Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Odpowietrzanie hamulcow

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Odpowietrzanie hamulcow

    Witam szanownych forumowiczów
    Posiadam OctavięII 2,0 fsi 150/110 wymontowalem tylny lewy zacisk hamulca, gdyż był uszkodzony, oczywiście po zamontowaniu muszę odpowietrzyc układ i teraz pytanie co po kolei mam zrobić i czy muszę odpowietrzac układ z pozostałych trzech kół?
    pozdrawiam i dziękuję za zainteresowanie

  • #2
    Do odpowietrzenia użyj butelki plastikowej 0,5 L, wężyka igelitowego od 0,3 do 0,4 m, Oczywiście musisz też mieć butelkę nowego płynu. W korku od butelki zrób otwór aby włożyć jeden koniec wężyka drugi koniec zakładasz na poluzowany odpowietrznik cylinderka. Jedna osoba obserwuje płyn wypływający z cylinderka a druga wciska pedał hamulca. Przed pompowaniem dolej na maxa płynu hamulcowego do zbiorniczka. Osoba pompująca wciska energicznie pedał do podłogi i chwilę przytrzymuje. Jak nie będziesz widział pęcherzyków powietrza w wężyku to osoba pompująca trzyma pedał wciśnięty a ty dokręcasz odpowietrznik. Warto też ostukać cylinderek aby pęcherzyki powietrza wypłynęły.
    Odpowietrzanie rozpoczynasz od najdalszego koła od pompki czyli prawe tylne, następnie lewe tylne itd.
    Żeby nie odpowietrzać wszystkich cylinderków to zaciskam na przewodzie hamulcowym zacisk (oczywiście tak aby nie uszkodzić przewodu) i wtedy płyn nie spływa z całego układu i pompy.
    Nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem; toż to nie piwo.

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez Artur. Zobacz wpis
      Do odpowietrzenia użyj butelki plastikowej 0,5 L, wężyka igelitowego od 0,3 do 0,4 m, Oczywiście musisz też mieć butelkę nowego płynu. W korku od butelki zrób otwór aby włożyć jeden koniec wężyka drugi koniec zakładasz na poluzowany odpowietrznik cylinderka. Jedna osoba obserwuje płyn wypływający z cylinderka a druga wciska pedał hamulca. Przed pompowaniem dolej na maxa płynu hamulcowego do zbiorniczka. Osoba pompująca wciska energicznie pedał do podłogi i chwilę przytrzymuje. Jak nie będziesz widział pęcherzyków powietrza w wężyku to osoba pompująca trzyma pedał wciśnięty a ty dokręcasz odpowietrznik. Warto też ostukać cylinderek aby pęcherzyki powietrza wypłynęły.
      Odpowietrzanie rozpoczynasz od najdalszego koła od pompki czyli prawe tylne, następnie lewe tylne itd.
      Żeby nie odpowietrzać wszystkich cylinderków to zaciskam na przewodzie hamulcowym zacisk (oczywiście tak aby nie uszkodzić przewodu) i wtedy płyn nie spływa z całego układu i pompy.
      A to nie ma znaczenia czy auto jest z abs czy bez abs ?

      Komentarz


      • #4
        Nie ma. Porządnie jednak, auta z ABS/ESP, odpowietrza się maszynami ciśnieniowymi - podają około 1bar ciśnienia na zbiorniczek i wymieniają płyn w całym układzie.

        Komentarz


        • #5
          jaśko chyba się mylisz. Auta bez ABS-u odpowietrza się od najdalszego koła, natomiast z ABS-em od najbliższego.

          Jest SUPERB III 2.0 TDi CRLB STYLE 181,2 KM 413,9 Nm
          Były Szara Elegantka 2,0 CFHF 2.0 TDi BMM ELEGANCE
          Spoty Śląskie (Katowice i okolice)

          Komentarz


          • #6
            Przez takie deptanie można sobie załatwić pompę ABS/ESP, najlepsza opcja to wtłoczenie płynu pod ciśnieniem.
            Była Octavia II, jest Ford S-Max 2.0TDCi Titanium

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez dieselinside1900 Zobacz wpis
              Przez takie deptanie można sobie załatwić pompę ABS/ESP, najlepsza opcja to wtłoczenie płynu pod ciśnieniem.
              Bzdura, nic nie załatwisz, ciśnieniowe odpowietrzanie jest po prostu szybsze i tyle.

              Komentarz


              • #8
                Jeśli bzdura to poszukaj sobie informacji na ten temat. Mam znajomego który zajmuje się naprawą takich układów i coś na ten temat wie.
                Była Octavia II, jest Ford S-Max 2.0TDCi Titanium

                Komentarz


                • #9
                  Odpowietrz najpierw koło w który wymieniałeś zacisk a nastepnie cały układ zaczynając od prawego tyłu. A na koniec odpowietrz sprzegło i pompe ABS-u. Tak sie to powinno robic
                  OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                  DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                  Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez dieselinside1900 Zobacz wpis
                    Jeśli bzdura to poszukaj sobie informacji na ten temat. Mam znajomego który zajmuje się naprawą takich układów i coś na ten temat wie.
                    Nic się nie stanie.

                    Komentarz


                    • #11
                      Mam Oktavkę już 8 lat i w ten sposób odpowietrzałem już dwa razy, i raz sam wymieniłem płyn hamulcowy, i jakoś nie widzę różnicy gdy robili to w ASO zaraz po zakupie auta. W tamtym roku to nawet nie chciało się w ASO przepchać zapchanego odpowietrznika.
                      Nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem; toż to nie piwo.

                      Komentarz


                      • #12
                        Ja odpowietrzam "grawitacyjnie" zalewam płyn po korek i.... czekam, aż zacznie kapać. Wtedy wiem, że jest płyn. Kilka zsynchronizowanych wciśnięć połączonych z odkręcaniem odpowietrznika i masz wymieniony płyn oraz usunięte powietrze. Reszta klasyczną metodą.

                        Pompy można uszkodzić gdy układ jest suchy - wtedy powinno się odpowietrzać tylko ciśnieniowo.

                        Komentarz


                        • #13
                          Witam Panowie, w związku z urazem do ASO zastanawiam się nad samodzielną wymianą płynu hamulcowego, czytając wszystko co możliwe o wymianie płynu hamulcowego znalazłem urządzenie ciśnieniowe rooks oraz bass polska (wygląd podobny różnica cenowa duża), tu pojawia się moje pytanie czy ktoś z was to robił samodzielnie?

                          Komentarz


                          • #14
                            Jak dla mnie to nie ma potrzeby robić tego pompą próżniową. Jeśli masz trochę czasu i chęci do zaoszczędzenia pieniędzy to zrób to tak jak opisałem na początku tego tematu.
                            Nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem; toż to nie piwo.

                            Komentarz

                            POWRÓT NA GÓRĘ
                            Pracuję...
                            X