Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Błędy zaworu EGR nawet po wymianie.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Błędy zaworu EGR nawet po wymianie.

    Witam!
    Od około pół roku borykam się z następującymi błędami:
    (proszę nie sugerować się datami - nie wiem czemu są złe)

    EGR Valve (N18)
    P0403 00 [096] - Malfunction
    Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 2
    Mileage: 150844 km
    Date: 2011.14.19
    Time: 12:55:54

    4892 - EGR Valve (N18)
    P0403 00 [096] - Malfunction
    Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 2
    Mileage: 150845 km
    Date: 2011.14.19
    Time: 12:55:59

    Błędy pojawiały się raczej rzadko (dwukrotnie zdarzyło się tak, że po restarcie silnika pojawiły się znowu od razu). Objawiało się migającą sprężynką, która znikała po restarcie silnika. Oprócz tego silnik jąkał się i przerywał podczas delikatnego przyspieszania.Po przeszukaniu internetu zdecydowałem się na:

    - Wymianę zaworu N75 sterowania turbiną
    - Wymianę zaworka sterującego podciśnieniem od EGR (tego z kapslem z napisem made in USA)
    Ponieważ nie przyniosło to rezultatów wymieniłem cały zespół EGR z chłodniczką na nowy (oryginał)
    Wszystko wymienione na nowe oryginały.
    Po wymianie EGR ustąpiły objawy szarpania ale pojawiły się znów błędy EGR! (dopiero po jakimś czasie) Nie mam już pomysłu gdzie szukać a wydałem masę pieniędzy... Pojawianie się błędów nie jest związany z jakimś logicznym algorytmem. Wszystko jest bardzo losowe i bez sensu...
    Sprawdziłem wartości dpf - około 19gramów, ilość popiołu około 0,09
    Bardzo proszę o pomoc !!!

  • #2
    Zamieszczone przez marcinp Zobacz wpis
    Objawiało się migającą sprężynką
    a muła nie dostawał?
    Dawid
    czarna 2018 skoda octavia 3FL by dawcio

    Komentarz


    • #3
      VCDS ma test elementow wykonawczych i mozna wtedy zrobic test pracy EGRu. Moze mimo ze nowy to sie przycina. Rurki do EGR sa drozne czy zapchane syfem? 003 basic settings.

      Wtedy widac czy EGR i zawor pracuja.
      Spritmonitor.de

      Komentarz


      • #4
        Zapomniałem napisać. Oczywiście dostawał muła- odcina mu chyba turbinę. Co do rurki to miała suchy nalot- z łatwością dało się wyczyścić (wyczyściłem też przepustnicę i tą kierownicę spalin z rurki EGR) . Stary EGR po demontażu został rozebrany i nie był też zawalony (lekki suchy osad). Nic się nie przycinało, krzywka w porządku, gruszka też. Raczej elektronika była winna wszak po wymianie szarpanie ustało. Testy wykonawcze robiłem zarówno na starym jak i na nowym EGR - wszystko ok "Finished correctly". Adaptacja też zrobiona. Ten błąd wyskakuje stosunkowo rzadko, w różnych odstępach czasowych i zupełnie w różnych sytuacjach. Teraz znowu chwilowo jest spokój ale to strasznie denerwujące, że w każdej chwili może się pojawić.

        Komentarz


        • #5
          No to vcds wypluł coś takiego...
          7462 - EGR Valve (N18)
          P0403 00 [096] - Malfunction
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
          Freeze Frame:
          Fault Status: 00000001
          Fault Priority: 2
          Fault Frequency: 1
          Mileage: 189532 km
          Date: 2017.08.05
          Time: 05:22:25

          Engine speed: 1861.50 /min
          Normed load value: 17.3 %
          Vehicle speed: 95 km/h
          Coolant temperature: 96 °C
          Intake air temperature: 28 °C
          Ambient air pressure: 980 mbar
          Voltage terminal 30: 14.118 V
          Unlearning counter according OBD: 27
          Accelerator position: normalized-Accelerator position: 28.61 %
          EGR Vacuum Regulator Solenoid Valve: activation-ANG_SP_EGRV[0]: 84.253 %
          EGR solenoid valve: actual value-ANG_EGRV[0]: 3.760 %
          Air mass: actual value (mg/stroke)-MAF_MES: 427.35 mg/stroke
          Sensor for engine block temperature: raw value-Coolant temperature: 96 °C


          Więc to samo co u kolegi marcinp
          Maicroft podyktuj dokładnie jak dostać się do tego
          Zamieszczone przez Maicroft Zobacz wpis
          003 basic settings.
          Dawid
          czarna 2018 skoda octavia 3FL by dawcio

          Komentarz


          • #6
            No i okazało się... prawdopodobnie usterka elektryczna- przetarty gdzieś kabel. Teraz tylko sprawdzić wszystkie kable po kolei

            Komentarz


            • #7
              Prezentuję moje rozwiązanie problemu na wypadek gdyby ktoś miał podobne. Po sprawdzeniu wszystkich kabli wykluczyłem usterkę układu elektrycznego. Wiązka główna i piny były w idealnym stanie.
              Za powyższą sytuację odpowiedzialny był... EGR po raz kolejny. Okazało się że wymieniono go na regenerowany. Według biuletynu do którego link załączam poniżej wynika, że czujnik położenia EGR w regenerowanych modułach może się "nie dogadać" z komputerem... Tak właśnie było u mnie. Mimo postępowania zgodnego z biuletynem, nie udało się niestety rozwiązać problemu. Dopiero po wykonaniu praktycznie wszystkich testów w VCDS z poziomu Basic Settings (sterownik Engine) oraz po:
              - wejściu w moduł "OBD II functions", a następnie "Read data" oraz odczytaniu parametru "EGR error" stwierdzono że wartość błędu jest stała i wynosi 100%. Następnie po kilku wariacjach gazem na podglądzie powyższego parametru błąd wyzerował się i cały cyrk z EGR-em ustąpił...

              Zmiany jakie towarzyszyły naprawie:
              - auto przestało szarpać przy przyspieszaniu
              - zdecydowanie wyciszyły się wtryskiwacze
              - samochód jakby szybciej się nagrzewa
              - w module "OBD II functions - readiness" wszystkie testy modułów zaświeciły się na zielono.

              Nie wiem czy mądrze łącze powyższe czynności z rozwiązaniem problemu ale fakt, że zanim problem ustąpił minęło (już po wymianie EGR) około miesiąc, wychodzi na to, że bawienie się pedałem gazu na podglądzie wartości w sposób opisany powyżej w moim przypadku cudownie uzdrowił sytuację...
              Nikomu nie życzę podobnych problemów i polecam kupno nowych zaworów EGR gdyż niestety przez nieuczciwość mechanika bez mojej wiedzy został zamontowany regenerowany zamiennik co było przyczyną tylko kłopotów i frustracji.

              link do biuletynu opisującego problem zaworów regenerowanych:
              Page not found | Meat&Doria

              Komentarz

              POWRÓT NA GÓRĘ
              Pracuję...
              X