Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Pękanie uszczelki kolektora ssącego.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Pękanie uszczelki kolektora ssącego.

    Cześć ! Od pewnego czasu moja Octavia 1.6 MPI z instalacją gazową E-GAS troszkę się dusiła w trakcie jazdy, szczególnie przy zmianie biegów, a dodatkowo coś mi cały czas stukało z tyłu z lewej strony. Objawy były podobne do tych, o których czytałem odnośnie uszkodzonych poduszek skrzyni biegów. Wracając raz z trasy (500km) na drugi dzień odpaliłem samochód, będąc na luzie obroty wariowały, auto telepało się na wszystkie strony, aż w końcu zgasło. Laweta i do mechanika. Poduszki okazały się okej, a problemem była pęknięta uszczelka kolektora ssącego. Została wymieniona, stukanie ustało, ale znaczącej poprawy w jeździe nie było, myślałem, że może po prostu tak już musi być. Już tego samego dnia czułem lekkie trzęsienie się auta stojąc na światłach. Po 10 dniach od wymiany pojechałem w trasę, w 3 dni zrobiłem 1000km, wracając do domu, zjechałem z autostrady i już na mieście, na światłach, postojach czułem identyczne objawy jak 10 dni temu. Pojechałem do tego samego mechanika, który powiedział, że znowu pęknięta jest ta uszczelka. Nie wie jak to się stało, bo tam jest podciśnienie, więc wszystko powinno być zasysane, a nie wypychane i jedyne co przychodzi mu do głowy to błąd przy jej wcześniejszym założeniu. Po kolejnej wymianie auto dusi się znacznie mniej, mocnego dygotania na postoju też nie doświadczyłem, ale znowu jest to stukanie z tyłu z lewej strony. Proszę Was o pomoc, bo jestem już bezsilny. Czy to może mieć jakiekolwiek powiązanie z instalacją gazową? Zauważyłem też, że przy włączonej kilmatyzacji silnik ma inny wydźwięk, pracuje głośniej, szczególnie przy dodawaniu gazu. Nie wiem co może być z czym połączone i co w ogole powinienem w tym temacie teraz zrobić. Pozdrawiam !

  • #2
    Sądzę, ze prawidłowo założone uszczelki kolektora nie mają prawą paść tak szybko. Facet na 90% popełnia jakiś błąd.
    Uprzedzam tu że nawet mikro nieszczelność w kolektorze tego silnika powoduje wariowanie silnika.
    Jakie uszczelki użył? Producent? Może to jednak nie tylko wina uszczelek?

    Zobacz na mój post tu (dokładnie to trzy ostatnie posty):

    [O1U 1.6 BFQ] Problem z odpaleniem, szarpie, potem ok(video) - Octavia Club Polska

    Druknij to i daj mechanikowi, to najczęściej występujące problemy w tych silnikach.

    Uszczelki zakładaj firmy Elring.
    "coś być musi, do cholery, za zakrętem"

    O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
    O2 Tour BSE+LPG LR - MED

    Komentarz

    POWRÓT NA GÓRĘ
    Pracuję...
    X