Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Wyrobiony gwint przy siłowniku klapy bagaznika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Wyrobiony gwint przy siłowniku klapy bagaznika

    Pomocy!! , przy otwieraniu bagażnika wyskoczył mi siłownik gazowy, chciałem go włożyć spowrotem myśląc, że się śruba odkręciła, ale okazuje się, że nie ma do czego wkręcać. Urobił sie gwint i śruba wchodzi i wychodzi. Wymontowałem siłownik i mam zagwozdkę co z tym można zrobić, czy rozbierać tapicerkę w bagażniku i spróbować się tam jakoś dostać z drugiej strony, żeby tam coś dokręcić, ale boję się, że nie ma dostepu do tego profilu od środka.

    Może ktoś zdejmował tapicerkę z kombiaka, czy profil jest zamknięty?, czy da się tam dostać ?

    Sama śruba ma gwint w porządku, tylko nie ma jej w co wkręcić

    Może jakieś inne pomysły jak to naprawić, kleić ?? ale czy jakiś klej wytrzyma nacisk siłownika i ciągłe otwieranie bagażnika

    Załączone pliki

  • #2
    Czy tam od środka była zgrzana nakrętka M8? Czy da radę przegwintować na M10, jak gruba jest ścianka?
    ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
    Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
    Spalanie - Motostat.pl
    Spalanie - Motostat.pl

    Komentarz


    • #3
      tak, nie mam tej śruby teraz przed sobą, ale otwór teraz ma około 1cm, czyli pewnie była M8, ścianka ma około 1,5-2mm (tak z pamięci, jutro zmierze)
      Przegwintować na M10 otwór pewnie by sie dało, ale ta śruba jest zlana z taką kulką na której sie obraca siłownik,

      Komentarz


      • #4
        tak wygląda ta śruba, i jest to M8, jest ona zlana razem z ta kulką
        Załączone pliki

        Komentarz


        • #5
          Jeśli Ci się uda dostać od środka to wypróbuj nitonakrętke
          Możesz też użyć wkładki gwintowe Helicoil
          Mój szatan

          Paweł

          Komentarz


          • #6
            Najlepsza będzie nitonakrętka.

            Jak nie masz nitownicy do tego a jesteś ze Śląska to przyjedź i naprawimy.
            Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
            Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

            Komentarz


            • #7
              W "ostateczności" spawanie u blacharza + korekta lakieru.....
              Ubezpieczenia Komunikacyjne OC, AC, NNW - ZAPRASZAM

              Spalanie - Motostat.pl

              Komentarz


              • #8
                Jesli dojdzie nitownica to nitonakretka to najlepszy sposob. Ale mozna tez i zwykla nakretke dac od drugiej strony. Oryginalnie jest tam nakretka od wewnatrz ale jest przytrzymywana tam. Pewnie sie odkrecilo i spadlo. Nic nie spawaj tylko tak jak podalem daj nakretke albo nitonakretke.
                Ostatnio edytowany przez wesol; 4419.
                G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                Komentarz


                • #9
                  Oki, dzięki za podpowiedź, to poszukam nitonakretki, nitownicy nie mam, ale może popytam w warsztatach. niestety jestem spod Warszawy,

                  Pierwsza myśl była, żeby się dostać od środka i dać nakrętkę, ale własnie nie wiem czy sie wogóle da tam dostać, czy to nie jest przypadkiem profil zamknięty i rozbieranie tapicerki nic nie da.
                  Może ktoś wie, czy rozbierając od środka tapicerkę dostanę się do tego miejsca, czy może nie ma co próbować ?

                  Komentarz


                  • #10
                    Sprawa załatwiona i chciałem zrobic mały update, jakby komuś się takie coś zdarzyło

                    Postanowiłem dobrać się do tego profilu i sprawdzić czy coś z drugiej strony się uda zrobić i okazało się, że się da
                    Więc rozebrałem tę część tapicerki która przykrywa ten profil, żeby to zrobić, trzeb było lekko powypinać pasek tapicerki przy podsufitce od strony bagażnika, żeby zdjąć z takich zatrzasków, wystarczy ją lekko odchylić a da się zdjąć tylko potrzebny pasek tapicerki, to to trzyma od góry.

