Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Nierówna praca silnika, lekko falujące obroty, kilkanaście błędów.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Nierówna praca silnika, lekko falujące obroty, kilkanaście błędów.

    Witam, jestem nowym forumowiczem jak i dość świeżym posiadaczem skody octavii 2 Kombi. W wolnej chwili miałem zawitać na forum lecz nie wiedziałem, że nastąpi to w taki sposób jak teraz koniec off topa, wracając do tematu:

    Ok 2 miesięcy temu zakupiłem Skode Octavie 2 Kombi 2.0 RS 200KM rok. 2006 z manualem 6 biegowym. Samochód kupiony i ściągnięty z Niemiec. Ok miesiąca temu wstawiałem auto na przegląd po-zakupowy do Auto Wimar'u ASO Skody przy Jerozolimskich w Warszawie, obecny byłem przy całym sprawdzaniu auta mechanicznie jak i potem komputerowo. Auto wypadło bardzo dobrze mechanicznie jak i elektronicznie, było kilka drobnych błędów z przeszłości, które od razu mi mechanik wykasował. Auto zalewałem zawsze 98, głównie tankowałem na Orlenie. Wszystko działało pięknie do ostatnich kilku/kilkunastu dni. Jakieś 2 tygodnie temu wyskoczyła mi kontrolka "check engine" ale za nim zdążyłem zapoznać się z tematem po ok 2 dniach znikła. Owa kontrolka znowu wyskoczyła jakoś ok tygodnia temu i znowu po 1/2 dniach znikła. Poczytałem trochę, pogadałem z mechanikiem ale ogólnie nie było żadnych objawów. Pech chciał, że wczoraj wracając z roboty, mniej więcej w połowie trasy gdy musiałem zwolnić i następnie się zatrzymać (korek się zrobił) poczułem i usłyszałem nierówną pracę silnika, brzmiał jakby nie pracował z jeden cylinder. Przy postoju na jałowym jak i ruszaniu lekko szarpało. Dojechałem do domu, zostawiłem auto na noc w garażu, z rana przyszedłem odpaliłem problem się nie na silił, silnik strasznie nie równo pracuje, telepie się cały, i lekko szarpie przy ruszaniu. Podjechałem do mechanika, który podłączył auto do kompa i tu się zaczyna cała przygoda. Wyskoczyło 12 błędów !!! lista ponieżej. Mechanik stwierdził, że nie jest w stanie ustalić co mogło ulec uszkodzeniu a w ciemno nie będzie robił żeby nie narażać mnie na dodatkowe koszty wymian dobrych części, polecił poszukać innego mechanika ew. ASO. Powiedział że może to być jakaś zwykła pierdoła typu jakiś czujnik który spowodował ogłupienie kilku innych rzeczy lub jakaś bardziej poważna usterka. I teraz ogromna prośba do Was użytkowników, czy ktoś z Was spotkał się kiedyś z podobną sytuacją, i ewentualnie pomoże rozwikłać dolegliwość octavii czy zostaje tylko ASO ?!

    LISTA Błędów:
    P3137
    P0642
    P0441
    P1297
    P1093
    P2177
    P2279
    P0300
    P0301
    P0302
    P0303
    P0304

    z jednych może mało istotnych zmian w poniedziałek byłem zmuszony zatankować auto na stacji BP na której nigdy wcześniej w sumie nie tankowałem, zalałem do pełna ichniejsza 98, i do tej pory zeszło ok połowę baku.

    Z góry dziękuję wszystkim zainteresowanym za pomoc !!!!
    Załączone pliki

  • #2
    błędy ciśnienia i wypadania zapłonu na wszystkich cylindrach = jakieś nieszczelności ?
    poszukaj kogoś ogarniętego z vcds'em w okolicy co by sprawdzić wartości bloków pomiarowych
    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
    poprzednie modele:
    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

    Komentarz


    • #3
      cisnienie w cylindrach jest ok, hmm moze zaczne od wymiany samych swiec plus ewentualnie kabli.

      Komentarz


      • #4
        Witam, udało się rozwiązać problem, winną okazała się odma po wymianie na nówkę wszystko ustąpiło

        Komentarz

        POWRÓT NA GÓRĘ
        Pracuję...
        X