Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Check engine i układ powietrza wtórnego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Check engine i układ powietrza wtórnego

    Witam Szanownych Forumowiczów,
    Temat umieszczam pierwszy raz, więc proszę o wyrozumiałość dla prawiczka ☺

    Mam taki problem podczas jazdy na trasie zaświecił mi się check engine, auto nie traci mocy, nic innego się nie dzieje. Byłem u mechanika błąd skasował, powiedział, że trzeba go przegonić co jakiś czas i będzie ok. Niestety nie pomogło. Znowu check engine, więc tym razem czyszczone były wtryski. Przy okazji czyszczenia mechanik zakleił dziurkę na przewodzie miedzy pompą pow. wtórnego a zaworem pow. wtórnego. Po tym zabiegu pojawiło się coś jeszcze : rano, na zimnym silniku auto miało problem z mocą, nie mogło wejść na obroty ale silnikiem nie szarpalo, tak przez chwile a pptem złapał obroty i juz jeździł ok. Oraz wrócił check engine. Po którymś porannym problemie usłyszałem świst i odrazu wejście na obroty. Po sprawdzeniu, okazało się że wróciła dziura na w/w przewodzie. Mechanik wymienił przewód, zawór pow. wtórnego. Niestety check engine wrócił (znowu na trasie przy prędkości ok 120km). Oraz poranne problemy co dziennie. Po 4dniach znowu świst i dziura w przewodzie.

    Ręce opadają,l Proszę o poradę ☺

  • #2
    Witaj Dolcze,
    Widzę że sporo osób przeczytało Twój post. Napiszę krótko - Twój opis jest zbyt enigmatyczny i ciężko zrozumieć istotę sprawy. Rozumiem że ciężko oddać na piśmie wrażenia czy odczucia związane z usterką. Osobiście nie spotkałem się z czymś takim bądź podobnym. Na Twoim miejscu chciałbym z pewnością dowiedzieć sie jaki to jest bład i od tego bym zaczął. Zapytaj mechanika o nr błędu, to już będzie coś na początek. Bo kasowanie pojawiającego się błędu nie usprawni auta. Potem wrzuć tą info na forum i miejmy nadzieję że bardziej doświadczeni koledzy pomogą bądź podpowiedzą więcej.
    Poza tym warto by podjechać do innego specjalisty mechanika, co dwie głowy...
    Ostatnio edytowany przez gregas2; 43829.

    Komentarz


    • #3
      Dzięki za reakcję gregas2,
      Starałem się opisać wszystko co się działo, bo myślałem, że to bardziej naprowadzi forumowiczów. Obecnie jestem na urlopie, jak wrócę to pojadę do innego mechanika i zacznę od kontroli błędów.
      Ostatnio edytowany przez Dolcze; 43797.

      Komentarz


      • #4
        MOże masz coś co zasmakowało się w tym przewodzie skoro po 4dniach w nowym wybiło dziurę.

        Komentarz


        • #5
          Jeśli mas na myśli jakiegoś gryzonia to nie, dziura jest od środka. Wygląda jakby pompa powietrza wtórnego tłoczyla powietrze a zawór go nie puszczal do silnika i w końcu dup - dziurka i spokój

          Komentarz


          • #6
            Witam ponownie,
            Do oszernego
            Ostatnio edytowany przez Dolcze; 43797.

            Komentarz


            • #7
              Witam ponownie,
              Do obszernego
              Ostatnio edytowany przez Dolcze; 43797.

              Komentarz


              • #8
                Witam ponownie,
                Po pierwsze uprzejmie proszę admina o usunięcie ( lub wyjaśnienie mi jak to zrobić ) moich dwóch postów nad tym, wielokrotnie próbowałem dodać post i robiło mi się coś takiego jak wyżej.

                Do obszernego opisu mojej usterki dołączam kody błędów:

                16875 - Secondary Air Injection System Insufficient Flow Bank 1
                P 0491 - 006 Short to plus. Intermittent

                16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold
                P 0420 - 006

                Trochę poczytałem i
                - zrobiłem test spalin w stacji kontroli. wyszło ok, kat jest ok, lambda 0.998 (ok?)
                - sprawdziłem pompę, wypiąłem rano przewód między nią a zaworem, i pompa wieje jak cholera, wg. mnie wystarczająco mocno
                - zauważyłem, że jak rano włączy się pompa i nie ruszam tylko na luzie mu wkręcam obroty to nie ma efektu dławienia. obroty wchodzą, natomiast powyżej 3tys obrotów zaczyna trochę szarpać na dole z tyłu jakby wydech

                Czy teraz coś pomożecie? Proszę
                Ostatnio edytowany przez Dolcze; 43797.

                Komentarz


                • #9
                  Z SAI to generalnie kiepsko. Mało kto się na tym zna. Dlatego ludzie je Link to tak jakby b błąd zasilania/zwarcie. Intermittent więc może został po zabawach w odpinanie. Katalizator się demontuje i ogląda. Może druga sonda lambda jest nie tegez. Może emulator probowac...aczkolwiek dam nie lubię takich rozwiązań.
                  co poza błędami dzieje się z autem?

                  Komentarz


                  • #10
                    Witam. Dzięki za odpowiedź. Zauważyłem spadek mocy auta ale stopniowy, tzn na początku moich problemów tego nie było a teraz po wakacjach już zauważalny. W najbliższym czasie zdemontuje kat i zajrzę tam( tylko kiepsko że w tym silniku nie da się zdemontować samej puszki) . A nawet jeśli pozbęde się SAI to problemy z porannym dławieniem nie znikną

                    Komentarz


                    • #11
                      Dzisiaj przy pomocy kamerki zaglądałem z mechanikiem do wydechu, kolektora i do kanału w glowicy doprowadzającego powietrze z SAI. Wszystko drożne jedynie katalizator od strony kolektora wygląda jakby miał przytkane niektóre komory (zdjęcia). Jak sądzicie, czy taki stan kat może powodować problemy z dławieniem gdy pracuje pompa SAI silnik tłoczy spaliny?
                      Załączone pliki

                      Komentarz


                      • #12
                        Witam

                        Czy udało sie wyeliminowac tą usterke? Mam dokładnie to samo. Przewód kupiłem w serwisie skody i za 2 dni znowu był dziurawy. Przewód jest plastikowy i wyglada to bardziej tak jak by był wypalony ogniem a nie przedziurawiony czyms innym. Spadek mocy jest bardzo odczuwalny.

                        Komentarz


                        • #13
                          Ja mam spadek mocy i czasami błąd P0420 - 16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold.
                          Po skasowaniu błąd pojawia się co 100km i więcej.
                          Wczoraj zauważyłem że spadł przewód/rurka która idzie z SAI do zaworu recyrkulacji spalin.
                          Rurę założyłem ale brak mocy jest nadal.
                          Sonda lambda przed katem działa bo poprawnie wskazuje w zakresie ok 0.9 - 1.
                          Czy wymienialiście katalizator czy to było u was coś innego ?
                          Pozdro
                          pawelci
                          Skoda Octavia 2 FL
                          BSE 1.6 (Pb+LPG)
                          Warszawa

                          Komentarz


                          • #14
                            U mnie wymiana katalizatora rozwiązała problem

                            Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

                            Pozdro
                            pawelci
                            Skoda Octavia 2 FL
                            BSE 1.6 (Pb+LPG)
                            Warszawa

                            Komentarz

                            POWRÓT NA GÓRĘ
                            Pracuję...
                            X