Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2FL] Silnik "przerywa" - 2.0 TDI CFHC

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2FL] Silnik "przerywa" - 2.0 TDI CFHC

    Witam,

    Co prawda ciężko jest mi opisać problem ale postaram się najlepiej jak potrafię

    Generalnie po dłuższym postoju auta w garażu (2-3 dni) w takcie jazdy kiedy silnik nie ma jeszcze roboczej temperatury w przedziale obrotów 1800-2500 ma taki efekt jakby miało czkawkę (auto się rozpędza ale tak "jakby chciało, a nie mogło" - jakiś brak paliwa, paproch...) i tak lekko trzęsie autem (trochę kangur), ale kiedy silnik się nagrzeje już wszystko jest jak najbardziej normalnie... Następnego dnia zaobserwowałem to samo ale znacznie łagodniej, ale po kilku dniach znowu to samo.

    Dodam jeszcze że auto mam od 2 tyg. i jedyna rzecz jaka się zmieniła to paliwo - poprzednio po zakupie zatankowane było na BP zwykłą ropą (auto tak się nie zachowywało) a tydzień temu w środę zatankowałem na Shellu (też zwykłą) i od czwartku mam takie dziwne objawy... mamy środę i żona przerażona że coś dziwnego się dzieje...

    Czy może to być wina paliwa czy powinienem się zacząć się bać że dzieje się coś poważnego?

    Aktualny przebieg to 204tyś. i szykuję się zmiana oleju oraz dolewka dodatku do czyszczenia wtrysków.


  • #2
    Mój ojciec miał identyczne objawy (ty masz dopiero początek), u niego skończyło się na wymianie wszystkich wtryskiwaczy i jak ręką odjął. Po pewnym czasie samochód zacznie ci trzepać kangury nawet na ciepłym silniku, najgorsze jest to ,że komp nie wykarze niczego dopóki nie zaczną wypadać zapłony na cylindrach. U niego na początku na jakiś czas pomagała wymiana filtra paliwa, ale było to chwilowa poprawa

    Komentarz


    • #3
      Yyyyy... zadariusz1 To nie jest śmieszne... aż usiadłem jak zobaczyłem Twojego posta... Nie no nie chcę wymieniać wtrysków....
      Tylko jedna rzecz mnie zastanawia, dlaczego na paliwie z BP tego nie było a tu nagle jedna mała zmiana i dziwne akcje?

      Z tego wynika że zatankowałem na Shellu i siadły wtryski?

      Komentarz


      • #4
        Uwierz mi stacja nie ma tu nic do rzeczy , zbieg okoliczności, ojciec też na samym początku objawów tłumaczył to sobie złą jakością paliwa, bo czasami było tak ,że 2 tygodnie jeżdził bez żadnych objawów , na samym końcu jak ja przeganiałem auto , to 2 dni jeżdził , a na koniec auto chodziło jak na 3 cylindry i nie miało mocy , komp pokazał dopiero na samym końcu wypadanie zapłonów na 4 cylindrze , wtedy wtryski na stół i po sprawdzeniu okazało się,że wszystkie 4 nie trzymały parametrów , po wymianie na nowe jak ręką odjął. Ojciec jeżdził z tymi objawami jakieś 9 miesięcy i dopiero po 20 tysiącach siadły na amen , z tym że mój ojciec jeżdzi jak dziadek nie przekracza 100km/h i jezdzi w zgodzie z zasadami ecodrivingu

        Komentarz


        • #5
          Dobra nie dramatyzujmy plan jest taki:

          VCDS i pomiar odchyleń czasow wtrysków.
          od tego zaczynamy.
          Oczywiście na rozgrzanym silniku.

          z fusów to wróżą inni specjaliści z programu będzie pan zadowolony


          tak czy inaczej proponuje zaprzyjaźnić się z AR6900DMAX lub innym kompleksowym środkiem o podobnym składzie (Millers Diesel Eco Max)


          Przyczyn może być jeszcze pare i niezwiązanych z wtryskiwaczami ale zaczynamy diagnozę od początku (a właściwie od końca)

          Ostatnio edytowany przez pedros; [ARG:4 UNDEFINED].

