Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2FL] Silnik "przerywa" - 2.0 TDI CFHC

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez marwoo Zobacz wpis
    ver8 hmm... aż tak technicznie to się nie znam... ale powiem szczerze że aż nie chce mi się wierzyć żeby praca skrzyni biegów uzależniona była od płynu hamulcowego? Oświećcie mnie proszę...
    tak w wielkim skrócie, jak naciskasz pedał sprzęgła to taka pompka (wysprzęglik) przenosi ciśnienie na rzeczy sterujące sprzęgłem już w obudowie skrzyni, w starych samochodach sterowanie sprzęgłem było na linkach, które po pewnym czasie trzeba było regulować i były z tym problemy, obok wysprzęglika masz pewnie taki sam odpowietrznik jak jest na hamulcach i chodzi o to, że nie raz można mieć uszkodzony ten element i może się sączyć z niego płyn hamulcowy, co za tym idzie może dostawać się powietrze do tego wysprzęglika i może być zapowietrzony,

    jak nie wymieniałeś dawno płynu hamulcowego to warto go wymienić zaznaczając u mechanika aby wpompował też płyn z wysprzęglika bo masz problem ze sprzęgłem, wielu mechaników wymieniając płyn hamulcowy nie pamięta albo nie chce pamiętać, że tam też się wymienia płyn hamulcowy i odpowietrza

    Komentarz


    • Ok - to będę musiał przeczekać do wiosny bo i tak będę hamownie na przodzie wymieniał to i to się ogarnie. Na szczęście mało będę raczej jeździł do tego czasu a i o dziwo wczoraj jak jechałem to aż takiej tragedii nie było... może potrzebuje zrobić więcej kilometrów z wymienionym olejem z dodatkami żeby był efekt

      Komentarz


      • Cześć, podepnę się pod temat, bo wydaje mi się, że problem dotyczy tego samego...
        Jeżdżę O2FL z 2013r, silnik CFHF (110KM) 2.0TDI. Obecnie na blacie 97kkm, auto mam od nowości i jestem jedynym użytkownikiem.

        Otóż gdy auto było jeszcze na gwarancji, mając (chyba) ok 55kkm (i 2.5roku) wystąpiły objawy jak w Twoim pierwszym poście. Skoda wymieniła wadliwy wtryskiwacz na gwarancji. Niestety już jedną zimę później (~75kkm) objawy wróciły. Auto było w ASO na diagnozie dwa razy - stwierdzono, że rzeczywiście jeden wtryskiwacz wykazuje objawy zużycia, ale oni nie mogą go wymienić, bo nie spełnia parametrów koniecznych do uznania wymiany w ramach gwarancji. No i od tego czasu problem występował przez zimę średnio raz-dwa razy. Niekoniecznie przy super zimnych temperaturach, czasem nawet przy 0C, jeżeli auto długo stało.

        Od początku tego tygodnia za każdym razem mam problem "kangura" w samochodzie przez pierwszy 1km jazdy. Od razu po uruchomieniu słychać, że silnik pracuje w trybie URSUS C360, co zwiastuje rychłą terapię wstrząsową dla kierowcy i układu jezdnego. Moja Szkoda jest już po gwarancji (aktualnie ma 5.5 roku), ale ze względu na mały przebieg i sposób użytkowania (regularne zmiany oleju co 15kkm, tylko Liqui Moly TopTec 4200 5W30, co 30kkm filtr paliwa, 75% przebiegu to autostrada, nie jest nigdy pałowany silnik na zimnym, etc.) sprawa bardzo mi śmierdzi. Kiedyś już ten wątek poruszałem na łamach forum, ale niestety nie mogę zlokalizować tego tematu. Wtedy powiedziano mi, że może być wadliwa pompa, sypiąca opiłkami na wtryski.

        W związku z tym, chciałbym się Was poradzić, od jakich badań diagnostycznych powinienem zacząć? W miarę możliwości wolałbym uniknąć drastycznych kroków i wydania 5k PLN w ciemno.

        Czy dobrym pomysłem jest na start test przelewowy?

        Z góry dziękuję za problem. Pozdrawiam i życzę bezawaryjnych Szkód.

        Komentarz


        • Wyjąć wtryski i dać do sprawdzenia,mojego ojca wtryski na teście przelewowym wypadły dobrze,ale już na maszynie bardzo słabo, jego wtryski na małym ciśnieniu trzymały parametry,ale już na dużym ciśnieniu były cyrki i okazało się ,że 2 kwalifikowały się do wymiany,sprawdzenie wtrysków w specjalistycznym warsztacie to coś koło 50 zł za sztukę i od tego bym zaczął

          Komentarz


          • Dziękuję za odpowiedź. Niemniej jednak mam wrażenie, że umyka tu najważniejszy problem -> nawet, jeżeli badanie wykaże, że konieczna jest wymiana wtryskiwaczy, to takie rozwiązanie wcale nie gwarantuje, że zniknie przyczyna ich uszkodzenia. Jaka jest szansa, że dwa wtryskiwacze 'umrą' w nowym samochodzie z <100kkm przebiegu? Wg. mnie ok pół promila Dlatego zastanawiam się, czy jest jakieś badanie, które sprawdza więcej niż tylko wtryskiwacze, a cały układ wtryskowy? Oczywiście nie mówię, że nie zrobię testu przelewowego, tylko nie chcę podjąć decyzji odnośnie wymiany wtrysków tylko na bazie jego wyniku.