                    Ten pasek jest też blokowany od dołu, przez boczne plastiki (trzeba odkręcić 2 śrubki żeby lekko odchylić) oraz próg bagażnika (tam też są 2 śrubki po bokach, trzeba je odkręcić, ponieważ wtedy pokaże się śrubka która trzyma ten cały profil)
                    czyli w sumie z jakieś 4 śrubki, a reszte trzeba wyjąć z takich dziwnych zaczepów, trzeba sie z tym trochę namęczyć, zatrzaski są takimi metalowymi blaszkami łączącymi plastik tej pokrywy z karoserią, zdjęcia poniżej

                    Jak się okazało profil jest zamknięty ale ma takie otworki owalne w sam raz żeby tam palce wsadzić i podzielony jest na takie półeczki wewnątrz.
                    Także przy tym najwyższym otworku naprzeciw tego mojego zaczepu siłownika, gdzie powinien być czop który odpadł, jest półeczka wewnątrz profilu i tam była ta śruba która najwyraźniej się odkręciła.

                    Także wystarczyło ją przykręcić spowrotem i mimo luzu na gwincie, trzyma się bardzo dobrze, założyłem nowy zestaw siłowników i ani drgnie, nie trzeba było niczym tego wypełniać

                    Poniżej zdjęcia jak wygląda ten profil, jakie są zatrzaski i jak wygląda ta śruba (taka kwadratowa)

                    Zapisz
                    Zapisz
                    Załączone pliki

                    Komentarz


                    • #11
                      ciag dalszy zdjęć
                      Załączone pliki

                      Komentarz


                      • #12
                        Hej! Mam ten sam problem Odpadł mi lewy siłownik, a śruby nie ma się w co wkręcić. W ASO mi powiedzieli, że czeka mnie spawanie

                        Mógłbyś mi napisać czy oryginalnie ta nakrętka była przyspawana do profilu czy jest tylko czymś zblokowana ? Zastanawiam się czy jest sens, żebym to rozbierał w poszukiwaniu tej nakrętki. Innymi słowy czy ona powinna być dalej na miejscu czy mogła gdzieś spaść w środku.
                        Dzięki!

                        Komentarz


                        • #13
                          severian przerabiałem temat całkiem niedawno. Z tego co wiem, chyba była przyspawana, jednak nigdzie daleko nie spadła, bo tam jest ślepy i płytki otwór. Ja rozwiązałem temat dużo łatwiej, bez spawania i co najważniejsze - skutecznie. Mianowicie od strony sworznia nałożyłem na gwint gumę z dętki. to samo zrobiłem przed nakrętką, mocno skręciłem i po dzień dzisiaj żadnego luzu.

                          Komentarz


                          • #14
                            jzelazny aha to fajnie, że udało Ci się znaleźć nakrętkę. Znajomy mechanik zdjął mi profile i też próbowaliśmy, ale bez sukcesu. Jeśli jest tak jak mówisz, to może jeszcze tam jest. Rozwiązał to tak, że podłożył nakrętkę kontrującą od drugiej strony i też się trzyma do dziś, czyli już rok.

                            Komentarz


                            • #15
                              severian , teraz dopiero dojrzałem rok posta :P sorry pozdrawiam

                              Komentarz


                              • #16
                                jzelazny nie ma sprawy, dzięki za komentarz. Nie dostałem wtedy odpowiedzi, więc poszukałem pomocy w realu. Najważniejsze, że udało się ten problem jakoś rozwiązać.

                                Komentarz

                                POWRÓT NA GÓRĘ
                                Pracuję...
                                X