          Komentarz


          • #6
            VCDS da się załatwić, problem polega tylko że nie wiadomo jak to odczytać :/ Muszę pogrzebać w internecie czegoś sensownego - chyba że macie skróconą instrukcję obsługi jak to zrobić :P

            Komentarz


            • #7
              U mnie vcds pokazywał, że jest wszystko OKI, a silnik przerywał, dopiero test przelewowy pokazał, że wtryskiwacz padł.

              Komentarz


              • #8
                Ale... jak wyjaśnicie to że tydzień temu w piątek po nocy (zbiornik zatankowany w czwartek wieczorem na Shellu), żona wyjeżdża o 7 i silnik jej "kanguruje" na niskich obrotach (poniżej 2tyś), w sobotę ja ok 9 rano wsiadam i generalnie coś tam delikatnie poczułem że jest nie tak powyżej 2 tyś.
                Dzisiaj ponownie żona wyjeżdża ok 13 i "kangur" jej się załącza po 2tyś (ok 2400 obrotów), czyli w okolicach 3 biegu (opisała problem jako "samochód nie odpowiadał na ilość gazu jaką wciskała więc wrzuciła 4 bieg"), ale kiedy już wracała (samochód stał około 7h pod chmurką) oznajmiła że wszystko było dobrze i bez najmniejszych problemów.

                Czy tylko wmawiam sobie że to kwestia paliwa?

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez marwoo Zobacz posta
                  VCDS da się załatwić, problem polega tylko że nie wiadomo jak to odczytać :/ Muszę pogrzebać w internecie czegoś sensownego - chyba że macie skróconą instrukcję obsługi jak to zrobić :P
                  Sekcja Engine
                  Advanced Measured Blocks
                  LOC czyli bloki 084-087
                  FullSizeRender.jpg

                  Odchyl jest jeszcze w normie tutaj.


                  tak czy inaczej pełen skan nie zaszkodzi a znaleźć można Ew uszkodzone czujniki w osprzęcie silnika.
                  Ostatnio edytowany przez pedros; [ARG:4 UNDEFINED].

                  Komentarz


                  • #10
                    U ojca w tych blokach jak przyjechał do mnie 4 wtrysk pokazywał wartości powyżej 3 ale po moim przegonieniu juz wszystkie byly w normie wiec jak będziesz miał farta to ten test nic nie wykaze piezoelektryki tylko stol polaze awarie u ojca wszystkie 4 siadly a vcds pokazyal ze 3 dobre

                    Komentarz


                    • #11
                      Jesli auto przerywa a vcds nie pokazuje błędów to szedł bym w kierunku sprawdzenia wtrysków jak ja pisałem na forum o swoich objawach to nikt się nie odezwał a tu taki odzew, ja bym jezdzil dalej jesli tobwtryskivto on w końcu padnie jak zaczną lać to mogą. uszkodzić dpfa

                      Komentarz


                      • #12
                        Na początek zmień filtr paliwa i zobacz na ile to pomoże

                        Komentarz


                        • #13
                          Miałem dokładnie takie same objawy przy przebiegu 150 tysięcy. Po jakimś czasie (około 3 miesiące) wyskoczył błąd egr i to on okazał się winowajcą. Spróbuj wykonać na nowo adaptację EGR i serię testów za pomocą VCDS.

                          Komentarz


                          • #14
                            Udało się podpiąć kompa i odczytać wartości, zdjęcia:
                            1) wartości zaraz po odpaleniu, (wartość na 2 spadła później do 1,08, a na 1 też był ujemny)
                            1.jpg
                            2) wartości przy 2 tyś obrotów
                            2.jpg
                            3) porównanie ciśnień (?)
                            3.jpg

                            No i jak to wygląda?
                            Ostatnio edytowany przez marwoo; [ARG:4 UNDEFINED].