            Komentarz


            • U mojego ojca pierwsze objawy świadczące o awarii wtryskiwaczy były przy około 90 tysiącach , na amen siadły przy 110 ,ale on serwisował w ASO, a tam wiadomo filtr paliwa dopiero po 60 tysiącach na prośbę właściciela ,niestety motoryzacja ma się coraz gorzej ,jakość części jest coraz gorsza ,ja do swojego pdka lałem co mi w ręce wpadło i jeżdził on bezawaryjnie.

              Komentarz


              • jak masz podejrzenia co do opiłkowania pompy to wyjmij filtr paliwa i spójrz na dno obudowy filtra, czy na dnie nie świecą opiłki
                a na stole przy testowaniu wtrysków, też powiedzą Ci czy opiłki w nich były
                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                poprzednie modele:
                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                Komentarz


                • U mnie sytuacja jest w dalszym ciągu do końca nie rozwiązana... Z racji narodzin potomstwa wtryski poszły jeszcze bardziej w odstawkę, no i chociaż przelewają to traktuję je chemią i na razie jakoś daje rady (na razie tylko AR6900D-Max ale jak zużyję butelkę do końca potraktuję czymś innym - planuje proponowanymi specyfikami firmy Forte jak uda mi się zdobyć), na zimnym nie podskakuje nawet po dłuższym postoju jedynie tak jak pisałem jak jadę 80km/h na 4 to czuć takie dziwne falowania całej budy jakby nawierzchnia była nierówna.
                  Niestety jak to się mówi "biednemu wiatr w oczy" ostatnio uświadczyła mnie taka oto przyjemność (na razie po raz pierwszy):

                  1 Fault Found:
                  4892 - EGR Valve (N18)
                  P0403 00 [096] - Malfunction
                  Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
                  Freeze Frame:
                  Fault Status: 00000001
                  Fault Priority: 2
                  Fault Frequency: 1
                  Mileage: 210635 km
                  Date: 2018.02.19
                  Time: 17:24:10

                  Engine speed: 1781.50 /min
                  Normed load value: 20.4 %
                  Vehicle speed: 48 km/h
                  Coolant temperature: 79 °C
                  Intake air temperature: 17 °C
                  Ambient air pressure: 1000 mbar
                  Voltage terminal 30: 14.180 V
                  Unlearning counter according OBD: 37
                  Air mass: actual value (mg/stroke): 274.6 mg/stroke
                  EGR Vacuum Regulator Solen.val.: activation: 100.00 %
                  EGR Solen.val.: actual value: 13.02 %
                  EGR valve: offset closed: 0.04 %
                  Actuator for high pressure EGR: status-Bit 0: 00000000
                  Actuator for high pressure EGR: status-Bit 16: 00000000
                  Actuator for high pressure EGR: status-Bit 24: 00110111
                  Actuator for high pressure EGR: status-Bit 8: 00000111
                  High press EGR actuator: actual unconditioned volt val: 3608.8 mV


                  Więc zapowiada się kumulacja

                  Komentarz


                  • no koledzy to odgrzewam temat, niestety czyszczenie Liqui Moly Diesel Spulung pomogło ale tylko na niecałe pół roku,
                    w między czasie tankowałem dokładnie 17 razy i tylko na Orlenie i BP, 75% tych tankowań to były paliwa premium,
                    nadal borykam się z lekkim podszarpywaniem na zimnym silniku, złapie temp. i od razu przechodzi

                    możecie mi doradzić i ewentualnie ocenić korekcje dawki wtrysku z VCDSa? czy można coś w ogóle konkretnego z tego wywnioskować?

                    na zimnym silniku:
                    IDE00365 Injection amount deviation cylinder 1 -0.12 mg/stroke
                    IDE00366 Injection amount deviation cylinder 2 -1.21 mg/stroke
                    IDE00367 Injection amount deviation cylinder 3 1.03 mg/stroke
                    IDE00368 Injection amount deviation cylinder 4 0.31 mg/stroke


                    na ciepłym:
                    IDE00365 Injection amount deviation cylinder 1 0.10 mg/stroke
                    IDE00366 Injection amount deviation cylinder 2 -0.22 mg/stroke
                    IDE00367 Injection amount deviation cylinder 3 0.28 mg/stroke
                    IDE00368 Injection amount deviation cylinder 4 -0.18 mg/stroke

                    Komentarz


                    • ver8 jak dla mnie to 2 i 3 dolewają ale ktoś bardziej doświadczony powinien się wypowiedzieć. Z mojej strony polecam zrobić test przelewowy - przynajmniej zobaczysz na czym stoisz.

