Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Wymiana zaworu EGR. Silnik CFHC

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Wymiana zaworu EGR. Silnik CFHC

    Czy ktoś wymieniał zawór Egr w silniku CFHC, 2.0 TDI. U mnie jest to numer 03L 131 512DQ . Normalnie w serwisie Skody można kupić ten zawór tylko razem z chłodnicą spalin. Koszt 1550 zł. Na Aledrogo są same zawory bez chłodnicy. Koszt 600 zł. Stąd moje pytanie czy można wymienić sam zawór?

  • #2
    mentos2504 ja jestem po wymianie i pewnie można sam zawór, ale kogokolwiek ja pytałem to wszyscy mówili o wymianie całości Fakt, że cena w ASO jest kosmiczna (w moim lokalnym 1600 wołali), ale przyzwoite zamienniki kupisz za 400-500 mniej. Trochę dłubania jest żeby to cudo w cfhc wymienić.
    رافال
    Spoty
    Cause freedom is a lonely road
    My O2FL

    Komentarz


    • #3
      A masz jakiś namiar na te zamienniki, bo najtaniej co znalazłem to regenerowane po 500 zł. ( trzeba oddać stary).

      Komentarz


      • #4
        Niestety nie, bo sam nie kupowałem, wszystko załatwiał dla mnie robekcool. Zamiennik NRF kosztował 1100.
        رافال
        Spoty
        Cause freedom is a lonely road
        My O2FL

        Komentarz


        • #5
          a panowie jakie mieliście objawy,ze już koniec EGR-u?
          Dawid
          czarna 2018 skoda octavia 3FL by dawcio

          Komentarz


          • #6
            dawcio u mnie był to najpierw okazyjnie (zeszły rok) tryb awaryjny i check engine. Przez zimę się uspokoiło (może z raz czy dwa), ale odkąd zaczęło robić się cieplej, to wystarczyło odpalić auto i po kilku sekundach, nawet przed ruszeniem check, migająca kontrolka świec i "engine fault: workshop" na maxi dot. Błędy mówiły wprost o awarii EGRa, można było kasować, ale po każdym odpaleniu wracały i auto praktycznie non stop w trybie awaryjnym, w związku z trybem awaryjnym brak możliwości korzystania z tempomatu, CFHC przyspieszało gorzej niż poprzednik AGR. Po wymianie i skasowaniu błędów jak ręką odjął.
            رافال
            Spoty
            Cause freedom is a lonely road
            My O2FL

            Komentarz


            • #7
              bo mnie ostatnio zaczęła migać kontrolka od świec i dostał muła,ale po zgaszeniu wszystko wróciło do normy,wczoraj byłem u mechanika i żadnych błędów nie ma ,a jutro będę miał VCDS-a to sobie wszystko dokładnie sprawdzę
              Dawid
              czarna 2018 skoda octavia 3FL by dawcio

              Komentarz


              • #8
                Nie chcę być złym prorokiem, ale u mnie na początku też tak było, z tą różnicą, że były błędy od EGRa ale fakt, zgaszenie auta przywracało silnik do normalnego życia
                رافال
                Spoty
                Cause freedom is a lonely road
                My O2FL

                Komentarz


                • #9
                  Cześć. Miałem te same objawy + samochód szarpał podczas delikatnego przyspieszania tak jakby brakowało mu paliwa. Po wymianie szarpanie ustało ale błędy EGR nadal pojawiają się co jakiś czas (także uwaga- błędy z EGR niekoniecznie znaczą że to EGR widocznie). Kompletny zawór oryginał kupowałem w sklepie kolmot (ściągają nawet jeśli na stronie jest napisane że niedostępny)

                  Komentarz


                  • #10
                    rafiki pamiętasz jaki miałeś błąd?
                    taki: P0403 00
                    Dawid
                    czarna 2018 skoda octavia 3FL by dawcio

                    Komentarz


                    • #11
                      Dawid, pamiętać to nie pamiętam, ale mam zapisane logi błędów, podrzucę wieczorem
                      رافال
                      Spoty
                      Cause freedom is a lonely road
                      My O2FL

