że przesunięty wałek przesuwa wszystkie tryby w skrzyni , które to delikatnie się ścinają jak wiadomo z autopsji nie da rady zrobić remontu skrzyni bez wymiany wszystkich bebechów,aby skrzynia nie zaczęła znów wyć,bo jak wymieni się jedno łożysko lub tryb to inne wyrobine podczas awarii po włożeniu nowego łożyska będzie krzywo chodzić względem siebie, jedyna sensowna naprawa to wymiana całego środka skrzyni.
                                  Piszesz o skrzyni z 2.0 TDI zapewne (oznaczenie 02M chyba), która ma zupełnie inną konstrukcję jak 0AJ. W nich właśnie mocowanie jednego z łożysk trzeba poprawiać (luz wzdłużny można wyregulować dorabianymi podkładkami) i to cała naprawa o ile zrobi się to w miarę szybko.

                                  Komentarz


                                  • #42
                                    Panowie, poważnie zastanawiam się nad zakupem o3 z 2013/14 1,4 TSI 140 KM. Czy tam są montowane są same skrzynie, które tak mocno w tym wątku "chwalicie"? Bo może się okazać, że kupując auto z przebiegiem ok. 100K, trzeba będzie od razu inwestować w rozrząd i skrzynię, a to jakoś mało mi się podoba.

                                    Komentarz


                                    • #43
                                      Wersja 140 KM ma skrzynię 02S. Jest wzmocniona w stosunku do tej z wersji 122KM ale też nie bez wad. Ogólnie każda 6-ka w VW ma jakieś bolączki ale nie ma co panikować.

                                      Komentarz


                                      • #44
                                        Zamieszczone przez MariuszKoz Zobacz wpis
                                        Panowie, poważnie zastanawiam się nad zakupem o3 z 2013/14 1,4 TSI 140 KM. Czy tam są montowane są same skrzynie, które tak mocno w tym wątku "chwalicie"? Bo może się okazać, że kupując auto z przebiegiem ok. 100K, trzeba będzie od razu inwestować w rozrząd i skrzynię, a to jakoś mało mi się podoba.
                                        Mój mechanik powiedział, że jak bym wymieniał olej to możliwe, że nie byłoby aż tak dużego rozwału

                                        Komentarz


                                        • #45
                                          Obecnie na liczniku 178.000km,olej wymieniony przy około 120.000km. Do tej pory zero problemów ze skrzynią. Skrzynia LHY

                                          Komentarz


                                          • #46
                                            Moja to NBY, jak łożyska dziadowskie wciskają, to tak jest.
                                            Cięcia kosztów Panowie i tak klient zapłaci

                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=70046

                                            Komentarz


                                            • #47
                                              Chłopy, nie chcę zakładać nowego tematu.

                                              Jakim olejem zalaliście swoje skrzynie??

                                              Millers Oils TRX Synth 75W-80 - się zastanawiam nad tym

                                              Fusch-a mam w innej skrzyni GM M32- jest ok ale ....

                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=70046

                                              Komentarz


                                              • #48
                                                Mi coś mechanik dobierał bo już nie miałem czasu zamówić sam

                                                Komentarz


                                                • #49
                                                  Czytałem o olejach i ciekawostka.
                                                  Zastanawiałem się jeszcze nad olejem Ravenol - i tu ciekawostka w karcie charakterystyki
                                                  Widać że nie tylko w kręceniu liczników jesteśmy dobrzy.

                                                  PL-> http://www.ravenol.pl/karty/1221104.pdf
                                                  DE-> http://www.ravenol.de/uploads/tx_rav..._SAE_75W_1.pdf

                                                  oliwa.jpg

                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=70046

                                                  Komentarz


                                                  • #50
                                                    Do tej skrzyni jest dedykowany konkretny olej. Choć w moim przypadku zalano jakiś GL5 75W-80 (piszę z głowy) ale marki nie pamiętam. I tak będę go zmieniał za około 5.000 km (auto zrobiło 30.000) więc co by tam nie było będzie działać Zastanawiam się nad Fuchs Sintofluid FE 75W - dedykowany do tej skrzyni, albo olejem Motula (miałem w B4).

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X