                      Ja przy najbliższej wymianie filtra zaleje do puszki Tunap 989 i dam mu na tym popracować - czy pomoże? Nie wiem. Trochę obawiam się że jest to takie leczenie syfa pudrem - ale jak to już nie pomoże to na pewno wjedzie nowy komplet szpryc...

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez marwoo Zobacz wpis
                        jak dla mnie to 2 i 3 dolewają
                        no to albo 2 albo 3, zdecyduj, bo jeden jest na + a drugi na -

                        Komentarz


                        • Jeżeli macie zrobioną akcję serwisową 23R6 to uwalone wtryski kwalifikują się do reklamacji w Serwisie Skody. Powinni zdiagnozować i wymienić za free. U mnie tak zrobili.

                          Komentarz


                          • ver8 specem nie jestem:P ale wg. mnie to właśnie największe odchylenia przelewają...

                            rafalszwede Kojarzy mi się że jak sprawdzałem swoją w serwisie była właśnie ta akcja ale poprzedni właściciel podpisał oświadczenie że nie wyraża zgody... ale pewny nie jestem, muszę zdjąć osłonę i zobaczyć czy są te "pizdryki" zamontowane na przewodach do wtryskiwaczy.

                            Komentarz


                            • Czy akcja się należy czy nie można sprawdzić na stronie skody
                              Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                              Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                              Komentarz


                              • U mnie już teraz nie pokazuje, ale przed wizytą w salonie raczej było...

                                Komentarz


                                • No i się doprosiłem... Ostatnie 2 dni, samochód bez mocy i trzęsie jak na odwyku po miesiącu baletów dopóki nie nagrzeje się porządnie....

                                  Decyzja zapadła, wjeżdża komplet szpryc i tak przy okazji pomyślałem żeby ogarnąć inne rzeczy typu czyszczenie EGR, pranie DPF żeby na nowych wtryskach było jak najlepiej, pytanie tylko czy ogarniać coś jeszcze oprócz EGR i DPF?

                                  Czy ktoś ostatnio kupował nowe wtryski i może polecić sprzedawcę?

                                  Komentarz


                                  • Nikt, nic?

                                    Komentarz


                                    • U mnie to samo - autko zakupione 3 tygodnie temu, przebieg 221000 km, na jeździe testowej był ciepły i nic.. jednak na zimnym, po nocy, przez pierwszy km na obrotach 1500-2000 delikatnie szarpie, dwójka, trójka i zaraz już jest ok.. za każdym razem na zimnym po długim postoju takie objawy :/ Niestety dwa dni temu, jak był już ciepły - kontrolka świec, tryb awaryjny, po zgaszeniu i odpaleniu po problemie a komp pokazał, że winny jest EGR... okazał się także, że przy wtryskach ktos już wcześniej grzebał.. Poprzedni właściciel przyznał, że również auto dławiło się mu na zimnym, że wtryski zostały sprawdzone - były ok ( misiac temu ) i została zmieniona pompa paliwa przy filtrze, bo samochód dostawał za dużą mieszankę i problem zniknął.... HA! Jednak nie, bo u mnie ten objaw cały czas poczynając od kupna ale tylko na zimnym... Nie wiem czy ufać z tym że wtryski były sprawdzane skoro nie ma na to żadnych wydruków czy faktycznie winien może być EGR jak wskazał VCDS.. ;/ na dniach wtryski będą diagnozowane, bo obstawiam jedno z dwóch - jedno jak i drugie kosztowne...

                                      Komentarz


                                      • U mnie tez przerywa na zimnym. Wlałem płyn do diesli i przestało. Na razie. Ale pewnie wtrysk jeden do robienia będzie.

                                        Komentarz


                                        • U mnie nawet już jak zaczęło szarpać na ciepłym to po dolaniu ustąpiło tylko delikatne stukanie słychać... Ale już 4 szpryce zamówione, pranie DPF też, zobaczymy co wyjdzie z EGR - najwyżej zawór będę musiał zamówić bo chłodnice da się wyczyścić.
                                          Poproszę mechanika żeby jeszcze sprawdził/wyczyścił dolot, odmę i rzucił okiem na turbo żeby mieć to z głowy...

                                          A odbiegając od wątku - przy okazji wjedzie nowy Eurol, Oryginalny płyn do skrzyni i hamownia z przodu na tarczach 312mm i przewodami w oplocie.

                                          Dam znać o rezultatach robót.