                      Komentarz


                      • #12
                        Ja wymieniałem w Octavii II FL z 2.0 TDI CR był poradnikl ale przepadł więc z kopi zapasowej:

                        Ja u siebie dziś w 2.0 TDI wymieniłem EGR (kupiłem nowy zawór bez chłodniczki)
                        Gdyby ktoś musiał wymienić to kilka szczegółów:
                        Wymieniałem bez kanału, żabą podniosłem samochód za kasetę tylną tulei prawego wahacza.
                        Odkręcone koło. Zdjęte osłony: przednia część nadkola i osłona pod silnikiem.
                        Wymontowana osłona termiczna prawa przegubu wewnętrznego.
                        Wymontowana blacha przytwierdzająca DPF do bloku silnika ta z dołu na 4 śrubach, podważona delikatnie łyżką aby wyszła.
                        Od góry zdemontowany aku, podstawka aku, obudowa filtra powietrza z przewodem do turbiny, oraz część przewodu od turbiny do ic.
                        Można teraz odkręcić rurkę EGR od bloku silnika.
                        Od dołu zdjęte od zaworu i zatkane węże płynu chłodniczego. Ten wąż z lewej strony całkiem wyciągnięty trochę szarpania się z opaskami zaciskowymi.
                        Odkręcone rurki od EGR i kolektora wydechowego.
                        Odkręcona rurka z bloku od zasilania i spływu oleju z turbiny, jedna śruba wyżej do odkręcenia wówczas rurki można trochę odciągnąć od bloku. (następnym razem wymontuje je całkowicie) Można odkręcać zawór, 4 śruby najgorsza jest ta pod dpf bo dojście praktycznie zerowe (dla ukojenia nerwów przed polecam browarka albo trzy).
                        Po odkręceniu zaworu trzeba wyciągać go w stronę skrzyni jest trochę przepychania z tymi rurkami ale wyjdzie.
                        Zawór kupiłem bez chłodniczki więc miałem trochę zabawy z jej myciem bo mocno zawalona nagarem była.
                        Montaż w kolejności odwrotnej.
                        Ja zamiast oryginalnych opasek rur z płynem zastosowałem przy składaniu normalne opaski zaciskowe na śrubokręt.
                        Po rozebraniu starego zaworu i głębokiej analizie u mnie problemem było to, że ten czpień z grzybkiem miał luz (delikatny ale wystarczający) w obudowie i po otworzeniu się zaworu krzywka zamykając go powodowała, że ten się kantował i ni chu..chu nie mógł się zamknąć i żadne czyszczenie by tu nie pomogło.





                        Komentarz


                        • #13
                          U mnie wyskoczyły dwa błędy. Jeden udało się skasować, drugi (4891 - EGR Valve (N18) P0403 00 [096] ) cały czas wyskakuje. Objawy dokładnie takie jak opisuje kolega Rafiki. Zapala się kontrolka świec żarowych,tryb awaryjny, błędy EGR. Teraz zrobiłem długą trasę (800 km) i wszystko się uspokoiło,ale już zamówiłem nowy zawór z chłodnicą. Nikt nic nie mówi o uszczelkach. W ASO dali mi chyba z 10 uszczelek za jedyne 150zł. Podobno trzeba wszystkie wymieniać na nowe. Tak twierdzą w ASO. Zobaczymy co powie mój mechanik.

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez marcinp Zobacz wpis
                            Cześć. Miałem te same objawy + samochód szarpał podczas delikatnego przyspieszania tak jakby brakowało mu paliwa. Po wymianie szarpanie ustało ale błędy EGR nadal pojawiają się co jakiś czas (także uwaga- błędy z EGR niekoniecznie znaczą że to EGR widocznie). Kompletny zawór oryginał kupowałem w sklepie kolmot (ściągają nawet jeśli na stronie jest napisane że niedostępny)
                            A czy po wymianie EGRa na nowy zrobiłeś nastawy podstawowe w VCDS (adaptacja EGRa)?

                            Komentarz

                            POWRÓT NA GÓRĘ
                            Pracuję...
                            X