                            Komentarz


                            • #15
                              A jak już będziesz wymieniał filtr paliwa obadaj go sobie czy nie ma na nim niepokojących rzeczy a zamiast zalewać do puchy ON warto wlać preparat do czyszczenia wtryskiwaczy np LM.
                              Lejący/ zapchany wtrysk jeśli jest poza granicami korekty robi dużo syfu jak chłopaki wspomnieli.

                              Dopytam czy byliście w ASO wgrywać poprawkę
                              IMG_2515.JPG

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez marwoo Zobacz posta
                                Udało się podpiąć kompa i odczytać wartości, zdjęcia:
                                1) wartości zaraz po odpaleniu, (wartość na 2 spadła później do 1,08, a na 1 też był ujemny)
                                1.jpg
                                2) wartości przy 2 tyś obrotów
                                2.jpg
                                3) porównanie ciśnień (?)
                                3.jpg

                                No i jak to wygląda?
                                na moje oko czwarty wtrysk leje ale najpierw doraźne czyszczenie wraz z wymiana filtra paliwa (chyba ze w miarę nowy to bez wymiany)

                                potem tak czy inaczej AR6900Dmax.



                                Komentarz


                                • #17
                                  pedros jak byłem w salonie na badaniu przed zakupem poprzedni właściciel nie wyraził zgody na wgrywanie poprawek powiem więcej... w trakcie badania nie stwierdzili nic złego na wtryskach (czyżby paliwo?)

                                  A jak wyglądają te moje wyniki?

                                  Wiem że jeszcze był jakiś błąd czujnika "ciśnienia wewnętrznego" (?) na DPF ale czekam na maila z logiem (po wykasowaniu nie pojawił się)

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Plan mam taki żeby najpierw zalać AR6400-D Max, a później co tankowanie AR6900-D Max.

                                    Czwarty? a wydawałoby się że inne wartości są na drugim jak dla mnie:P

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      marwoo zauważ, że przy zwiększeniu obrotów wartości na 2 spadły, natomiast na 4 zostały takie same.

                                      Moim zdaniem zmień olej, filtry, jak chcesz to zastosuj coś do czyszczenia wtrysków i zobacz co wtedy będzie. Tutaj koledzy przyczepili się wtrysków ale na logikę (może ktoś mnie poprawi) to winą może być wszystko: wtryski, egr, czy nawet zastałe łopatki na turbinie (1800 obr/min to mniej więcej jej start).
                                      O2 2.0 TDI 4x4 - "srebrna strzała"

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        U mnie po 135kkm, przy okazji przegladu, gdzie byl wyczyszczony EGR (ma 30kkm przebiegu), wszystkich klapek, zaworkow, calego dolotu, lacznie z klapkami w kolektorze ssacym, po przegladzie pompy CR wraz z wymiana zaworu na pompie, ktory wreszcie mniej buczy (pompa, aby jej cos nie dolegalo pod wzgledem opilkow) pojawil sie tez taki objaw czasem na zimnym silniku i tylko gdy zimny jedzie po plaskim, albo lekko z gorki i minimalnie nacisnietym gazem. Nie ma znaczenie paliwo, bo to samo jest na polskim i chorwackim z roznych stacji. Korekty jak ponizej na cieplym silniku. Na zimnym musze kiedys popatrzec. Moze ten objaw byl wczesniej, ale byl niezauwazalny ze wzgledu na zmiane trasy dojazdu ostatnio rano. Dlatego ja sie nie martwie, bo jak ma pasc to padnie, albo przestanie i bedzie git, a tak to mozna wymieniac po kolei wszystko
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez marwoo Zobacz posta
                                          Plan mam taki żeby najpierw zalać AR6400-D Max, a później co tankowanie AR6900-D Max.

                                          Czwarty? a wydawałoby się że inne wartości są na drugim jak dla mnie:P
                                          Jak leje to komputer wprowadza korekty in minus żeby utrzymać założenia z mapy i punktów kalibracji.

                                          Interpretuje się wszystkie 4 bo czasem może być sytuacja odwrotna ze jeden wtryskiwacz Ok a 3 uwalone.