                                          Komentarz


                                          • U mnie wtryski sprawdzone są ok, okazało się, że miesiąc wcześniej była wymienia pompa paliwa - może jeszcze gdzieś opiłki zostały... ;/ w ciągu ostatnich kilku dni sytuacja się powtarzała na ciepłym, szarpanie, po chwili migająca kontrolka świec i tryb awaryjny, na kompie - P0403.. także chyba to będzie ten EGR. Planowana zmiana w tym tyg, chyba również zdecyduje się na kupno samego zaworu a chłodniczka do czyszczenia.. gorzej jak się okaże, że to nie to

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez marwoo Zobacz wpis
                                              U mnie nawet już jak zaczęło szarpać na ciepłym to po dolaniu ustąpiło tylko delikatne stukanie słychać... Ale już 4 szpryce zamówione, pranie DPF też, zobaczymy co wyjdzie z EGR - najwyżej zawór będę musiał zamówić bo chłodnice da się wyczyścić.
                                              Poproszę mechanika żeby jeszcze sprawdził/wyczyścił dolot, odmę i rzucił okiem na turbo żeby mieć to z głowy...

                                              A odbiegając od wątku - przy okazji wjedzie nowy Eurol, Oryginalny płyn do skrzyni i hamownia z przodu na tarczach 312mm i przewodami w oplocie.

                                              Dam znać o rezultatach robót.
                                              Śruby do jarzm szpryc też wymień na nowe, bo lubią się ukręcić

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez samtech84 Zobacz wpis
                                                Śruby do jarzm szpryc też wymień na nowe, bo lubią się ukręcić
                                                Zamówione, ale chyba przyjdą po jutrze - dzisiaj powinny dojechać wtryski i wyjechać DPF na pranie.

                                                Zamieszczone przez margo2 Zobacz wpis
                                                U mnie wtryski sprawdzone są ok, okazało się, że miesiąc wcześniej była wymienia pompa paliwa - może jeszcze gdzieś opiłki zostały... ;/ w ciągu ostatnich kilku dni sytuacja się powtarzała na ciepłym, szarpanie, po chwili migająca kontrolka świec i tryb awaryjny, na kompie - P0403.. także chyba to będzie ten EGR. Planowana zmiana w tym tyg, chyba również zdecyduje się na kupno samego zaworu a chłodniczka do czyszczenia.. gorzej jak się okaże, że to nie to
                                                U mnie opiłków w filtrze nie było, a EGR raz błędem rzucił aż mi moc odjęło przy zmianie pasa... Mechanior ma rzucić okiem na EGR w jakim jest stanie - jak coś będzie nie tak zamawiam nowy... Jedynie dolotu nie będzie czyścił bo trochę już ma grafik napięty ale za to rzuci okiem dodatkowo w jakim stanie jest turbina.

                                                Komentarz


                                                • No i stało się. Komplet wtrysków zamontowany, zakodowany więc chyba spoko, nie trzęsie już na wszystkie strony (jedynie słychać brzęczenie elektrozaworu na pompie ale ten typ tak chyba ma...), EGR przeczyszczony i nasmarowany, DPF oddany do wyprania i zaadoptowany (choć komputer dziwne rzeczy pokazuje...).
                                                  Niestety, zakres robót trochę się rozszerzył - wjechały nowe amory na przód (auto się aż podniosło...), odboje, poduszki pod amortyzatorami, większe jarzma i tarcze/klocki ATE, przewody w oplocie przód/tył HelPerformance, wymieniony płyn hamulcowy (razem z wysprzęglikiem) ATE SL6, zalany nowy olej do silnika (Eurol), olej w skrzyni (zmiana z eurola na oryginalny - biegi nieporównywalnie lepiej wchodzą, po prostu jest efekt WOW, HAKSIU dzięki za radę aby zalać oryginał) no i oczywiście komplet filtrów oleju/powietrza/paliwa MANN.
                                                  Ostatnio edytowany przez marwoo; 44439.

                                                  Komentarz


                                                  • Niestety... radość potrwała dość krótko.... Co prawda trzęsienie na zimnym ustało itd. ale... delikatne poszarpywanie przy wyższych prędkościach w zakresie obrotów 2-3tyś jest wyczuwalne w dalszym ciągu...
                                                    Nie mam do końca pomysłu co może być problemem ale jedynie nasuwa mi się pompa rail... I teraz nie wiem czy po prostu olać temat czy jednak brnąć twardo w wymianę... teoretycznie opiłków czy tego typu rzeczy mechanik nie znalazł przy wymianie w filtrze... przy przyśpieszaniu słychać delikatnie w tle te brzęczenie elektrozaworu....

                                                    Może ktoś coś mądrego doradzi bo zaczynam opadać z sił... wymiana pompy to koszt nowego rozrządu... Co robić?

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X