                                          w każdym razie warto zacząć od najprostszych i najtańszych metod czyli AR

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Tak też uczynię muszę tylko zakupy poczynić przed następnym tankowaniem

                                            A przy okazji dodam że wczoraj przed odczytem wartości test wypluł takie oto błędy (po skasowaniu nie wróciły od razu, ale może ktoś się wypowie):

                                            Address 01: Engine (J623-CFHC) Labels: 03L-906-018-CFF.clb
                                            Part No SW: 03L 906 018 C HW: 03L 906 018 BR
                                            Component: R4 2,0L EDC H23 7100
                                            Revision: 42H23--- Serial number:
                                            Coding: 00190012042400080000
                                            Shop #: WSC 73430 031 00066
                                            ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01103L906018C 003005
                                            ROD: EV_ECM20TDI01103L906018C.rod
                                            VCID: 2A5D72EA4D88434EE59-807F

                                            5 Faults Found:
                                            12002 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor
                                            P2453 00 [096] - Implausible Signal
                                            Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
                                            Freeze Frame:
                                            Fault Status: 01100000
                                            Fault Priority: 0
                                            Fault Frequency: 20
                                            Reset counter: 96
                                            Mileage: 5262 km
                                            Date: 2004.08.10
                                            Time: 18:00:00

                                            5158 - Diesel Particulate Filter; Differential Pressure Sensor
                                            P2456 00 [096] - Intermittent
                                            Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
                                            Freeze Frame:
                                            Fault Status: 01100000
                                            Fault Priority: 0
                                            Fault Frequency: 20
                                            Reset counter: 96
                                            Mileage: 5262 km
                                            Date: 2004.08.10
                                            Time: 18:00:00

                                            5262 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor
                                            P2454 00 [032] - Short to GND
                                            Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
                                            Freeze Frame:
                                            Fault Status: 01100000
                                            Fault Priority: 0
                                            Fault Frequency: 20
                                            Reset counter: 96
                                            Mileage: 5262 km
                                            Date: 2004.08.10
                                            Time: 18:00:00

                                            4629 - ECM Power Relay Load Circuit: (J271)
                                            P068A 00 [032] - De-Energized Performance Too Early
                                            Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
                                            Freeze Frame:
                                            Fault Status: 01100000
                                            Fault Priority: 0
                                            Fault Frequency: 20
                                            Reset counter: 96
                                            Mileage: 5262 km
                                            Date: 2004.08.10
                                            Time: 18:00:00

                                            8169 - Terminal 30
                                            U140A 00 [032] - Open Circuit
                                            Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
                                            Freeze Frame:
                                            Fault Status: 01100000
                                            Fault Priority: 0
                                            Fault Frequency: 20
                                            Reset counter: 96
                                            Mileage: 5262 km
                                            Date: 2004.08.10
                                            Time: 18:00:00

                                            Readiness: 0 0 0 0 0



                                            Oczywiście żadnej kontrolki sygnalizującej o błędach nie było.
                                            Ostatnio edytowany przez marwoo; [ARG:4 UNDEFINED].

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              To masz diagnozę

                                              czujnik różnicy ciśnień dpf (ktoś już zwracał na to uwagę).

                                              dodatkowo na kolejny błąd masz turaj odpowiedź:

                                              17072/P0688/001672 - Ross-Tech Wiki



                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Koledzy, czy dodatek AR6900-D Max zastąpi skydd w zimie? czy można/trzeba stosować jedno i drugie?

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  pedros jako że trochę laik w dieslach jestem (uczę się dopiero) czy ten czujnik samemu da się ogarnąć? A skąd wziąłeś ten kolejny błąd (kurde chyba ślepy jestem...) i również czy da się samemu ogarnąć:P
                                                  Bo rozumiem że te jakieś czujniki to gdzie kupić, allegro?

                                                  I w ogóle... to gdzie szukać tych wszystkich czujników i modułów (np. j271, j220) Jakieś instrukcje serwisowe czy jak.... widziałem że linki już dawno nie aktywne u nas na forum... :/
                                                  Ostatnio edytowany przez marwoo; [ARG:4 UNDEFINED].

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...
                                                  X